زندگینامه و بیوگرافی شیلا خداداد و همسر و فرزندانش

شیلا خداداد (زاده ۱۴ آبان ۱۳۵۹ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. شیلا خداداد دوران تحصیل خود را سپری کرد و در سال ۱۳۷۵ وارد دبیرستان شد. در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۷۸ فارغ‌ التحصیل شد و به دانشگاه راه یافت. در دانشگاه آزاد رشته شیمی محض را برگزید و در این رشته شروع به تحصیل کرد.

مادرش از کرد های مهاباد استان آذربایجان غربی می باشد.

پدرش در آمریکا زندگی می کند.

تک فرزند است و خواهر و برادری ندارد.

 

شروع فعالیت هنری شیلا خداداد

شروع فعالیت خداداد در بازیگری با فیلم سینمایی اعتراض به کارگردانی مسعود کیمیایی اتفاق افتاد و با بازی در مجموعه تلویزیونی «مسافری از هند» به شهرت زیادی دست یافت. وی به خاطر چهره مهربان، جذاب و بازی خوبش در نقش سیتا در ذهن مردم ماندگار شد.

مدتی بعد حمید لبخنده کارگردان معروف سریال در پناه تو که خود بازیگرانی چون پارسا پیروز فر و لیعا زنگنه را به سینمای ایران شناسانده بود برای فیلم جدیدش یعنی آبی در کنار هدیه تهرانی، بهرام رادان و حسن جوهرچی از وجود شیلا خداداد بهره جست. شیلا در آبی نقش یک مادر جوان و بارداررا علی رغم سکانسهای محدود به خوبی ایفا کرد و همین مقدمه خوبی برای شناخته شدن وی در فیلم عیسی می آید علی ژکان تا در این فیلم هنرپیشه نقش اول زن باشد.

 

شهرت شیلا خداداد

در سال 1379 برای دومین بار با فیلم آبی به کارگردانی حمید لبخنده جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1381 با سریال مسافری از هند در نقش سیتا به اوج شهرت رسید

در مجموعه مسافری سروش گودرزی ، فرزاد حسنی و بهنوش طباطبایی نیز به شهرت عجیبی رسیدند

 

ازدواج شیلا خداداد

شیلا خداداد در سال 1389 وقتی 30 ساله بود با جراح بینی اش آقای دکتر فرزین سرکارات 38 ساله وارد رابطه عاشقانه شد و باهم ازدواج کردند

 

فرزندان

فرزند اول این زوج شناخته شده پسری بنام ساميار متولد 27 آبان ماه 1392 بود سپس دومین فرزندشان دختری بنام ساتین در 1 فروردین 96 به دنیا آمد

 

علاقه به آمریکا

پدر شیلا خداداد ساکن کشور آمریکا می باشد و خود وی نیز گرین کارت آمریکا را دارد و فرزند اولش سامیار نیز در آمریکا به دنیا آمده است

خودش می گوید آمریکا را دوست دارم ، البته نه برای زندگی بلکه برای تفریح کردن خوب است

 

شیلا خداداد همچنین در رشته موسیقی نیز فعالیت دارد و در چند گروه موسیقی مشغول به کار است.

ورزش مورد علاقه وی، فوتبال و والیبال، و تیم مورد علاقه‌اش استقلال است.

 

زندگی نامه شیلا خداداد | ماجرای ازدواج + عکس های جدید - زرین بانو

 

آثار شیلا خداداد

سریال تلویزیونی

● بیمار استاندارد – 1394

● پیامک از دیار باقی – 1387

● مسافری از هند – 1381

 

شبکه خانگی

● هیولا – 1398

● گلشیفته – 1396

 

فیلم سینمایی

● بادیگارد – 1394

● زنان ونوسی، مردان مریخی – 1389

● زمهریر – 1388

● سن پطرزبورگ – 1388

● اخراجی ‌ها 2 – 1387

● پسر تهرانی – 1387

● پاتو زمین نذار – 1387

● پسر آدم، دختر حوا – 1387

● خیابان بیست و چهارم – 1387

● سایه وحشت – 1387

● یک اشتباه کوچولو – 1387

● سوغات فرنگ – 1385

● آکواریوم – 1384

● ازدواج به سبک ایرانی – 1383

● قلب‌ های ناآرام – 1381

● عیسی می ‌آید – 1380

● آبی – 1379

● اعتراض – 1378

 

فیلم ها و سریال های شیلا خداداد
بعد از گرفتن دیپلم در خیابان با مسعود کیمیایی آشنا شده و همان جا به او پیشنهاد بازی در فیلم اعتراض داده می شود. پس از بازی در فیلم اعتراض در سال 1378 به کلاس های بازیگری علی ژکان رفت.

از فیلم های معروف او می توان به آبی، عیسی می آید، قلب های نا آرام، ازدواج به سبک ایرانی، آکواریوم، سوغات فرنگ در کنار رامبد جوان، یک اشتباه کوچولو، سایه وحشت در کنار شهاب حسینی، خیابان بیست و چهارم در کنار نیکی کریمی، پسر آدم، دختر حوا در کنار مهناز افشار و حامد کمیلی و پاتو زمین نذار اشاره کرد.

پسر تهرانی، اخراجی ها 2، سن پطرزبورگ در کنار محسن تنابنده، زمهریر، زنان ونوسی، مردان مریخی در کنار امین حیایی و بهاره رهنما و بادیگار در کنار پرویز پرستویی و مریلا زارعی از دیگر فیلم های موفق او در سینما هستند.

از سریال موفق او در تلویزیون می توان مسافری از هند در نقش سی تا در کنار سروش گودرزی، پیامک از دیار باقی در کنار محمدرضا شریفی نیا، سورش گودرزی و حامد کمیلی و بیمار استاندارد در کنار بابک حمیدیان و جواد عزتی را نام برد.

گلشیفته در کنار مهدی هاشمی و مهناز افشار و هیولا در کنار مهران مدیری از سریال های او در شبکه ی خانگی هستند.

شیلا خداداد در سال 1389 با جراح بینی اش، دکتر فرزین سرکارات ازدواج کرد. این زوج دو فرزند دارند؛ پسری به نام سامیار (متولد سال 1392) که در آمریکا به دنیا آمد و دختری به نام ساتین (متولد سال 1396).

به جز بازیگری مدتی در موسیقی فعالیت داشته و در حال حاضر هم به عنوان نویسنده و مترجم کتاب فعالیت می کند.

خودش می گوید که آمریکا را برای تفریح دوست دارد.

 

شیلا خداداد اینستاگرام
شیلا خداداد از جمله بازیگران معروفی می باشد که در اینستاگرام فعالیت نسبتاً زیادی دارد، وی در این شبکه اجتماعی بیش از ۷۵۰ هزار دنبال کننده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top