خواص معجزه آسای عرق کاسنی و تاثیر آن بر بدن

عرق کاسنی از یک گل آبی ارغوانی زیبا به نام کاسنی گرفته می‌شود و در مناطق مختلف ایران، مثل آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان فراوان یافت ‌می‌شود. در گذشته از عرق کاسنی به عنوان شستشو دهنده کبد و پالاینده خون استفاده می‌کردند. امروزه با پیشرفت علم و تجربیات متعدد طب سنتی، خواص بیشتری از این عرق گیاهی مفید کشف شده که در ادامه به توضیح بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

 

طبع عرق کاسنی
عرق کاسنی دارای طبیعت سرد است و برای گرم مزاجان بسیار مناسب است زیرا سبب مقابله با گرمی جات و معتدل کردن طبع می شود.

 

ارزش غذایی کاسنی
کاسنی دارای ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی مانند روی، منیزیوم، منگنز، کلسیم، اسید فولیک، پتاسیم و ویتامین های E، C، B6، A و K است که سبب بهبود وضعیت سلامت بدن می شود.

 

با مضرات عرق کاسنی بیشتر آشنا شوید! | ایده آل مگ

 

فواید عرق کاسنی برای لاغری:
خوردن کاسنی برای لاغری و کاهش وزن نیز بسیار مفید است و به دلیل دارا بودن نوعی اسید آمینه می تواند اشتها را سرکوب و از پرخوری درفرد بکاهد. نوشیدن یک الی دولیوان عرق کاسنی می تواند در طول روز برای تنظیم وزن مفید باشد.

همچنین این ماده می تواند درد ورم مفاصل و حتی درد زایمان در زنان را کاهش دهد و مانند یک داروی ضد التهابی از درد و تورم مفاصل و عضلات بکاهد، البته مصرف عرق کاسنی در طول دوران بارداری توصیه نمی شود زیرا می تواند سب خونریزی و حتی سقط جنین ناگهانی در مادر شود، زنان شیرده نیز بهتر است از این عرق در طول دوران شیردهی استفاده نکنند زیرا تحقیقات نشان داده است که ترکیبات عرق کاسنی در شیر مادر وجود داشته و می تواند وارد بدن نوزاد شود.

این ماده یک داروی بسیار مفید برای جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و حتی ابتلا به بیماری سرطان است. تحقیقات در این خصوص نشان داده است که مصرف عرق کاسنی به میزان یک الی دولیوان همراه با آب درطول روز می تواند از بروز تومورهای بدخیم سرطان سینه و سرطان روده بزرگ دربانوان جلوگیری کند.

 

فواید عرق کاسنی برای کبد:
وظیفه سم‌زدایی در بدن ما، بر عهده کبد است. عرق کاسنی به نوسازی سلول‌های کبد کمک کرده و با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مضر، خون را تصفیه می‌کند. این عرق گیاهی پرخاصیت، با کمک به خروج سموم از طریق ادرار، مشکلاتی مثل التهاب بدن، تب‌های صفراوی، یرقان و زردی ناشی از گرمی را برطرف می‌کند.

طبق مطالعات انجام شده، کاسنی قدرت حفاظتی بالایی در برابر سموم کبدی دارد. این موضوع از طریق ماده‌ای به نام تتراکلروکربن ثابت شده است. همچنین تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که مصرف عصاره کاسنی از طریق کاهش آنزیم‌های آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) که به‌عنوان شاخص‌های مهم خونی برای بررسی سلامت کبد به شمار می‌روند، نقش مهمی در سلامت کبد دارد. عرق کاسنی به ویژه به بهبود کبد چرب غیرالکلی کمک می‌کند.

یکی از بیماری‌های کبدی، کلستاز انسدادی است که باعث بالا رفتن غلظت مواد اکسیدانی و التهابی کبد می‌شود. عصاره کاسنی می‌تواند سطح عوامل التهابی را کاهش دهد و به عنوان یک آنتی اکسیدان، از کبد در برابر آسیب‌ها حفاظت کند.

 

فواید عرق کاسنی در رفع یبوست:
یکی دیگر از خواص این ماده منحصربفرد لینت بخشیدن به مزاج و برطرف کردن یبوست است، افرادی که از اجابت دیرهنگام مزاج دچار بیماری و دل درد شده اند می توانند از عرق کاسنی به عنوان یک مکمل درمانی بسیار مفید و اثرگذار استفاده کنند.

عرق کاسنی همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ایجاد رادیکال های آزاد دربدن و ورود آنها به جریان خون جلوگیری می کند.

عرق کاسنی با زیاد کردن حجم ادرار مانع از ایجاد رسوب و چربی در دیوراه رگ ها و نیز دستگاه مجاری ادارای در فرد می شود.

با وجود مزایای درمانی بسیار زیاد و مفید عرق کاسنی ، اگر فرد مبتلا به آلرژی های تنفسی و یا غذایی است باید قبل از شروع استفاده از این ماده غذایی تست عدم داشتن آلرژی به آن را انجام دهد.اگر فرد دارای آلرژی به گردو، برخی از ماهی ها و نیز مارمالاد برخی از میوه ها است، این عرق انتخاب خوبی برای نوشیدن نیست.

 

فواید عرق کاسنی در درد مفاصل :

یکی از درمان‌های سنتی و طبیعی آرتروز، مصرف عرق کاسنی است. این گیاه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی می‌تواند موجب کاهش دردهای مفصلی و استخوانی شود. افرادی که دچار دردهای مفصلی و استخوانی هستند، با مصرف کاسنی به طور قابل ملاحظه‌ای دردشان کاهش خواهد یافت.

 

فواید عرق کاسنی برای مردان :

عرق کاسنی باعث تنظیم هورمون‌ ها ،کروکوزوم ها و افزایش قدرت باروری می شود که در مردان با افزایش حجم اسپرم میل جنسی را هم افزایش می دهد.

 

فواید عرق کاسنی و تصفیه خون :

عصاره و عرق کاسنی در تصفیه خون و بهبود جریان خون رسانی موثر می باشد.

 

فواید عرق کاسنی برای پوست:
عرق کاسنی برای کبد مفید است و موجب روشن‌تر شدن رنگ پوست و کم شدن بیماری های مزمن پوستی، مثل اگزما می شود.

عرق کاسنی طبع سردی داشته و جوش های ناشی از خوردن گرمی جات را درمان می کند زیرا به خوبی با اثر مواد گرم مقابله کرده و طبع شما را معتدل می کند.

مصرف عرق کاسنی سبب پاکسازی کبد از خون کثیف و غلیظ می شود. وقتی کبد تمیز می شود، صورت پاک و بدون لکه و جوش خواهد شد.

کبد وظیفه تنظیم هورمون ها را در بدن به عهده دارد. مصرف عرق کاسنی سبب تنظیم هورمون ها می شود. برخی از جوش ها به دلیل به هم ریختن تنظیم هورمونی بدن ایجاد می گردند. مصرف عرق کاسنی این جوش ها را درمان می کند.

مصرف عرق کاسنی به دلیل ویتامین C و E موجود در آن، موجب رفع چین و چروک صورت می شود.

بدون شک شما هم از کیفیت بالای عرقیات کاشان شنیده‌اید. ما تمامی عرقیات گیاهی درکام را از بهترین کارگاه‌های عرقیات‌گیری شهر کاشان تهیه می‌کنیم و بعد از تست و اطمینان از کیفیت و طبیعی بودن آن‌ها، این عرقیات را به شما عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت عرق کاسنی درکام، سفارش این محصول و بهره بردن از خواص آن، روی لینک زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top