بیوگرافی داکوتا جانسون و حقایقی از زندگی وی که نمی دانید

داکوتا جانسون بازیگر جوان و مشهور هالیوودی است که در زمینه مدلینگ هم فعالیت می کند. او یکی از زیباترین و خوش استایل ترین بازیگران هالیوودی است. داکوتا جانسون در سال 1989 در شهر آستین آمریکا در خانواده ای هنرمند متولد شد. پدرش دان جانسون و مادرش ملانی گریفیت هر دو بازیگران سینمای آمریکا بودند و همچنین مادرش تیپی هدرن نیز بازیگر بود. به همین دلیل خیلی دور از انتظار نبود که مسیر زندگی داکوتا به سوی بازیگری کشیده شود.

 

بیوگرافی داکوتا جانسون

داکوتا جانسون در سال 1989 در شهر آستین آمریکا در خانواده ای هنرمند متولد شد. پدرش دان جانسون و مادرش ملانی گریفیت هر دو بازیگران سینمای آمریکا بودند و همچنین مادرش تیپی هدرن نیز بازیگر بود. به همین دلیل خیلی دور از انتظار نبود که مسیر زندگی داکوتا به سوی بازیگری کشیده شود.

جانسون در سال 1999 اولین نقش آفرینی خودش را در فیلم « دیوانه در آلاباما » تجربه کرد. وی در این فیلم به همراه مادر خود حضور داشت اما این فیلم چندان توفیقی در گیشه نداشت. داکوتا هم با فاصله ای چندین ساله، مجبور شد تا تحصیلات خود را به اتمام برساند و سپس به عنوان بازیگری حرفه ای در سال در سال 2010 با فیلم موفق « شبکه اجتماعی » بار دیگر به سینما بازگشت. وی همچنین در سال 2013 در فیلم جنجالی « پنجاه سایه خاکستری » حضور پیدا کرد که انتقادات زیادی نیز به آن وارد شد و در سال 2015 نیز همبازی جانی دپ در فیلم « توده سیاه » شد.

پدرش دان جانسون و مادرش ملانی گریفیث هر دو از بازیگران مطرح سینمای آمریکا بودند. وی همچنین نوه بازیگر مشهور تیپی هدرن است، که شهرت وی بیشتر برای بازی در فیلم پرندگان آلفرد هیچکاک به دست آمده است. پدر بزرگش پیتر گریفیث هم یک بازیگر معروف بود.

 

کودکی داکوتا جانسون

داکوتا جانسون از بازیگران نسل سوم هالیوود است که در کودکی به رقص علاقه مند بود و در 12 سالگی برای اولین بار مدل مجله نوجوانان ووگ شد.

جانسون در تگزاس متولد شد. او دختر بازیگران دان جانسون و ملانی گریفیث است. از طرف مادری، او نوه مدیر تبلیغاتی و بازیگر سابق، پیتر گریفیث و بازیگر برنده گلدن گلاب،تیپی هدرن و خواهرزاده ناتنی تریسی گریفیث بازیگر است. پدرخوانده سابقش آنتونیو باندراس است. او شش خواهر و برادر ناتنی دارد: چهارتا از سمت پدری و دوتا از سمت مادری. بازیگر نسل سوم هالیوود، داکوتا جانسون، به مدرسه اسپن در کولورادو رفت. بعدا برای سال اول دبیرستان به مدرسه سانتا کاتالینا در کالیفرنیا رفت تا اینکه به مدرسه نیورودز در کالیفرنیا منتقل شد. او در کودکی به رقص علاقه مند بود. در ۱۲ سالگی بعد از حضور در مجله مد نوجوانان به مدلینگ علاقه مند شد.

 

جوانی داکوتا جانسون

در ۱۹۹۹، جانسون کارش را با فیلم دیوانه در آلاباما شروع کرد. در این فیلم او و خواهر ناتنیش، استلا باندراس، نقش دختران مادر واقعیشان، ملانی گریفیث را بازی کردند. کارگردان این فیلم، پدرخوانده اش، آنتونیو باندراس بود.

او در سال ۲۰۰۶، در بانوی گلدن گلاب رای اورد و اولین بانوی نسل دومی گلدن گلاب شد.

وی یکی از مدل های برندهای مطرح IMG و Mango بود. در سال 2011 نیز برای شرکت استرالیایی “Wish” مدل شد. این ستاره هالیوودی هر آنچه برای مدلینگ نیاز بود را داشت: ظاهر زیبا و جذاب، فرم بدنی لاغر، سلیقه و سبک خاص. همین ویژگی ها او را در دنیای مد موفق کرد.

 

داکوتا جانسون به Rodeo Queens پیوست - سینما فارس

 

زندگی شخصی و همسر داکوتا جانسون

داکوتا جانسون در سال 2010 با نوئا گرش موسیقیدان به مدت چهار سال رابطه داشت. در سال 2014 با جردن ماسترسون بازیگر در ارتباط بود ولی این زوج مشکلات زیادی داشتند و گفته می شود جردن از اجرای او در صحنه های برهنه راضی نبود.

داکوتا بعد از جدایی از جردن به مدت دو سال با متیو هیت مدل و خواننده انگلیسی دوست بود ولی این رابطه نیز پایدار نبود و شایعات پس از فیلم پنجاه طیف رابطه این دو را خراب کرد چون هیت نمی توانست چنین شایعاتی درباره دوست دخترش را تحمل کند.

امروزه این بازیگر جوان و مطرح هالیوود مجرد است، گویی فیلم های پنجاه طیف برای زندگی شخصی وی مثمر ثمر نبود.

 

نکاتی که احتمالا درباره داکوتا جانسون نمی دانید

مادربزرگش تیپی هدرن می باشد. بازیگری که رابطه جنجالی اش با آلفرد هیچکاک خبرساز شده بود.

پدرخوانده سابقش آنتونیو باندراس بود.

حساب فیسبوکش را به دلیل عدم علاقه به این شبکه اجتماعی حذف کرد. با اینحال در فیلم « شبکه اجتماعی » حضور پیدا کرد که درباره خالق فیسبوک بود.

در دوران کودکی در فیلم « دیوانه در آلاباما » به همراه مادر و خواهر ناتنی اش حضور پیدا کرد اما پس از آن تا زمان اتمام دوران تحصیلش اجازه حضور در سینما را از جانب خانواده پیدا نکرد.

وی در سال 2012 در فیلم « 21 Jump Street » حضور پیدا کرد که بازسازی یک سریال تلویزیونی محصول سال 1987 بود. عمه جانسون در آن سریال به عنوان بازیگر حضور داشت.

مادبزرگش را ” مورمور ” صدا می کند. این کلمه در زبان سوئدی به معنای مادربزرگ می باشد.

فعال حقوق حیوانات است.

به همراه 20 بازیگر دیگر تست داد تا توانست در فیلم « پنجاه سایه خاکستری » بازی کند.

کتاب محبوبش « لولیتا » می باشد.

یک مدل است و با برندهای پوشاک زیادی قرارداد دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top