زندگینامه و بیوگرافی نگار فروزنده از زندگی شخصی تا فعالیت هنری

نگار فروزنده متولد 3 تیر 1357 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

تحصیلکرده مقطع دیپلم رشته انسانی می باشد که اولین بار در 14 سالگی جلوی دوربین رفت حالا در آشپزی تبحر دارد و برای دل خود عکاسی می کند

نگار فروزنده (Negar Forozandeh) در شهر شمیرانات تهران به دنیا آمد و دو برادر بنام های کیوان و احسان دارد ، پدرش شغل آزاد و مادرش خانه دار است.

 

فعالیت حرفه ای نگار فروزنده

خانم فروزنده کلاس‌های بازیگری را زیر نظر حمید سمندریان گذراند و سپس به سینمای حرفه‌ای ایران روی آورد.

وی از سال ۱۳۷۲ یعنی از سن ۱۵ سالگی بازیگری را با حضور در فیلم سینمایی چه باید کرد به کارگردانی حسن فردرو به صورت جدی آغاز کرد.

اهالی سینما بهترین بازی او را مربوط به حضورش در فیلم کافه ستاره می دانند، کارگردانی این اثر بر عهده سامانمقدم بود.

وی سابقه همکاری با کارگردان های صاحب نامی چون داریوش مهرجویی، ابراهیم حاتمی کیا و مسعود کیمیایی را در کارنامه بازیگر خود دارد.

از ویژگی های اصلی بازیگری وی می توان به متفاوت بودن نقش هایش اشاره کرد، او هیچ گاه کار تکراری انجام نداده است.

در سال 1383 وقتی 26 ساله بود با فیلم کافه ستاره به کارگردانی سامان مقدم درخشید سپس سال 85 در فیلم پاپیتال مورد ستایش منتقدان قرار گرفت.

نگار فروزنده با ایفای نقش در فیلم های داریوش مرجویی یعنی “میکس” و “دختر دایی گمشده” در میان مردم شناخته شد و سپس با ایفای نقش در فیلم کافه ستاره به کارگردانی سامان مقدم در سال 1383 به نقطه اوج خود در آن دوران رسید.

نگار فروزنده در سال 1385 با بازی در فیلم پاپیتال مورد ستایش منتقدان قرار گرفت، بازی در این فیلم سینمایی و ایفای نقش اول از برجسته ترین اتفاقات هنری زندگی هنری فروزنده بود.

نقطه اوج: سال ۷۷ و ۷۸ داریوش مهرجویی از نگار فروزنده برای بازی در فیلم های «میکس» و «دختردایی گمشده» دعوت می کند. او هم توانایی اش را به رخ می کشد.

 

ازدواج نگار فروزنده
خانم فروزنده تاکنون ازدواج نکرده و مجرد می باشد و خبر هایی که در رابطه با ازدواج او با آقای فربد زمهریری منتشر شده کذب می باشد

 

علایق نگار فروزنده
از جمله علایق این هنرمند می‌توان به سفر کردن اشاره کرد او به سفر بسیار علاقه دارد و علاقه مند است به کشورهای مختلف سفر کند و با طبیعت و فرهنگ آنها آشنا بشود همچنین به آشپزی بسیار علاقه دارد و زمانی که میخواهد حال خودش را خوب کند آشپزی می کند

او می گوید : “آشپزی را بسیار دوست دارم اما به ان به عنوان کار روزمره نگاه نمی کنم ولی هروقت آشپزی می کنم با دل و جان این کار را انجام می دهم.

از میان غذا ها ماهی را بیشتر از همه دوست دارم زیرا مادرم اهل جنوب است و بیشتر ماهی جنوبی می خوریم.

همچنین افزود ، هرجا می روم و غذایی که از آن خوشم بیاید می خورم ، از آن یاداشت برداری می کنم تا خودم هم بتوانم از آن بپزم.”

 

نگار فروزنده ازدواج کرد؟ +عکس شوهر نگار

 

فیلم های سینمایی نگار فروزنده
جوجه تیغی: مستانه مهاجر، 1399
افسونگر: حسین تبریزی، 1392
کمی شیرین بسی فرهاد: سیدجواد رضویان، 1389
اخراجی ها 3: مسعود ده نمکی، 1389
شرط اول: مسعود اطیابی، 1388
اخراجی ها 2: مسعود ده نمکی، 1387
دعوت: ابراهیم حاتمی کیا، 1387
محاکمه در خیابان: مسعود کیمیایی، 1387
دایره زنگی:پریسا بخت آور، 1386
بلند گریه کن:اسماعیل فلاح پور، 1385
اخراجی ها: مسعود ده نمکی، 1385
پاپیتال: اردشیر شلیله، 1385
کافه ستاره: سامان مقدم، 1383
دعوت به شام: داوود موثقی، 1379
داستان های جزیره (دختردایی گمشده): داریوش مهرجویی، 1378
میکس: داریوش مهرجویی، 1377
معصوم: داود توحیدپرست، 1377
پشت دیوار شب: مهران تأییدی، 1376
بازی های پنهان: کریم هاتفی نیا، 1374

 

سریال های نگار فروزنده
1391 شهر دقیانوس
1389 دارا و ندار
1384 ریحانه
1382 من یک مستاجرم
1381 پاورچین (بازیگر مهمان)
1378 جوان امروز
1377 راه سوم
1376 گل های آفتابگردان

 

نگار فروزنده در نمایش خانگی
رقص روی شیشه:مهدی گلستانه، 1397
شب های مافیا:سعید ابوطالب، 1399

 

تله فیلم های نگار فروزنده
انتقال:علی رضا بذرافشان، 1387
نیلوفر کبود:سیروس مقدم، 1386
ثانیه شمار:حسین تبریزی ، 1387
برادرزادهٔ عزیز:علیرضا امینی ، 1388
دغدغه:1384
گرهٔ آخر:حسن لفافیان ، 1385
دایرهٔ تلخ:شاهین باباپور ، 1385

 

انتقاد نگار فروزنده از وضعیت نامساعد سینما
نگار فروزنده بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است از قاب تصویر دور شده، دلایل دوری اش از سینما را ضعف فیلم نامه ها، وسواس در انتخاب نقش و اوضاع بد مالی سینما عنوان کرد و گفت: از دور دستی بر آتش دارد، وی افزود: فیلم نامه هایی که خوانده ام انسجام مناسب را ندارند، شخصیت پردازی ها به شدت ضعیف است و در این مدت نقشی که برایم راضی کننده باشد، وجود نداشته است.

فروزنده افزود: برخی اوقات برخی تهیه کنندگان برای پایین آوردن هزینه، مجبور به سرشکن کردن خرج ها می شوند که این عواقب ناخوشایندی به همراه دارد.

 

نگار فروزنده در دادستان مسعود ده نمکی
نگار فروزنده که در سه‌ کار اخراجی‌ ها و همچنین سریال «دارا و ندار» با مسعود ده‌ نمکی همکاری داشته است، در سریال «دادستان» جلوی دوربین رفته و وی در این مجموعغه در نقش مریم هنرنمایی کرده است.

سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌ کنندگی محمد خزاعی محصول جدید مرکز سیما فیلم از امروز روی آنتن شبکه سه سیما رفته است.

 

نگار فروزنده در اخراجی ها
وی با تاکید بر نگاه فعلی خود به بازیگری اذعان کرد: روزگاری من نوجوان بودم و در آن سن شاید با شوق فراوانی به بازیگری نگاه می کردم، همین شوق باعث می شد از بسیاری از عوامل بگذرم اما روزی می رسد که انسان متوجه می‌ شود که هیچ چیز برای وی از زندگی مهمتر نیست.

 

نگار فروزنده در گل های آفتابگردان

بازیگر سریال گل های آفتابگردان با اشاره به عدم قبول اکثر پیشنهادات تصریح کرد: من اصلاً به این اعتقاد ندارم که به دلیل فراموش نشدن هر نقشی را بازی کنم، نمی خواهم به هر قیمت توی چشم باشم، در ثانی بازیگری که سال ها کار کرده اگر با چند سال کار نکردن از اذهان پاک شود، همان بهتر که بازیگری را کنار بگذارد و این نشان می دهد که مسیر را از همان اول اشتباه رفته است.

فروزنده در همین ارتباط خاطرنشان کرد: از نظر من اگر یک بازیگر چهار کار قابل دفاع در کارنامه خود داشته باشد به هیچ وجه فراموش نمی شود، من ترسی ندارم که در ذهن مردم فراموش شوم و اگر این اتفاق برایم بیفتد آن را فرصتی برای جبران اشتباهات گذشته می دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top