بیوگرافی ایرج نوذری بازیگر مشهور ایرانی + ماجرای بیماری

ایرج نوذری یکی از بازیگران بدون حاشیه و حرفه ای است او فرزند مرحوم منوچهر نوذری است. پدرش منوچهر نوذری یکی از گویندگان و مجریان ایرانی بود که بسیار محبوب بود. در این مطلب بیوگرافی ایرج نوذری را آماده کرده ایم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید.

 

بیوگرافی ایرج نوذری

 

ایرج نوذری (متولد ۷ اسفند ۱۳۴۲) هنرپیشه و قهرمان کونگ فو ایرانی، فرزند منوچهر نوذری می‌باشد. او سال 1370 ازدواج کرده است و همسرش اسپانیائی است و دو دختر به نامهای دلربا و دلناز دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته زبان‌شناسی است. او به زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و هم اکنون ریاست امور بین‌الملل کونگ فوی ایران را برعهده دارد.او اصالتا اهل استان قزوین است.

ایرج نوذری فرزند اول مرحوم «منوچهر نوذری» هنرپیشه و مجری می باشد و تنها خواهرش نازنین تحصیلکرده دکترای زبان اسپانیایی و نویسنده چندین کتاب است.

در ابتدا مردم تصور می کردند که ایرج نوذری به دلیل معروف بودن پدرش توانسته وارد فعالیت هنری بشود، ولی او پس از فعالیت هایی که داشت خودش را به همه اثبات کرد.

 

بیوگرافی ایرج نوذری

 

علایق ایرج نوذری

دارای حافظه قوی است رفیق فابریکش پژمان بازغی است نقره،انگشتر،سفر و کارتونهای والت دیسنی را خیلی دوست دارد بسیار خوش شانس است پرسپولیسی است بیلیارد باز حرفه ای اس.

وی در اواخر مهر ماه سال ۱۳۹۴ در یک مسابقه اسب‌دوانی دچار سانحه شد.

 

شروع بازیگری

بعد از سال ها کار رادیو بصورت رسمی در سال 1370 وقتی 28 ساله بود با فیلم «اویناز» به کارگردانی شهرام اسدی و با درخشش پرویز پورحسینی و حسین پناهی و آزیتا حاجیان و مهدی فتحی همراه بود نقش کوتاهی را در این فیلم سینمایی بازی کرد تا اینکه در همان سال مجدداً به او پیشنهاد بازی در فیلم آخرین تلاش را دادند که کارگردانی آن را سیامک اعتمادی برعهده داشت و موفق شد در کنار جمشید هاشم پور یکی از بهترین بازیگران دهه ۷۰ و با حسین شهاب بازی کند.

 

دلیل کم کاری ایرج نوذری

ایرج نوذری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی؛ در خصوص علت کم‌کاری خود در حیطه بازیگری گفت: اول که مدتی درگیر کسالت جسمی بودم؛ اما در اصل به خاطر پایین بودن کیفیت آثار حضورم کمرنگ شد و ترجیح دادم مردم را فریب ندهم و زمانی برگردم که کیفیت تولیدات بالا برود.

وی افزود: به هیچ عنوان در باندبازی‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در قالب هنر انجام می‌شود، دخالت نمی‌کنم و تمایل حضور در بین این افراد و کارهای این چنینی را ندارم و ترجیح می‌دهم فعلا از وادی بازیگری کناره‌گیری کنم.

وی با بیان این مطلب که سینما را دنبال نمی‌کند، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر سینمایی در کار باشد. همه چیز تکراری و خیلی به هم ریخته است و به نظرم سینما به نوعی فلج شده و تعداد انگشت‌شماری آن هم در حد یک یا دو فیلم خوب ساخته می‌شود.

 

فعالیت در دوبله و موسیقی
آقای نوذری از فروردین ماه ۱۳۵۵ مشغول به فعالیت در دوبله شد، پدر وی مرحوم منوچهر نوذری با وی در این رابطه مخالفت داشته است، اما با وجود این، هنرمند نوذری در این حرفه فعالیت نموده و تا کنون کم و زیاد همچنان این فعالیت ادامه دارد.

وی در موسیقی نیز فعال است، از جمله استاد بودن در ضرب های هندی نظیر طبله و تبلا، و ضرب های کوبه ای بوده، وی در فیلم های سینمایی: گفتگو با باد و موسیقی، سیکل ران، و موسیقی متن مسایقه ستاره ها، موسیقی سریال مسافری از هند نوازنده موسیقی بود.

 

شهرت با مسافری از هند
اما شهرت بسیار زیاد ایرج‌نوذری برای بازی در سریال مسافری از هند بود یک سریال دراماتیک و عاشقانه که از شبکه سوم سیما در سال ۱۳۸۱ پخش شد

کاری از قاسم جعفری به تهیه کنندگی صدیقه صحت که به پربیننده ترین سریال تلویزیونی تاریخ ایران لقب گرفت و بیش از ۹۶ درصد بیننده های تلویزیون را به خود جذب کرده بود

در این مجموعه نقش عموی سیتا را بازی میکرد داستان این کار درباره دو کاراکتر به نام سروش و سیتا بود سروش در حالیکه نامزد دختر دایی اش می باشد برای تحصیل به هندوستان می‌رود و در آنجا دختر هندی به نام سیتا از او خواستگاری می‌کند و به یکدیگر علاقمند می‌شوند و با سیتا به ایران میاید که ماجراهای برایش به وجود می آید.

 

بیماری ایرج نوذری

ایرج نوذری در سال 1392 سر فیلم سینمایی «لاله» از هوش می رود تا جایی که با تنفس مصنوعی کارگردان و بعدا با حضور اورژانس و شوک سوم بر میگردد.

او همچنین در سال 1396 هم دچار حمله قلبی شد و مدتی در بیمارستان تجریش بستری بودند ، در چند سال اخیر هم شایعه شده به سرطان مبتلا هستند که صحت ندارد.

 

این روزها

این روزها کنار همه فعالیت های هنری اش به فکر ساخت مستند می باشد.

مجموعه ای هم در حال نوشتن می باشد که نوذری ها نام دارد و در آن به زندگی محمود نوذری (عمویش) منوچهر نوذری (پدرش) و خودش می پردازد و رمز و رازهایی از زندگی شان را می گوید که تا به حال کسی نشنیده است

 

آثار ایرج نوذری

 

فیلم

اوینار (۱۳۷۰) آخرین تلاش (۱۳۷۰) ملاقات با طوطی (۱۳۸۲) فریاد در شب (۱۳۸۲) باج‌خور (۱۳۸۲) کافه ستاره (۱۳۸۳) رازها (۱۳۸۳) این ترانه عاشقانه نیست (۱۳۸۴) آکواریوم (۱۳۸۴) عاشق (۱۳۸۵) ملودی (۱۳۸۶) دوستی از جنس آتش (۱۳۸۸) آخرین سرقت (۱۳۸۹) لاله (۱۳۹۲)

 

سریال

سرنخ (۱۳۷۵ کیومرث پوراحمد) پدر خاک (۱۳۸۰–۱۳۷۹ نادر کجوری) مسافری از هند (۱۳۸۱ قاسم جعفری) نقش بر آب (۱۳۸۱–۱۳۸۲ عبدالله باکیده) کلانتر (۱۳۸۲ محسن شاه‌محمدی) کلانتر ۲ (۱۳۸۴ محسن شاه‌محمدی) ریحانه (۱۳۸۴ سیروس مقدم) گلریزان (۱۳۸۵ مسعود رشیدی) اغما (۱۳۸۶ سیروس مقدم) کلانتر ۳ (۱۳۸۸ محسن شاه‌محمدی) ملکوت (۱۳۸۹ محمدرضا آهنج) جدی نگیرید شاید برای شما هم اتفاق بیفتد سارق روح (۱۳۹۶ احمد معظمی) خواب زده (۱۳۹۷ سیروس مقدم)

 

برنامه تلویزیونی

ستاره‌ها (١٣٨۲–١٣٨۴) از کی بپرسم (۱۳۸۸)

 

در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی ایرج نوذری یکی از بازیگران موفق و باسابقه ایرانی آشنا نموده ایم، امیدواریم از خواندن زندگینامه این هنرمند نهایت لذت را برده باشید و توجه قرار گرفته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top