جلوگیری از خواندن خروس

خروس ، پرنده ای سحر خیز

Rooster-1

 

خروس جنس نر پرندهٔ مرغ است. این پرنده از خود صدای قوقـولی قوقـو در می‌آورد! بهره هوشی این پرنده در مقایسه با گونه ماده اش بیشتر است.

خروس معمولاً بیشتر از یک جفت (مرغ) برای خود انتخاب می‌کند، و چون نمی‌تواند محافظت از تک تک لانه مرغها انجام بدهد، لذا عموماً منطقه‌ای را که مرغهایش در آنجا هستند مراقبت می‌کند و چنانچه خروس دیگری به محدوده او نزدیک شود به او حمله خواهد کرد. در طی روز خروس در جائی بلند تر از زمین (بین یکی دو متر) می‌نشیند و مراقبت از محدوده و مرغهایش را در مقابل خطر حمله دیگر جانوران و خروسهای دیگر انجام می‌دهد، و چنانچه احساس خطری بکند با درآوردن صداهایی از خود به مرغها اعلام خطر می‌کند.

 

خروس دارای نژادهای متعدد ومتفاوتی است که در هر نژاد خصوصیات منحصر به فردی مشاهده می‌شود.

نژادهای مرغ و خروس از لحاظ تقسیم بندی به پنج گروه زیر تقسیم می‌شوند:

نژادهای آمریکایی

نژادهای انگلیسی

نژادهای آسیایی

نژادهای مدیترانه‌ای

نژادهای متفرقه

وبا توجه به این که نژادهای خروس به تنهایی ذکر نمی‌شوند، معمولاً نژادهای مرغ (ماکیان) به معنی نژاد مشترک مرغ وخروس مطرح می‌شود، هرچند که در برخی از نژادها شکل ظاهری خروس با شکل ظاهری مرغ از همان نژاد تفاوت آشکاری دارد، اما معمولاً در اغلب نژادهای ماکیان شباهت‌های زیادی بین مرغ وخروس در یک نژاد مخصوص دیده می‌شود.

 

Rooster-2

 

خروسها چطوروقت سحر را درست پیش بینی میکنند؟

خروس ها، مانند بقیه جانوران یا بهتر بگوییم همه جانداران دارای یک سیستم زمان سنجی زیستی هستند که چرخه های روزانه، ماهانه و سالانه را در بدن آنها تنظیم میکند. آوازخوانی در خروس نیز مانند بقیه پرندگان تابع چرخه های روزانه است که در اصطلاح به آن Circadian Rhythms، میگوییم. به عبارت دیگر ساعت درونی مغز خروس جوری تنظیم شده است که کمی پیش از دمیدن سپیده صبح، زنگ میزند و در آن زمان است که خروس مشغول خواندن میشود.

 

جالب است بدانید که اگر ساعت زیستی یک خروس که در همسایگی چند خروس دیگر زندگی میکند، زودتر زنگ بزند، میتواند کل خروسهای همسایه را به خواندن تحریک کند! تنظیم کننده اصلی چرخههای روزانه خواندن در خروسها، طول روز و اختلاف میان نور روز و تاریکی شب است. به همین دلیل، نورهای مصنوعی مانند چراغهایی که تا صبح روشن میمانند، مانند پروژکتورها، تنظیم ساعت درونی جانورانی مانند خروس را برهم میزند. به همین دلیل است که برخی خروس های بی محل، در ساعت هایی غیر از صبح شروع به خواندن میکنند!دلیل اینکه چرا خروس باید آمدن صبح را کمی پیش از طلوع آفتاب درک کند، این است که این کار، زمان شروع شکار حشرات و یا شروع مراقبت از قلمروی خروس را نشان میدهد. در اصل مهمترین دلیل خواندن خروس، برای حفظ قلمرو است. وقتی خروسی میخواند در حقیقت به خروسهای دیگر اعلام میکند که «اگر به حریم قلمروی من تجاوز کردید، باید منتظر مبارزه باشید» به خاطر همین است که خروسها معمولا از یک نقطه بلند شروع به خواندن میکنند. با این کار هم صدایشان دورتر میرود و هم بیشتر میتوانند به چشم بیایند و ابهت خود را نشان دهند

پاسخ صریح که به این دوستان باید داد این مسئله علاج قطعی ندارد وبایستی با این مسئله کنار آمد فقط با اجرایی چند روش میتوان از شدت آن کاست

1-سعی کنید کوله های خود را در صورت امکان در محیط تاریک بنا کنید مثل زیرزمین معمولا خروسها در محیط تاریک کمتر بانگ میدهند

2-خروسهای جوان به خاطر حس برتری جویی زیاد دوست دارند بخوانند اما خروسهای پیر کمتر

3-خروسهای که زیاد می خوانند را در گله های زیاد مرغ قرار دهید خصوصا بومی ها البته خروس در این وضعیت دیگر به درد جنگ نمیخورد

4-اگر خروستان برایتان ارزش دارد بایستی در کوله مجزا که کاملا عایق بندی شده نگهداری شود اگر زیاد میخواند بهتر است از داخل قفس وسایل بازی برایش بگذارید مثل چیزهای که جلب توجه کند تسبیه یا چیزای که عشایر اویزان میکنند

5-روشهای دیگری وجود دارد که در بعضی سایتها نوشته شده (آتشبار )که حنجره آن را جراحی میکنند که به نظر دوست بنده(جراح دامپزشک )نشدنی و گناه دارد

6-بعضی نیز از قدیم به زدن گریس و یا روغن کرچک اشاره کردند که اینکار باعث صدمه به ما تحت حیوان میشود

7-کلا عشقبازی این مسائل را دارد بهترین جا برای پرورش محیطهای روستا یا باغ ها می باشد یا اینکه با صرف هزینه زیاد در پشت بام یا زیر زمین محیطهای عایق شده در ست نمود .

جام جم آنلاين: يك شوراي روستايي در اسكاتلند قصد دارد صاحب يك خروس را كه بسيار بد موقع و آن هم با صداي بسيار بلند بانگ مي زند از روستا تبعيد كند.
به گزارش روزنامه هاي انگليسي شوراي روستاي سلكرك در اسكاتلند به كنت ويليامسون صاحب اين خروس بي محل دستور داده است تا چارلي سه ساله را بين ساعت 11 شب تا 7 صبح ساكت نگه دارد و الا برعليه او به عنوان يك شهروند مزاحم حكم صادر خواهند كرد.

روزنامه اسكاتسمن كه توجه خاصي به اين موضوع نشان داده نوشته است كه صداي اين خروس بسيار بلند است و تا كنون چنين صدايي از هيچ خروسي به ثبت نرسيده است.
اين روزنامه همچنين نوشته است كه صداي چارلي كه بسيار زود شروع به بانگ زدن مي كند از 30 دسيبل كه توسط سازمان جهاني بهداشت به عنوان بالاترين حد صداي قابل استفاده توسط انسان تعيين شده بيشتر است.
چارلي همراه با چند مرغ و اردك و ساير حيوانات اهلي آقاي ويليامسون در باغچه منزل او زندگي مي كند و به محض اينكه پاسي از شب گذشت تا صبح شروع به بانگ زدن مي كند.
صداي بلند خروس ويليامسون اسايش همسايه ها را سلب كرده است و حتي همسايه هايي كه در دور دست ها زندگي مي كنند نيز از صداي چارلي از خواب مي پرند.
جورج مك فارلين همسايه 66 ساله ويليامسون كه در نزديكي منزل آنها زندگي مي كند در شكايت خود به شوراي روستا گفته است كه دو سال تمام از صداي كر كننده و بي وقت اين خروس خواب و آسايش نداشته ولي ديگر حاضر به تحمل اين صدا نيست.
با اين حال اقاي ويليامسون 59 ساله حاضر نيست خروس خود را كه خيلي هم به آن علاقه دارد از دست بدهد چرا كه مي گويد او را از تخم در آورده و بزرگ كرده همانطور كه پدر و پدر بزرگ و مادر و مادر بزرگ او را از هنگام بيرون آمدن از تخم بزرگ كرده است.
او مي گويد من همه خانواده اين خروس را مي شناسم و آنها چندين نسل با من بوده اند.
او مي گويد تنها راه ساكت كردن چارلي سربريدن او است ، همه مي دانند كه نمي توان يك خروس را از خواندن باز داشت الا اينكه او را سر بريد و من حاضر به اين كار نيستم.

One thought on “جلوگیری از خواندن خروس

  1. بهترین روش برای ساکت کردن خروس برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت ، یک حرکت خارق العاده است که روستایی ها آین روش رو کشف کردند اون هم این هست که کمی روغن به پشت(مخرج) خروس بمالید. این روش تضمینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top