تحلیل لوگوی فیس بوک

لوگوی فیس‌بوک تغییر کرد/عکس

به گزارش اعتدال، تغییرات اعمال شده در لوگوی جدید فیس‌بوک چندان عمده
نیستند و صرفا لوگوی قدیمی به شکلی کمتر متمایز نسبت به قبل تایپ شده و
مهمترین وجه تمایز، تغییر حرف “a” به “ɑ” است. در لوگوی جدید همچنین فضای
رنگ سفید بیشتر و حروف باریک تر شده که احتمالا تلاشی برای خواناتر شدن
لوگو در گوشی‌های همراه دارای وضوح کمتر است.

 

جاش هیگینز از مسوولان فیس بوک می‌گوید: این شرکت تصمیم گرفت لوگوی خود را
به‌روزرسانی کند تا حس دوستانه‌تر و ملموس‌تری را به کاربر القا کند. وی
افزود: بسیاری از تغییرات مورد بررسی قرار گرفت اما در نهایت ظاهر ساده و
آشنای لوگوی قبلی ترجیح داده شد و صرفا تغییرات کمی در آن اعمال شد. هویت
جدید فیسبوک به زودی در سایتهای مختلف این شبکه اجتماعی و اپلیکیشن‌های آن
ظاهر خواهد شد.



پس از سال‌ها، لوگوی facebook تغییر کرد +عکس

غول
شبکه‌های اجتماعی اینترنت، برای نخستین بار از زمان راه اندازی این شبکه
در سال 2005 میلادی، تصمیم به تغییر لوگو خود گرفت. این لوگو که به دلیل
قرارگیری در پس زمینه آبی رنگ و طرح ساده‌اش، همانند لوگو گوگل، با استقبال
مخاطبان وب و میلیاردها نفر از کاربران آن همراه شده بود، روز گذشته با
تغییر اندکی همراه شد.
 لوگو facebook تغییر کرد + عکس
(تغییر اندک در طراحی لوگو فیس بوک)

به گزارش برترین ها؛ پس
از گذشت 10 سال از راه اندازی سرویس فیس بوک، تغییر استایل کاراکتر a در
لوگو facebook اعمال شد و لوگوی جدید، جایگزین لوگو قبلی گردید. هم چنین،
کاراکتر b نیز به گونه ای که در کیبورد کاربران، تایپ می‌شود، جایگزین طرح
قبلی شد. ساده تر کردن خواندن و نمایش لوگو جدید در مقایسه با لوگو قبلی که
از کاراکتری استفاده می‌کرد که توسط کیبوردهای روتین کاربران، قابل تایپ
نبود، از جمله دلایل فیس بوک در استفاده از این لوگو عنوان شده است که به
نظر می‌رسد، دلایل خوبی برای جایگزینی با لوگوی قبلی می‌باشد.
 لوگو
قبلی، توسط جو کرال و با همکاری موسسه cubancouncil.com طراحی شده بود که
از خانواده فونت‌های کلایوکا Klavika برای طراحی کاراکتر استفاده می‌کرد که
توسط اریک اولسون در سال 2004 میلادی، ابداع شده بود. آقای جوش هیگینگ
joshhiggins.com از مدیران بخش خلاق فیس بوک درباره این تغییر مختصر لوگو
اظهار داشت که فیس بوک برای “خودمانی تر کردن” لوگو خود، از این تغییر
استفاده کرده است.
تغییر مختصر در لوگو فیس بوک، با واکنش‌های مختلفی در
میان کاربران، به ویژه طراحان برند در دنیا همراه شده که سایت بلاگ خلاق،
به آن اشاره کرده است.
 

 لوگو facebook تغییر کرد + عکس(واکنش طراحان لوگو به تغییر مختصر در لوگو فیس بوک)

برخی
از طراحان برند، در واکنش‌هایت توییتری خود به این تغییر، به تأیید رفتار
فیس بوک در خودمانی تر کردن و راحت کردن این لوگو برای تایپ و شناسایی توسط
کاربران اشاره کردند، در حالی که بعضی معتقد بود که این لوگو، به جای آن
که محصول کار خلاقانه طراح باشد، محصول کاراکترهای تایپ شده با رایانه است.
 

لوگو facebook تغییر کرد + عکس(واکنش طراحان برند به تغییر لوگو فیس‌بوک)

راحت
بودن نمایش لوگو جدید فیس بوک در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کاربران، از
دیگر دلایل فیس بوک به تغییر لوگو با سبک قدیمی آن اعلام شده است. به گزارش
cnet.com، 85 درصد از 1 میلیارد و 400 میلیون کاربری که هر روز به فیس بوک
مراجعه می‌کنند، از طریق گوشی تلفن همراه خود به این سایت لاگین می‌کنند
که اکنون، نمایش این لوگو در گوشی‌های آن‌ها راحت تر شده است. سخنگوی فیس
بوک اخیراً عنوان کرده بود که تغیر لوگوی فیس بوک به طرح و شمایلی باریک
تر، نشان از چشم انداز تغییرات، در آینده این شرکت دارد.

کریستوف توزیت، مدیر بخش محصولات فیس بوک، اول بار خبر تغییر لوگو فیس بوک را در صفحه شخصی توییترش منتشر کرد. لوگو facebook تغییر کرد + عکس

(اعلام توییتری Christophe Tauziet از لوگو جدید فیس بوک)

فیس
بوک قصد دارد تا از طریق سیستم‌های ماهواره ای و پهبادها و در قالب
کنسرسیوم Internet.org، اینترنت پر سرعت به بخش‌های کمتر توسعه یافته در
آفریقا و آسیا ارائه کند.

این تغییر اندک در هویت بصری (Visual
Identity) فیس بوک، سبب خواهد شد تا به طرز ساده تر و راحت تری، مخاطبان
فیس‌بوک با این برند، ارتباط برقرار کنند. در همین حال، شبکه wired.com
اعلام کرد که این رفتار فیس بوک در ساده کردن لوگو خود، موضوعی هست که پیش
تر، بزرگان خرده فروشی آمریکا یعنی Wal-Mart and Holiday Inn به آن روی
آورده بودند تا برندهای خود را به قولی دوست داشتنی تر یا friendlier کنند.
این سایت نوشت که تغییر لوگو فیس بوک، عملی در راستای اهداف تجاری بود و
تنها یک موضوع طراحی برند را شامل نمی‌شد. لوگو facebook تغییر کرد + عکس

(تغییر لوگو فیس بوک، اهداف تجاری را دنبال می‌کند)

کوبان
کنسول در سال 2005، نخستین لوگو فیس بوک را در الی که در داخل یک کادر آبی
رنگ بود، با فونت سفید رنگ طراحی کرد. یکی از دلایلی که این پس زمینه آبی
برای برند فیس بوک انتخاب شده بود، مشکل کور رنگی مارک زوکربرگ، خالق این
سایت عنوان شده بود.
 

 لوگو facebook تغییر کرد + عکس(پرتال مجموعه طراح لوگوی فیس بوک در سال 2005 میلادی – کوبان کنسول)

cubancouncil.com/work/project/facebook-logo

فوتی که لوگوی قبلی فیس بوک از آن استفاده می‌کرد، در خانواده فونت‌های کاویلا هست که توسط اریک السون و همکارانش طراحی شده بود.
 

 لوگو facebook تغییر کرد + عکس(تصویری از خانواده فونت کلاویکا که لوگوی فیس بوک از این فونت‌ها طراحی شده است)

processtypefoundry.com/fonts/klavika

اضافه
می‌شود در میان سایت‌های مشهور اینترنت، تنها پرتال گوگل است که بر اساس
رویدادهای خاص جهانی، نسبت به تغییر لوگو خود اقدام می‌کند. این اقدام جدید
فیس بوک، رفتار سازمانی گوگل را در ذهن ایجاد نمی‌کند، اما همان طور که در
گزارش نیز عنوان شد، به عنوان بخشی از رفتار سازمانی فیس بوک برای پیش برد
برنامه‌های آینده خود در کشورهای مختلف جهان و تطبیق بیش تر با انقلاب
گوشی‌های هوشمند و در راهبرد ساده سازی توسعه برند، قابل تعریف می‌باشد.
موضوعی که فعالان کسب و کار در کشور، به خصوص کارآفرینان دیجیتال، باید به
آن توجه داشته باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top