طرز تهیه 3 نوع چیز کیک خوشمزه و مجلسی با طعمی بی نظیر

چیز کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه کشور یونان است که به عنوان یک کیک بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک یخچالی در ادامه با لادین همراه باشید.

 

3 نوع چیز کیک ساده و خوشمزه

 

چیز کیک با ژله توت فرنگی
مواد اولیه و دستور زیر برای تهیه چیزکیک ژله ای با طعم و تزیین توت فرنگیه. این چیزکیک بسیار خوشمزه و خاصه. برای تهیه چیز کیک ژله توت فرنگی به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه چیز کیک با ژله توت فرنگی
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذا خوری
پنیر خامه ای ۵۰۰ گرم
شکر نصف پیمانه
کره ۱۵۰ گرم
بیسکوئیت ۳۰۰ گرم
عصاره وانیل ۲ قاشق چای خوری
توت فرنگی به تعداد لازم
پودر ژله توت فرنگی ۲ بسته

چیزکیک توت فرنگی

در مرحله اول کره را در یک شیر جوش بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود.
یک ظرف پیرکس مستطیلی شکل تهیه نمایید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس بر روی کاغذ روغنی مقداری کره با یا قلمو بمالید.
در ادامه بیسکوئیت‌ها را خرد کنید. در صورتی که مخلوط کن دارید از مخلوط کن استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به مخلوط کن، آن را در یک نایلون فریزر بریزید و توسط گوشت کوب آن ها را خرد کنید. سپس بیسکوئیت ها را در یک کاسه دیگر بریزید و به آن باقی مانده کره ذوب شده را اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید.
در ادامه بیسکوئیت‌های خرد شده را در ظرف پیرکس بریزید و آن ها را با پشت قاشق صاف کنید و فشار دهید. سپس ظرف پیرکس را در حدود ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.
یک کاسه مناسب تهیه کنید و پودر ژلاتین را به همراه یک پیمانه آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آن را آنقدر هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب کاملاً حل شود.
یک کاسه دیگر را تهیه کنید و پنیر خامه ای را به همراه شکر در آن بریزید. سپس به کمک یک همزن آن را آنقدر هم بزنید تا یک ترکیب خوب و یکدست حاصل شود. در ادامه عصاره وانیل را نیز به پنیر اضافه کنید و هم بزنید.
بعد از اینکه پودر ژلاتین خنک شد، آن را به کاسه پنیر اضافه کنید . مجدداً به کمک همزن مواد را بار دیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا ترکیب شما کاملاً یکدست شود.
در صورتی که میخواین این دستور رو با عکس های مرحله به مرحله ببینید، به مقاله آموزشی طرز تهیه چیزکیک توت فرنگی مراجعه کنید.

 

طرز تهیه چیز کیک یخچالی و نکاتی خاص برای خوشمزه تر شدن - SOZWEB.ir

 

طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای

 

مواد لازم برای تهیه چیز کیک نسکافه ای یخچالی
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شیر عسل ۱ پاکت کوچک
پودر شکر ۱/۲ لیوان
کره ۲۰۰ گرم
بیسکوییت پتی بور ۱ بسته
پودر ژلاتین ۱/۵ ق غذاخوری
پودر نسکافه ۱/۵ لیوان ق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک نسکافه ای با بیسکویت بدون فر

مرحله اول آماده سازی مواد
در یک کاسه ای نصف لیوان آب بریزید و پودر ژلاتین را به آرامی به آب اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و کاسه را روی کتری در حال جوش قرار دهید تا بن ماری شود و همه ذرات ژلاتین داخل آب باز شود و مایع یکدست و شفاف شود.

 

مرحله دوم:آماده سازی پنیر
ابتدا پودر نسکافه را با ۱/۵ قاشق آب جوش در کاسه ای ریخته و هم بزنید و کنار بگذارید تا خنک شود. پنیر خامه‌ای و پودر شکر و نسکافه را با همزن برقی خوب هم بزنید و خامه را به مواد اضافه کنید. مواد را با ژلاتین از قبل آماده شده مخلوط کنید تا مواد باهم ترکیب شود. مواد را کنار بگذارید.

 

مرحله سوم: آماده سازی کراست بیسکویت
بیسکویت پتی بور را داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود و یا را در ظرف غذا ساز بریزید تا کاملا پودر شود. داخل تابه ای روی شعله ملایم کره بریزید و بیسکوییت ها را تفت دهید تا بیسکوییت با پنیر مخلوط شود. سپس بیسکوییت ها را داخل قالب بریزید و با پشت لیوان آن ها را منسجم کنید تا سفت و صاف شود.

 

مرحله چهارم: آماده سازی چیز کیک نسکافه ای
مواد پنیری را که از قبل آماده شده است را به قالب، روی بیسکوییت ها بریزید. سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱ تا ۲ ساعت مواد خودش را بگیرد و سفت شود. بعد از سفت شدن مواد قالب را از یخچال خارج کنید و چیز کیک را بیرون آورید. سپس روی دیس مناسب آن را قرار دهید و به شکل دلخواه یا مثلثی برش دهید. نوش جان.

 

طرز تهیه چیز کیک انار ساده

 

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
کره ۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
پودر قند ۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ۲ قاشق چایخوری
آب جوش ۲ لیوان
انار ۱ پیاله
ژله انار ۱ بسته

طرز تهیه چیز کیک انار ساده

مرحله اول
برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه ابتدای کار بیسکوییت های پتی بور را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس آن ها را می کوبیم تا پودر شوند. در ادامه یک قابلمه روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم، سپس کره را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم
حالا به روش بنماری کره را آب می کنیم، سپس درون بیسکوییت های پودر شده می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و مخلوط بیسکوییت ها را درون آن می ریزیم.

 

مرحله سوم
در این مرحله با یک جسم مخلوط بیسکوییت را فشار می دهیم تا مواد منسجم و فشرده شود. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در این حین یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

 

مرحله چهارم
حالا خامه صبحانه و پنیر خامه ای که حتما خنک باشند را درون ظرف می ریزیم، سپس پودر قند را درون یک ظرف جداگانه ۲ مرتبه الک می کنیم، سپس پودر قند را مجددا درون الک می ریزیم و این بار روی مخلوط خامه الک می کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله مواد را با لیسک مخلوط می کنیم، سپس با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب جوش حل می کنیم، سپس روی حرارت کتری بنماری می کنیم.

مرحله ششم
حالا انار را از وسط نصف می کنیم، سپس درون یک کاسه جداگانه با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود. در ادامه دانه های انار را به همراه پودر ژلاتین درون مخلوط خامه می ریزیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم.

 

مرحله هفتم
در این مرحله بیسکوییت را از بخچال خارج می کنیم، سپس از مخلوط خامه روی بیسکوییت ها می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه مجددا اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

 

مرحله هشتم
پس از گذشت ۱ ساعت پودر ژله انار را درون یک کاسه می ریزم، سپس آب جوش را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شود. در ادامه چیز کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس ژله انار را اضافه می کنیم.

 

مرحله نهم
در نهایت چند دانه انار را روی ژله می ریزیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۴ ساعت در یخچال بماند تا ژله بطور کامل خودش را بگیرد. این چیز کیک خوشمزه را می توانید در شب یلدا درست کنید و میل کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top