اظهارنامه مالیاتی وانت بار 95

 معافیت مالیاتی دارندگان وانت بار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از توافقات صورت گرفته با طلافروشان و آهن فروشان در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده خبرداد و با اعلام اینکه دارندگان تاکسی و وانت بار از پرداخت مالیات عملکرد سال 92 معاف شدند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از توافقات صورت گرفته با طلافروشان و آهن فروشان در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده خبرداد و با اعلام اینکه دارندگان تاکسی و وانت بار از پرداخت مالیات عملکرد سال 92 معاف شدند، گفت: درصد تخلف صنف تالارهای پذیرایی در مالیات بر ارزش افزوده از سایر صنوف بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امروز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح تکمیلی طرح جامع مالیاتی در جمع خبرنگاران از انجام مذاکرات با آهن فروشان در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده سخن گفت و افزود: سازمان امور مالیاتی شنبه هفته جاری جلسه ای با آهن فروشان برگزار کرده و بر اساس مذاکرات انجام شده ضمن تاکید بر انجام تکالیف قانونی قرار شد در برخی از موارد و برای دوره های قبل در صورت نبود اسناد و مدارک مالیات بر اساس دفاتر مطالبه شود.

توافق با آهن فروشان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه البته این روش برای تعیین تکلیف مالیات دوره های قبلی مناسب است، تصریح کرد: در دوره جدید نیز بر اساس قانون عمل می شود و قرار است آهن فروشان فاکتور خرید و فروش واقعی دریافت کنند و مالیات نیز بر اساس آن دریافت شود. البته بسیاری از آهن فروشان در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند و مالیات را پرداخت می کنند، اما در برخی از موارد مشکلاتی بین خریداران و فروشندگان در حلقه های میانی وجود دارد.

وی همچنین در مورد مذاکرات سازمان مالیاتی با صنف طلا فروشان برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون در شش سال گذشته اجرایی و تعاملات لازم برای اجرای قانون با مشاغل مختلف از جمله طلا فروشان انجام شده است. طلا فروشان به دلایل نامعلومی در ماه های اخیر شروع به اعتراض کرده اند که البته این موضوع غیر متعارف است.

بخشودگی جرائم مالیاتی طلافروشان

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه شاید این اعتراضات به دلیل رشد یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده است که البته این امر نیز بر اساس قانون انجام شده است، به مذاکرات انجام شده در دو هفته گذشته با صنف طلا فروشان اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات بر اجرای قانون و توافقات قبلی تاکید و از فعالان این صنف خواسته شد از انجام اقدامات نامناسب در زمینه عدم اجرای قانون اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه اصناف مشمول این طرح به عنوان نماینده دولت مالیات را دریافت و انتقال دهنده آن به خزانه دولت هستند، ادامه داد: سازمان امور مالیاتی هم اگر لازم باشد انعطافی را انجام دهد و یا از اختیارات قانونی متناسب با تکالیف قانونی همانند بخشودگی بخشی از جرایم مالیاتی استفاده کند، این امر را انجام خواهد داد. قانون باید اجرا شود و نظام مالیاتی از حداکثر ظرفیت های قانونی برای تسهیل کار استفاده می کند و مودیان نیز باید به تکالیف عمل کنند.

معافیت مالیاتی تاکسی‌ها و وانت بارها

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها و افزایش پایه معافیت مالیاتی در سال گذشته برخی از مشاغل مرتبط با خودرو همانند تاکسی ها و وانت بار ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده سال 92 معاف می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه این مشاغل که مالیات کمتری را در سنوات گذشته پرداخت می کردند، در پایه درآمد مشمولان پایه معافیت مالیاتی برای عملکرد سال 92 قرار می گیرند، افزود: البته تمامی مشاغل، دارندگان تاکسی و وانت باید اظهارنامه مالیاتی ارایه کنند تا بتوانند از تسهیلات قانونی استفاده نمایند.

وی با بیان این که علاوه بر این تمام مشمولان مالیاتی که از معافیت برخوردار هستند باید نسبت به ارایه اظهارنامه اقدام کنند، اظهارداشت: برای مشاغل خودرو سالانه جداولی تهیه می شود که بر اساس آن و با توجه به نوع، سال ساخت و ظرفیت آن میزان مالیات مقطوع اعلام می شود.

تخلف مالیاتی صنف تالارهای پذیرایی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات بر ارزش افزوده اصناف گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده برخی از مودیان تمام مالیاتی را که از مصرف کنندگان دریافت می کنند به دولت پرداخت نمی کنند و یا حتی در برخی از موارد مالیات را اختیاری دریافت می کنند، در حالی که مالیات قانونی بوده و اختیاری و سلیقه ای نیست. در برخی از موارد هم برخی از اشخاص مالیات را دریافت کرده اند، اما به نظام مالیاتی پرداخت نکرده اند که البته مالیات را از آنها پس می گیریم.

عسکری با تاکید بر اینکه این تخلف در صنوف مختلف انجام شده و درصد تخلف صنف تالارهای پذیرایی در این زمینه از دیگران بالاتر است، گفت: برنامه رسیدگی را از سال گذشته آغاز کرده ایم، به نحوی که 25 درصد مودیان در سال گذشته و 50 درصد در سال جاری بررسی شده اند و سازمان امور مالیاتی پیگیری های لازم را در این زمینه انجام می دهد.

وی در مورد تعداد صدور برگه های تشخیص قطعی مالیاتی برای صنوف گفت: برای سال 90 بیش از 85 درصد مالیات قطعی گرفته اند، اما در برخی موارد در حال تجدیدنظر و رسیدگی بیشتر است که فرآیند آن یک و نیم سال طول می کشد و طبیعی است که برگه قطعی نداشته باشد. بیش از یک میلیون برگه قطعی مالیات صادر و ابلاغ و بخش بیشتر آن و حدود 90 درصد برگه تشخیص برای مؤدیان صادر شده، اما مودی در این فرآیند می تواند با مراجعه اعلام کند که این برگه تشخیص را قبول دارد، یا ندارد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در صورتی که مودی در طول یک ماه مراجعه نکند، برگه تشخیص صادر خواهد شد و در صورتی که اعتراض کند، به دادرسی ارجاع می دهیم. انتظار این است که در صورت صادر شدن برگه تشخیص برای مؤدیان، هرچه زودتر تکلیف این موضوع را روشن کنند تا در صورتی که اعتراضی وجود دارد، موضوع نهایی شود.

2900 میلیارد تومان مالیات سلامت

وی در مورد طرح جامع مالیاتی و تأثیر آن بر جامعه اظهارداشت: در نظام فعلی مالیات تا زمانی که طرح جامع کامل و اظهارنامه الکترونیکی دریافت می شود، در این زمینه تسهیلاتی فراهم شده به نحوی که کد رهگیری برای مؤدیان صادر می شود و دیگر نیازی به مراجعه برای ارائه پرینت اظهارنامه الکترونیکی وجود ندارد و پرداخت ها نیز به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

عسکری تصریح کرد: مشاغلی که اظهارنامه الکترونیکی خود را اظهار کردند، برای تقسیط بخشی از مالیات خود با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان در تیر ماه(زمان ارایه اظهارنامه) قرار دارد، می توانند این تقسیط را در مرداد ماه انجام دهند تا سختی کار مؤدیان در این ماه مبارک ایجاد نشود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده هر سال یک درصد روی این مالیات می گذارد، گفت: هر مساله ای که قانون می شود، لازم الاجرا است و طبق قانون برنامه پنجم توسعه هر سال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون آن را اجرایی می کند. یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده امسال متعلق به بخش سلامت است که برآورد این یک درصد 2900 میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت برای توسعه خدمات بهداشتی قرار می گیرد.

aliaskari

معافیت تاکسیرانان و وانت بارها از پرداخت مالیات بر عملکرد سال ۹۲

معافیت تاکسیرانان و وانت بارها از پرداخت مالیات بر عملکرد سال ۹۲

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت مودیان صاحبان مشاغل خودرو خبرداد و گفت: تاکسیرانان و وانت بارها از پرداخت مالیات بر عملکرد سال ۹۲ معاف هستند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علی عسکری با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مودیان صاحبان مشاغل خودرو گفت: با توجه به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش میزان معافیت مالیاتی برای عملکرد سال ۹۲، برخی مشاغل خودرو مانند تاکسی‌ها و وانت‌بارها با توجه به درآمد مشمول و افزایش پایه معافیت، در دامنه مودیان معاف برای عملکرد سال ۹۲ قرار می گیرند.
وی افزود: به همین ترتیب روز گذشته ابلاغ شد که دارندگان تاکسی و وانت برای عملکرد سال ۹۲ با توجه به این‌که درآمد مشمول مالیات در دامنه معافیت قرار می‌گیرد، مشمول پرداخت مالیات برای عملکرد سال ۹۲ نخواهند شد. رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تاکسی‌داران و وانت‌ بارها باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند تا از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: سایر مشاغل خودرو نیز بایستی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی اقدام نموده و مالیات مربوطه را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند. گفتنی است، امسال اظهارنامه های مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات ابرازی کاملا به صورت الکترونیکی بوده و با اخذ کد رهگیری نیازی به ارسال نسخه کاغذی اظهارنامه مالیاتی به ادارات مالیاتی نیست.

************************************************************************************

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ارائه تسهیلات به مودیانی که مالیات خود را به صورت الکترونیکی ارائه و پرداخت کنند خبرداد و گفت:مالیات مودیان مشاغل تقسیط می شود. 

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علی عسکری از ارائه تسهیلات به مودیان مالیات بر درآمد مشاغل خبرداد و گفت: این گروه از مودیان با ارائه اظهارنامه مالیاتی خود به صورت الکترونیکی و پرداخت بخشی از مالیات ابرازی، می توانند باقیمانده مالیات مربوطه را تقسیط نمایند.

وی با بیان اینکه برای تقسیط نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی در تیرماه نمی باشد، تصریح کرد: مودیان می توانند حداکثر تا پایان مرداد ماه برای تقسیط باقیمانده مالیات خود به ادارات مالیاتی مراجعه نمایند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه امکان ارائه اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی از ابتدای خرداد ماه فراهم شده است، اظهارداشت: مودیان محترم می توانند با مراجعه به سامانه WWW.TAX.GOV.IR اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارائه نمایند. وی، خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی می توانند مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مذکور پرداخت نمایند.


 تاکسیرانان و وانت بارها از پرداخت مالیات بر عملکرد سال ۹۲ معاف هستند.

علی عسکری با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مودیان صاحبان مشاغل خودرو گفت: با توجه به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش میزان معافیت مالیاتی برای عملکرد سال ۹۲، برخی مشاغل خودرو مانند تاکسی‌ها و وانت‌بارها با توجه به درآمد مشمول و افزایش پایه معافیت، در دامنه مودیان معاف برای عملکرد سال ۹۲ قرار می گیرند.

وی افزود: به همین ترتیب روز گذشته ابلاغ شد که دارندگان تاکسی و وانت برای عملکرد سال ۹۲ با توجه به این‌که درآمد مشمول مالیات در دامنه معافیت قرار می‌گیرد، مشمول پرداخت مالیات برای عملکرد سال ۹۲ نخواهند شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تاکسی‌داران و وانت‌ بارها باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی ارائه دهند تا از این تسهیلات بهره مند شوند. وی خاطرنشان کرد: سایر مشاغل خودرو نیز بایستی نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیکی اقدام نموده و مالیات مربوطه را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند. گفتنی است، امسال اظهارنامه های مالیاتی و همچنین پرداخت مالیات ابرازی کاملا به صورت الکترونیکی بوده و با اخذ کد رهگیری نیازی به ارسال نسخه کاغذی اظهارنامه مالیاتی به ادارات مالیاتی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top