شب زفاف چیست؟ هر آنچه درباره شب اول عروسی باید بدانید

thumbnail

شب زفاف به چه شبی اطلاق می‌شود؟ آیا با رسومات شب زفاف آشنایی دارید؟ در این شب اولین رابطه جنسی برای زوجین اتفاق می‌افتد. طبق رسومات این شب در همان شب جشن عروسی انجام می‌شود. اما چه در شب عروسی و چه در شب دیگری این رابطه شکل بگیرد، لازم است زوجین نکاتی را بدانند؛ چرا که حسی که هر دو نفر در اولین رابطه تجربه می‌کنند، تاثیر زیادی بر آینده رابطه زناشویی آن‌ها می‌گذارد. پس نگرانی‌های زوجین برای این شب قابل درک است. اولین شرط برای داشتن یک رابطه لذت بخش مقابله با اضطراب و نگرانی است. پس اگر احساس می‌کنید که اضطراب زیادی را تحمل می‌کنید؛ حتما پیش از هر اقدامی به فکر راهی برای کاهش اضطراب خود باشید. در ادامه به نکات خواندنی درباره شب زفاف پرداخته‌ایم.

 

شب زفاف
شب زفاف اصولا به اولین رابطه جنسی همراه با دخول زوجین اطلاق می‌شود و معمولا در شب ازدواج رخ می‌دهد. پدر دختر طبق یکی از رسومات کهن، عروس و داماد را مقابل اتاق حجره دست به دست می‌کند و مادر زن پشت در اتاق می‌ایستد تا داماد دستمال خونی را تحویل دهد. این به معنی از بین رفتن بکارت است. در فرهنگ فعلی در برخی از شهرها این رسومات به فراموشی سپرده شده و بسیاری از زوجین اولین رابطه جنسی خود را قبل از شب عروسی انجام می‌دهند.

 

انتظارات شب زفاف
یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که زوجین در اولین رابطه جنسی دارند، از بین بردن پرده بکارت است. نشانه مهم این امر را خونی می‌دانند که از واژن خارج می‌شود. پرده بکارت یک چین غشایی است که درست در ورودی واژن بوده و انواع و اشکال مختلفی دارد. پرده بکارت تنها یک غشاء نازک است، اما معمولا دختران انتظار درد زیاد در زمان پارگی آن را دارند یا مردان فکر می‌کنند نیاز به فشار زیاد برای از بین بردن آن هست. همین افکار مسائلی هستند که باعث اضطراب زوجین در شب زفاف می شوند.

حقیقت این است که اگر رابطه جنسی خود را با یک معاشقه شروع کنید و زن در حالت برانگیختگی جنسی قرار گیرد و واژن مرطوب شود، عمل دخول آسان، بدون درد و حتی در مواردی بدون خونریزی خواهد بود.

 

عدم خونریزی زن در شب زفاف
نکته مهم درباره پرده بکارت این است که وجود خون ریزی دلیل بر باکره بودن همسرتان و نبود آن به معنی باکره نبودن نیست. چرا که ممکن است بسیاری از افراد با وجود باکرگی در شب زفاف خون ریزی نداشته باشند. پرده بکارت انواع گوناگونی دارد و در برخی از آن‌ها پاره شدن و خونریزی صورت نمی‌گیرد. همچنین برخی به دلایل ژنتیکی از بدو تولد بدون پرده بکارت به دنیا می‌آیند. برای اطلاع از راه‌های صحیح برقراری رابطه جنسی کلیک کنید.

پس برای ساختن یک زندگی مشترک چطور می‌توان اعتماد و صداقت را ایجاد کرد؟ مشاوره و شناخت همسر آینده‌تان از نامزدی تا عقد از جمله فرصت‌هایی برای ایجاد اعتماد است. در این زمینه مطالعه مقاله نامزدی تا عقد می‌تواند در شناخت بهتر همسر آینده مؤثر باشد.

 

اضطراب در شب اول عروسی
همان طور که گفته شد مسئله بکارت خود عامل اصلی اضطراب برای خانم‌ها در شب زفاف است. ترس از درد و خون ریزی و از طرف دیگر نداشتن خون ریزی دختران را مضطرب می‌کند. این مسائل با آگاهی از انواع پرده بکارت و آموزش سکس حل می‌شود. همچنین مردان باید بدانند خانم‌های باکره نیز ممکن است هیچ خون ریزی نداشته باشند. برای اطلاع درمان اضطراب کلیک کنید.

 

شب زفاف | آیا پاره شدن پرده بکارت دردناک است؟
حقیقت امر این است که از بین رفتن پرده بکارت لزوما همراه با درد نیست. درد علاوه بر منشاء جسمی، منشاء روانی هم دارد. فردی که انتظار درد زیاد داشته باشد، بدن خود را منقبض کرده و هر محرک کوچکی را بزرگ تر از میزان واقعی‌اش برآورد می‌کند. خود این انقباض عضلات به سخت تر شدن دخول و دردناک شدن فرایند کمک می کند.

پس بهترین راه این است که در حالتی که آرامش روانی بیشتری دارید، اولین دخول خود را انجام دهید. اضطراب و خستگی می‌تواند فشار روانی شما را زیاد کند. در حالتی از آرامش و پس از یک معاشقه مناسب که برانگیختگی روانی و جسمی طرفین را به دنبال داشته باشد، اقدام به دخول کنید. همچنین مطالعه مقاله ترس از دخول شما را در زمینه علل و درمان این مسئله یاری می‌دهد.

 

اگر می خواهید در شب عروسی رابطه جنسی را تجربه کنید حتما این نکات را رعایت کنید.
در انسان برخلاف سایر جانوران، کیفیت رابطه جنسی و رفتار های جنسی، غریزی نیست بلکه باید آن ها را آموخت. دختر و پسر جوانی که قصد ازدواج دارند باید نکاتی درمورد رابطه ی جنسی بیاموزند تا رابطه ای موفق تر و صمیمی تر داشته باشند. به عنوان مثال هر دو جنس باید نیاز های عاطفی یکدیگر را در حین آمیزش بدانند، راجب نیاز های جنسی و انتظاراتشان از طرف مقابل باهم صحبت کنند، نحوه ی معاشقه ی درست را بیاموزند، نکات بهداشتی و راه های جلوگیری از بارداری را بشناسند و…

 

شب زفاف و رابطه جنسی

با عرض تاسف باید بگوییم که بسیاری از مردان ایرانی حتی نمی دانند که همسرشان چگونه به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم می رسد! و 75 درصد از اختلافات خانوادگی ریشه در این ناتوانی دارد که آماری قابل تامل است! همه ی این ها به علت عدم آموزش رفتارهای جنسی صحیح به جوانان و عدم آگاهی از ویژگی های جنسی و عاطفی جنس مخالف است. پس اگر این مطلب را می خواهید شما از آن ها نباشید.

 

– صحبتی با آقای داماد:
در خانم ها قبل از هرچیز این مهم است که از نظر روحی و عاطفی آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشند. زن ها بر عکس مردان همیشه آمادگی رابطه ی جنسی را ندارند پس در این زمان ها او را درک کنید و اصرار بی جا نکنید زیرا رابطه ی اجباری هیچ لذتی برای هیچ کدامتان نخواهد داشت.

پیش از رابطه به او محبت کنید، او را در آغوش بگیرید، بگویید که دوستش دارید، از ظاهر و اندام همسرتان تعریف کنید، او را ببوسید، سریع سراغ اصل مطلب نروید تایمی را برای معاشقه بگذارید و همسرتان را به خوبی آماده کنید. مهم تر از مقدمات رابطه ی جنسی چگونگی رفتار شما پس از آن است! وقتی کارتان تمام شد به حال خودش رهایش نکنید، او را در آغوش بگیرید و جملات محبت آمیز به او بگویید.

 

– صحبتی با عروس خانم:
نقاط حساس در بدن خانم ها متعدد است از طرف دیگر همانطور که خودتان می دانید خانم ها از طریق شنیدن و محبت دیدن از طرف همسرشان هم تحریک می شوند. بنابراین راه های تحریک خانم ها زیاد و متعدد است اما مردها تنها یک نقطه ی حساس دارند و آن هم آلت تناسلی آن هاست بنابراین تنها کاری که شما باید برای تحریک همسرتان انجام دهید این است که یاد بگیرید با آلت جنسی همسرتان چکار کنید. برای اینکه زودتر به نتیجه ی مطلوب برسید می توانید از همسرتان سوال کنید چگونه بیشتر لذت می برد؟

یک نکته ی مهم دیگر این است که انتظاراتتان را بی پرده به شوهرتان بگویید. زمانیکه نوبت به صحبت کردن در مورد صمیمیت جنسی می رسد، ناشی گری یکی از بزرگترین شکاف هایی است که زوجین را از یکدیگر جدا می کند و معمولا خانم ها در این زمینه خجالتی ترند. بسیاری از آقایان اظهار می کنند که خانم ها به این دلیل که خیلی خجالتی و مضطرب هستند شب عروسی را خراب می کنند.

 

برای شب اول عروسی (شب زفاف) از قبل برنامه ریزی کنید
در شب زفاف بسیاری از زوج ها هستند که مدت های طولانی می نشینند و در مورد جزئی ترین مسائل عروسی با هم صحبت کرده و تک تک امور را برنامه ریزی می کنند، اما هیچ گونه حرفی در مورد شب عروسی (شب زفاف) با هم نمی زنند. باید قدری از توجه خود را که با وسواس تمام نثار امور نه چندان باارزش میکنید، صرف آماده شدن برای شب اول عروسی (شب زفاف) کنید. هر چقدر زمان بیشتری را برای برنامه ریزی صرف کنید، کمتر ناشیانه عمل میکنید و لذت بیشتری می برید.

ویدیو : شب زفاف چیست؟ هر آنچه درباره شب اول عروسی باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter