اسپورتیج مدل 2012

مشخصات کیا اسپورتیج 2.4 جدید ( 2012 ) + قیمت + عکس


مدل:
EX فول آپشن خلیج فارس 2012

مشخصات موتور و دنده:
4 سيلندر – 24 سوپاپ – حجم موتور 2400 سي سي – 175 اسب بخار

امکانات:
سیستم ضد قفل ترمز ABS – آینه های جانبی همرنگ بدنه – دستگیره های بیرونی
کروم – مه شکن جلو – سیستم صوتی با قابلیت پخش CD, mp3 و ورودی AUX و USB –
کنترل های سیستم صوتی روی فرمان – سیستم ورود بدون کلید و قفل مرکزی –
چراغ همراه – شل گیر – فرمان هیدرولیک – شیشه های برقی – آینه های برقی –
زیرسیگاری و فندک – برف پاکن عقب – چراغ ترمز سوم – چراغ نقشه خوان و محل
نگهداری عینک – تزیینات فلزی جلو داشبورد – صندلی های تاشو عقب – آفتابگیر
با آینه و چراغ – توری محافظ بار – سنسور پارک عقب – کامپیوتر سفری –
راهنما روی آینه های جانبی

امکانات ويژه :
رینگ های آلیاژی 18 اینچی – کول باکس – 6 ایربگ – شیشه های دودی – جلو
پنجره کروم – دستگیره های داخلی کروم – آینه های جانبی تاشو برقی – پوشش
چرم صندلی ها، فرمان و دسته دنده – پوشش چرم مصنوعی تزیینات درب ها – تنظیم
گودی کمر صندلی راننده – دوربین عقب با نمایشگر روی آینه – آینه
الکتروکرومیک – صندلی برقی راننده – سقف پانوراما و سانروف – گرمکن صندلی
های جلو – کلید هوشمند + استارتر – کنترل خودکار روشنایی چراغ ها – کروز
کنترل – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک – رکاب جانبی – گرم کن صندلی های جلو –
سیستم کنترل پایداری – سیستم کنترل نیروی ترمز در سراشیبی – سیستم کمکی
شروع حرکت در سربالاییاسپورتیج خودرویی در کلاس CUV و دو دیفرانسیل است که ضمن دارا بودن قابلیت های حرکت خارج

از جاده از طراحی مناسب برای استفاده شهری و راحتی فضای داخلی خودرو سواری بهره می برد. مدل 2011 این خودرو

با سبک مهیج خود بسیار متناسب با سلیقه جوانان طراحی شده است. دریافت 5 ستاره ایمنی از اداره ایمنی تردد بزرگراه های آمریکا است.

موسسه اروپایی EURO NCAP و موسسه استرالیایی NACAP اسپورتیج را در رده ایمن ترین خودروهای جهان قرار میدهند .


بررسی Kia Sportage 2011

انجمن دان آلفا , Kia Sportage 2011 یك SUV زیباست كه نسبت به كارایی اش
قیمت خیلی گرانی ندارد(البته نه در كشور ما). سیستم حركت با 4 چرخ این
ماشین، شامل “قفل دیفرانسیل” است. سیستم Navigation یا راه نمای ماشین و
همچنین “تماس از طریق نام بردن اسم كاربر” ماشین كاربردی و خوب است ولی
تكنولوژی موتور ماشین در حد متوسط است. كابین این ماشین مستحكم و خوب است.
در ادامه مشخصات و بررسی مربوط به این ماشین را مشاهده می كنید.

بررسی Kia Sportage 2011 سيستم صوتی و جمع بندی
ماشین Kia Sportage جدید 2011 دارای كابین محكم و بدنه زیبایی بوده و ظاهر
آن با سلیقه سنین مختلف سازگار است. Honda یك قانون دارد و آن هم ارائه
ماشین هایی با كیفیت و قیمت مناسب است. ولی Kia با ارائه این Sportage
اثبات كرده كه می تواند با Honda رقابت كند. داشبورد این مدل كمی پلاستیكی
به نظر می رسد، صندلی ها دارای روكش چرم زیبایی هستند.
اگر بخواهیم تنها طراحی این ماشین را در نظر بگیریم، باید بگوییم كه Kia
بیشترین تلاش خود را در این زمینه كرده و طراحی بی نظیری ارائه كرده است.به
نظر می رسد Kia برای نمایش یك سبك مدرن، بدنه را طوری طراحی كرده كه صاف و
تقریبا غیر خشن به نظر می رسد و در عین حال قدرت و استحكام ماشین را نیز
به نمایش می گذارد. صندلی های عقب خیلی بالا نیستند و كسی كه عقب بنشیند
احساس نمی كند بالاتر از جایگاه سرنشینان جلو قرار دارد. در یك جمله: طراحی
بیرونی و داخل ماشین به همان صورتی است كه شما انتظار دارید.

موتوری كوچك ولی قدرتمند
موتوری كه برای این ماشین در نظر گرفته شده به نظر كوچك تر از حدی است كه
باید باشد. موتور این ماشین 2.4 لیتری و 4 سیلندر است. توان این موتور 170
اسب بخار است و ظاهرا 163 پوند-فیت Torque برای این اسپورتج كم است. ولی
شاید اگر وزن این ماشین را بدانید قبول كردن این توان پایین، كمی ساده تر
باشد. وزن ماشین تنها 3,355 پوند یا 1,519 كیلوگرم است.در طول زمان تست
كردن ماشین و طی مسیر، گاها موتور از خود صداهای بلندی تولید می كرد.

Variable-Vale Timing كه یك تكنولوژی نسبتا معمول در ماشین های جدید است ،
عملكرد موتور ماشین را كمی بهبود می بخشد. ولی Sportage كه قرار است بعد از
این مدل ارائه گردد دارای موتور 2 لیتری با 270 اسب بخار خواهد بود.قدرت
موتور به چهار چرخ منتقل می شود تا شما بتوانید با این خودروی 6 سرعته، به
راحتی برانید. می توانید دنده را به صورت دستی نیز تعویض كنید. این ماشین
به راحتی قابل كنترل است و دست فرمان خوب و نرمی دارد و شما در حین حركت
تكان های زیاد یا ناگهانی احساس نمی كنید.از آنجایی كه موتور این SUV كوچك
است ما خیلی به نقاطی با زاویه تند و منحنی های سخت و تیز نرفیتم ولی در طی
مسیر اتوبان های سربالایی و مسیر های منحنی، ماشین با استحكام و قدرت حركت
می كند.در قسمت زیرین Sportage یك صفحه مانند سینی قرار گرفته كه امكان
خروج از جاده و و طي در مسیر های نه چندان صاف را ممكن می كند.با وجود
اینكه این ماشین قابلیت حركت با چهار چرخ را دارد، دارای قفل دیفرانسیل هم
هست. سیستم حركت با چهار چرخ كه Dynamaxa نامیده می شود یك سیستم توزیع گشت
آوری است كه شرایط خاص و نامطلوب ماشین را پیش از وقوع مشكل تشخیص داده و
تنظیمات لازم را اعمال می كند.از آنجایی كه ما این ماشین را در جایی كه برف
نبود تست كردیم، نتوانستیم عملكرد قفل دیفرانسیل را بسنجیم. همانطور كه می
دانید این تكنولوژی برای كندن ماشین در شرایطی است كه ماشین در جایی مانند
برف گیر كرده است.اسپورتیج یک SUV کوچک است که توسط شرکت کیاموتور در کشور
کره جنوبی تولید میشود. این خودرو از سال 1993 راهی بازار شد. نسل اول کیا
اسپورتیج پلتفرمی مشترک با مزدا Bongo داشت. موتور و گیربکس این خودرو نیز
در خطوط تولید مزدا تولید میشد. در حقیقت میتوان کیا اسپورتیج را خودرویی
تولید شده توسط فورد، کیا و مزدا دانست.کیا اسپورتیج به صورت دودر و چهاردر
تولید میشد. همچنین با شاسی کمی بزرگتر برای بازار آمریکا و استرالیا نیز
ساخته میشد.تولید نسل اول کیا اسپورتیج تا سال 2002 ادامه داشت. از سال
1995 تا 1998 کیا اسپورتیج در آلمان نیز ساخته میشد.نسل سوم کیا اسپورتیج
از سال 2004 وارد بازار شد. بعد از دو سال توقف تولید اسپورتیج با پلتفرمی
مشترک با هیوندای توسان به بازار عرضه شد. این خودرو با موتور دیزل و
بنزینی برای بازار انگلستان در دسترس بود و از 16 هزار دلار قیمت آن شروع
میشد. این خودرو در کره جنوبی، اسلواکی، چین، روسیه، فیلیپین و اکوادور
تولید و تنها به صورت چهاردر به بازار عرضه میشد.

موتورهای در نظر گرفته شده برای اسپورتیج شامل 2 و 7/2
لیتری بنزینی و 2 لیتری دیزل بود و با 3 نوع گیربکس 5 و 6 سرعته دستی و 4
سرعته اتوماتیک همراه بود.در سال 2008 نمونه فیس لیفت نسل دوم به بازار
عرضه شد. اما در انگلستان این خودرو در سال 2009 برای بار دوم فیس لیفت شد
.کیا اسپورتیج در سال 2005 حدود 29 هزار دستگاه در سال 2006، حدود 37 هزار
دستگاه در سال 2007، حدود 49 هزار و 390 دستگاه، در سال 2008 حدود 32 هزار و
750 دستگاه و در نهایت در سال 2009 حدود 42 هزار و 500 دستگاه به فروش
رسیده است. این خودرو توانسته پنج ستاره را از Euro NCAP کسب کند که نشان
از ایمنی بالای آن دارد. اما نسل سوم کیا اسپورتیج در سال 2010 با چهره ای
کاملاً متفاوت به بازار عرضه شد.در نسل جدید اسپورتیج خبری از موتور شش
سیلندر نیست و تمامی موتورهای آن اعم از بنزینی و دیزل همگی چهار سیلندر
هستند. این موتورها شامل 6/1، 2، 4/2 بنزینی و 6/1 و 2 لیتری توربودیزل
میشوند. گیربکس های در نظر گرفته شده برای این نسل نیز شش سرعته دستی و
اتوماتیک هستند. این خودرو در کشور چین با نام اسپورتیج R شناخته میشود.
طراحی این نسل از کیا اسپورتیج به عهده Peter Scheryer بود و توانست به
موفقیت زیادی برسد. این خودرو توانسته بالاترین ایمنی را توسط موسسه ایمنی
آمریکا از آن خود کند.

کیا اسپورتیج در ایران

نسل دوم کیا اسپورتیج که به بازار ایران رسید SUV کوچکی است
که توانست بازار را به خوبی از آن خود کند و با اقبال زیادی روبه رو شود.
اسپورتیج در کنار هیوندای توسان موفقترین SUV های بازار به حساب می آیند
البته این موضوع را نمی توان نادیده گرفت که کیا اسپورتیج پس از فیس لیفت
به رغم امکانات کمتر نسبت به هیوندای توسان توانست موفقتر ظاهر شود. دلیل
این موضوع اصلاح شدن اتاق این خودرو بود زیرا صداهای کابین به خصوص در قسمت
عقب تا حد زیادی کاهش یافته بود این در حالی است که بعضی ها کابین کیا
اسپورتیج را بیشتر از توسان می پسندند به هر حال فیس لیفت اسپورتیج که کمی
جذابتر شده است.کیا اسپورتیج با توجه به موتور شش سیلندر 7/2 لیتری که از
کشش خوبی برخوردار بود و توان خروجی آن به 175 اسب بخار میرسید از دینامیک
خوبی برخوردار بوده و البته گیربکس چهارسرعته تیپترونیک اسپورتیج نیز نقش
مهمی را در این بین ایفا میکرد. کیا اسپورتیج به قدری در بازار موفق بود که
در حال حاضر نمونه کارکرده آن با قیمتهای بالایی خرید و فروش میشود. این
خودرو در زمان واردات نمونه صفر کیلومتر در حدود 39 میلیون تومان قیمت داشت
این در حالی است که در حال حاضر نمونه های کارکرده آن 45 میلیون قیمت دارد
که نشان از محبوبیت این خودرو دارد.

مقایسه فنی

کیا اسپورتیج نسل سوم از هیچ دیدی شبیه به نسل قبل خود نیست
به همین دلیل خیلی از افراد نمیتوانند باور کنند که این اسپورتیج همان
اسپورتیج است. شاید همین دلیل موجب بالا رفتن بیش از حد قیمت این SUV کوچک
شده است. اسپورتیج نسل سوم در قسمت جلو دارای یک جلو پنجره جدید است که
تقریباً روی همه خودروهای نسل جدید کیا نصب شده است. سپر جلو با فرمی خاص و
مه شکن های جلو همگی در کنار هم چهرهای تهاجمی و زیبا را به این کره ای
کوچک بخشیده است. فرم چراغهای عقب نیز که تا روی گلگیر عقب بعد از ستون C
کشیده شده است نیز در جذابیت قسمت عقب اسپورتیج تاثیر زیادی داشته است. این
SUV کوچک و زیبا با موتوری چهار سیلندر و بالطبع کم مصرف به بازار ارائه
شده است در میان موتورهای 6/1، 2 و 4/2 لیتری تنها موتور 4/2 لیتری آن راهی
بازار ایران شده است این در حالی است که نسل قبل موتوری 7/2 لیتری شش
سیلندر را در سینه میدید.نکتهای که در مورد موتور نسل جدید اسپورتیج وجود
دارد توان آن است. موتور نسل قبل اسپورتیج دارای 175 اسببخار قدرت بود و در
نسل جدید نیز همین اندازه قدرت دارد این در حالی است که مصرف سوخت آن تا
حد زیادی کاهش یافته و در این کم شدن گیربکس CVT نیز نقش تعیین کنندهای
داشته است. مصرف سوخت اسپورتیج در نسل قبل در سیکل ترکیبی حدود 10 لیتر
بوده است اما در نسل جدید حدود 2/9 لیتر در 100 کیلومتر میسوزاند. وزن
اسپورتیج نسل جدید نیز 72 کیلوگرم سبکتر شده است در حالی که شتاب صفر تا
100 هر دو خودرو در حدود 5/10 ثانیه است. گیربکس نسل سوم کیا اسپورتیج شش
سرعته تیپترونیک است. تعداد دنده های بیشتر در گیربکس موجب میشود تا حداکثر
سرعت بالاتر رفته و مصرف سوخت کاهش یابد. کابین کیا اسپورتیج جدید کاملاً
متفاوت از نسل قبل است.طراحی منحصربه فرد به همراه قطعات با کیفیت و
ارگونومی خوب همه و همه در کنار هم راحتی زیاد و زیبایی خاصی را به کابین
بخشیده است. نسل جدید اسپورتیج در مقایسه با نسل قبل تفاوت های زیادی در
طراحی و امکانات و همچنین پیشرانه داشته است که البته همه اینها نشان از
برتری نسل جدید اسپورتیج در بازار ندارد بلکه باید نظرات صاحبان آن را جویا
شد اما به طور کلی کیا اسپورتیج با حضوری متفاوت سعی در به دست آوردن سهم
بیشتر در بازار دارد.

امکانات

کیا اسپورتیج نسل قبل امکاناتی از جمله شش ایربگ، ترمز ABS و
ESP، قفل مرکزی ریموت کنترل، ایموبلایزر، تنظیم دستی فرمان، سیستم تهویه
مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با چنجر ششتایی، تنظیم دستی صندلی ها، صندلی
های عقب با قابلیت تا شدن، کمربندهای پیشکشنده، تنظیم برقی آینه ها با
گرمکن شیشه بالابر جلو و عقب برقی، سانروف، روشن و خاموششدن اتوماتیک چراغ
ها، مهشکن جلو و عقب، سنسور پارک عقب و کروزکنترل داشت. این خودرو توسط
اطلس خودرو 36 ماه یا 60 هزار کیلومتر گارانتی شده بود. اما اسپورتیج نسل
جدید امکانات بیشتری را ارائه میدهد که شامل شش ایربگ، ترمز ABS، ESP، EBD و
قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم باز بسته شدن درها و روشن شدن صفحه بدون
کلید (Keyless-Go) تنظیم برقی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل
دوگانه، رادیوپخش CD و DVD، تنظیم برقی و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های
عقب با قابلیت تا شدن، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، تنظیم برقی آینه ها با
گرمکن، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، یخزدای شیشه جلو، سانروف، کنترل
اتوماتیک نور چراغها، مه شکن جلو و عقب سنسور پارک، سنسور باران و
کروزکنترل میشود که این خودرو را نیز اطلس خودرو 60 ماه یا 150 هزار
کیلومتر گارانتی کرده است.

قیمت در بازار

نسل قبل کیا اسپورتیج در بازار به موفقیت زیادی رسید این
موفقیت تا جایی است که نمونه کارکرده آن طالب زیادی دارد. هم اکنون نمونه
کارکرده آن در بازار در حدود 40 تا 45 میلیون تومان قیمت دارد. کیا
اسپورتیج نسل جدید نیز با قیمت 53 میلیون و 400 هزار تومان به بازار عرضه
شد اما در بازار آزاد به 68 میلیون تومان هم رسیده است. این افزایش قیمت را
میتوان در چهره زیبا و تهاجمی آن خلاصه کرد. البته امکانات و مصرف سوخت
پایین این کره ای جذاب را نمیتوان نادیده گرفت. به هر حال در بازار قیمت
این خودرو با توجه به عرضه کم تا حدی گران به نظر می رسد و باید فکری به
حال خودروهایی که این چنین تغییر نسل داده و زیباتر میشوند کرد چون با یک
تغییر چهره قیمت آنها افزایش زیادی پیدا میکند که این افزایش قیمت گاه به
20 میلیون تومان هم میرسد.



جدول قیمت 41 خودروی وارداتی؛ از 40 میلیون تا یک میلیارد تومان!

در دو ماهه اخیر نیز اگرچه قیمت خودروهای
وارداتی به طور میانگین کاهش 15 درصدی را تجربه کرده است ولی با این حال
نرخ این خودروها همچنان بالا و در برخی موارد هیجان انگیز است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در جدول زیر مروری می‌کنیم بر قیمت‌های
خودروهای وارداتی در بازار. این قیمت‌ها که به نقل از ایسنا در زیر آمده
طبق اعلام اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل تهران،
نرخ خودروهای وارداتی در کف بازار است.

خودرو

قیمت

بنز C200 مدل 2012

165 میلیون تومان

بنز S350 مدل 2012

450 میلیون تومان

بنز S500 مدل 2012

570 میلیون تومان

بی.ام.و 523 مدل 2011

220 میلیون تومان

بی.ام.و 750 مدل 2011

440 میلیون تومان

بی.ام.و X6 مدل 2012‌

365 میلیون تومان

تویوتا لندکروز V6 مدل 2012

180 میلیون تومان

تویوتا اریون مدل 2012

98 میلیون تومان

تویوتا لکسوز RX350 مدل 2012

175 میلیون تومان

تویوتا یاریس هاچ‌بک

45 میلیون تومان

تویوتا اوریون

93 میلیون تومان

تویوتا لندکروز

175 میلیون تومان

تویوتا کرولا XLI

82 میلیون تومان

تویوتا پرادو TX4000L

175 میلیون تومان

تویوتا لکسوس RX350

175 میلیون تومان

هیوندای توسان IX35 مدل 2012

93 میلیون و 500 هزار تومان

هیوندای ورکراوز IX55 مدل 2012

110 میلیون تومان

هیوندای I20 مدل 2012

40 میلیون تومان

هیوندای I30 مدل 2012

55 میلیون تومان

هیوندای سنتنیال مدل 2012

155 میلیون تومان

هیوندای جنسیس مدل 2012

122 میلیون تومان

هیوندای جنسیس کوپه مدل 2012

84 میلیون تومان

هیوندای سانتافه مدل 2012

88 میلیون تومان

هیوندای سوناتا مدل 2012

82 میلیون تومان

هیوندای آزرا گرانجور مدل 2012

108 میلیون تومان

هیوندای سوناتا YF

82 میلیون تومان

هیوندای آزرا GRANDEUR

113 میلیون تومان

هیوندای جنسیس

123 میلیون تومان

هیوندای I30

54 میلیون تومان

هیوندای I20

43 میلیون تومان

کیا سراتو 1600 مدل 2012

57 میلیون تومان

کیا سراتو چهار در 2000

58 میلیون و 500 هزار تومان

کیا اسپورتیج

95 میلیون تومان

کیا ماهاوی

113 میلیون تومان

کیاسراتو 2000 سی.سی مدل 2011

56 میلیون تومان

کیاسراتو کوپه مدل 2012

61 میلیون تومان

کیا موهاوی هشت سیلندر مدل 2012

106 میلیون تومان

کیا اسپورتیج مدل 2012

95 میلیون تومان

کیا سورنتو مدل 2012

95 میلیون تومان

کیا کارنز مدل 2012

48 میلیون تومان

کیا کادنزا مدل 2012

94 میلیون تومان

در حال حاضر به جز موارد فوق، خودروهای وارداتی لوکس دیگری از جمله
پورشه، بوگاتی و … نیز در خیابان‌ها و جاده‌های ایران دیده می‌شوند که با
توجه به تعداد کم آنها در کشور نرخ رسمی از سوی این اتحادیه اعلام نشده
است ولی پورشه بسته به مدل آن از 300 تا 500 میلیون تومان و بوگاتی نیز با
رقم باور نکردنی یک میلیارد تومانی قیمت‌گذاری شده‌اند.

ایسنا نوشت: همین چند ماه پیش بود که با افزایش نرخ دلار قیمت خودروهای
وارداتی روند صعودی به خود گرفت تا آنجا که صدای اتحادیه خود را هم در
آورد. نوسان نرخ ارز همچنان گریبانگیر بازار خودروهای وارداتی بوده و برخی
از این محصولات همچنان با قیمت‌های نجومی عرضه می‌شوند.

در ابتدای افزایش نرخ ارز، برخی کارشناسان شرکت‌های واردکننده خودرو را
متهم به گران فروشی کرده و از تخلفات عدیده واردکنندگان در این حوزه خبر
می‌دادند تا‌ آنکه پس از تک نرخی شدن ارز کارشناسان خواستار کاهش قیمت
خودروهای وارداتی و تعدیل قیمت‌های غیر منطقی بازار شدند.

در دو ماهه اخیر نیز اگرچه قیمت خودروهای وارداتی به طور میانگین کاهش
15 درصدی را تجربه کرده است ولی با این حال نرخ این خودروها همچنان بالا و
در برخی موارد هیجان انگیز است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top