بیوگرافی سیلوستر استالونه بازیگر و کارگردان مشهور امریکایی

زندگی نامه سیلوستر استالونه یک داستان تراژدی است که برای حفظ حیات خود مجبور می شود عزیز ترین های خود را فدا کند؛ فقط و فقط برای یک دلیل، آن هم رسیدن به موفقیت دلخواهش. تلاش، کوشش و پشتکار مثال زدنی در افراد موفق همواره چراغ راه جوانان و علاقه مندان به موفقیت خواهد بود و می توان از آن درس های بسیار گرفت. شما عزیزان می توانید زندگی نامه افراد موفق و معروف را از سایت لادین مطالعه بفرمایید.

 

زندگینامه سیلوستر استالونه

(سیلوستر گاردنز استالونه) متولد ششم جولای 1946 بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس آمریکایی است که اغلب با نام مستعار (اسلای یعنی آب زیرکاه) نامیده میشود. وی تحصیلکرده کالج میامی و آکادمی نظامی شارلوت هال می باشد که اولین بار وقتی 30 ساله بود با فیلم راکی به اوج شهرت رسید و حالا تهیه کنندگی هم می کند. ایشان در این سن و سال 177 سانتی متر قد و 80 کیلوگرم وزن دارند پدرش فرانک استالونه آرایش‌گر و مادرش جکی لابوفیش رقاص بودند. زمانی که 9 ساله بود والدینش از هم جدا شدند و او نزد مادرش بزرگ شد.

سیلوستر استالونه، یکی از ماندگارترین حرفه های بازیگری هالیوود را داشته است. این فرد به تناسب اندام برای فیلم های اکشن شهرت دارد، اما شاید ماندگارترین میراث او شخصیت راکی بالبوآ باشد. استالونه برای اولین بار شخصیت راکی را در اواسط دهه 70 خلق کرد و بیش از 40 سال بعد، هنوز هم طرفداران، بوکسور خیالی فیلادلفیا را با قلب طلا، دوست دارند.

 

به شهرت رسیدن با راکی

وی دارای دو فصل مهم در زندگی خویش است. بخش نخست زندگی نامه سیلوستر استالونه قبل از به شهرت رسیدن و بخش دوم زندگی نامه سیلوستر استالونه بعد از مشهور شدنش است. سیلوستر استالونه، یکی از ماندگارترین حرفه های بازیگری هالیوود را داشته است. این فرد به تناسب اندام برای فیلم های اکشن شهرت دارد، اما شاید ماندگارترین میراث او شخصیت راکی بالبوآ باشد. استالونه برای اولین بار شخصیت راکی را در اواسط دهه 70 خلق کرد و بیش از 40 سال بعد، هنوز هم طرفداران، بوکسور خیالی فیلادلفیا را با قلب طلا، دوست دارند.

 

فلج سیلوستر استالونه

لبخند استهزاءآمیز، چشمان تنبل و گویش خاص او که برخی حروف را ادا نمی نماید به این دلیل است که در زمان زایمان پزشک مربوطه مجبور به استفاده از فورسپس بود، ولی به‌ علت یک اشتباه، سیلوستر دچار مشکلات عصبی و یک نوع معلولیت در صورتش می‌شود.

قسمت پایین سمت چپ صورت، که شامل قسمتی از لب، زبان و چانه او فلج است. بر اثر این اتفاق بود که صورت سیلوستر حالت ناراحت به خود گرفته بود و نوع حرف زدنش نیز مقداری نامفهوم است. سیلوستر مسیحی کاتولیک است.

 

پیام حمایت سیلوستر استالونه برای بازیگری که با کرونا می‌جنگد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

ازدواج سیلوستر استالونه

استالونه سه بار تا کنون ازدواج کرده است. همسر اول سیلوستر (ساشاچاک) نام داشت. او در نگارش فیلمنامه (راکی) کمک‌های قابل ملاحظه‌ای به استالونه کرده است او یک عکاس نیز بود. زمانی که تست بازیگری داد برای بازی ‌کردن در نقش اول فیلم play it as it lays برگزیده شد ولی استالونه به او اجازه خروج از نیویورک را نداد و بهانه او این بود که برای تایپ فیلمنامه‌های خودش به او نیاز دارد.

همسر دوم استالونه اسمش (بریجیت نیلسون) بود که در فیلم (راکی ۴) با استالونه همبازی بود. ازدواج اول بریجیت با (کاسپر ونیرنیگ) موزیسین دانمارکی بود. او بعد از جدا شدن از استالونه نیز با (مارک گاستینو) فوتبالیست آمریکایی نامزد شد و یک پسر از او دارد.

همسر سوم استالونه جنیفر فلیون یک مدل است که در سال 1997 با هم ازدواج کردند، حاصل این ازدواج سه فرزند دختر به نام‌های سوفیا، سیستن و اسکارلت هستند.

 

سیلوستر استالونه چطور راکی شد؟
سیلوستر استالونه بعداً برای یک نقش بازیگری، دعوت به انتخاب شد اما به سرعت متوجه شد که برای این نقش مناسب نیست. او در مورد داستانی که نوشته بود با تهیه کنندگان صحبت کرد. تهیه کنندگان فیلمنامه را خواندند و آن را دوست داشتند، اما آن ها نمی خواستند سیلوستر استالونه نقش شخصیت اصلی، راکی ​​را بازی کند، زیرا استالونه در آن زمان، بازیگری ناشناخته بود و دیگر بازیگران هالیوودی برای این نقش مناسب تر بودند. آن ها معتقد بودند که رایان اونیل و برت رینولدز برای نقش راکی ​​بالبوآ مناسب تر هستند و به استالونه 360000 دلار برای فیلمنامه پیشنهاد دادند، با این شرط که او نقش راکی ​​را بازی نکند اما سیلوستر استالونه این پیشنهاد را قبول نکرد و پافشاری کرد که او فقط باید این نقش را بازی کند. سازندگان در نهایت تسلیم شدند. زمانی که فیلم در سرتاسر هالیوود شروع به اکران کرد، با واکنش مثبت جمعیت مواجه شد. راکی نامزد جایزه اسکار شد و بیش از 200 میلیون دلار فیلم خود را فروخت. پس از آن فیلم مهم راکی، ​​به مجموعه ای متشکل از پنج قسمت رسید و در سال 2006، استالونه این سریال را با راکی ​​بالبوآ به پایان رساند، موفقیتی که منتقدان و تماشاگران قاطعانه هم استالونه و هم راکی ​​را به عنوان نمادهای فرهنگی نمادین تأیید کردند. علاوه بر این، برای این شخصیت، مجسمه راکی ​​بالبوآ در موزه هنر فیلادلفیا در یک مراسم تقدیم قرار داده شد.

 

اولین تجربه بازیگری

سال 1970 در 27 سالگی با فیلم مهمانی در خانه کیتی اولین تجربه بازی در جلوی دوربین را بدست آورد که در این فیلم نقش کوتاه مشتری رستوران را برعهده داشت

 

تجربه کارگردانی

در زندگینامه سیلوستر استالونه مشاهده می‌کنیم که او کارگردانی را با فیلمی به نام کوچه بهشت که محصول سال ۱۹۷۸ شروع کرد در حالی که خودش فیلمنامه‌نویس و هنرپیشه آن نیز بود.

بعد از آن فیلم‌های زنده ماندن (دنباله‌ای بر فیلم تب شنبه شب)، راکی ۲، راکی ۳، راکی ۴، راکی بالبوآ (راکی ۶)، جان رمبو (رمبو ۴) و یکبار مصرف‌ها را کارگردانی کرد.

جالب است بدانید سیلوستر استعداد نقاشی هم دارد. به گفته خود استالونه مهارتش در نقاشی خیلی بهتر از بازیگری می‌باشد. او که خلق کننده صدها نقاشی می‌باشد، سال ۲۰۱۵ مجموعه‌ای از آثار خود را در موزه هنرهای مدرن شهر نیس در فرانسه به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۱۳ موزه دولتی روسیه در سن پترزبورگ برگزار کننده نمایشگاه بزرگی از نقاشی‌های سیلوستر استالونه بود.

 

نتیجه تلاش سیلوستر استالونه
زندگی نامه سیلوستر استالونه مملو از نکات مثبت است. شاید هر کس دیگری در موقعیت مشابه سیلوستر استالونه بود، همان ابتدای کار دست از تلاش برداشته بود و به همان زندگی فقیرانه ادامه می داد ولی فرق یک انسان خود ساخته و یک شخص عادی در همین موارد است. اگر امروز زندگی نامه سیلوستر استالونه را به عنوان یک فرد موفق مطالعه می کنیم فقط به دلیل تلاش و پشتکار وی بوده است. سیلوستر استالونه درون خود یک نیاز احساس کرده بود و آن این بود که باید در عرصه نویسندگی وارد شود و به موفقیت دست یابد.

 

جوایز سیلوستر استالونه
سیلوستر استالونه تا به حال 14 مرتبه نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی و 4 بار برنده ی این جایزه شده است.

وی 3 مرتبه نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و 3 بار نامزد جایزه ی گلدن گلوب شده و یکبار هم این جایزه را بدست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top