نتیجه بازی کرواسی و ترکیه – یورو 2016

بازی کرواسی و ترکیه

در گروه D رقابت های یورو ۲۰۱۶ امروز ترکیه و کرواسی از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم رفتند.

نتیجه بازی:کرواسی1-ترکیه0

*کرواسی با گل زیبای مودریچ برنده ی بازی شد.*

نگاهی به ۵ دیدار گذشته ترکیه

ترکیه در ۵ دیدار اخیر خود شرایط قابل قبولی داشته. پیروزی مقابل تیمی همچون سوئد نشان از قدرت بالای تیم ملی ترکیه دارد.

نتایج ترکیه

نگاهی به ۵ دیدار گذشته کرواسی

در سوی مقابل کرواسی نیز از شرایط ایده آلی برخوردار است و در دیدار های گذشته خود پر قدرت ظاهر شده.

نتایج کرواسی

کرواسی

شاید این ادعای اغراق‌آمیزی به نظر برسد اما احساس عمومی در کرواسی این است که تیم این نسل بهترین ‏تیم کرواسی از سال 98 است. حتی بعضی اعتقاد دارند که این تیم از کیفیت لازم برای قهرمانی در یورو نیز ‏برخوردار است‎.کاسیچ در حالی کرواسی را به یورو رساند که در زمان برعهده گرفتن این مسئولیت شرایط صعود این تیم دشوار ‏شده بود اما با پیروزی مقابل بلغارستان و مالت آنها توانستند پشت سر ایتالیا، به یورو صعود کنند‎.

سمبل های کرواسی

لوکا مودریچ و ایوان راکچیچ سمبل‌های نسلی هستند که بیش از 4 سال است در کنار هم بازی می‌کنند و با ‏داشتن چنین ستاره‌هایی کرواسی با اعتماد به نفس پای به یورو می‌گذارد‎.‎‏ البته آنها در خط حمله ماریو مانژوکیچ ‏را هم در اختیار دارند که می تواند برای حریفان بسیار دردسر ساز شود. ‏

بررسی تقابل دو تیم

تقابل

بررسی تقابل های دو تیم نشان می دهد که کرواسی شرایط بهتری داشته و ترکیه هیچ گاه موفق به پیروزی مقابل کرواسی نشده است. کرواسی در ۴ تقابل این تیم ۵ گل به ثمر رسانده و در سوی مقابل ترکیه نیز تنها ۱ گل زده.

ترکیب احتمالی دو تیم

در این تصویر ترکیب احتمالی دو تیم را مشاهده می کنید:

ترکیب

ترکیه

در گروهی که هلند، جمهوری چک و ایسلند هم حضور داشتند، ‏ترکیه شروع خوبی نداشت و شانس‌اش برای ‏صعود به مرحله نهایی بسیار کم شد. اما این شروع ضعیف ‏پایان خوشی داشت و پیروزی مقابل تیم صعود کرده ‏ایسلند در استانبول باعث شد تا ترکیه به عنوان ‏بهترین تیم سوم به طور مستقیم صعود کند و به این ترتیب از ‏دیدارهای دشوار پلی‌آف معاف شدند. ‏

تریم که پیش از این در رقابت‌های یورو 1996 و 2008 حضور داشت، در فرانسه برای سومین بار در ‏این رقابت‌ها ‏شرکت می‌کند؛ با این وجود این‌بار مشکلات قابل ملاحظه در ترکیب این تیم وجود دارد. تریم ‏به یک هاکان‌شوکر ‏دیگر در تیمش نیاز دارد اما بهترین گلزن تیم او بوراک ایلماز است که از فرم مطلوب ‏به دور است. نه تنها از نظر ‏فیزیکی که از نظر ذهنی نیز بعد از انتقالش از گالاتاسرای به لیگ چین در ‏ژانویه شرایط خوبی ندارد. بسیاری از ‏هواداران ترکیه از انتقال بوراک به لیگ چین انتقاد کردند و باید ‏دید که او در فرانسه چه شرایطی خواهد داشت. ‏مشکلاتی نیز در خط دفاعی این تیم وجود دارد و به همین دلیل ترکیه گل‌های زیادی دریافت می‌کند. البته ‏آنها در ‏دیدارهای اخیر تا اندازه‌ای مستحکم‌تر ظاهر شدند اما مشکلات دفاعی معمولا در تورنمنت‌ها بیشتر ‏به چشم ‏می‌آید‎.

بازی ترکیه – کرواسی/ سرمربی فوتبال ترکیه: اهداف بلندی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه با اشاره به تاریخچه تیم کرواسی، افزود: البته که تیم کرواسی کنونی نسبت به قبل خیلی متفاوت است. هم اکنون خیلی از بازیکنان تیم کرواسی برای تیم های بزرگتری مانند رئال مادرید، اینترمیلان، یوونتوس و بارسلونا بازی می کنند. ما در دوربرگشت پلی آف مقدماتی یورو 2012 با تساوی برابر کرواسی از صعود به مرحله بعدی بازماندیم و حذف شدیم.
تریم افزود: ما با تیم خیلی جدی و قابل احترامی روبرو خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی ترکیه گفت: انتظارات خیلی بالا است. باید در این تورنومنت قدم به قدم جلو بروید. ابتدا باید از این مرحله عبور کنیم، سپس به مصاف تیم های دیگر برویم. معتقدم که ترکیه می تواند قله های بالاتری را فتح کند.
«آنته کاچیک» سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی نیز گفت:‌ ما برای ترکیه احترام قائل هستیم. شروع خوب برای هر دو تیم مهم خواهد بود و هر دو تیم اهداف جدی دارند.
وی افزود:‌ ما تیم خوب با بازیکنانی خوبی داریم و فضای خوبی در اینجا حاکم است.
تیم فوتبال ترکیه امروز در نخستین دیدار خود در رقابت های یورو2016  در ساعت 17:30 به وقت تهران به مصاف کرواسی رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top