زندگینامه ماه چهره خلیلی از زندگی شخصی تا فعالیت هنری

ماه چهره خلیلی متولد 25 دی ماه 1355 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است. وی دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه اکسفورد انگلستان می باشد.

ماه چهره خلیلی نوه پروین سلیمانی بازیگر قدیمی سینمای ایران میباشد.

 

زندگینامه ماه چهره خلیلی

سال 1360 وقتی تنها 5 سال داشت به همراه خانواده به انگلیس مهاجرت کرد و در آنجا علاوه بر معماری دورهای بازیگری را در مدرسه هنری لندن گذراند

در سال 1381 بعد از نزدیک به 22 سال زندگی در انگلیس به ایران بازگشت.

ماه چهره خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه پس از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال 84 پشت سر گذاشت.

وی در سریالهای «در چشم باد»،« مختارنامه» و« کلاه پهلوی» ایفای نقش کرده است من جمله فعالیت های دیگر وی فیلمسازی فیلم کوتاه و مستند/ داستانی« عید قربان»(مراسم عید قربان از دید قربانی) می باشد که برنده جوایز بسیاری از جشنواره های گوناگون از جمله جشنواره فیلم سان فرانسیسکو 2006 شده است.

 

ازدواج ماه چهره خلیلی
ماه چهره خلیلی با ابراهیم اشرفی فیلم بردار و مدیر فیلم برداری ازدواج کرده و صاحب پسری به نام پرواز می باشند. او درباره همسر ایده آل اش می گوید:

“هیچ وقت به این فکر نکرده بودم که شوهرم باید چه تیپ و قیافه‌ای داشته باشد بلکه یک سری ویژگی اخلاقی بود که برای انتخاب همسر آینده‌ام مد نظر داشتم. مهم ترین موضوع این بود کسی را انتخاب کنم که بتواند مرا درک کند. من گاهی حتی برای خودم هم پیچیده می‌شوم و خودم هم نمی‌توانم به راحتی خودم را درک کنم به همین دلیل دنبال آدمی بودم که بتواند درکم کند و به خواسته‌هایم احترام گذارد. یک بار که با پدرم در مورد همسر آینده‌ام صحبت می‌کردم و ایده‌آل‌هایم را در مورد ازدواج می‌گفتم، پدرم می‌گفت آدمی را که تو می‌خواهی باید سفارش بدهیم تا بسازند. اما امروز خوشحالم که ابراهیم در کنارم است و با حضورش مرا به آرامش کامل رسانده است.”

 

بیوگرافی ماه چهره خلیلی؛ بازیگر سریال مختارنامه | ستاره

 

آشنایی این زوج هنرمند سر یک فیلم اتفاق می افتد. بعد از اینکه ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش می آید بدون اطلاع او با پدر و مادرش صحبت می کند و اجازه خواستگاری از او را می گیرد.

یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم می گیرد در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نمی افتد. چند بار دیگر برنامه ریزی می کند و باز هم اتفاقاتی منجر به فراهم نشدن فضای لازم برای خواستگاری می شود.

در آخر به صورت خیلی پیش بینی نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی می دهد و می گوید دیگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی ؟! ماه چهره در پاسخ خواستگاری او می گوید : هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم ! ایشان صاحب فرزند پسری به نام پرواز شده اند.

از فعالیت ماه چهره خلیلی حضور در سریال مرضیه به کارگردانی فلورا سام است که در این سریال نقش اصلی داستان زنی به نام مرضیه را ایفا می کند که این سریال در محرم 98 پخش شد.

 

ترجیح دادم فرزندم بجای انگلیس در ایران به جهان بیاید
من و همسرم درمورد این که فرزندمان کجا به جهان بیاید خیلی با هم حرف زدیم و همه ی چیز را بررسی کردیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم فرزندمان در ایران به جهان بیاید به چند علت و گرچه از هم مهمتر این که من مهر و صفا و دورهم جمع شدن ایرانیان بعد از زایمان را خیلی دوست دارم.پسر ماه چهره در روز سالگرد ازدواجش به دنیا آمد وی اسم پسرش را پرواز گذاشت.

 

پیشنهاد از شبکه جم

در سال 1393 شبکه جم از ماه چهره خلیلی بری بازی در یک پروژه سه ساله به ترکیه دعوت کرد و علاوه بر تامین هزینه های سفر ، خانه و ماشین مبلغ 400 میلیون تومان نیز بعنوان دستمز به وی پیشنهاد کرد

 

اما خود می گوید بعلت مغایرت فعالیت آن گروه با قوانین جمهوری اسلامی از بازی در این شبکه کناره گیری کردم

 

فیلم های سینمایی

نیمکت ( ۱۳۹۵)
باستاره بودن (۱۳۹۴)
یادم تو رو فراموش (۱۳۹۴)
صله سحر (۱۳۹۴)
فصل انار (۱۳۹۳)
هدیه (۱۳۹۳)
رنج و سرمستی (فیلم) (۱۳۹۲)
سلام بر فرشتگان (۱۳۹۱)
شبکه (۱۳۸۹)
پرنده باز (۱۳۸۹)
مرگ کسب و کار من است (۱۳۸۹)
سن پترزبورگ (۱۳۸۸)
سایه وحشت (۱۳۸۷)
موش (۱۳۸۷)
پرونده هاوانا (۱۳۸۴)
تله (۱۳۸۴)
نقاب (۱۳۸۳)
چشمان سیاه (۱۳۸۱)

سریال ها :

سریال مرضیه (1398) کارگردانی فلورا سام
دختر گمشیده (1397)
ازمیان سایه‌ها فیلم تلویزیونی(۱۳۹۳)
گذر از رنجها ( مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۳)
کلاه پهلوی (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۱)
مختارنامه (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۸۸)
در چشم باد (۱۳۸۷)

 

درگذشت ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی در سن ۴۴ سالگی و بر اثر ابتلا به سرطان لوز المعده در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در لندن فوت کرد. پیکر وی در ۲۱ مرداد با حضور خانواده و دوستانش در آرامستان مسلمانان واقع در منطقه هندون در شمال غرب لندن به خاک سپرده شد.

این بانوی هنرمند سینمای ایران بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان و انجام مراحل شیمی درمانی 17 مردادماه سال 99 در لندن درگذشت و پیکرش در همانجا به خاک سپرده شد.

بیماری ماه چهره خلیلی تا زمان مرگش مخفی مانده بود اما با فوت این بانوی هنرمند پرده از راز بیماری او برداشته شد و انتشار ویس های محرمانه او در فضای مجازی با ناراحتی همسرش همراه شد.

 

آخرین کار تصویری ماه چهره
سریال مرضیه به کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی که در ایام محرم از شبکه دو سیما پخش شد از داستانی خانوادگی برخوردار بود و علاوه بر زنده یاد ماه چهره خلیلی بازیگران دیگری همچون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، امیر حسین صدیق، آتیلا پسیانی و … به ایفای نقش می پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top