فواید ماساژ سینه: نکته هایی که پیش از ماساژ سینه باید بدانید

بر اساس انستیتوی طب سنتی و جایگزین تایلندی ، ماساژ سینه ها به طور منظم می تواند موجب بزرگ شدن اندازه سینه ها و سفت شدن بافت پستان شود.همچنین ماساژ در پیشگیری از سرطان پستان نیز مفید است.ماساژ به دو روش کمک می کند ابتدا جریان خون را افزایش می دهد و سپس به کشش بافت درون سینه کمک می کند تا ظاهری سفت تر و بزرگتر به خود بگیرد. برای ماساژ از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید.

 

نکته هایی که پیش از ماساژسینه باید بدانید.

1. اگر حساسیت پوست شما بسیار بالاست، از ماساژ سینه‌های خود پرهیز کنید.
2. ماساژ مناسب سینه‌ها به زمان احتیاج دارد چرا که شاید چند ماه طول بکشد تا نتایج دلخواه را مشاهده کنید.
3. در هنگام ماساژ سینه‌ها مراقب نوک پستان‌ها باشید زیرا این ناحیه می‌تواند بسیار حساس باشد.
4. در هنگام بارداری از تمام تکنیک‌های ماساژ سینه پرهیز کنید.

 

فواید ماساژ سینه

 

1. فواید ماساژ سینه برای سفت شدن
ماده اصلی تشکیل دهنده سینه، بافت چربی است. لمس می‌تواند این بافت را تا اندازه بسیاری تحریک کند. پس وقتی که سینه‌ها را ماساژ می‌دهید، در واقع بافت‌های پشتیبان را تحریک کرده اید. شما با این کار موجب القای گردش خون بیشتر به بافت‌های سینه و همچنین رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به سلول‌های آن می‌شوید. از این رو روش‌های ماساژ سینه‌ای که در این مقاله بررسی می‌کنیم، ضمن اینکه موجب سفت شدن سینه‌ها می‌شوند، اثرات مثبت دیگری نیز به همراه دارند که عبارتند از:

1. تحریک رشد بافت سینه
2.  بافت سینه
3. خوش فرمی سینه
4. همچنین بزرگ شدن سینه‌ها

 

2. فواید ماساژ سینه برای زنان شیرده
تحقیقات فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد ماساژ پستان می تواند فواید بسیاری برای زنان شیرده داشته باشد.به عنوان مثال ، در یک مطالعه ، در 10 روز پس از زایمان ، به گروهی از مادران شیرده جدید ، دو ماساژ 30 دقیقه ای پستان داده شد. در مقایسه با گروه کنترل که ماساژ دریافت نکرده اند ، این مادران هنگام تغذیه درد پستان کمتری را تجربه کردند. نه تنها این ، بلکه نوزادان آنها نیز در سینه شیر بیشتری می خوردند و خود شیر حاوی سدیم کمتری بود.در مطالعه‌ای از سال 2004 ، محققان دریافتند كه ماساژ سینه كیفیت شیر ​​مادر را هنگامی که در سال اول پس از زایمان انجام شده است را افزایش داده است.

 

بزرگ کردن سینه با روش های خانگی و طب سنتی

 

3. فواید ماساژ سینه برای پیشگیری از سرطان
علاوه بر فواید زیبایی و ظاهری ماساژ سینه، این ماساژ فواید مهم‌تری نیز برای خانم‌ها دارد. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS)، در سال 2009 تعداد 192،370 مورد جدید سرطان تهاجمی پستان و 40170 مورد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه وجود داشته است. برای تشخیص هرگونه ناهنجاری، نیاز است که شما به شکل سینه‌های خود توجه نموده و در حین ماساژ سینه توجه بیش‌تری به شکل و بافت سینه خود کنید تا وجود کیست یا هر ناهنجاری دیگر را در مراحل اولیه تشخیص دهید. تشخیص زودهنگام می‌تواند کلید افزایش عمر شما باشد.

 

4. ماساژ سینه برای سیستم لنفاوی
بافت پستان شما تا تمام ناحیه تحت زیر بغل گسترش می یابد. بسیاری از غدد لنفاوی در این قسمت از بدن وجود دارد و ماساژ آنها می تواند به تحریک سیستم لنفاوی شما کمک کند.سیستم لنفاوی شما وظیفه کمک به بدن شما در بیرون راندن سموم را دارد. اگر بر روی غدد لنفاوی خود جراحی کرده اید، ممکن است تجمع مایعات زباله(چربی) به نام لنفودما را تجربه کنید. همچنین ممکن است این نوع ماساژ پستان را که به عنوان تخلیه دستی لنفاوی گفته می شود، را بشنوید.

 

5. ماساژ سینه برای عضلات درد
اگر احساس درد دارید ، ماساژ سینه نیز می تواند به کاهش تنش در عضلات سینه کمک کند.(تنش عضلانی به شرایطی گفته می شود که در آن عضلات بدن برای مدت طولانی نیمه انقباض باقی می مانند.) این ماهیچه ها به نام پکتورال شما شناخته می شوند. شاید شما در فعالیت ها، ورزش ها یا ورزش هایی که این عضلات را فشار می دهد و باعث کشش آن ها میشوند شرکت کنید. پکتورال ها شکلی، مثلثی شکل دارند و زیر سینه های شما قرار دارند. اگر تنش را در پشت خود ایجاد می کنید ، ممکن است توسط تنش عضلات سینه نیز جبران شوید.

 

روغن‌ها و کرم‌های ماساژ سینه برای سفت شدن
استفاده از کرم یا روغن در حین ماساژ سینه می‌تواند در باز کردن منافذ پوست تأثیرگذار بوده و باعث آرامش بافت و ماهیچه‌های سینه شود. بهترین روغن‌ها شامل مواد زیر هستند:

1. روغن درخت نارگیل
2. روغن بذر کتان
3. روغن زیتون
4. روغن درخت چای

 

نحوه انجام ماساژ سینه برای تنش عضلات
1. ماساژ ماهیچه های سینه و سینه مشابه است ، اما کمی متفاوت است.
2. با ماساژ سینه ، نوک پستان اغلب درگیر می شود.
3. این مورد با ماساژ پکتورال ها اتفاق نمی افتد.
4. هنگام برخورد با عضلات قفسه سینه ، یک ماساژ درمانی ممکن است بیشتر بر روی سه ناحیه ای که این عضلات به بدن وصل می شوند تمرکز کند.
5. در حالی که ممکن است شما کشش را برطرف کنید ، یک متخصص ماساژ درمانی دارای مجوز ممکن است عضلات شمارا برای بیشترین تسکین دستکاری کند.

 

نتیجه گیری
ماساژ پستان ممکن است طیف وسیعی از شرایط را از مجاری شیر وصل شده تا عضلات دردناک کاهش دهد. حتی ممکن است زندگی شما را نجات دهد. به طور کلی بی خطر است(خطری ندارد) که ماساژ سینه را به تنهایی امتحان کنید.اگر با مسائل خاص پزشکی سر و کار دارید ، شاید بهتر باشد که برای مراقبت منظم با یک متخصص مشورت کنید و اگر متوجه وجود توده های جدید و یا تغییرات دیگری در سینه های خود شده اید ، به پزشک خود اطلاع دهید تا در اسرع وقت امکان رد سرطان وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top