زندگی نامه امین بانی خواننده جوان ایرانی با بیماری لاعلاج

امین بانی یکی از خوانندگان خوش صدای کشور است. او تیتراژهای سریال شهرزاد را نیز اجرا نموده است و با این سریال به اوج رسیده است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

زندگی نامه امین بانی

 

امین بانی متولد 16 دی ماه 1362 در اصفهان، خواننده سبک پاپ و آهنگساز است وی از سن هفت سالگی علاقه خود را به موسیقی و اهل آن ابراز کرد، تا اینکه در 20 سالگی با یک کلیپ کوتاهی که با گوشی موبایل در باغی از وی ضبط شده بود به شهرت چهره رسید ولی کسی نام او را تا مدت ها نمی دانست و بخاطر کیفیت پایین و چهره امین بانی بسیاری فکر کردند او یک هنرمند افغانستانی است افسوس، ثانیه، بی وفا و پاییز از آهنگ های او هستند. او یک خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش دارد.

او خواهر زاده مرحوم استاد کریم سماوى از خوانندگان قدیمی ایرانی می باشد که صدای دلنشین وی باعث ورود امین به صورت خود جوش و بدون آموزش به مسیر خوانندگی وارد شود. او صدای زیبای خود را ارثی می داند.

امین بانی اخیراً توانسته با اجرا در سریال شهرزاد صدایش را به گوش همگان برساند و ثابت کند که توانایی‌های زیادی دارد. به گفته خودش صدای خوب در خانواده آن‌ها ارثی است و بیشتر اهل خانواده در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند.

 

بیماری امین بانی

امین بانی به بیماری نادری بنام کم خونی تالاسمی ماژور مبتلا است. در این نوع بیماری بدن دچار کمبود شدید پروتئین بتا در هموگلوبین خون می گردد، که برای سلامتی بسیار خطرناک است و فرد مبتلا باید بطور منظم خون دریافت کند. انتقال خون مکرر در طول عمر منجر به تجمع بیش از حد آهن می شود، که باید توسط عامل کمک کننده ای بنام Chelator دفع شود تا از مرگ و نارسایی ارگان ها جلوگیری کند. مدتی شایعه سرطان و فوت وی رسانه ای شده بود که همگی شایعه بود و او با وجود بیماری با شادابی کامل به فعالیت های هنری خود می پردازد.

 

فعالیت حرفه ای

فعالیت جدی را با دوستش احسان جعفری شروع کرد ایشان مانند یک برادر مدیریت تمام فعالیت های او را در دست گرفت و از امین بانی حمایت کرد

در سال 93 با استاد علیرضا افکاری آشنا شد که مدیریت بخش هنری فعالیت هایش را برعهده گرفت و در این راه از هیچ کمکی به وی دریغ نکرد

 

بیوگرافی امین بانی؛ خواننده با استعداد کشور | ستاره

 

خواندن اولین تیتراژ

امین بانی توانست با کمک احسان جعفری و علیرضا افکاری، اولین موزیک خود به اسم “پاییز” و موزیک دومش به اسم “ثانیه‌ها” را اجرا کند که هر دوی این آثار با استقبال خوبی روبرو شدند. موزیک “ثانیه‌ها”، برای تیتراژ مسابقه ثانیه‌ها با اجرای داریوش کاردان انتخاب و از شبکه دوم سیما پخش شد. این آهنگ پرطرفدار که میلیون‌ها بار از طریق سایت‌های موسیقی دانلود شد، یکی از ترانه‌های معروف امین بانی به حساب می‌آید.

 

اوج شهرت با شهرزاد

امین بانی در سال 97 با قطعه زیبای چه کردی در سریال شهرزاد طوفانی به پا کرد، این آهنگ به شدت دیده شد و محبوبیت و شهرت او بیشتر از قبل شد

او همچنین تیتراژ سریال از سرنوشت را نیز برعهده داشت که در سه فصل بروی آنتن رفت.

 

علت کم کاری امین بانی

وی علت عدم حضور جدی خود و ارائه آلبوم را وجود افراد قدرتمند و مافیا در این حوضه را می داند که با ارائه قراردادهای سنگین و سخت امکان حضور وی را ناممکن ساخته اند.

این خواننده به عنوان آهنگساز در آلبوم ها و تک آهنگ های خواننده های تازه کار فعالیت می کند.

 

کرونا و لغو اولین کنسرت

امین بانی 4 اسفند 98 در حالی آماده می شد پس از سال ها اولین کنسرت خود را در سالن همایش های برج میلاد تجربه کند که کرونا همه چیز را بهم ریخت و باعث شد تمام برنامه های فرهنگی لغو شود.

 

نسبت امین بانی با بهنام بانی
بسیاری از افراد فکر می کنند که امین بانی با بهنام بانی نسبت فامیلی دارد. اما لازم به ذکر است که هر دو خواننده بوده و تنها تشابه نام خانوادگی دارند اما هیچ نسبت خانوادگی و فامیلی با هم ندارند.

 

آدرس پیج اینستاگرام امین بانی
https://www.instagram.com/amin_bani/?hl=en

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top