برنامه سالانه دبیرستان ولایت
اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
اداره آموزش و پرورش منطقه جلگه
برنامه سالانه دبیرستان
ولایت اسلام آباد
سال تحصیلی 93– 1392
حضرت امام خمینی(ره):باید دستگاه
های آموزشی متعهد و دلسوز برای نجات کشور،اهمیت ویژه ای در حفظ نوپایان
وجوانان عزیزی که استقلال و آزادی کشور در آینده منوط به تربیت صحیح آنان
است قائل باشند.
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):در محیط آموزش وپرورش باید کاری بشود که حتی یک استعداد،از میان میلیونها نوجوان وجوان ایرانی هدر نرود.
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
صورتجلسه شورای مدرسه |
7 |
مقدمه |
8 |
ویژگی های یک برنامه خوب |
9 |
بیوگرافی آموزشگاه |
11 |
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه |
12 |
برنامه هفتگي دبيرستان ولايت اسلام آباد در سال تحصيلي 93-92 |
13 |
مراحل برنامه ریزی |
14 |
وضعیت قبولی کلاسهای اول و سوم متوسطه در سه سال گذشته |
15 |
وضعیت فارغ التحصیلی دوره پیش دانشگاهی در سه سال گذشته |
16 |
وضعیت قبولی کنکور سراسری در سه سال گذشته |
16 |
تحليل نيازها |
17 |
بررسی محیط بیرونی و درونی مدرسه |
23 |
نقاط قوت |
23 |
نقاط ضعف |
24 |
فرصت ها |
24 |
تهديد ها |
25 |
تاكتيكها ، روشها و وسايل جهت رسيدن به اهداف |
25 |
تنظیم برنامه عملیاتي |
30 |
اقدام و اجرای برنامه ، نظارت، کنترل، ارزشیابی تکوینی، پایانی و بازخورد |
33 |
فرم ارزشيابي پاياني |
34 |
صورتجلسه شورای مدرسه شماره : 1
تاریخ :15/7/92
درروز دوشنبه مورخه 15/7/92 ساعت 5/10 صبح شورای دبيرستان
ولایت اسلام آباد باشرکت کلیه اعضاء تشکیل گردید دراین جلسه ابتدا مدير
آموزشگاه اين سه سؤال رامطرح كردند1-كجا هستيم (جايگاه فعلي دبيرستان
كجاست ؟ ) 2- چه وسايل وامكاناتي داريم ؟3- در پايان سال به كجا مي خواهيم
برسيم ؟ سپس پاسخ سؤالات را باتوجه به مطالب تدوين شده در برنامه دادند
در ادامه برنامه سالانه كه توسط گروه برنامه ريزي تهيه وتدوين گرديده بود
پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گرديد مديرآموزشگاه بطور منظم
شوراي فوق الذكر را درجريان روند اجراي برنامه قرار دهد .
لازم به ذكر است براي اجراي برنامه فوق 55600000ميليون ريال
نياز داريم كه 35000000ميليون ريال آن از طريق كمكهاي مردمي وما بقي تا
پايان سال از طريق سرانه تامين مي گردد .
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
سمت |
امضاء |
|
1 |
کرمعلی قدرتی |
مدیر |
|
|
2 |
اصغر صادقي |
معاون دبير |
|
|
3 |
مهدي اسماعيلي |
مربي پرورشي |
|
|
4 |
عليرضا ناظمي |
نماینده دبیران |
|
|
5 |
محمد رضا يوسفي |
رئیس انجمن |
|
|
مقدمه
خردمندکسی است که تسلیم حکم خداباشد وبه احتیاط وبا تدبیرعمل کند (حضرت علی ع ) ؛
برنامه ریزی فرآیند آگاهانه و سیستماتیک تصمیم گیری در مورد
اهداف و فعالیتهای آینده یک فرد، گروه، واحد کاری یا سازمان
است.
با افزایش منابع مالی، اعتبارات و یا به کارگیری منابع انسانی بیشتر بهبود
و اصـلاح در سازمان صورت نمی پذیرد، آنچه می تواند در تحقق و رسالت و
اهداف سازمان نقش مؤثر داشته باشد بکارگیری مدیریت و برنامه ریزی سیستماتیک
و علمی است که در این گونه برنامه ریزی هوشمندانه عمل کردن مطرح است نه
سخت کوشی.
کاربرد برنامه
ریزی استراتژیک استفاده از الگو یا چارچوبی از اعمال و تخصیص منابع برای
دستیابی به اهداف است برنامه ریزی یکی از وظایف مهم و اساسی مدیریت می باشد
و درصدر وظایف یک مدیرقرارداردکه مانند پلی زمان حال را به آینده تبدیل می
کند . اهمیت برنامه ریزی از آنجا ناشی می شود که منابع اعم از مادی و
انسانی کمیابند .همچنین عوامل محیطی مانند شرایط فرهنگی ،سیاسی،اقتصادی و
اجتماعی ، علمی و تکنولوژی به سبب تغییر دائمی غیر قابل پیش بینی و
ناپایدارند .
برنامه ریزی یعنی تفکر قبل از عمل وعبارت است ازتصور و
طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و پیش بینی کردن راهها و وسایلی که
رسیدن به آن را فراهم کند.
در
برنامه ریزی پیش بینی می شود که هدفهای سازمان کدامند؟ چه منابعی برای نیل
به هدفهای مورد نظر ضرورت دارد؟ برنامه جامع توسعه کشور که در واقع
نقشه راه و نشان دهنده مسیر رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی
است برای تمام نهادها و مجموعه های خرد و کلان مدیریتی کشور تکالیفی را
مقرر نموده که سهم آموزش و پرورش همانا تلاش در جهت رشد و تحکیم باورهای
دینی و مذهبی و ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی تا به کمال رسیدن همه آحاد
مردم کشور و تلاش در جهت بر آورد ه کردن احتیاجات کشور از طریق آموزش دانش
آموختگانی فرهیخته و توانمند می باشد .در راستای تحقق این هدف وبا
توجه به ماده 5 آئين نامه اجرايي گروه برنامه ريزي دبیرستان ولايت اسلام
آبادشامل مدير ، انجمن اولياء ومربيان ، شوراي دبيران ، شوراي دانش آموزي
وشوراي مدرسه با طراحی برنامه ای- بر اساس الگوی برنامه ریزی
استراتژیک -که در ادامه خواهید دید سعی در بر آوردن قسمت کوچکی از تحقق
اهداف برنامه توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است . و در آن سعی گردیده
است با توجه به شرایط و وضعیت درون و برون مدرسه اهداف مختلف خود را
انتخاب و به اجرا و ارزشیابی گذارد.
امید است با تلاش جمعی همکاران محترم و الطاف و عنایات بی
شائبه حضرت باریتعالی شاهد تحقق این اهداف و ویژگیهای تمامی برنامه کلان
کشور باشیم .
مدیر دبیرستان ولايت اسلام آباد
كرمعلي قدرتي
ویژگی های یک برنامه خوب:
1- هدف های برنامه باید روشن و قابل فهم باشد.
2- یک برنامه ریزی خوب باید ساده و جامع باشد.
3- برنامه باید کاملاً متعادل و در عین حال قابل انعطاف باشد.
4- برنامه باید دارای محدویت زمانی باشد یعنی باید زمان شروع و پایان داشته باشد..
5- برنامه بایدبا همکاری کارکنان تهیه شودچون ماهیت تدوین برنامه سالانه به صورت تیمی ومشارکتی است و لازم است .
6- در برنامه هدف باید معین باشد. یعنی دقیقاً مشخص باشد که
چه کاری باید انجام شود و چه کسی آن را انجام دهد. این ویژگی مانع سردرگمی
می شود.
7- هدف برنامه باید قابل اندازه گیری باشد یعنی اینکه هدف به
گونه ای باشد که تلاش برای رسیدن به هدف با خود آن مقایسه شود که آیا
واقعاً تلاش به هدف رسیده است یا خیر؟
8- انعطاف پذیر باشد؛یعنی اهداف باید طوری تنظیم شوند که اگر زمانی هدف نیاز به اصلاح داشته باشد این امر امکان پذیر باشد.
مراحل تنظیم برنامه :
مراحل تنظیم برنامه در 7 مرحله توسط گروه برنامه ریز که شامل:
1- تعیین آرمانها یا (چشم انداز ): تعیین جهان مطلوب است.
جهانی که در آن مدرسه به شکل ایده آل می باشد. مدرسه ای که دانش آموزان
به بهترین نحو تربیت و پرورش می یابند.
2- رسالتها و مأموریت ها: مقصد و هدفی است که در آن آرمانها
عینی تر و ملموس تر هستند و در هر زمان در طول اجرای برنامه در مدرسه میزان
فاصله با هدف مشخص است.شناخت بهتر استعداد وعلاقه دانش آموزان وايجاد
زمينه مساعد جهت هدايت آنان به مسير هاي تحصيلي مناسب واحراز آمادگي نسبي
دانش آموزان براي ادامه تحصيل در مراكز آموزش عالي .
3- تحلیل نیازها: نیاز فاصله بین وضعیت موجود و مطلوب است. که
بر اساس داده های نرم یعنی اعتقادات و ذهنیات افراد برنامه ریز و داده های
سخت که با توجه به آمار و ارقام مربوط به شاخص ها به دست می آید.
4- شناسایی قوت ها و ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها :
در این برنامه ریزی تحلیل محیط خارجی مدرسه مورد توجه قرار
گرفته و علاوه بر شناسایی قوت ها و ضعف های مربوط به داخل مدرسه، فرصت ها و
تهدیدهای بیرون فضای مدرسه نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نیازها
اولویت بندی می گردند.
5- تعیین تاکتیک ها (روش ها و وسایل)- در این مرحله مناسب
ترین تاکتیک ها در نظر گرفته شده و جنبه های مثبت و منفی هرکدام ثبت شده و
روشها و وسایلی که می تواند ما را به هدف برساند مشخص می گردد. در تعیین
این تاکتیک ها قابل حصول بودن، امکان تأمین هزینه و قابل ارزیابی و سنجش
بودن آنها بايد مورد توجه قرار گيرد.
6- تنظیم برنامه عملیاتی : این مرحله از برنامه ریزی تا حدود
زیادی شبیه به تقویم اجرایی است و در پاسخ به 6 سؤال با چه اعتباری –
چگونه- چرا- کجا- چه زمان و به وسیله چه کسی باید روش و فعالیت انجام گیرد؟
تنظیم می شود.
7- اجرای برنامه – نظارت و کنترل- ارزشیابی تکوینی و پایانی-
بازخورداین مرحله اقدام به اجرای برنامه می گردد و مدیر با توجه به وظایف
خود یعنی رهبری برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، نظارت و کنترل برای تحقق
اهداف تلاش می نماید.
مدیر و تیم برنامه ریز پس از پایان برنامه ریزی به وسیله
نظارت مستقیم و غیرمستقیم میزان پیشرفت برنامه را مورد سنجـش و اندازه
گیـری قرار می دهند و نتـایج را به افراد دست اندرکار در برنامه ریزی ارائه
می دهند.
آنچه حائز اهمیت است میزان نیل به اهداف با توجه به نیاز دانش
آموزان است و با تفسیر و اصلاح قسمتهای مختلف برنامه علل موفقیت ها و شکست
ها ارزیابی می شود.
بیوگرافی آموزشگاه ( اطلاعات شناسنامه ای)
استان |
منطقه |
آموزشگاه |
جنسیت |
کد آموزشگاه |
اصفهان |
جلگه |
ولایت اسلام آباد |
پسر |
35922007 |
شهر / روستا |
نوع آموزشگاه |
آدرس |
شماره تلفن |
کد پستی |
اسلام آباد |
دولتی |
جلگه |
6442231 |
8134173361 |
اطلاعات عمومی و ساختمانی آموزشگاه
سال تآسیس |
مالکیت |
نوع ساختمان |
مساحت کل زمین |
1372 |
دولتی |
آجر وآهن |
3000 |
مساحت زیر بنا |
طبقات |
تعداد اتاق |
تعداد سالن |
670 متر |
یک |
13 |
1 |
نمازخانه |
وضوخانه |
سايت كامپيوتر |
آزمایشگاه |
1 |
1 |
1 |
1 |
اطلاعات آماري آموزشگاه
|
اول عمومي |
پايه دوم |
پايه سوم |
پيش دانشگاهي |
جمع |
||||||
رياضي |
تجربي |
انساني |
رياضي |
تجربي |
انساني |
رياضي |
تجربي |
انساني |
|||
تعداد كلاس |
1 |
– |
1 |
1 |
– |
1 |
1 |
– |
1 |
– |
6 |
تعداد دانش آموز |
31 |
– |
16 |
12 |
–
|
13
|
11 |
– |
10 |
– |
93 |
اطلاعات پرسنلی آموزشگاه
ردیف |
نام و نام خانوادگی |
مدرک تحصیلی |
سمت |
رشته تدریس |
1 |
کرمعلی قدرتی |
لیسانس |
مدیر |
— |
2 |
اصغر صادقی |
لیسانس |
معاون |
— |
3 |
مهدي اسماعيلي |
فوق ليسانس |
مربي |
دینی وعربی |
4 |
منوچهر دهقاني |
لیسانس |
مشاور |
— |
5 |
محسن رجائي |
لیسانس |
دبیر |
تربیت بدنی |
6 |
مهدی رجایی |
لیسانس |
دبیر |
دینی وعربی |
7 |
محمد قديري |
لیسانس |
دبیر |
فیزیک وشيمي |
8 |
محمود قرباني |
لیسانس |
دبیر |
جغرافي |
9 |
احمد محسني |
لیسانس |
دبیر |
فیزیک |
10 |
محسن محسني |
لیسانس |
دبیر |
علوم اجتماعی |
11 |
عليرضا محسني |
لیسانس |
دبیر |
زیست شناسي |
12 |
احسان مروجي |
ليسانس |
دبير |
رياضي |
13 |
عبدالحسين مولايي |
لیسانس |
دبیر |
زبان خارجی |
14 |
حميد رضا ناظمی |
لیسانس |
دبیر |
شيمي |
15 |
جواد ناظمي |
ليسانس |
دبير |
رياضي |
16 |
علیر ضا ناظمی |
لیسانس |
دبیر |
زمین شناسی |
17 |
علیر ضا ناظمی |
لیسانس |
دبیر |
عربی |
18 |
حسين نظام زاده |
لیسانس |
دبیر |
ادبيات فارسي |
19 |
محمد علي نظام زاده |
لیسانس |
دبیر |
ادبيات فارسي |
20 |
رمضان محرابی |
ابتدایی |
خدمتگزار |
— |
برنامه هفتگي دبيرستان ولايت اسلام آباد در سال تحصيلي 93-92
كلاس روز |
ساعت |
اول 101 |
دوم تجربي 201 |
دوم انساني 202 |
سوم تجربي 301 |
سوم انساني 302 |
چهارم تجربي 401 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
شنبه |
1و2 |
رياضي مروجي |
ادبيات فارسي ح نظام زاده |
تاريخ ايران محسني |
شيمي ناظمي |
دين وزندگي اسماعيلي |
زيست شناسي محسني |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3و4 |
ادبيات فارسي ح نظام زاده |
شيمي ناظمي |
جامعه شناسي محسني |
زيست شناسي محسني |
رياضي ويژه مروجي |
معارف اسلامي اسماعيلي |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
—- |
جغرافيا محسني |
—
|
—- |
—- |
—- |
—- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6و7 |
رياضي وپرورشي مروجي |
زيست شناسي محسني |
ادبيات فارسي ح نظام زاده |
عربي اسماعيلي |
تاريخ ايران محسني |
شيمي ناظمي |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
يكشنبه |
1و2 |
مطالعات م نظام زاده |
شيمي ناظمي |
تاريخ ادبيات ح نظام زاده |
فيزيك محسني |
روان شناسي ناظمي |
رياضي ناظمي |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3و4 |
علوم زيستي ناظمي |
فيزيك محسني |
زبان فارسي م نظام زاده |
رياضي ناظمي |
تاريخ ادبيات ح نظام زاده |
شيمي ناظمي |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
مطالعات م نظام زاده |
—
|
—- |
—- |
—- |
—- |
—- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6و7 |
زبان فارسي ح نظام زاده |
رياضي ناظمي |
جغرافيا ناظمي |
شيمي ناظمي |
زبان فارسي م نظام زاده |
فيزيك محسني |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
دوشنبه |
1و2 |
رياضي مروجي |
عربي رجائي |
اقتصاد قرباني |
دين وزندگي ناظمي |
تربيت بدني رجائي |
تربيت بدني رجائي |
فلسفه ناظمي |
—- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3و4 |
دين وزندگي رجائي |
تربيت بدني رجائي |
عربي ناظمي |
آمارومدلسازي مروجي |
جغرافيا قرباني |
—- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5و6 |
تربيت بدني رجائي |
هندسه مروجي |
دين وزندگي رجائي |
تاريخ معاصر قرباني |
عربي ناظمي |
—- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7و8 |
—- |
دين وزندگي رجائي |
تربيت بدني رجائي |
دين وزندگي ناظمي |
جغرافيا قرباني |
—- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
سه شنبه |
1و2 |
شيمي قديري |
رياضي ناظمي |
زبان خارجي مولائي |
فيزيك محسني |
آرايه هاي ادبي م نظام زاده |
علوم زمين ناظمي |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3و4 |
فيزيك قديري |
فيزيك محسني |
آمار ومدلسازي ناظمي |
زمين شناسي ناظمي |
ادبيات فارسي م نظام زاده |
زبان خارجي مولائي |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 |
زبان خارجي مولائي |
—
|
—- |
—- |
—- |
دين وزندگي اسماعيلي |
—
|
—- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6و7 |
شيمي وفيزيك قديري |
زبان فارسي م نظام زاده |
جغرافيا ناظمي |
پرورشيي محسني |
رياضيي ناظمي |
زبان خارجي مولائي |
رياضي ناظمي |
فيزيك برنامه عملیاتی سالانه آموزشگاه- سال تحصیلی 93-92وزارت آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اداره آموزش و پرورش منطقه نوخندان
برنامه سالانه آموزشی – پرورشی
دبیرستان شبانه روزی سمانه تدوین و اجرا: پریسا فرجی سال تحصیلی 93-92
فهرست مطالب: صفحه شرايطفيزيکیدبيرستانسمانه …………………………………………………………………. 4 مقدمه ………………………………………………………………………………………………. 5 صورتجلسه شورای آموزشگاه …………………………………………………………………… 6 تحلیل نیازها ………………………………………………………………………………………… 9 نمایی از آموزشگاه ………………………………………………………………………………… 10 برنامه هفتگی آموزشگاه در سال تحصیلی 93-92 ……………………………………………… 11 طرح های اجرایی: آسیب شناسی پایه چهارم ………………………………………………………………………… 12 کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و افزایش کمی کتابخانه ای برای همه دانش آموزان ……………………………………………………………. 14 تنش زدایی از محیط کار…………………………………………………………………………….. 15 ارتقا کیفیت نماز جماعت در بین جوانان …………………………………………………………. 16 بستر سازي وايجاد بهره وري بيشتر از خدمات مشاوره اي …………………………………… 18 ارتقای سطح کیفی جلسات آموزشي آموزشگاه (شوراي معلمان) برنامه های رفاهی بهداشتی ……………………………………………………………………… 20 عـوامـل اداری و آمـوزشی و اجرایی دبیرستان …………………………………………………. 21 لیست دانش آموزان ………………………………………………………………………………. 22 شرايطفيزيکیدبيرستانسمانه آدرس : نوخندان – میدان کشاورز- کوچه بوعلی سینا کلاسهایآموزشی: 8 باب اتاقاداری: 1باب نمازخانه کتابخانه آزمایشگاه اتاق سمعیبصریوهوشمند مشاوره اتاقدفترداری
مدیریت : پریسا فرجی
مقدمه: مدرسه يك سازمان با مجموعه هدفمند است كه قطعا برنامه ريزي بعنوان امري ضروري و اجتناب ناپذير در هر لازم به یاد آوری است که امروزه برنامه ریزی به عنوان مهم لذا در سال تحصیل93 – 92 که تقارن بهار علم و معرفت با تهیه نموده و به تصویب شورای مدرسه برسانیم و انشاء ا… بتوانیم آن را به خوبی اجرا نماییم . پریسا فرجی -مدیر آموزشگاه شبانه روزی سمانه صورتجلسه شورای آموزشگاه شماره:1 روز: تاریخ: 20 /6/93
با توجه به اولین جلسه شورای دبیران سال تحصیلی 93-92 این الف خدمات آموزشی ب- خدمات پرورشی، تربیت بدنی و بهداشتی ج- برنامه های اداری و مالی د- خدمات فوق برنامه
الف- خدمات آموزشی: 1- تنظيم و تدوين برنامه متناسب با مقتضيات و شرايط مدرسه 2- تصويب برنامه سالانه در شوراي مدرسه و تنظيم صورتجلسه مربوطه 3- ارتقای سطح کیفی جلسات آموزشي آموزشگاه (شوراي معلمان) 4- کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و افزایش کمی شاخص های آموزشی و درصد قبولی در کلیه پایه ها الف- اجرای طرح پرسش مستمرکلاسی همگانی ب- برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی ج- شناسایی وتشخیص دقیق وبه موقع دانش آموزان ضعیف وکمک به آنها از طریق کلاس فوق برنامه د- اعتکاف علمی 5- آسیب شناسی قبولی دانش آموزان چهارم در کنکور 6- برپایی مراسم تجلیل قبول شدگان کنکورواهدای جوایز به آنها 7- استفاده بهینه از وسایل الکترونیکی مانند محتوی الکترونیکی –سی دی-وطرح هوشمندسازی آموزشگاه ب- خدمات پرورشی ، تربیت بدنی و بهداشتی 1- توجه بیشتر به بعد معنوی فراگیران در امر تعلیم و تربیت آنها الف- برگزاری جلسات قرآنی ب- برگزاری مراسمات ملی ومذهبی ج- زیبا سازی نمازخانه آموزشگاه 2- فعال نمودن تشکلهای دانش آموزی الف- برگزاری و هدفمندی اردوهای علمی –سیاحتی ب- اجرای مسابقات تحقیقی وپژوهشی بین دانش آموزان 3- بستر سازي وايجاد بهره وري بيشتر از خدمات مشاوره اي الف- مشاوره های فردی وگروهی ب- توجه ویژه به بهداشت روحی و روانی دبیران و دانش آموزان و تنش زدایی از محیط 4- برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای دانش 5- فعال سازی کتابخانه جهت استفاده دانش آموزان و دبیران و اجرای طرح واقفین دانش 6- اهمیت ویژه به ورزش دربین دختران الف- تهیه وسایل ورزشی مورد نیاز قبل از شروع سال تحصیلی ب- برگزاری مسابقات پرورشی و ورزشی 7- برنامه های رفاهی و بهداشتی الف- زیبا سازی و رنگ آمیزی کلاسهای آموزشی و نصب پرده ب- توجه جدی به بهداشت فردی دانش آموزان و بهداشت محیط و خوابگاه های دانش آموزان ج- پیگیری و رفع احتمالی خرابی دستشوییها و کلاسها وآبخوري ج- برنامه های اداری و مالی 1- ثبت نام به موقع دانش آموزان واجد شرایط و حصول اطمینان در رعایت دقیق مقررات مربوط به ثبت نام 2- بررسی دقیق پرونده های تحصیلی دانش آموزان و شرایط قبولی آنان در سنوات گذشته و برطرف کردن نواقص احتمالی 3- تنظیم دقیق و به موقع برنامه کلاسی واطلاع رسانی به موقع به همکاران محترم 4- مشخص نمودن دانش آاموزان هر کلاس بر اساس ملاک های مشخص برای یکسان بودن وضعیت درسی دانش آموزان 5- مطالعه و ثبت و پاسخ به موقع به بخشنامه های ارسال شده از اداره و سازمان 6- بررسی و تایید دفاتر امتحانات و آمار و پلمپ به موقع جهت بایگانی در مدرسه 7- تهیه فرم های مخصوص تاخیر ، غیبت ، بی نظمی ، بی انضباطی و تعهدات دانش آموزان و اطلاع رسانی به موقع به خانواده ها 8- تهیه فرمهای مخصوص شناسایی و تعهدات آموزشی و اخلاقی و انضباطی و ثبت آدرس دقیق منزل و شماره تلفن های ضروری دانش آموزان 9- – جمع آوری و واریز به موقع هزینه بیمه حوادث سال تحصیلی
د- خدمات فوق برنامه ( برنامه های خلاق و مبتکرانه): 1- استفاده بهینه کارگاه رایانه 2- راه اندازی وب سایت ووبلاگ آموزشگاه 3- تحلیل وارائه نمودار پیشرفت دانش آموزان وتوصیف میزان عملکردهمراه بانمودار رایانه ای 4- بکارگیری سیستم پیام کوتاه جهت ارتباطات با دبیران واولیاء 5- توسعه شادابی و نشاط در محیط مدرسه با مشارکت د انش آموزان 6- شناسایی و دعوت از خیرین برای بهبود وضعیت خوابگاه
تحلیل نیازها الف- تحلیل عوامل بیرونی
در ادامه مطلب برخی از طرح های که در نظر است در سال تحصیلی 93/92 در اولویت قرار داشته باشند آورده می شود.
2- کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و افزایش کمی شاخص های آموزشی و درصد قبولی در کلیه پایه ها
3- کتابخانه ای برای همه دانش آموزان
4- تنش زدایی از محیط کار
5- ارتقا کیفیت نماز جماعت در بین جوانان
|