پیگیری مرسولات پستی گذرنامه

پیگیری مرسولات پستی گذرنامه

 

برخی مواقع انتظار برای رسیدن مرسوله پستی به مقصد یا دریافت آن بی از اندازه طول می کشد و اگر آن مرسوله مانند اسناد اداری، فاکتور، گواهینامه یا پاسپورت برایتان ضروری باشد، نگرانی شما دو چندان خواهد شد.

در این مواقع یکی از کارهایی که به ذهن خطور می کند مراجعه حضوری به دفاتر پستی برای رهگیری نامه یا بسته مورد نظر است، در حالی که بهترین راه، استفاده از خدمات مدرن و الکترونیک خواهد بود.  این راهکارها شما را سریع و دقیق از سرنوشت محموله پستی تان با خبر می کنند و در تمام ساعات شبانه روز به شما پاسخگو هستند.

برای آشنایی با راه های مدرن پیگیری مرسوله پستی، در ادامه با دیجیاتو همراه شوید.

سیستم رهگیری مرسوله پستی

وقتی نامه یا بسته ای را به صورت «پیشتاز» پست می کنید یا فرد، نهاد یا شرکتی آن را برای شما ارسال می نماید، یک شماره بارنامه 10 تا 20 رقمی برای آن صادر می شود که برای مرسولات خارجی این کد 13 رقمی است.

با داشتن کد یاد شده و مراجعه به سامانه مذکور می توانید مرسوله خود را پیگیری کنید.

سیستم رهگیری مرسولات پستی

سیستم رهگیری مرسولات پستی

فرم رهگیری مرسوله پستی

فرم رهگیری مرسوله پستی

برای رهگیری کافی است کد دریافتی را در قسمت Item Number وارد نموده و پس از ورود شناسه امنیتی دکمه جستجو را کلیک کنید تا آخرین وضعیت مرسوله برای شما نمایش داده شود.

آخرین وضعیت مرسوله

آخرین وضعیت مرسوله

با کلیک روی «جزئیات بیشتر»، تمام مراحل طی شده برای ارسال محصول به نمایش در می آید.

جزئیات بیشتر آخرین وضعیت مرسوله

جزئیات بیشتر آخرین وضعیت مرسوله

کد #193*

این کد USSD فعلا برای سیم کارت های همراه اول فعال است. البته هنوز سامانه #193* کامل نشده، ولی بخش پیگیری مرسوله بدرستی کار می کند.

برای پیگیری مرسوله خود، کد #193* را شماره گیری کنید. در منوی ظاهر شده عدد 2 نمایانگر «رهگیری مرسولات پستی» و 3 نشان دهنده «رهگیری مرسولات ناجا» است.

در منوی مرسولات پستی، عددهای 1 و 2 به ترتیب «مرسولات پیشتاز» و «مرسولات خارجی» را نشان می دهد.

در قسمت که رهگیری مرسولات ناجا را انتخاب نمایید، عدد 1 برای «گواهینامه»، 2 جهت «شناسنامه خودرو»، 3 برای «کارت خودرو»، 4 جهت «اسناد موتور سیکلت» و 5 برای «نظام وظیفه» به کار می رود.

البته در صورت داشتن بارنامه مرسولات ناجا،می توانید از طریق رهگیری مرسولات پستی نیز این کار را انجام دهید.

سایت پیگیری مرسولات پستی ناجا مانند کارت سوخت، گواهینامه، گذرنامه، کارت ماشین، پایان خدمت

سایت پیگیری مرسولات پستی ناجا مانند کارت سوخت، گواهینامه، گذرنامه، کارت ماشین، پایان خدمت 

راهنمایی:

پس از ورود به سایت رهگیری مرسولات ناجا (شناسنامه،کارت خودرو،گواهینامه و مرسولات نظام وظیفه) ،ابتدا  نوع سند را انتخاب نموده و پس از ورود اطلاعات مورد نیاز و کد امنیتی دکمه “جستجو ” را فشار دهید.

برای ورود به سایت پیگیری مرسولات پستی ناجا اینجا کلیک کنید

 

مشتریان سیستم های پستی می توانند از طریق وب سایت tntnaja.post.ir نسبت به رهگیری مرسولات نظام وظیفه (شامل خدماتی نظیر کارت معافیت و پایان خدمت ، ارسال برگه اعزام به خدمت ، احضاریه کمیسیون پزشکی) و اسناد خودرویی( شامل شناسنامه خودرو ، کارت خودرو ، اسناد موتورسیکلت و گواهینامه) را با وارد کردن مشخصات مورد نیاز هریک از موارد رهگیری نمایند و از آخرین وضعیت مرسوله خود مطلع شوند.

امکان پیگیری وضعیت مرسوله‌ها در سایت شرکت پست

مدیر کل روابط عمومی شرکت پست درباره گلایه‌های مختلفی که در ارتباط با تاخیر این شرکت در ارسال نامه‌ها و بسته‌ها مطرح می‌شود، توضیحاتی ارائه کرده و متذکر شد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده شرکت پست برروی سایت خود امکان پیگیری وضعیت مرسوله‌ها را هم فراهم کرده است.

ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آمارهای سال 1393 حدود 85 درصد ترافیک شرکت پست مربوط به محصولات قراردادی است که از سوی ارگان های مختلف ارسال می شوند اما نکته قابل توجه آنکه در برابر این مرسوله‌ها علاوه بر شرکت پست طرف مقابل نیز وظایفی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: ما مرسوله‌ها ‌را به محض دریافت در دستور کار قرار می‌دهیم اما لازم است طرف مقابل هم شماره ای را برای پیگیری در اختیار افراد قرار داده باشد. اکنون ناجا این اقدام را صورت می‌دهد و به همین دلیل در مرسوله‌های این بخش ما کمترین مشکل را داریم حتی اگر مشکلی هم ایجاد شود دریافت کننده بسته می‌تواند از طریق بارکد 20 رقمی خود از طریق سایت شرکت پست وضعیت نامه خود را پیگیری کند.

چرا مرسوله‌ها به مقصد نمی‌رسند؟

وی همچنین عنوان کرد: تاخیر در ارسال مرسوله‌ها در اغلب موارد به دلیل مسائلی مانند عدم درج آدرس درست، عدم مطابقت کد پستی با آدرس محل تحویل، نقل مکان و همچنین عدم درج شماره تماس بر روی بسته صورت می گیرد و به همین دلیل بسته به شرکت پست بازگردانده می‌شود.

راه پیگیری وضعیت کارت طرح ترافیک

ترابی در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث کارتهای طرح ترافیک و انتقادات برخی مردم مبنی بر عدم دریافت این کارت‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه تا پایان اردیبهشت ماه حدود 36 هزار و 398 کارت به اداره پست تحویل شد که از این میان تنها حدود 1300 کارت به شرکت پست برگشت خورده است.

وی همچنین متذکر شد: لازم است این افراد در محلی که ثبت‌نام کرده‌اند کد پیگیری دریافت کرده باشند که بر اساس آن کد پیگیری این امکان وجود دارد که از طریق سایت شرکت پست به آدرس Post.ir از سرنوشت کارت خود با خبر شوند. اما اگر همچنان مردم در خصوص دریافت مرسوله‌های خود مشکلی یا شکایتی داشتند می‌توانند این مساله را از طریق شماره تماس 84470000 پیگیری کنند.

ترابی گفت: اکنون شرکت پست شرایطی فراهم کرده تا بسته‌هایی که بازگشت داده می‌شوند در صورت دارا بودن شماره تماس از طریق تلفن هماهنگ و مجدد ارسال شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت پست در پاسخ به گلایه‌های متعددی که از دیرکرد پست صورت می گیرد، گفت: با توجه به امکان پیگیری مرسولات ثبتی توزیع با تاخیر تمام مرسوله ها را قبول ندارم. علاوه بر این باید در نظر داشت که برای شرکت پست لزومی ندارد مرسوله‌ای را نگهداری کند چرا که علاوه بر این که این امر هزینه به دنبال دارد باعث عدم رضایت مردم نیز می‌شود.

وی همچنین متذکر شد:‌بر اساس نظرسنجی که سال گذشته صورت گرفته خدمات پستی رضایت بالغ بر 76 درصدی را به دنبال داشته اند.

به گفته ترابی اکنون حتی در مواردی مانند ارسال گذرنامه که از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است هم سیستم پست برای توزیع مورد استفاده قرار می گیرد با این حال در صورت درج اطلاعات صحیح هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی درباره سرانجام بسته‌هایی که نزد شرکت پست می‌مانند نیز توضیح داد: بر اساس قراردادی که با سازمانهای مختلف منعقد می‌کنیم دوره‌های مختلفی برای نگهداری مرسوله‌ها اعلام می‌شود و پس از آن مدت در صورتی که امکان توزیع مرسوله وجود نداشت، بسته‌ها به سازمان مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

****************************************************

 

2 thoughts on “پیگیری مرسولات پستی گذرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top