10 خودروی با اهمیت نمایشگاه نیویورک 2016 + عکس

thumbnail

10 خودروی با اهمیت نمایشگاه نیویورک 2016 + تصویر

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

10 خودروی با اهمیت نمایشگاه نیویورک 2016
نمایشگاه خودروی نیویورک 2016 برگزار شد خودروسازان جهان همانند سالیان گذشته به نمایش محصولات جدید خود در این نمایشگاه پرداختند. هرچند نمایشگاه نیویورک اهمیت و ارزش نمایشگاه‌هایی چون ژنو و فرانکفورت را ندارد اما هرساله خودروسازان تعدادی از محصولات جدید خود را در آن رونمایی می‌کنند.
امسال هم این نمایشگاه خودروهای جدید زیادی را در دل خود داشت که تعدادی از آن‌ها برای اولین بار در معرض دید عموم قرارگرفته بودند. در ادامه 10 خودروی با اهمیت نمایشگاه نیویورک 2016 که هریک ویژگی‌های خاصی دارند را معرفی خواهیم کرد.

هوندا سیویک با موتور توربو و گیربکس دستی

هوندا امسال نمونه پروتوتایپ سیویک هاچ‌بک با موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته دستی را در نیویورک بنمایش درآورده است. این پیشرانه در حال حاضر در سیویک سدان و کوپه قابل سفارش است اما فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. درحالی‌که در این هاچ‌بک کانسپت در کنار گیربکس دستی قرارگرفته است.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

شورولت کامارو ZL1 2017، قدرتمندترین کاماروی تاریخ

قدرتمندترین عضو خانواده کامارو یعنی ZL1 در نیویورک به‌طور رسمی رونمایی شد. این خودرو که قلب مشترکی با کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V دارد، با 640 اسب بخار قدرت واقعاً هیجان‌انگیز است. نسل ششم کامارو که بر روی پلت فرمی مشترک با کادیلاک ATS شکل‌گرفته، در حال حاضر با سه نوع پیشرانه عرضه می‌گردد. نمونه اول دارای موتوری 4 سیلندر توربو است. مدل RS مجهز به پیشرانه V6 و مدل SS هم با پیشرانه V8 قابل خریداری است. با معرفی ZL1 خانواده نسل ششم کامل‌تر شد درحالی‌که مدل Z28 نیز در آینده به‌عنوان عضو پنجم به آن‌ها خواهد پیوست.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

فورد موستانگ شلبی GT-H، بزرگداشتی برای شلبی GT350-H افسانه‌ای

شرکت آمریکایی هِرتز (Hertz) که درزمینهٔ اجاره خودرو فعالیت دارد 50 سال پیش یعنی در سال 1966 با همکاری کارول شلبی نسخه‌ای با عملکرد بالا از موستانگ شلبی را بانام GT350-H ساخته و به ناوگان خودروهای اجاره‌ای خود افزود. در سال 2006 برای یادبود 40 سالگی این موستانگ افسانه‌ای، مدل شلبی GT-H بر اساس نسل پنجم موستانگ در تیراژی محدود ساخته شد. امسال نیز به مناسبت بزرگداشت 50 سالگی موستانگ GT350-H، شرکت‌های فورد، شلبی و هرتز نسخه GT-H موستانگ نسل ششم را در نمایشگاه نیویورک معرفی کردند. شلبی GT-H 2016 دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر موستانگ ها متمایز نموده و درعین‌حال شلبی GT350-H 1966 را تداعی می‌کند. GT-H جدید بر اساس موستانگ GT ساخته‌شده است و از همان پیشرانه V8 5 لیتری استفاده می‌کند اما هنوز اطلاعات فنی آن منتشرنشده است. فقط 140 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

فیس‌لیفت GT86؛ عرضه بانام تویوتا و پایان کار برند سایون

وقتی اعلام شد که تویوتا قصد منحل کردن زیرمجموعه خود سایون را دارد توجه ما بلافاصله به مدل اسپرت FR-S که به‌طور مشترک توسط تویوتا و سوبارو ساخته‌شده است جلب شد. چراکه سایون FR-S خودرویی موفق و هیجان‌انگیز است و همه علاقه به ادامه تولید آن دارند درحالی‌که این احتمال وجود داشت که با تعطیلی سایون تولید FR-S هم پایان یابد؛ اما تویوتا اعلام کرد که تولید FR-S همچنان ادامه خواهد داشت ولی در ایالات‌متحده با برند تویوتا و با همان نام GT86 که در دیگر کشورها شناخته می‌شود عرضه خواهد شد.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

لینکلن نویگیتور کانسپت؛ حفظ نام نویگیتور و عدم پیروی از شیوه نام‌گذاری MK

در سالیان اخیر لینکلن از شیوه نام‌گذاری بی‌اصالت و بدون شخصیت MK برای محصولات خود استفاده کرده و گنجینه‌ای از نام‌های باشکوه خود مانند Zephyr، Cosmopolitan، Aviator، Town Car و Capri را بانام‌هایی چون MKS، MKZ و MKT جایگزین کرده است؛ اما خوشبختانه لینکلن دو نام باشکوه گذشته خود یعنی کانتیننتال و نویگیتور را زنده کرده است. در نمایشگاه نیویورک لینکلن از نمونه کانسپت نسل چهارم نویگیتور پرده‌برداری کرد. طبق گفته هیئت‌مدیره لینکلن، این کانسپت به‌جز درهای گالوینگ و پلکان ورودی با تمامی ویژگی‌هایش به خط تولید راه خواهد یافت. البته مهم‌ترین ویژگی این خودرو عرضه با همان نام نویگیتور و نه MK است.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

خط و نشان کشیدن جنسیس، برند لوکس هیوندای برای ب‌ام‌و

یکی از شگفتی‌های نیویورک امسال معرفی سدان کانسپت دیفرانسیل عقب از سوی برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و سری 3 بود. جنسیس تاکنون دو محصول بانام‌های G90 و G80 را معرفی کرده است (دومی همان هیوندای جنسیس است که فقط بانامی جدید عرضه‌شده است)؛ اما میدانیم که هیوندای قصد دارد خانواده جنسیس خود را به 6 مدل دیفرانسیل عقب تا سال 2020 گسترش دهد و مدل Genesis New York Concept هم پیش‌نمایش یکی از این محصولات آینده خواهد بود. بدون شک هیوندای قصد دارد حضور قدرتمندی در کلاس خودروهای پریمیوم داشته باشد و به نظر می‌رسد به تهدیدی برای بزرگان این بازار تبدیل خواهد شد.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

سرانجام ساخت نمونهٔ کوپه مزدا MX-5 میاتا

مزدا در نیویورک نمونهٔ کوپه از مدل محبوب MX-5 خود را بانام MX-5 RF معرفی کرد. مزدا با ساخت این مدل که مجهز به سقف تارگا شده است کسانی را هدف قرار داده که خواهان خودرویی کوپه هستند اما دوست دارند از هوای آزاد نیز هنگام رانندگی لذت ببرند. هرچند نسخه کانورتیبل نسل قبل MX5 بسیار محبوب بود اما مزدا ترجیح داده است در نسل جدید از سقف تارگا استفاده کند. این نوع سقف که با شیوه جالبی جمع می‌گردد هم نیاز اشخاصی که به دنبال خودرویی کوپه هستند را پوشش می‌دهد و هم کسانی که مدل رودستر را می‌پسندند.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

آکورا MDX، کراس‌اوور سه ردیفه هیبریدی

آکورا که به‌تازگی سوپر اسپرت هیبریدی NSX را به بازار فرستاده است، همان تکنولوژی هیبریدی NSX را به کراس‌اوور سه ردیفه خود یعنی MDX منتقل و آن را بانام MDX Sport Hybrid معرفی کرده است. در MDX مانند NSX سه موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانه V6 بکار رفته است با این تفاوت که شیوه انتقال قدرت آن معکوس است؛ یعنی قدرت موتور V6 و یکی از موتورهای الکتریکی به چرخ‌های جلو و قدرت دو موتور الکتریکی دیگر به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد و این دقیقاً عکس NSX است. خروجی کل این سیستم 325 اسب بخار است که به میزان قابل‌توجهی کمتر از قدرت 500 اسب بخاری NSX است و به همین دلیل نمی‌توان MDX اسپرت هیبرید را یک NSX با سه ردیف صندلی دانست اما هنوز هم قدرت بالا در کنار مصرف سوخت کم را ارائه می‌کند.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

سوبارو ایمپرزای جدید و امید به بازگشت نسخه WRX

سوبارو در نمایشگاه نیویورک امسال از نسخه 2017 هاچ‌بک محبوب خود ایمپرزا پرده‌برداری کرد که با ظاهری بازطراحی شده به همراه انبوهی از به‌روزرسانی‌های داخلی همراه شده بود. هرچند درحال حاضر ایمپرزا WRX هاچ‌بک تولید نمی‌شود و همگان از تولید مجدد آن قطع امید کرده‌اند اما با معرفی ایمپرزا 2017 احتمال بازگشت نسخه WRX آن قوت گرفته است. بااینکه دو سال پیش سوبارو اعلام کرد که WRX 5 در دیگر تولید نخواهد شد اما دو سال زمان زیادی است برای اینکه سوبارو تفکر خود را عوض کند و شاید به‌زودی شاهد تولید ایمپرزا هاچ‌بک WRX باشیم.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

حتی بدون قدرت 505 اسب بخاری، آلفارومئو جولیا بازهم ارزشمند است

اولین نمایش آلفارومئو جولیا در ایالات‌متحده، معرفی مدل اسپرت و قدرتمند Quadrifoglio آن بود که در نمایشگاه لس‌آنجلس سال گذشته به نمایش درآمد؛ اما آلفارومئو این بار مدل ساده‌تری از جولیا را به نیویورک آورده است. هرچند ممکن است این نسخه باوجود مدل Quadrifoglio با نیروگاه V6 توربو دوقلو 505 اسب بخاری چندان به چشم نیاید اما چندان هم ساده و دست‌وپابسته نیست. چراکه با تجهیز به پیشرانه 4 سیلندر توربو با 276 اسب بخار قدرت و انتقال آن توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌های عقب (یا انتقال به هر چهارچرخ با سفارش سیستم اختیاری Q4) در کنار ظاهری زیبا، همچنان اسپرت و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. بعلاوه نکته مثبت دیگر قیمت پایه 40 هزار دلاری آن است که به‌مراتب قابل‌دسترس‌تر از مدل Quadrifoglio با 70 هزار دلار قیمت است. هر دو مدل جولیا در اکتبر امسال برای فروش عرضه خواهند شد.

 نمایشگاه خودرو نیویورک 2016

 پدال

ویدیو : 10 خودروی با اهمیت نمایشگاه نیویورک 2016 + عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter