نتیجه ی بازی سوئیس و آلبانی-جدال دو برادر در دوتیم

thumbnail

سوئیس و آلبانی- یورو 2016؛ عقاب های بی تجربه در مقابل سوئیس پر ادعا

نتیجه بازی:

برد سوئیس برابر آلبانی

تیم سوئیس یک بر صفر با گل نیمه یا گل دقیقه 5 پیروز شد.

 

سوئیس و آلبانی

 

سوئیس و آلبانی

 

اختصاصی | دومین دیدار رقابت ها دومین دیدار گروه A مسابقه ها خواهد بود که در شهر لنس به ساعت 17:30 دقیقه به وقت تهران برگزارشد.
مهمترین اتفاق این دیدار را می توان قرار گرفتن برادران ژاکا، گرانیت و ‏تولنت، در مقابل هم دانست. گرانیت که به تازگی به آرسنال پیوسته، برای سوئیس بازی می کند و ‏برادرش، تولنت، یکی از بازیکنان اصلی آلبانی است. این دو اولین برادرانی هستند که در رقابت های ‏یورو مقابل هم قرار خواهند گرفت.‏

فارغ از مبحث احتمال حمله های تروریستی که امکان دارد یوروی امسال را به قتلگاهی بزرگ تبدیل کند، اکنون چشم تمام فوتبال دوستان جهان به فرانسه دوخته شده است تا فقط شاهد فوتبال باشند. با همه جذابیت ها و هیجان ها و زیبایی هایش. و امید دارند که اخبار انفجار و خون در این میان گریبان فرانسه را نگیرد.

دومین دیدار رقابت ها دومین دیدار گروه A مسابقه ها خواهد بود دیداری که یقینا کمترین بیننده را خواهد داشت و تیم هایش هم چندان شناخته شده نیستند تا عشق فوتبال ها را پای تلویزیون میخکوب کند. اما هرچه باشد برای دو کشور سوئیس و آلبانی همسنگ نمایشی حیثیتی در صحنه ی اروپاست.

در این میان سوئیس بیشتر مهره و ستاره دارد و هواداران فوتبال نام بازیکنان این تیم همچون استفان لیخشتاینر که در یوونتوس بازی می کند و ژردان شقیری که در استوک سیتی بازی می کند را شنیده اند.

صفحه تیم ملی سوئیس در یورو 2016

سوئیس

با تیمی جوان که نسبت به دو سال قبل بهتر و پخته‌تر شده، آنها می‌توانند در فرانسه عملکرد بهتری داشته ‏باشند؛ به ویژه اینکه تجربه مرحله مقدماتی یورو نیز با آنهاست. آنها بعد از شروع ضعیف در مرحله ‏مقدماتی در نهایت با ۷ پیروزی در ۱۰ دیدار توانستند صعود راحتی به یورو داشته باشند‎.‎نتایج سوئیس در رقابت‌های مقدماتی به اندازه‌ای که جدول نهایی نشان می‌داد درخشان نبود و حتی تا ۱۰ ‏دقیقه پایانی دیدار خانگی مقابل اسلوونی شانس صعود این تیم به صورت مستقیم از دست رفته به نظر ‏می‌رسد اما آنها توانستند شکست ۲ ـ صفر را به پیروزی ۳ ـ ‏‎۲ ‎تبدیل کنند. اگر اسلوونی در آن دیدار به ‏پیروزی می‌رسید، سوئیس باید در مرحله پلی‌آف حضور پیدا می‌کرد. علاوه بر این پیروزی‌های سوئیس ‏مقابل اسلوونی، لیتوانی، سن‌مارینو در خانه و خارج از خانه، با نمایش‌های درخشانی همراه نبود. آنها ‏همچنین در دو دیدار مقابل انگلیس بدون آنکه تیم حریف را چندان به دردسر بیندازند، شکست خوردند و ‏در دیدار خارج از خانه مانند اسلوونی نیز بازی را واگذار کردند‎.

 

یان سومر جای دیه‌گو بنالیو را به عنوان دروازه‌بان اول تیم گرفته و دروازه بان ولفسورگ حتی در ‏فهرست نهایی جای نگرفت. در حالی که زوج خط دفاعی تیم بارها تغیبیر کرده. هر چند فابین شار و یوهان ‏ژورو از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی برخوردار هستند. در مقابل در مورد مدافعان ‏کناری تردیدی وجود ندارد. استفان لیششناینر و ریکاو رودریگز مطمئنا در ترکیب اصلی قرار بگیرند؛ دو ‏بازیکنی که می‌توانند با نفوذهایشان کمک زیادی به حملات بکنند.‏هر چند گرانیت ژاکا، گوخان اینلر و والون بهرامی می‌توانند مثلث تاثیرگذاری در خط میانی تشکیل بدهند ‏اما غیبت اینلر که به دلیل بازی نکردن در رده باشگاهی، در فهرست نهایی قرار نگرفت، احساس خواهد ‏شد. در خط حمله پتکوویچ علاقه زیادی دارد که گزینه‌های مختلفی را امتحان کند. گاهی اوقات او با دو ‏مهاجم بازی کرده و شقیلری را به عنوان هافبک هجومی پشت آنها قرار می‌دهد. گاهی از هافبک مهاجم و ‏گاهی از تک مهاجم که معمولا هریس صفرویچ است استفاده می‌کند و دو بازیکن دیگر که معمولا شقیری ‏و آدمیر مهمدی هستند، از کناره‌ها او را حمایت می کنند.‏ سوئیس تیم با سابقه اما کم افتخاری ست. تیمی که برای نهمین بار در جمع تیم های دور نهایی یورو حاضر می شود. اما فوتبال است و احتمال های در نظرنگرفته. شاید سوئیس که به دلیل قرار گیری مقر فیفا در آن مهمترین مملکت فوتبالی دنیا به حساب می آید، بتواند همراه با درخشش ستاره خود ژردان شقیری شگفتی بیافریند. کسی چه می داند!در سوی دیگر آلبانی تازه وارد مرحله نهایی یورو به حساب می آید. تیمی که برای نخستین بار افتخار شرکت در چنین رویداد حساس و جذاب و پربیننده ای را پیدا کرده است. شاید کسب تجربه و بازی کردن در برابر فرانسه و رومانی کمتر از شناخته شدن این کشور و معرفی شدن در برنامه های ورزشی شناختن تیم های یورو تاثیر داشته باشد!در هر حال آلبانی که عمری را زیر سایه حکومت صرب ها در بالکان گذرانده است، نخستین گام های خود را در راه عرض اندام کردن در فوتبال اروپا بر می دارد و دیدارهایش در یورو 2016 حکم تجربه اندوزی های گران بها را برایش خواهد داشت.

صفحه تیم ملی آلبانی در یورو 2016

آلبانی

این تیم برای اولین بار در رقابت های یورو حضور پیدا می کند. این تیم ستاره ویژه‌ای ندارد اما به اندازه ‏کافی بازیکن خوب در اختیار دارد که بتواند حریفی سرسخت برای سایر تیم‌های اروپایی باشد. در ۱۸ماه ‏گذشته آلبانی نتایج درخشانی کسب کرد، آنها با تنها یک گل مغلوب پرتغال شدند، در پاریس با فرانسه ۱ ـ ‏‏۱ مساوی کردند و در تیرانا توانستند شاگردان دیدیه دشان را یک ـ صفر شکست بدهند‎.‎
معمار موفقیت‌های آلبانی بی‌تردید جیانی دی بیازی است؛ مربی ایتالیایی که تیمی بسیار مبارزجو ساخته ‏است؛ با استفاده از بازیکنانی که بعضی از آنها را از نقاط مختلف اروپا پیدا کرده است‎.‎‏ جالب اینکه ۶ نفر ‏از بازیکنان آلبانی می توانستند برای تیم ملی سوئیس هم بازی کنند اما ترجیح دادند پیراهن آلبانی را ‏بپوشند. ‏

 

وقتی جیانی دی‌بیازی هدایت آلبانی را برعهده گرفت در ابتدا از سیستم ۲ـ۴ـ۴ استفاده کرده اما او خیلی ‏زود به این نتیجه رسید که به حضور یک بازیکن دیگر در خط میانی نیاز دارد‎. ‎مثلث میگین باشا، لدیان ‏مموشای و تولانت ژاکا، نظم و انسجام خط میانی آلبانی را فراهم می‌کند. اودیسه روشی مسئولیت حمله از ‏سمت راست خط میانی را برعهده دارد و ارمیر لنیانی که توانایی بازی به عنوان مدافع کناری را هم دارد ‏در سمت چپ خط میانی قرار می‌گیرد. این ۵ هافبک پشت سر تک مهاجمی بازی می‌کنند که احتمالا ‏سوکول سیکالشی است. گزینه‌های جانشینی او هم بکیم بالای یا آرماندو سادیکو هستند‎نکته ای که اشاره به آن خالی ازلطف نیست مصاف دو برادر از دو کشور مختلف است. گرانیت ژاکا از سوئیس که به تازگی به آرسنال پیوسته و زین پس نامش را بیشتر می شنویم، در برابر تولالانت ژاکا از آلبانی قرار خواهد گرفت.

این دو تیم تا کنون 6 بار در رقابت های مختلف به مصاف هم رفته اند که سهم سوئیس 5 پیروزی بوده و یک دیدار هم به تساوی کشیده است. در این شش دیدار سوئیسی ها 11 بار موفق به گلزنی شده اند و آلبانی تنها 4 بار دروازه سوئیس را باز کرده است.

ویدیو : نتیجه ی بازی سوئیس و آلبانی-جدال دو برادر در دوتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter