بیوگرافی پرستو صالحی از زندگی شخصی تا بازیگری

پرستو صالحی با نام اصلی الهام صالحی (متولد 9 ابان 1356 در تهران) بازیگر ایرانی است.مادرش خانه دار است و پدرش تکنسین مهمات سازی ارتش، که 9 فروردین 1387 درگذشت. یک برادر به نام امیرشاهین دارد که مهندس کامپیوتر است. پرستو صالحی دانشجوی انصرافی رشته نمایش است. وی در حال حاضر با مادر، برادر و همسر برادرش مارال باغ شیرین که مهندس الکترونیک است، یک جا زندگی می کند.

 

بیوگرافی پرستو صالحی

پرستو صالحی فعالیت هنری خود را از سال ۷۵ با کار تئاتر آغاز و اولین نقش بلندش را در سریال «محاکمه» به کارگردانی حسن هدایت ایفا کرد. معرِفش به این سریال، استاد گریمش، فرهنگ معیری بود که دوره ی گریم را هم نزد خود ایشان گذرانده‌ بود.

فیلم سینمایی «چشم هایش» به کارگردانی فرامز قریبیان، محصول سال ۷۸ اولین تجربه ی سینمایی پرستو صالحی بود.

او پس از بازی در سریال «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان در میان مردم شناخته شد.

پرستو صالحی به همراه برادرش امیر صالحی با حضور در یکی از قسمت های برنامه ماه عسل در رمضان سال ۹۵ از اعتیاد پدرش به مواد مخدر پرده برداشت.

صالحی، در خرداد ۹۹ در اینستاگرام خود اعلام کرد که به خاطر حضور در مراسم قربانیان سانحه سقوط هواپیمایی اوکراین و پست های اینستاگرامی‌ اش احضار شده و اکنون با قید وثیقه آزاد است. او نوشت: «از امروز به خاطر تنهایی خودم سکوت می‌کنم، به حرمت موی سپید مادرم سکوت می‌کنم، به خاطر تپش قلب برادرم سکوت می‌کنم. سکوتی سنگین‌تر از فریاد.»

صالحی از هشتگ‌ های ممنوع‌ الکار، ممنوع‌ الکلام و ممنوع‌ الخروج در پست های اینستاگرامی خود استفاده می کرد.

انتشار یک فیلم غیر اخلاقی در اینستاگرام کاربران فضای مجازی را با موضوع کشف حجاب پرستو صالحی در ترکیه آگاه کرد.

فیلم کشف حجاب پرستو صالحی با واکنش های منفی فراوانی از سوی کاربران همراه بوده است.

کاربری در اینستاگرام نوشت: کلیپ پرستو صالحی برای برداشتن حجابش یه طوریه که تهش میگی تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود!

 

ازدواج پرستو صالحی
پرستو صالحی در دی ماه 97 با انتشار پستی در صفحه شخصی خود خبر ازدواج خود را علنی کرد.

 

حواشی بهم خوردن عقد پرستو صالحی
پرستو صالحی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار ویدویی در اینستاگرام خود اعلام نمود که به علت نداشتن توافق متقابل با همسرش این مراسم برهم خورده است که در تاریخ 4 بهمن ماه 1397 این عقد سر نگرفت.

پرستو صالحی با انتشار ویدئویی در ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ در اینستاگرامش گفت: امروز ۴ بهمن ساعت ۵ بعدازظهر قرار بود مراسم عقد من باشه اما به هم خورد، توافق نداشتیم به همین سادگی ، برای اینکه بعدا دچار حاشیه نشم گفتم خودم اینجا اعلام کنم و به شما هم بگم هرجای مسیر زندگی توی دوران عقد و نامزدی احساس کردید که به هم آرامش نمیدید و باعث آزار همدیگه اید برگردید و به حرف و حدیث مردم هم کاری نداشته باشید ، این آدما اگر با دوتا بچه برگردید بازم بهتون سرکوفت میزنن و کمکتون هم نمیکنن.

او این ویدئو را ۲ روز پس از ضبط آن منتشر کرد. به همین دلیل اینطور نوشته که : توجه توجه برای جلوگیری از حاشیه و شایعات احتمالی و اینکه ببخشید ویدئو دو روز قبل ضبط شده ، به حکمت خداوند شک نکنید …

 

شایعه ازدواج پرستو صالحی با نوید حیدری
پس از آنکه پرستو صالحی خبر ازدواج خود را رسمی نمود شایعات بسیار زیادی پیرامون اینکه همسر وی نوید حیدری می باشد شکل گرفت که با تکذیبه ی تند خود خانم صالحی مواجه شد.

 

ماجرای مسیحی شدن پرستو صالحی در ترکیه! - اندیشه معاصر | اندیشه معاصر

 

علت کم‌کاری پرستو صالحی :
وی دراین باره چنین گفته است: «اگه نگم دق می‌کنم!!! همش می‌گن چرا کم‌کاری؟ چرا نیستی؟ چرا مثل سابق پر کار نیستی؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟ من چه می‌دونم! کدوم بازیگریه که دلش نخواد بازی کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد تو کارهای خوب ظاهر بشه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد با آدم‌های حرفه‌ای و درست درمون کار کنه؟ کدوم بازیگریه که دلش نخواد دیده بشه؟» پرستو صالحی در ادامه نوشته است: «دور از جون تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان فرهیخته کشورم که هممون می‌دونیم چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند و فقط ادعا و اداشو دارن، به یک تهیه کننده سرشناسی از سره درد دل گفتم: دلم یه کار طولانی می‌خواد گفت: اونی‌ام که بهت کار طولانی بده حال طولانی می‌خواد… به قول مرحوم شکیبایی: وای… ولی من هنوز ایمان دارم که تو هنر مقدس هفتم، هستند انسان‌هایی که بی‌درخواست و نیاز و… فقط و فقط به کارشون فکر می‌کنن و بس و متاسفم از وجود کسانی که هنر پاک آریایی را رو با ناحیه ۱۰ قدیم تهران اشتباه گرفتن…».

 

فیلم های سینمایی پرستو صالحی :
همکلاس (سعید خورشیدیان)
اعتراض (مسعود کیمیایی)
تو را دوست دارم (عبدلله باکیده)
خانه‌ای روی آب (بهمن فرمان آرا)
چشمهایش (فرامرز قریبیان)

 

مجموعه‌ های تلویزیونی پرستو صالحی :
عینک آفتابی (رضا فرشیدپور)
شوخی کردم (مهران مدیری)
تب (عباس مرادیان)
محاکمه (حسن هدایت)
عشق سالهای جنگ (علی بهادر)
دوباره زندگی (نادر مقدس)
زیر آسمان شهر (مهران غفوریان)
ارث بابام (جواد رضویان)
رسم شیدایی (اکبر خاجویی)
همسفر (قاسم جعفری)
مجموعه خط (عباس رنجبر)

 

فیلم های تلویزیونی پرستو صالحی :
مقبره نحس (حسین تبریزی)
خانه‌ای در غبار (احمد امینی)
آبی (جسین تبریزی)
قاتلی با بارانی مشکی (علی نیاکان)
دلقک (هوشنگ هدایتی)
برکت (رضا ابوفاضلی)
گزرگاه مرزی (حسین سحرخیز)
برگشت‌ناپذیر (امیراحمد انصاری)
عروس و ملوس (فریدکلهر)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top