کراش چیست؟ چگونه می توان تشخیص داد کسی روی شما کراش دارد؟

کراش داشتن را می‌توان یک دوست داشتن مخفیانه دانست که مخصوص جنس، سن و موقعیت خاصی نیست. هرکسی در هرجایی می‌تواند روی شخص یا اشخاص دور یا نزدیک کراش داشته باشد. دوم اینکه این روزها واژه کراش اصالت خود را از دست داده است. در فضای مجازی مورد استفاده از کراش آنقدر تغییر یافته که هر کشش و علاقه‌ای را کراش داشتن می‌گویند و حتی آن را به طرف اعلام می‌کنند! درصورتی‌که کراش داشتن فقط تا زمانی اعتبار دارد که ناگفته باشد و طرف مقابل به آن پی نبرد، به محض گفتن و ابراز علاقه دیگر کراش داشتن بی‌معنا می‌شود.

کراش داشتن یعنی عاشق شدن پنهانی که این روزها مد شده و شبکه‌های اجتماعی به رواج آن کمک کرده‌اند. روت کراش دارم یعنی به تو نظر دارم و تفاوت کراش با عاشقی در شدت و ابراز کردن آن است.

 

معنی کراش در مجازی

حقیقت آن است که امروز دیگر تفاوت چندانی میان کراش یا رل مجازی و غیر مجازی وجود ندارد؛ به لطف گوشی های هوشمند امروزی که این روزها تبدیل به عصای عموم مردم شده و حتی گریه نوزاد را متوقف می کند، دیگر مردم در تمام لحظات زندگی خود با دنیای مجازی کانکت بوده و حتما مطلع هستید که این مسئله عارضه روانی با نام تلفوفوبیا را ایجاد کرده و این روزها دیگر مسئله اصلی خود گوشی موبایل نبوده و دنیایی که درون ان گوشی ساخته شده مسئله بزرگتر می باشد. شاید چند سال قبل اگر کسی در رابطه مجازی بود و یا به کسی در مجازی کراش داشت از دید خیلی ها مسئله ای جدی و یا آسیب پذیر به چشم نمی آمد؛ اما امروز دو نفر که حتی همدیگر را از نزدیک ندیده اند و با فانتزی یکدیگر ماه ها و شاید سال ها زندگی کرده اند، دیگر هنگامی که یک رابطه در این دنیا متوقف می شود و یا با مشکل مواجه می شود با نوع حقیقی و فیزیکی آن به لحاظ تاثیرات روانی آن تفاوتی ندارد. بزرگ ترین اشکال دنیای مجازی و طرز تفکر غلط برخی از مردم همین است که تاثیرات روانی را از تاثیرات فیزیکی ناچیزتر می دانند و به این فکر نمی کنند که همان روابط ساده و حضوری گذشته، خسارات کمتری بر زندگی ها ایجاد می کرد. این برچسب کراش که به خیلی از مردم جسارت آن را می دهد که با به کارگیری آن از حسی ممنوعه سخن بگوید، زندگی خیلی از زوج ها را از هم پاشیده است زیرا دیده شده است که گاها راوی آن فکر می کند کراش داشتن در حین تاهل و تعهد به دلیل زودگذری اشتباه نیست.

 

تفاوت کراش و زید

این دو کلمه تفاوت کلی با یکدیگر داشته و مقاصد آن شباهتی با یکدیگر ندارد. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر شد، کراش داشتن بیانگر نوعی حس درونی است که می تواند هرگز به یک رابطه منتهی نشود و برای همیشه پنهان بماند؛ اما زید به معنای دوست جنس مخالف است که معمولا در خصوص دوستی اجتماعی نیز کاربرد ندارد. زید می تواند معادل دوست دختر ( در برخی شهرها صرفا در رابطه با دختر به کار می رود) و یا دوست پسری باشد که به صورت سطحی و یا جدی با یک فرد در ارتباط و تعامل است. شایان ذکر است در برخی فرهنگ ها این صفت به دختری اتلاق می گردد که دم دستی بوده و روابط متعددی داشته است.

 

کراش، کراش داشتن، درباره کراش

 

انواع کراش داشتن چیست؟

هر کراش داشتن علاقه بیش از حد و عشقی آتشین نیست. کراش داشتن می‌تواند دوستانه، تحسین‌برانگیز، هیجانی و البته در برخی موارد عاشقانه باشد.

 

1. کراش دوستانه

در این کراش فرد را فقط در حد تعاملات روزمره و در مقام یک دوست صمیمی می‌خواهند، اما به دلیل غرور یا موقعیت و جایگاه متفاوت لزومی نمی‌بینند این علاقه را ابراز کنند. خیلی از افراد روی همکار، همکلاسی یا استادشان کراش دوستانه دارند.

 

2. کراش از روی تحسین

زمانی که از دیگری، برای مثال یک فرد مشهور، معلم یا یک همکلاسی دوست داشتنی و باحال برای خودتان یک بت می‌سازید، احساسات پرشوری نسبت به او و کارهایش پیدا می‌کنید. این احساسات گاهی به دلیل پرشور و شوق بودن‌شان با احساسات عاشقانه اشتباه گرفته می‌شود. احساس ترس آمیخته به احترام در حضور فردی که کارهای خارق‌العاده‌ انجام داده یا درس‌های ارزشمندی به شما یاد داده، کاملاً طبیعی است.

بهتر است قبل از آن که جدی درباره این احساسات فکر کنید، اجازه بدهید که اندکی زمان بگذرد. معمولاً اگر با کراشی که او را تحسین می‌کنید، مدت بیشتری وقت بگذرانید، درس‌ها و نکات زیادی از او یاد می‌گیرید و به تدریج حس می‌کنید که با او برابر هستید. آن شیدایی دیوانه‌واری که فکر می‌کردید، کراش است اندک اندک از جوش و خروش می‌افتد و آن شکوه تحسین‌برانگیز اولیه کم کم رنگ می‌بازد.

 

3. کراش هیجانی یا موقت

این کراش را کراش موقتی نیز می‌گویند. عشق در نگاه اول و جذب شدن به خصوصیات ظاهری و زیبایی فردی که هیچ شناختی از او ندارند از این نوع کراش است. طول مدت این نوع کراش به شخصیت افراد بستگی دارد. کراش یک‌نفر بسیار زود سرد می‌شود و وقتی فرد جذاب دور شد، از بین می‌رود و دیگری شاید تا ماه‌ها کراش داشته باشد. تب و تاب این نوع کراش بالاست، اما کافی است اجازه بدهند که اندکی زمان بگذرد.

 

4. کراش عاشقانه

کراش داشتن عاشقانه همان‌چیزی است که تمام قلب و ذهن فرد را به خودش مشغول می‌کند. کراش را برای دوستی نمی‌خواهد، او را صرفاً بخاطر موفقیت‌هایش تحسین نمی‌کند و کراش داشتنش هیجانی و زودگذر نیست. همیشه با دیدن کراشش نشانه های فردی که عاشق شده است را نشان می‌دهد؛ ضربان قلبش بالا می‌رود و در آرزوی صحبت کردن، بوسیدن و در آغوش گرفتن اوست. احتمال لو رفتن کراش عاشقانه از بقیه کراش‌ها بیشتر است.

 

چگونه می توانید تشخیص دهید که آیا کسی روی شما کراش دارد یا خیر؟

هیچ روش مشخصی برای تشخیص اینکه کسی روی شما کراش دارد یا خیر وجود ندارد! جز اینکه از او بپرسید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به رفتارش و نحوه تعاملش توجه کنید. آیا او معاشقه می‌ کند؟ آیا به نظر می رسد برای نزدیک شدن به شما دست از کار می کشد؟ شاید اینها برای پیدا کردن کراش داشتن کسی روی شما کفایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top