طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله

کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه در سراسر جهان می باشد که با دستورهای بسیارذ متنوعی تهیه می شود. این کیک خوشمزه به طور معمول با دو روش تهیه می شود که روش اول طرز تهیه کیک مرغ به صورت داغ می باشد و روش دوم هم مانند این روش این کیک به صورت سرد سرو می شود. کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرغ در ادامه با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۳۰۰ گرم
نان تست ۱۲ عدد
خامه ۲ قاشق غذاخوری
گردو ۱۰ عدد
پیازچه ۱۰ عدد
سس مایونز به مقدار کافی
خیارشور متوسط ۸ عدد
فلفل دلمه ای کوچک ۱ عدد
قارچ ۵ عدد
سیر ۲ حبه
نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کیک مرغ

مرحله اول
برای تهیه کیک مرغ خوشمزه ابتدای کار یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سینه مرغ را درون آن قرار می دهیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم
حالا مقداری نمک و زردچوبه روی سینه مرغ می ریزیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و آنرا روی حرارت قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ ساعت بپزد. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم.

 

دو روش برای تهیه کیک مرغ - مجله تصویر زندگی

 

مرحله سوم
در این مرحله مغز گردو را به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه خیارشور را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا پیازچه و فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس هر دو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

 

مرحله چهارم
حالا قارچ را می شوییم و پوست اضافی آن را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت وقتی گوشت مرغ پخت، آنرا از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله پنجم
در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس خیارشور، گردو، فلفل دلمه ای، قارچ و پیازچه را درون کاسه می ریزیم. وقتی سینه مرغ کاملا خنک شد آن را به صورت نازک ریش ریش می کنیم.

 

مرحله ششم
حالا سینه مرغ ریش ریش شده را به مخلوط خیار شور اضافه می کنیم، سپس خامه و سس مایونز را با هم مخلوط می کنیم و به مخلوط مواد اضافه می کنیم، سپس مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به خورد مواد برود.

مرحله هفتم
در این مرحله اطراف نان تست را با چاقو جدا می کنیم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم. در ادامه یک لایه نان تست در کف ظرف می چینیم و مقداری سس روی نان تست می مالیم، سپس از مواد میانی روی آن می ریزیم.

 

مرحله هشتم
حالا با قاشق مواد میانی را روی نان تست به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه به همین ترتیب مراحل را انجام می دهیم تا مواد تمام شود، سپس تمام قسمت های کیک مرغ را با سس مایونز کاور می کنیم.

 

مرحله نهم
در نهایت می توانیم با خیار شور خرد شده و گردوی خرد شده روی کیک را تزئین کنیم، سپس آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در آخر کیک مرغ را از یخچال خارج کنید و به عنوان یک وعده غذایی کامل میل کنید. نوش جان.

 

نکات مهم تهیه کیک مرغ

1. بعد از اینکه کیک مرغ چند ساعتی در یخچال سرد شد، کیک رو از یخچال خارج کنید. یک بشقاب یا ظرف سرو رو انتخاب کنید. 2. بشقاب رو روی قالب بگذارید و بعد قالب رو روی کیک برگردانید تا کیک خارج بشه و سلفون رو از روی کیک بردارید.
3. کیک رو با سس مایونز کاور کنید و و بعد به هرشکلی دوست دارید تزئین کنید.
4. برای تزئین کیک مرغ، میتونید از برش های نازک خیار یا هویج استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top