طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه و خانگی به روش فست فودی

مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها محسوب میشه اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و البته خوشمزه تره. خیلی‌ها فقط طرفدار مرغ سوخاری رستوران‌ها هستن. ولی با این دستور میتونید مرغ سوخاری رو به روش‌ها و طعم‌های مختلفی با همون طعم بیرون در منزل درست کنید و در کنار سبزیجات آبپز یا تنوری سرو کنید. چون طرفدارای ران مرغ معمولا بیشتره، ما این دستور را با ران مرغ آموزش میدیم ولی اگر شما طعم سینه مرغ رو ترجیح میدید، میتونید با همین دستور از سینه مرغ سوخاری استفاده کنید. معمولا در کنار مرغ سوخاری استفاده از سس قرمز رایجه که بهتره از سس قرمز خونگی استفاده کنید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ ۸۰۰ گرم
سویا سس ½ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق چایخوری
سیر ۱ حبه
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای آرد
آرد گندم ۱٫۵ پیمانه
آرد ذرت ¼ پیمانه
نمک ½ قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
زردچوبه ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه مرغ سوخاری ساده خانگی

 

مرحله اول
برای تهیه مرغ سوخاری مخصوص ابتدا تکه های مرغ را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. توجه داشته باشید که برای تهیه مرغ سوخاری نباید پوست مرغ را جدا کنیم.

 

مرحله دوم
در این مرحله سویا سس را به همراه سس کچاپ، زنجبیل رنده شده، فلفل سیاه و نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر را رنده کرده به مواد اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند.

 

مرحله سوم
حالا تکه های مرغ را به کاسه حاوی مواد اضافه کرده و مواد را با دست روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شود. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار می دهیم.

 

مرحله چهارم
در این مرحله آرد گندم را به همراه آرد ذرت، نمک، پودر سیر، پودر فلفل قرمز و زردچوبه داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. پس از گذشت دو ساعت کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

 

طرز تهیه مرغ سوخاری خانگی | روشی سریع و آسان - زرین بانو

 

مرحله پنجم
حالا درون یک کاسه بزرگ آب یخ می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک تابه گود روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی اضافه می کنیم که تکه های مرغ هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

 

مرحله ششم
توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد و روغن به طور کامل داغ شده باشد. در ادامه تکه های مرغ را ابتدا درون آرد می غلطانیم، سپس از آرد خارج کرده و درون کاسه آب یخ می اندازیم.

 

مرحله هفتم
در این مرحله مجددا مرغ را به کاسه آرد اضافه کرده و با دو دست آنرا بین یک لایه آرد قرار داده و با دست تکان می دهیم تا روی مرغ پولکی شود. در ادامه مجددا مرغ را درون آب یخ می اندازیم و پس از آن مجددا درون آرد می غلطانیم.

 

مرحله هشتم
این کار را چند بار انجام می دهیم تا روی مرغ کاملا پولکی شود، سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به صورت یکدست سرخ شود. پس از اینکه یک سمت مرغ سرخ شد، آنرا درون روغن بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

 

مرحله نهم
پس از اینکه تکه های مرغ به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت مرغ های سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

 

نکات مهم در مورد مرغ سوخاری رستورانی :
برای تهیه مرغ سوخاری از تمامی قسمت های مرغ می توانید استفاده کنید.
سینه مرغ را می توانید فیله کنید و سرخ کنید اینگونه سریع تر می پزد.
برای ران مرغ سعی کنید با چاقو شیار های مناسبی روی آن ایجاد کنید این به پخت سریع تر آن کمک می کند.
بسیار از افراد آب گاز دار به تخم مرغ هایشان اضافه می کنند. این کار کاملا سلیقه ای می باشد.
شما می توانید مرغ های تکه شده را به همراه نمک فلفل و تمامی ادویه های گفته شده ترکیب کنید روی آن را بپوشانید سپس به مدت چند ساعت درون یخچال به آن استراحت دهید سپس آن را به تخم مرغ و پودر سوخاری بزنید.
بسیاری از افراد مرغ های را با مقداری نمک و فلفل و ادویه مناسب می پزند سپس ادامه روند را پیش میبرند.
اگر مرغ را می پزید به آن مقدار پیاز و برگ بو اضافه کنید تا بوی زهم آن از بین برود.
شما می توانید به جای پودر سوخاری از نان تست استفاده کنید بدین صورت که نان ها را خشک می کنید سپس نان ها خشک شده را پوره کنید و مرغ ها را درون آن بغلتانید.
بسیاری از افراد ابتدا مرغ را در آب و یخ می گذارند، سپس درون آرد می غلتانند، دوباره درون آب و یخ می برند و در آرد می غلتانند. در ادامه درون ظرف تخم مرغ می غلتانند سپس در آرد سوخاری بعد آن را سرخ می کنند.

 

نکات تکمیلی در مورد مرغ سوخاری رستورانی
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و و 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد .
مرغ سوخاری رستورانی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top