بیوگرافی حصین ( حسین رحمتی) از مشهد تا ارمنستان+ حواشی

سال هاست رپ که یک نوع سبک از موسیقی است، در بین مردم ایران به ویژه جوانان و نوجوانان به شدت پر طرفدار و محبوب شده است. البته برخی از افراد که به آن ها رپر گفته می‌ شود توانسته اند، این سبک را در بین مردم ایران جا بیندازند و سبک امروزی را به وجود آورند که به آن ها رپران نسل یک گفته می‌ شود که حصین نیز در این دسته از رپران قرار گرفته است. شاید برای شما هم جالب باشد که اطلاعات بیشتری در مورد زندگی حصین بدانید. در این قسمت به بیوگرافی حصین یکی از رپران مشهور و معروف ایرانی خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

 

بیوگرافی حصین ( حسین رحمتی)

حسین رحمتی مقلب به حصین و با نام هنری سابق حسین ابلیس متود 12 مرداد سال 1366 در تهران است و یکی از رپرهای معروف ایرانی است. حصین مدرک فوق لیسانس مهندسی ارتباطات(مخابرات) از دانشگاه ارمنستان دارد.

حصین همکاریهای مشترک با هیچ‌کس، رضا پیشرو، امیر تتلو، صادق، علی اوج، شایع، عرفان، فلاکت، بیگرض، سوگند، نیموش، سهراب ام جی داشته است.

 

شروع از 12 سالگی
نام اصلی اش حسین رحمتی متولد تهران و بزرگ شده شهر مشهد است که فعالیت خود را سال 1378 وقتی 12 ساله بود شروع شد.

 

همکاری با گروه 051

حصین در یکی از مصاحبه های خود بیان کرده بود که از نوجوانی علاقه زیادی به موسیقی و خوانندگی داشته است به همین دلیل از سن 17 سالگی وارد این عرصه شده است. این رپر از سال 83 کارش را با گروه 051 و موزیک تو زنده میمونی آغاز کرد. اعضای گروه 051 شامل:کنبین، رضا، حسین ابلیس، مستر کیلر و مبهم بوده اند که بعد ها افراد دیگری مانند حسین تهی نیز به این گروه پیوستند. به دلیل این که اکثر اعضای این گروه اهل مشهد بودند نام این گروه 051 که ابتدای کد شهر مشهد است، انتخاب شد.

 

ماجرای مهاجرت به ارمنستان
اواخر سال 1386 که 20 ساله بود برای ادامه تحصیل راهی کشور ارمنستان شد و از آنجا با همکاری صادق و علی مجیدی گروه کمپانی کاغذ را تاسیس کرد

 

گروه جدید جوهر

او که یکی از موسس های گروه کاغذ رکورد بود در سال 1398 چندی پس از جدایی محمدرضا شایع این گروه را برای همیشه منحل کرد. وی سپس گروه جدیدی بنام جوهر را شکل داد.

 

دستگیری در ارمنستان

حصین اما در سال 1391 به همراه صادق به جرم حمل ماری جوانا در ارمنستان دستگیر شد که حتی گزارش این اتفاق در شبکه های این کشور هم گفته شد او اما یک هفته بعد از بازداشت، آزاد شد اما صادق 8 ماه در زندان بود.

 

درآمد این رپر به چه صورت است؟
تمام رپران از طریق انتشار و فروش آلبوم، برگزاری کنسرت و … درآمدزایی می‌ کنند که این موضوع شامل حسین ابلیس نیز می‌ باشد. البته حسین ابلیس کار های دیگری مانند آهنگسازی نیز انجام می دهد. هم چنین این موضوع را هم باید افزود که امروزه بخش عمده‌ ای از منبع درآمد حسین ابلیس از طریق گرداندن سایت های شرط بندی اش می باشد. او توانسته است با گرداندن سایت‌ های شرط‌ بندی به یکی از ثروتمند ترین رپران ایرانی تبدیل شود.

 

بیوگرافی حصین ابلیس خواننده رپ

 

ازدواج حصین و همسرش
در ارمنستان با ژاله آشنا می شود و بعد از مدتی هم با هم ازدواج می کنند در حال حاضر حصین در تهران مشغول به زندگی هست.

 

اسم و فامیل کامل حصین چیست و چرا لقبش ابلیس است؟
حسین رحمتی نام کامل این رپر معروف مشهور ایرانی است. او از زمانی که فعالیت خود را آغاز کرده است در ابتدا به خود نام هنری حسین ابلیس را داد و بعد از آن ابلیس را از نام هنری خود حذف کرد و نام هنری حصین را انتخاب کرد. دلیل این که این رپر نام هنری حصین با این گونه املا نوشتاری را انتخاب کرده است، این است که او حرف ص را از اول صادق که نام یکی از دوستان صمیمی او می باشد انتخاب کرده است. هم چنین در مورد ابلیس برخی از افراد بیان کردند که حصین به دلیل معنی استوار و محکم بودن ابلیس، این لغت را انتخاب کرده است.

 

نام هنری
حسین رحمتی در ابتدای فعالیت خود از نام هنری حسین ابلیس استفاده می کرد که بعدا آنرا به حصین (ha3ein) تغییر داد و حالا با این نام فعالیت می کند.

 

منطق رپ

این هنرمند نسل اول رپ با اینکه فحاشی در فضای مجازی را درست نمی داند اما استفاده از کلمات رکیک در رپ را بدون مشکل عنوان می کند !

او اعتقاد دارد منطق سبک رپ سانسور نیست و اگر جمله ای می طلبد که فحش داشته باشد باید گفت ولی اینکه کجا و چجوری استفاده شود، این دیگه هنر نقاش است

 

آثار حصین :

آلبوم :

آلبوم کوتاه به همراهی صادق و محمد تی دی

شبا، ردپا، تنهایی – ۱۳۹۰

 

تک آهنگ‌ :

تک آهنگ‌های خوانده شده توسط حصین (بعد از منحل شدن گروه ۰۵۱):

دیس ۰۲۱ حصین ، فلاکت

رپ فارس چهار پایست حصین ، فلاکت

تو مستی حصین ، هیچ‌کس

حسرت حصین

آیینه حصین ، پورنام

چالیم ۲ حصین،موژان وای زد، سامان پی آی

ببین کاراتو حصین ، سامی

جفت کفش: حصین، صادق

سنگین حصین ،صادق

آسمون حصین ، صادق

برد و باخت حصین ، صادق و سوگند

کلمه عبور حصین، پیشرو، صادق، اوج

باد و بارون حصین ، صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top