اصول کارت ویزیت

نکاتی در مورد طراحی یک کارت ویزیت خوب

مهمترین
نکات در مورد طراحی کارت ویزیت خوب هر کس باید این نکته را در به خاطر
بسپارد که طراح یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت
مشتری. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند
بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول
نماید.

یک
کارت ویزیت خوب نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در نظر گرفته شود که برای
برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. کارت ویزیت یکی از
روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می
دهید می باشد. اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا
بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت
می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

اکثر
افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات فروش است؛ این نوع تفکر در
میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند. ایده کلی در
مورد فلسفه کارت ویزیت این است که یک کارت ویزیت به قدری از یک طراحی خوب
برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و
حرفه ای بودن طرح آن نیز باعث شود تا این حس در بیننده ایجاد شود که با یک
مجموعه کاملا حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می کند خرید خود را از این
کمپانی خاص انجام دهد. کارت های ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که
تاثیر آنها اثبات شده است.

داشتن
یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای
مشتریان و مصرف کنندگان فراهم می کند تا خرید خود را به آسانی و با طیب
خاطر انجام دهید. در اینجا ۲۳ نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که
به شما کمک می کند که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:

۱. از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست.

۲. مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.

۳. از رنگ های متنوعی استفاده کنید.

۴.
از عکس هایی استفاده کنید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با توجه
به این که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد.

۵.
از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت
های رنگی و کارت هایی استفاده کنید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی
است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی مانده و دیرتر فراموش می
شود.

۶.
کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می توانید کارت خود را به
گونه ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش
بگذارد.

۷. کارت را به صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

۸. کارت ها ویزیت دو لت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.

۹.
کارت های ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در
کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.

۱۰.
به اضافه کردن یک فایل آهنگ یا موزیک به کارت خود فکر کنید. این گونه می
توانید مطمئن باشید هر کس با هر سلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی
کند.

۱۱.
شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط
برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلا نام کمپانی، آدرس، شماره تماس،
فاکس، آدرس وب سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید بودن نام خود شما به
اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.

۱۲.
نگران هزینه ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر
هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید.
با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می
گیرند نیز بیشتر شده، در نتیجه میزان فروش محصول شما نیز افزایش پیدا می
کند.

۱۳. داشتن دو کارت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.

۱۴. مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.

۱۵.
سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن
متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت
تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر
است.

۱۶. نوشته ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.

۱۷.
از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس
پستی و … است چون باعث می شود یک فرد غیر حرفه ای و اماتور به نظر برسید.

۱۸.
سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر
استفاده کنید. نوشته های بلند و طولانی باعث کمم شدن علاقه فرد به خواندن
مطالب می شود.

۱۹.
پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی
شما باشد. این باعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.

۲۰.
اگر می دانید در یک سال بیشتر از ۱۰۰۰ کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید
در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و
کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.

۲۱.
بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به
یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت
دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن ها نگاه
کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت
ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار
اشتباه کرده اید.

۲۲.
اگر کارت خود را به مشتری ارائه کردید و او با دیدن آن چیزی در مورد اینکه
چقدر کارت خوبی دارید صحبت نکرد و یا اصلا چیزی در مورد کارت نگفت، این ها
نشانه هایی است که نشان می دهد کارت شما از فاکتور WOW برخوردار نیست
بنابراین چیزی هم برای گفتن در مورد آن وجود ندارد.

۲۳. وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود می دهید از آنها نیز بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند.

با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده اید.



اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب

در طراحی یک کارت ویزیت مناسب که از آن تاثیر گذاری بر روی مشتری را انتظار دارید سعی کنید نکات زیر را بخاطر داشته باشید.

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب-رو

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب-پشت

طراحی کارت ویزیت:

در ابتدا توجه داشته باشید که کارت ویزیت وسیله ای برای ارتباط شما با
دیگران و تبلیغات شما میباشد. پس باید بیانگر راههای تماس با شما، نوع شغل و
محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی امتناع کنید.

۱- داشتن یک ایده منحصر به فرد در طراحی کمک بسیار شایانی برای طراحی یک کارت ویزیت شکیل خواهد کرد.

۲- حتما از یک طراح و یا گرافیست باتجربه در این کار بهره ببرید تا تاثیر گذاری گرافیک کار شما دوچندان شود.

۳- در طراحی کارت حتما نام فروشگاه، شرکت و … (عنوان اصلی) را بصورت
درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که چشم بیننده با
آن برخورد میکند.

۴-  از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده
نمایید تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و
قسمت های دیگر کارت باشد.

۵- از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت اجتناب کنید.

۶- این نکته را بیاد داشته باشید که یک کارت ویزیت ساده  و شیک و با
طراحی محیطی چشم نواز تاثیر گذاری بسیار زیادی را در ترغیب بیننده برای به
همراه داشتن و خواندن آن خواهد داشت.

۷- در صورت تمایل به استفاده از تصویر، از تصاویر متناسب با حرفه ای که
کارت را  برای معرفی آن طراحی میکنید استفاده نماید، سعی کنید این تصاویر
جذاب و زیبا باشند.

۸- تصاویر آماده (وکتور ها) کمک شایانی به طراحی یک کارت ویزیت حرفه ای به شما خواهند کرد.

۹- حتما آدرس و اطلاعات نحوه تماس با خود را بصورت کامل در کارت درج نمایید تا مشتریان براحتی بتوانند با شما تماس حاصل کنند.

۱۰- در هنگام درج آدرس این نکته را بخاطر داشته باشید که آدرس را کامل
بنویسید تا افراد مختلف برای پیدا کردن آدرس شما دچار سردر گمی نشوند.

۱۱- در زمان درج شماره تلفن ثابت ، کد شهر را نیز ذکر کنید تا افراد
دیگر از سایر استانها و شهرستانها در صورت نیاز بتوانند با شما تماس
بگیرند.

۱۲- اگر شماره همراه خود را به روی کارت مینویسید، سعی کنید که نام خود
را نیز درج نمایید تا تماس گیرنده پس از تماس بداند با چه کسی صحبت میکند.

۱۳- اگر یکی از راههای ارتباطی و کاری شما ایمیل شماست، حتما برای آدرس ایمیل خود نیز جایی را در نظر بگیرید.

۱۴- اگر وبسایتی در زمینه کاری خود دارید حتما آدرس آن را درج کنید تا
مشتریان بتوانند به وب سایت شما مراجعه کرده تا اطلاعات بیشتری از فروشگاه،
شرکت و یا نوع شغل و محصولات شما بدست آورند. درج آدرس وب سایت را در پشت
کارت نیز میتوانید انجام دهید.

۱۵- اگر قصد دارید کارت ویزیت خود را بصورت دورو چاپ کنید، این نکته را
در نظر داشته باشید که فضایی خالی در پشت کارت قرار دهید تا دارنده کارت در
صورت نیاز بتواند در این مکان یادداشت کند.

۱۶- اگر لوگو خاصی برای فروشگاه و یا شرکت خود دارید، میتوانید در طراحی
کارت از آن استفاده کنید. لوگوی شما باعث میشود تا بیننده و مشتری با دیدن
آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه و یا شرکت شما بیفتد.

چاپ کارت ویزیت طراحی شده:

۱۷- به این نکته توجه داشته باشید که سیستم رنگ انتخاب شده در طراحی
کارت باید از نوع چهاررنگ CMYK باشد و سیستم رنگ RGB (سه رنگ) در هنگام چاپ
باعث تغییر رنگ کارت شما در نتیجه عدم کیفیت کارت خواهد شد.

۱۸- حتما از رزولیشن ۳۰۰dpi استفاده کنید زیرا رزولیشن پایینتر باعث اشکال و پیکسل پیکسل شدن اطلاعات شما خواهد شد.

۱۹- کارت های ویزیت در ابعاد استاندارد (۸.۵x4.5 سانتیمتر) و (۹x6 سانتیمتر) طراحی و برای چاپ فرستاده شوند.

۲۰- به این نکته توجه داشته باشید که خطای برش در زمان بریدن کارتها در
چاپخانه وجود دارد و مقدار آن بستگی به دستگاه برش و فرد کاربر دارد. به
همین منظور سعی کنید اطلاعات وارد شده اصلی کارت، از لبه آن به اندازه ۳ تا
۴ میلیمتر فاصله داشته باشد تا این خطای برش آسیبی به اطلاعات کارت شما
وارد نکند.

۲۱- کارت ویزیت ها از لحاظ نوع کاغذ (جنس آن) به انواع زیر تقسیم بندی میشوند:

سلفون براق، سلفون مات، گلاسه بدون روکش، کتان، شیشه ای، لمینت براق، لمینت مات،  لیزری، سه بعدی و…

۲۲- در نهایت کارت ویزیت طراحی شده را با فرمت JEPG و با کیفیت ۱۰۰% ذخیره کرده و به چاپخانه ببرید.

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب-kihdd

امید وارم از این آموزش نهایت بهره را ببرید و با ایده های بسیار خلاقانه خود کارتهای ویزیتی بسیار زیبا و چشم نواز را طراحی نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top