بیوگرافی مونیکا بلوچی بازیگر و مدل ایتالیایی

thumbnail

عمدهٔ شهرت مونیکا بلوچی به خاطر بازی در نقش «پرسفونه» در سری فیلم‌های ماتریکس است. بلوچی در فیلم دراکولای برام استوکر به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا در نقش عروس دراکولا ظاهر شد. او با بازی در فیلم‌های مالنا و برگشت‌ناپذیر توانست با دو کارگردان مشهور، یعنی جوزپه تورناتوره و گاسپار نوئه همکاری کند. از دیگر نقش‌های بلوچی می‌توان به بازی در نقش مریم مجدلیه در فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون اشاره کرد. بلوچی در اسپکتر به عنوان یک باندگرل ظاهر شد. شلیک نهایی، شاگرد جادوگر و فصل کرگدن از دیگر آثار وی هستند. بلوچی همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی همچون موتسارت در جنگل و توئین پیکس نیز به ایفای نقش پرداخته‌است.

 

مونیکا بلوچی با نام کامل مونیکا آنا ماری بلوچی به انگلیسی Monica Bellucci در 30 سپتامبر 1964 در اومبریا، ایتالیا به دنیا آمد.

پدرش لوییجی بلوچی و مادرش ماریا گاستینلی بودند و او تنها فرزند خانواده بود.

قد او 171 سانتیمتر است.

او پس از اتمام تحصیلات متوسطه برای کمک هزینه ی تحصیل مانکن می شود و بعد از مدتی تحصیلات دانشگاهی را رها می‌کند تا تمام وقت به این کار بپردازد.

 

از داشگاه تا مدلینگ

اولین بار در 13 سالگی بعنوان مدل یک عکاس محلی جلوی دوربین رفت تا اینکه در سال 1983 وقتی 19 ساله بود وارد دانشگاه پروجا در رشته حقوق شد

او بخاطر هزینه های زندگی اش مجبور بود کار کند به همین بعنوان پیشخدمتی در یک پیتزا فروشی مشغول شد و همزمان بصورت آزاد کار مدلینگ را آغاز کرد.

 

ورود به بازیگری

خانم بلوچی در کنار مدلینگ به بازیگری علاقمند شد به همین دلیل سال 1990 وقتی 26 ساله بود به کلاس های بازیگری رفت

او سپس همین سال با فیلم تلویزیونی Vita coi figli اولین تجربه بازیگری اش را بدست آورد تا اینکه در فیلم دراکولای برام استکور در سال 1992 با حضور در کنار بازیگرانی چونی ویونا رایدر و کیانو ریوز به شدت مورد استقبال قرار گرفت

 

بازی مونیکا بلوچی و بهروز وثوقی در یک فیلم
اما فیلمی که نام او را در بین ایرانی‌ها شناخته‌تر کرد بازی مونیکا بلوچی در کنار بهروز وثوقی در یک فیلم به نام فصل کرگدن با کارگردان و بازیگرانی ایرانی بود. فصل کرگدن نام فیلمی از بهمن قبادی، کارگردان مشهور و با استعداد ایرانی است که در سال 2012 اکران شد. این فیلم که اولین فیلم این کارگردان ایرانی در ترکیه است، داستان یک عاشقانه آرام را در دوران انقلاب سال اسلامی نشان می‌دهد. مونیکا بلوچی در این فیلم در کنار بازیگر بزرگ ایرانی، بهروز وثوقی، خواننده ایرانی آرش لباف و برن سات بازیگر معروف ترک، ایفای نقش می‌کند.

 

کارنامه کاری مونیکا بلوچی
مونیکا بلوچی کارش را از بازی در تبلیغات تلویزیونی شروع کرد، اما او را مدلینگ در تبلیغات برند‌های فشن بزرگی مثل کریستین دیور اس. آ. و دولچه و گابانا مشهور کرد. او بعد از موفقیتی که در زمینه مدلینگ به دست آورد، راهش را به دنیای سینمایی هالیوود باز کرد. ابتدا با بازی در نقش عروس دراکولا در فیلم دراکولای برام استوکر از فرانسیس فورد کاپولا بود که شهرت به دست آورد. البته بسیاری این ورود مقتدر را بدون کمک فورد کاپولا، مقدر نمی‌دانستند. مونیکا با همکاری با یکی از بزرگترین کارگردانان دنیا بود که راهش را به بازیگری باز کرد و البته نمیتوان از تاثیر چهره‌ی جذاب ایتالیایی او هم چشم پوشید.

 

فهرست برخی از فیلم های مونیکا
دراکولای برام استوکر – ۱۹۹۲ آپارتمان – ۱۹۹۶
دابرمن – ۱۹۹۷ مالنا – ۲۰۰۰
استریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا – ۲۰۰۲ برگشت ناپذیر – ۲۰۰۲
ماتریکس بارگذاری مجدد – ۲۰۰۳ انقلاب های ماتریکس – ۲۰۰۳
مصائب مسیح – ۲۰۰۴ برادران گریم – ۲۰۰۵
شاگرد جادوگر – ۲۰۱۰ اسپکتر – ۲۰۱۵
موتسارت در جنگل – ۲۰۱۶ Nekrotronic – ۲۰۱۸
عنکبوتی در تار – ۲۰۱۸ –

 

مونیکا بلوچی کیست؟ نکات خواندنی به مناسبت تولد 54 سالگیش

 

ثروت مونیکا
برخی شایعات در مورد مونیکا بلوچی می‌گوید ثروت او چیزی معادل ۴۵ میلیون دلار است.

 

زندگی شخصی مونیکا بلوچی

او دوبار تاکنون ازدواج کرده است. اولین همسر او یک عکاس مدلینگ بود که کلودیو کارلوس باسو نام داشت. آنها در سال 1990 باهم آشنا شدند و ازدواج کردند و بعد از 4 سال از هم جدا شدند.

سپس با یک بازیگر ایتالیایی به نام نیکولا فارون نامزد شد. آنها در فیلم Vita coi figli همکار بودند.

 

بعد از آن مونیکا در فیلم آپارتمان با ونسان کسل آشنا شد. آنها در ابتدا از هم خوششان نمی آمد ولی بعدها به هم علاقمند شدند. بعد از اینکه مونیکا سه بار به خواستگاری کسل جواب رد داد در نهایت با او ازدواج کرد. چند سال بعد آنها صاحب یک دختر به نام دوا شدند و شش سال بعد نیز صاحب یک دختر دیگر به نام لئونی شدند. این زوج خوشبخت در سال 2013 از هم جدا شدند.

 

زبان ها

خانم بازیگر به زبان های ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد، او بخاطر بازی در فیلم فصل کرگدن به ارگردانی بهمن قبادی فارسی را نیز تا حدودی یاد گرفته است و کمی نیز پرتغالی بلد است و مذهبش مرموز است

وی در فیلم مستند سوال بزرگ درباره فیلم مصائب مسیح گفت :

گرچه به همه مذاهب احترام میگذارم ولی اگر قرار است به چیزی اعتقاد داشته باشم، یک انرژی مرموز است، یکی که اقیانوس ها را در هنگام جزر و مد پر می کند

یکی که طبیعت و موجودات را متحد می کند …

 

اینستاگرام مونیکا بلوچی
شما می‌توانید عکس‌های این مدل و بازیگر ایتالیایی را از طریق instagram رسمی او به آدرس monicabellucciofficiel دنبال کنید.

 

جمع‌بندی
مونیکا آنا بلوچی یکی از سلبریتی‌های معروف است که در حوزه مدلینگ و بازیگری فعالیت می‌کند. این سلبریتی به خوبی فارسی صحبت می‌کند و در فیلم فصل کرگدن به کارگردانی بهمن قبادی و در کنار بهروز وثوقی خوش درخشید. او تاکنون در بیش از 40 فیلم سینمایی و تعداد زیادی سریال ایفای نقش کرده است.

ویدیو : بیوگرافی مونیکا بلوچی بازیگر و مدل ایتالیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter