پدیکور و کوکتل پدیکور چیست و چه فوایدی دارد؟

پدیکور چیست؟
آیا میدانستید کلمه پدیکور از دو کلمه لاتین (ped ) به معنای پا و کلمه (cure) به معنای مراقبت است؟ در واقع معنی لغوی پدیکور همان مراقبت از پاها و مانیکور هم به معنای مراقبت از دست هاست ؟حال این سوال مطرح است که ما تا چه اندازه به سلامت پا های خود که در واقع همان قلب دوم ماست و دست هایمان اهمیت میدهیم؟تا به حال با این سوال مواجه شده بودید که برای سلامت دست و پاهای خود چه کار هایی انجام دادید؟

 

فواید پدیکور پا
پدیکور راهی عالی برای اطمینان از مراقبت از پاهایتان است ! از جمله فواید پدیکور پا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

اگر از مشکلات پا مانند میخچه ، پینه و ترک خوردگی پا رنج می برید ، انجام پدیکور منظم می تواند یک درمان عالی و مناسب برای این مشکلات باشد . پدیکور پا ممکن است باعث شود تا درمان های بیشتری نیاز نداشته باشید .

پدیکور پا می تواند به اصلاح وضعیت بدن کمک کند ؛ زیرا ایستادن بر روی پاهایی که به خوبی از انها مراقبت شده است به طور طبیعی راحتتر و بهتر است .

اگر پدیکور با سایر روشهای درمانی همراه باشد احساس راحتی خیلی خوبی را به همراه خواهد داشت . زیرا هنگامی پدیکوریست چندین کرم نرم کننده و آرام کننده را روی پاها ماساژ میدهد، ممکن است احساس کنید که روی هوا راه می روید!

 

پدیکور خانگی

آرامش دادن به پاها پس از دوندگی برای کارهای روزانه که شما را بسیار خسته کرده، می‌تواند راه حل خوبی از بین بردن خستگی باشد. برای انجام این کار حتما نیازی نیست که به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و می‌توانید در خانه در چند مرحله ساده به خواسته خود برسید. برای انجام پدیکور خانگی کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از انجام هر کاری لاک قبلی را از ناخن‌های خود پاک کنید و ناخن‌های خود را گرفته و مرتب کنید. با استفاده از سوهان، لبه‌های زیر ناخن‌هایتان را صاف و کنید.
یک تشت آب ولرم رو به داغی را پر کنید. دمای آب را می‌توانید به دلخواه خودتان کم و زیاد کنید. می‌توانید مقداری نمک فرنگی اصل را در تشت آب بریزید. این کار به بهبود جریان خون در پاهای شما کمک می‌کند. استفاده از رزماری، منتول یا اوکالیپتوس پیشنهاد می‌شود و خواص درمانی و پاک کنندگی دارند.
روی یک مبل یا صندلی بنشینید و اجازه دهید تا پاهایتان در این محلول خیس بخورد.
از یک اسکراب پا برای تمیزی و از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده کنید و سپس پاهای خود را آبکشی کنید.
با استفاده از سنگ پا یا سوهان پا نواحی سفت شده کف پا و پاشنه پا را به خوبی شستشو دهید.
پاهای خود را آبکشی کنید. سپس با یک حوله پاهای خود را به خوی خشک کنید. پس از آن از یک کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا پوست پاهایتان حسابی نرم شود.
فوم‌های جدا کننده انگشتان را بین انگشتان پا قرار دهید و دو لایه رنگ لاک مورد علاقه‌تان را روی ناخن‌هایتان بکشید. برای دوام بیشتر از یک لایه براق کننده هم استفاده کنید.

 

درباره رشته پدیکور و کفسابی پا چه می دانید؟‌ ☀️فرش فیروزه

 

چه انتظاری می توان از یک پدیکور مفید داشت ؟

پدیکور سنتی با حمام درمانی پا و یا آبگرم آغاز می شود. ابتدا پاها در آب گرم خیس می شوند. سپس با نمک و یا مواد معدنی پاها مالش داده می شوند. همچنین با روغن ها و کرم ها را به پاها می¬مالیم تا پوست را تازه سازی کند و نرم تر شود. برخی از پدیکور ها از سنگ های داغ و جلبک استفاده می کنند تا به خوبی پوست های مرده ی پاها از بین برود.

یک پدیکور خوب باعث میشود که از پاهای خود احساس رضایت داشته باشید و در آینده نیز پاهای زیباتر و سالم تری خواهید داشت. مدت زمان پدیکور بسته به روش های مختلف، معمولا بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد.

 

در سالن های پدیکور پا چه می‌گذرد؟

در سالن ها ابتدا با آب گرم پاها را خیس می‌کنند تا باعث نرم شدن و شل شدن پوست و ناخن پاها شوند. معمولا سولفات دومنیزی در آب ریخته می‌شود تا به رفع آلودگی و سلول های مرده پوست کمک کنند.
از اسکراپ پا برای از بین بردن پینه و پوست خشک و پوسته پوسته پا، معمولا سوهان پا یا ابزار دیگر انجام می‌شود.
مرطوب کننده های مناسب پا استفاده شده و با استفاده از آنها به خوبی ماساژ می‌دهند تا به جریان خون بهتر کمک کنند.
درمان کوتیکول ناخن که شامل عقب رانده شدن کوتیکول ها که معمولا با استفاده از انبر انجام می‌شود. همچنین استفاده از روغن تغذیه کننده کوتیکول است تا موجب نرمی و تقویت آنها شود.
لاک زدن نیز از دیگر مراحلی است که در سالن ها برای پدیکور انجام می‌گیرد و کاملا اختیاری است.

 

کوکتل پدیکور چیست ؟
کوکتل پدیکور یا بمب نمکی از روغن های طبیعی و مواد جوشانی مثل جوش شیرین ساخته شده که وقتی درون آب قرار میگیرد حالت فورانی و جوشش پیدا میکند و علاوه بر اینکه احساس خیلی خوبی را بر روی پوست پا به وجود می آورد تاثیر خیلی خوبی در تمیز و نرم کردن پوست پا دارد و باعث می شود تا از شکنندگی ناخن های پا جلوگیری شود .

این کوکتل ها معمولا برای پدیکور پاها مورد استفاده قرار میگیرند و وقتی بعد از مدت ها کار و فعالیت برای چند دقیقه پاهای خود را درون یک ظرف پر از اب گرم و کوکتل قرار دهید نه تنها خستگی پاها از بین میرود بلکه باعث می شود تا فرایند پدیکور ناخن و کف سابی پاها بهتر انجام بگیرد و پاهایی زیبا و نرم داشته باشید .

 

مزیت های پدیکور چیست ؟

 

1. افزایش گردش خون :

در روند انجام پدیکور، به دلیل ماساژ پاها و آرامشی که پاها دریافت می کنند، در بهبود گردش خون و تحریک مفاصل هم به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

2. بهبود سلامت ناخن ها :

با استفاده از پدیکور های منظم، احتمال ایجاد قارچ و سایر عفونت ها در ناخن شما کاهش می یابد. بنابراین ایده خوبی است که پاهای خود را به صورت عمقی تمیز کنید تا سلول های پوست مرده را از بین ببرید و ناخن های شما را قوی تر و سالم تر می کند.

3. کاهش استرس :

همانطور که می دانید، ماساژ بدن یک راه عالی برای استراحت و تحریک اعصاب است. پدیکور یک راه عالی برای ایجاد آرامش و استراحت است که علاوه بر این مزیت، ظاهر لطیف و زیبای پاها را نیز به ارمغان می آورد و می توانید با خیال آسوده و با اعتماد بنفس بیشتری در بین دوستانتان حضور پیدا کنید و سطح استرس را کاهش دهید.

4. نرم شدن دست و پاها :

فصل زمستان باعث خشک شدن پوست می شود. بنابراین با استفاده از مانیکورها و پدیکورها در طول فصل زمستان، می توانید پوست و ناخن ها را نرم نگه دارید. اگر از دست و پاهای خود مراقبت نکنید، پوست آنها خشک و خرد می شود که باعث زخم های دردناک و ظاهر بسیار نامناسبی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top