ضریب حقوق اعضای هیات علمی در سال 95

<%title%>

در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛

ضریب حقوق سال 1395 شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، اعضای هیات علمی و قضات 12 درصد تعیین شد/حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح 20 درصد افزایش می یابد/ افزایش میانگین 10 درصدی تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی

هیات دولت در جلسه خود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت و نیز ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 کل کشور را بررسی و تصویب کرد.

يکشنبه 9 خرداد 1395

بر این اساس، افزایش ضریب حقوق سال 1395 شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام هماهنگ پرداخت، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان 12 درصد تعیین شد.

همچنین با تصویب دولت، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تا سقف پانزده میلیون ریال تا 20 درصد با کاهش نیم (0.5) درصد به ازای هر پانصد هزار ریال نسبت به سال 1394 و مازاد بر پانزده میلیون ریال، 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

کلیه دستگاههای اجرایی مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که پیش از سال 1395 بدون موافقت شورای حقوق و دستمزد نسبت به برقراری حقوق یا فوق العاده اقدام کرده اند، مجاز به اجرا و پرداخت آن در سال 1395 نمی باشند و اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداختها الزامی است.

همچنین هرگونه تسهیلات رفاهی در بانکها و شرکتهای دولتی تابع دستورالعملی است که توسط سازمان، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارتخانه ذیربط تهیه و ابلاغ خواهد شد.

به موجب ضوابط اجرایی بودجه سال 1395 کل کشور، دستگاههای اجرایی در سال جاری مجازند علاوه بر پرداخت هزینه های مربوط به امور قرآنی، پایگاههای مقاومت بسیج و فعالیتهای دینی، فرهنگی و ورزشی و بهبود و ارتقای دانش و سلامت کارکنان، نسبت به پرداخت هزینه های مربوط به اجرای آیین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز اقدام نمایند.

همچنین دستگاههای اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال 1395 را به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز و اعمال سیاستهای مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست هزینه نمایند.

در راستای دستیابی به ارتقای بهره وری و زمینه سازی برای رشد تولید ملی، دستگاههای اجرایی موظفند تا سه درصد از اعتبارات پژوهشی هزینه ای خود را در قالب قراردادهای پژوهشی به پژوهشهای کاربردی در زمینه ارتقای بهره وری اختصاص دهند.

آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که فهرست آنها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا پایان تیرماه اعلام می‌گردد، مجازند پنج درصد از اعتبارات هزینه‌ای برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب پژوهش‌های تقاضا محوری که حداقل 50 درصد از هزینه‌های آن را کارفرمای غیردولتی تأمین و تعهد کرده باشد، هزینه نمایند. اعتبارات موضوع این بند براساس سیاست‌های شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری قابل هزینه کرد می‌باشد.

هیات وزیران در این جلسه خود که عصر یکشنبه برگزار شد ، همچنین با افزایش میانگین 10 درصد به تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی در سال 1395 موافقت کرد. بر اساس این مصوبه با حفظ میانگین رشد 10 درصد، توزیع میزان افزایش در هر یک از موارد مذکور به تفکیک نوع خدمات براساس مصوبه شورای عالی بیمه تعیین می شود.

در ادامه این جلسه و با تصویب اعضا، وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه یافت نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت پادشاهی نروژ، دولت لوکزامبورگ و منطقه ویژه اداری هنک کنگ جمهوری خلق چین اقدام نماید.

همچنین این وزارتخانه با مجوز دولت با دولتهای جمهوری کرواسی و جمهوری لیتوانی در زمینه همکاریهای اقتصادی و نیز با دولت پادشاهی تایلند در زمینه کشتیرانی تجاری دریایی اقدام به امضای موافقتنامه می کند.

– رئیس‌جمهوری

***********************************************************************************************

میرزاده در جلسه هیأت امنای استان‌های خراسان شمالی و جنوبی مطرح کرد۲۵ درصد افزایش حقوق برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد/ توزیع عدالت آموزشی با توسعه تحصیلات تکمیلیرئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی توزیع عدالت آموزشی صورت گرفته است، گفت: جوسازی که در رسانه‌ها برای این موضوع بوجود آمده ناشی از بحث‌های سیاسی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در جلسه هیات امنای استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی با بیان اینکه حفظ شتاب علمی کشور با توسعه تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است، گفت: تجمیع مراکز و واحدهای زیان ده به توسعه کیفی دانشگاه سرعت می‌بخشد.

در این جلسه مصوبات بودجه سال 94، نمودار سازمانی استان و اصلاحیه برنامه راهبردی استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

* استخدام هیات علمی در دانشگاه آزاد

میرزاده در این جلسه با اشاره به جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: در این دانشگاه جذب هیات علمی متناسب با استانداردهای آموزش عالی صورت می‌گیرد و در این راستا امسال پنج هزار نفر و در سال آینده نیز پنج هزار نفر هیات علمی جذب دانشگاه می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد دارای 66 هزار و 442 نفر عضو هیات علمی است، گفت: اسامی تمام این افراد به تفکیک رشته، محل و کد ملی در پورتال سازمان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 30 هزار نفر هیات علمی تمام وقت و بقیه نیمه وقت هستند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد هیات علمی نشان دهنده پتانسیل بالای علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یک گنجینه علمی برای کشور هستند، گفت: دانشگاه آزاد اسامی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک برند در سطح ملی و منطقه‌ای مطرح شده و همچنین در 10 سال آینده سرآمد جهان شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید علم باری را از دوش دولت بر می‌دارد، تصریح کرد: بر همین اساس باید به دانشگاه آزاد اسلامی کمک شود تا بتوند تداوم حیات اقتصادی و علمی داشته باشد.

* 25 درصد افزایش حقوق برای اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه

 میرزاده در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای یکسان سازی حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی تاکید کرد: هم اکنون بودجه به میزان کافی برای این اجرای یک باره این برنامه وجود ندارد اما بنای ما این است که میزان حقوق اعضای هیات علمی تمام وقت این دانشگاه ، 25 درصد افزایش یابد  که البته حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز هم راستا با میزان تورم و مطابق با کارکنان دولت افزایش خواهد یافت.

* بیش از 95 درصد بودجه سال 93 دانشگاه آزاد محقق شده است

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد:بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 93، بیش از 95 درصد محقق شده است ولی بودجه سال آینده انقباضی است ، قطعا صرفه جویی در هزینه ها و تجمیع برخی مراکز در واحدهای همجوار در دستور مدیریت دانشگاه است.

* واحدهای ضررده در دانشگاه آزاد اسلامی هرس خواهند شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به واحدهای زیان ده دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در مهر 92 بیش از 200 واحد پتانسیل ضرر دهی داشتند که این تعداد در اسفند 92 به 170 واحد رسید.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بنا ندارد از دولت کمکی دریافت کند، بنابراین تمامی واحدهای زیان ده هرس خواهند شد و به طور حتم این اقدام در کنار تجمیع مراکز و واحدهای زیان ده به توسعه کیفی دانشگاه سرعت می‌بخشد.

میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هنوز در حدود 500 هزار صندلی خالی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد ولی ما مجبوریم فضاها را نگهداری و برای اساتیدی که موظفی‌شان در هفته تکمیل نمی‌شود، پرداخت داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه  ثبت نام در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی رشد خوبی داشته است، عنوان کرد: این رشد کاملا قابل قبول بوده بطوری که ما به عددی که باید طبق مصوبه هیات امنا  در سال 94 می رسیدیم نزدیک شده ایم.

* حفظ شتاب علمی کشور با توسعه تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است

میرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: حفظ شتاب علمی کشور که مدنظر ایشان است با توسعه مقاطع کاردانی و کارشناسی امکان پذیر نیست، از این رو حرکت دانشگاه آزاد اسلامی که توسعه تحصیلات تکمیلی است در راستای حفظ شتاب علمی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: دوستانی که نگران و دلواپس دانشگاه آزاد اسلامی هستند بدانند که مدیریت این دانشگاه به دنبال توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

میرزاده تاکید کرد: مسئولان و مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی باید تا حد ممکن هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند و جلب کمک های مردمی از مواردی است که باید در بودجه سال آتی به آن توجه شود. زیرا این موضوع از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

وی افزود: یکی از وجوه درآمد در دانشگاه‌های دنیا، جلب کمک‌های مردمی است، تا آنجا که در این دانشگاه‌ها بنیاد خیریه فعال است و ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی باید به دنبال این موضوع باشیم و مسئولان دانشگاه نسبت به فعال کردن کانون‌های خیرین در دانشگاه اقدام کنند.

وی با اشاره به اشتغال 47 هزار کارمند در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این میزان کارمند در چنین نهادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و به این دلیل استخدام نیروی جدید و کارکنان غیر هیات علمی در سال 94 در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است. زیرا پرداخت حقوق و دستمزد بیش از 47 هزار کارمند، امر توسعه علمی و پژوهشی را در این نهاد محدود کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بودجه پژوهشی واحدها، گفت: در بودجه سال آینده 15 درصد برای فعالیت‌های پژوهشی در نظر گرفته شده است که از این میزان 5 درصد از منابع شهریه، 5 درصد فعالیت‌های اقتصادی دانش بینان و 5 درصد نیز از مازاد درآمد مصوب سال 94 پیش بینی شده است.

*‌ شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های دانشگاه آزاد است

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای  54 مرکز رشد و 420 شرکت دانش بنیان است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد که  تا پایان سال 96 این تعداد به  150 مرکز رشد و 800 شرکت دانش بنیان برسد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان از مهمات و اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.

* اعضای هیات علمی و دانشجویان موتور اصلی و محرکه دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی و دانشجویان موتور اصلی و محرکه دانشگاه هستند: بیان کرد: باید در تخصیص اعتبارات به این افراد توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب  با رشد تحصیلات تکمیلی، رشد جذب هیات علمی جدید نیز داشته باشیم.

میرزاده در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه افزایش شهریه دانشگاه آزاد متناسب با نرخ تورم خواهد بود، گفت: شهریه دانشگاه در ترم بهمن و تابستان سال 94 ثابت بوده و هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

* توزیع عدالت آموزشی با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی توزیع عدالت آموزشی صورت گرفته است، گفت: جوسازی که در رسانه‌ها برای این موضوع بوجود آمده ناشی از بحث‌های سیاسی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه از این پس درجه بندی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تنها شامل جامع،بسیار بزرگ، بزرگ، متوسط و کوچک خواهد بود، گفت: ارتقای واحدهای دانشگاهی به عواملی نظیر تعداد دانشجو، جذب اعضای هیات علمی ، تاسیس شرکت های دانش بنیان، تجاری سازی تحقیقات، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، تامین منابع خارج از شهریه و ساخت و احداث پارک علم و فن آوری بستگی دارد.

* مصوبات جلسه هیات امنای استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی

در جلسه مذکور بودجه سال 94 استان‌های خراسان شمالی و جنوبی از حیث منابع و مصارف و از حیث درآمد و هزینه با اعمال اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت. بودجه استان خراسان شمالی از حیث درآمد و هزینه 38 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 54 میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین بودجه استان خراسان جنوبی از حیث درآمد و هزینه 38میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 53 میلیارد تومان به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد که بودجه استان ها کاملا متوازن و بدون کسری و منطبق بر برنامه مصوب باشد.

همچنین مقرر شد اصلاحات مورد نظر بودجه و برنامه منتهی به سال 94 که در جلسه مطرح شد در کمیسیون دائمی هیات امنا مطرح و به عنوان مصوبه هیات امنا در اختیار معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد.

برنامه اصلاحی استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز با تمرکز بر ارتقای کیفیت و تعالی واحدهای دانشگاهی استان، تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، تجاری سازی تحقیقات، اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار، تامین منابع از طریقی خارج از شهریه و ساخت و احداث پارک علم و فن آوری به تصویب رسید و مقرر شد در کمیسیون دائمی استان اصلاحات مورد توجه قرار گرفته و نسخه نهایی به هیات امنا ارسال شود.

لازم به ذکر است انتخاب خزانه دار و حسابرس استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی از دیگر مصوبات جلسه هیئت امنا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top