بیوگرافی وین دیزل: از زندگی شخصی تا حرفه ای وین دیزل

وین دیزل بازیگر و تهیه کننده‌ی ۵۳ ساله‌ی آمریکایی برای بازی در سری فیلم‌های سریع و خشن «Fast And Furious» و سرگذشت ریدیک «The Chronicles of Riddick» شناخته می‌شود.

وین دیزل با نام کامل مارک سینکلر وینسنت به انگلیسی Vin Diesel در 18 ژوئیه 1967 در نیویورک سیتی متولد شد.

مادر او یک روانشناس و ستاره شناس ایتالیایی و پدرخوانده‌اش در ساخت خانه‌ های هنرمندان در دهکده گرینویچ، نیویورک بود، او هرگز پدر واقعی خود را نشناخت.

به دلیل نزدیکی اکران فیلم جدید این بازیگر در سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی فیلم F9، در این مقاله به بیوگرافی وین دیزل و مسیری که او طی این سال‌ها برای تبدیل شدن به یک ستاره در هالیوود طی کرده می‌پردازیم.

 

بیوگرافی وین دیزل 

 

وین دیزل متولد 18 ژوئیه 1967 در آمریکا، بازیگر است. قد او 182 سانتیمتر است. دارایی او حدود 160 میلیون دلار تخمین زده می شود.

وین دیزل در کودکی پسری پر شر و شور بود، به گونه ای که وقتی فقط هفت سال داشت با یکی از دوستانش به نمایشگاه رفتند تا آثار هنری آنجا را خراب کنند. ولی زنی جلوی آن ها را گرفت و به آن ها پیشنهاد کاری را داد و گفت هر روز بعد از مدرسه برایش کار کنند و در ازای آن نفری ۲۰ دلار دریافت کنند.

دانشجوی انصرافی زبان انگلیسی از کالج هانتر نیویوک می باشد، بجز بازیگری نویسنده، کارگردان بوده و بصورت حرفه ای بدنسازی کار می کند. او یک کمپانی تولید فیلم هم دارد

دوره پیشرفت زندگی وین از زمان کار کردن با کمپانی New York repertory شروع شد. در 17 سالگی او به ورزش و بدنسازی پرداخت و پس برای اینکه درامد بیشتری بدست بیاورد نگهبان کلوپ های معروف شهر شد.

س از دبیرستان، وین در Hunter College ثبت نام کرد اما پس از سه سال اخراج شد تا دوباره به هالیوود برود و دوره جدید بازیگری اش را شروع کند. یک بازیگر با تجربه تئاتر شدن، هیچگونه احساسی در هالیوود ایجاد نکرد و او پس از تلاش های بسیار طی یک سال برای اینکه در رده بندی هالیوود جایی باز کند، به نیویورک بازگشت و مادرش به او کتاب “Feature Films at used Car Prices” نوشته Rick Schmidt را داد. اون کتاب به او یاد داد که می تواند کنترل زندگی خودش را خودش به دست بگیرد و خودش فیلم بسازد. او یک فیلم به نام Multi-Facialکه بر پایه تجربیات خودش به عنوان یک بازیگر نوشت، که در کمتر از سه روز فیلمبرداری حدود 3000 دلار خرج برداشت. این فیلم حتی مورد تایید Cannes Film Festival (جشنواره فیلم کَن) در سال 1995 که فیلم های مختلفی به آن برده می شود قرار گرفت.

چند مطلب نه چندان مهم در مورد وین دیزل

وین یک سگ بولداگ ایتالیایی به نام “Roman” دارد.

او یک دو رگه نیمه آفریقایی – آمریکایی و نیمه ایتالیایی – آمریکایی است.

وین پسر عمو (دایی) (عمه) (خاله) Kwame که یک رپر و تهیه کننده است می باشد و در موزیک ویدیو های قدیمش وین حضور دارد.

 

بیوگرافی جالب و عکس های وین دیزل و همسر و فرزندانش + حقایق جالب

 

آغاز فعالیت هنری وین دیزل
وین دیزل بازیگری را از سال 1990 شروع کرد، ولی نخستین بار به صورت جدی در یک فیلم کوتاه به نام Multi- Facial که خود هم سازنده اش بود، جلوی دوربین رفت و همین سبب گردید تا نظر کارگردان بزرگی مثل استیون اسپیلبرگ جلب شود و از وی برای بازي در فیلم Saving Private Ryan دعوت کند. جالب آنکه اسپیلبرگ به قدری از وین دیزل خوشش آمده بود که فیلمنامه این فیلم را تغيير داد تا نقش دیزل را در داستان بگنجاند.

وی با فیلم سیاه مثل زغال در نقش یک قهرمان ترانس پا به عرصه‌ی سینما گذاشت. نجات سرباز رایان، مجموعه فیلم سریع و خشن، سه ایکس، پیچ بلک و نگهبانان کهکشان از فیلم های معروف او هستند. او در سری جدید فیلم سه ایکس با جت لی و دیپیکا پاداکون همبازی شده است.

او موسس کمپانی تولیدی One Race Films می باشد.

یک برادر دوقلو به نام پل وینسنت دارد که ادیتور فیلم است.

در سال 2013 در پیاده رو مشاهیر هالیوود دارای یک ستاره ی شهرت شد.

دواین جانسون، پل واکر و میشل رودریگز از دوستان نزدیک او محسوب می شوند، وین پدرخوانده ی دختر پل واکر می باشد.

او هم اکنون به عنوان یکی از گران قیمت ترین بازیگران هالیوود شناخته می شود.

وین دیزل ساکن لس آنجلس، کالیفرنیاست.

 

ازدواج و همسر وین دیزل
دیزل مدتی بعد با پالوما خیمنز (مدل مکزیکی) آشنا شد، آن ها در حال حاضر صاحب سه فرزند به نام های هانیا رایلی (متولد سال 2008)، وینسنت (متولد سال 2010) و پائولین (2015) می باشند.

 

معروف ترین فیلم های وین دیزل
از مشهورترین و ماندگارترین فیلم هایی که وین دیزل در آنها بازي نموده است میتوان فیلم های ریدیک، تریپل اکس و سری فیلم های سریع و خشن را نام برد.

همچنین وین دیزل در فیلم های مشهوری همچون نجات سرباز رایان( 1998) با بازی تام هنکس و مت دیمون، اتاق بخار( 2000) در کنار جووانی ریبیسی و بن افلک، قیرگون( 2000)، ولگردها( 2001)، تریپل اکس( 2002)، سرگذشت ریدیک( 2004)، پستونک( 2005)، بابلیون ای.دی( 2008)، ریدیک( 2013)، آخرین شکارچی جادوگر( 2015) با بازی رز لزلی و الیجاه وود و انتقامجویان:جنگ ابدیت( 2018) حضور داشته است.

 

پروژه‌های آینده
وین دیزل در چند فیلم دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته که طی سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر خواهند شد. از مهم‌ترین پروژه‌های این ستاره که برای اکران در آینده‌ی نزدیک برنامه‌ریزی شده می‌توان به Avatar 2 به کارگرانی جیمز کامرون، قسمت سوم نگهبانان کهکشان، چهارمین فیلم سری ریدیک با نام Furya و فیلم کمدی Muscle اشاره کرد. وین دیزل تا زمان نگارش این مقاله برای ایفای نقش و تهیه کنندگی برخی از آثار محبوب هالیوود برنده‌ی ۷ جایزه و نامزد ۳۸ جایزه‌ی دیگر شده است. همچنین این ستاره یکی از پول‌سازترین بازیگران هالیوود است

 

آمار طرفداران وین دیزل

دیزل یکی از پر طرفدارترین بازیگران می باشد، او در اینستاگرام 57 میلیون فالوور دارد.

 

اینستاگرام وین دیزل

https://www.instagram.com/vindiesel/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top