بیوگرافی یحیی گل محمدی بازیکن و مربی با اخلاق فوتبال ایران

یحیی گل محمدی از چهره های شناخته شده و قابل احترام بوده که علاوه بر این که در دنیای فوتبالیستی عملکرد بسیار درخشانی داشت در دنیای مربیگری افتخارات زیادی را هم کسب کرده است.

 

بیوگرافی یحیی گل محمدی

 

او در ۲۸ اسفند ماه ۱۳۴۹ در روستای میناباد واقع در شهر نمین استان اردبیل متولد شده است.

یحیی گل محمدی فوتبالش را در سال ۱۳۶۸ آغاز کرد با تیم تراکتورسازی تبریز اولین حضور حرفه‌ای خود را در لیگ آزادگان ایران تجربه کرد

حدود یک سالی که در تیم تراکتورسازی تبریز بازی می کرد پنج بازی به میدان رفت و با این که وظیفه گلزنی برعهده نداشته اما یک گل را هم به ثمر رساند.

سپس در سال ۱۳۶۹ به تیم فوتبال پورا پیوست تیمی که تازه تاسیس بود و در لیگ دسته اول حضور داشت اما به دلیل اینکه نتوانست به لیگ برتر ایران صعود کند کلا منحل گردید

یحیی گل محمدی ۴ سال در تیم پورا بازی کرد و ۹۴ بار وارد زمین شد.

فارغ التحصیل فوق دیپلم دانشسرای تربیت معلم در قم می باشد، از معملی به سطح اول فوتبال ایران رسید و حالا بازنشسته شده و کار مربیگری می کند

 

دوران مربیگری یحیی گل محمدی

گل‌محمدی بعد از خداحافظی از فوتبال مربی‌گری را از سال ۱۳۸۸ در تیم تربیت یزد شروع کرده و در مرداد ۱۳۸۹ به عنوان سرمربی تیم نساجی مازندران انتخاب شد.

وی در سال ۱۳۹۰ به عنوان دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن به فعالیت پرداخته و در خرداد ۱۳۹۱ وی به عنوان سرمربی تیم صبای قم انتخاب شد.

این بازیکن ملی پوش در مهر ماه سال ۱۳۹۱ به عنوان دستیار به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

پس از پایان نیم فصل سال 1391 با برکناری مانوئل ژوزه، گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد.

گل محمدی 29 اسفند ماه 1391 در برنامه 90از سرمربی گری پرسپولیس کناره گیری کرد اما این استعفاء مورد پذیرش مدیر عامل این تیم قرار نگرفت پس از دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و باخت تیم گل محمدی، وی مورد انتقاد شدید پیشکسوتان باشگاه قرار گرفت و با وجود اینکه در مدتی که سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشت فقط دو باخت را در کارنامه خود یدک می کشید در تاریخ 18 اردیبهشت 92 بار دیگر استعفای خود را تسلیم محمد رویانیان کرد و ازاین تیم جدا شد.

با آغاز فصل سیزدهم لیگ برتر یحیی گل محمدی سرمربیگری تیم فوتبال نفت تهران را پذیرفت و پس از آن در سال 1393 به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان پيوست. قرارداد او با ذوب آهن در خرداد 95 به مدت يك فصل ديگر تمديد شد. اما یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن قراردادش را با این باشگاه اصفهانی در تاريخ سوم مهر 95 فسخ کرد.

یحیی گل‌محمدی در خرداد سال 1396 با باشگاه تراکتورسازی قرارداد امضا كرد و سرمربي اين تيم شد و سپس در سال بعد هدایت پدیده مشهد را در لیگ هجدهم بر عهده گرفت.

وی در بهمن 1393 از طرف کانون مربیان فوتبال ایران به عنوان بهترین سرمربی ماه انتخاب شد. گل محمدی در فصل 94–1393 با ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد و در لیگ برتر نیز مقام چهارم را کسب کرد. او در فصل 95–1394 برای دومین سال پیاپی تیم ذوب آهن را به مقام قهرمانی در مسابقات جام حذفی رساند.

 

زندگینامه: یحیی گل‌ محمدی (۱۳۴۹-) - همشهری آنلاین

 

ازدواج یحیی گل محمدی و همسرش
یحیی گل محمدی سال‌هاست با همسرش لیلا که اصالتا کُرد است ازدواج کرده و ثمره آن دو فرزند، یک پسر جوان بنام امیرحسین و یک دختر متولد سال 92 است.

 

شغل دوم

تابحال طبق آنچه گفته شده یحیی گل محمدی بعنوان شغل دوم یک قهوه خانه سنتی دارد و یک مرکز آرایشگاه بنام هنر پرشیا نیز متعلق به وی می باشد

 

جوایز و افتخارات زمان بازیکنی گل محمدی
یحیی گل محمدی در دوران بازیکنی خود ۲ بار برای باشگاه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و ۱ بار سال ۷۷ جام حذفی را دریافت نمود. سپس در سال ۸۴ با باشگاه صبا قم قرمان سوپر جام شد و در تیم ملی سال ۲۰۰۲ قهرمانی بازی های آسیایی را بدست آورد.

 

جوایز و افتخارات زمان مربیگری
او در زمان مربیگری برای ذوب آهن ۲ بار قهرمان جام حذفی و ۱ بار قهرمان سوپر جام باشگاه های ایران شده است..

 

سرمربیگری پرسپولیس

گل محمدی 23 دی 1398 جایگزین کالدرون سرمربی سابق پرسپولیس شد

او در حالی توانست سکان هدایت یکی از پرطرفدارترین تیم ایران را بدست بگیرد که در 1/5 سال حضور خود در تیم شهر خودرو عملکرد خوبی با این تیم مشهدی داشت

 

خداحافظی از فوتبال در سال 1387
پایان دوران فوتبالی خود را با تیم صبا باتری سپری کرد و ۶۳ بار برای این تیم به میدان رفت و در نهایت در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی از فوتبال بازی کردن کناره گیری کرد.

 

تلخ ترین چیپ تاریخ فوتبال ایران
تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا در روز ۱۳ مرداد در شهر پکن به مصاف چین رفت و پس از تساوی ۱-۱ در وقت عادی و اضافی در ضربات پنالتی شکست خورد.

در این بازی علی دایی، مهدی مهدوی کیا و جواد نکونام ضربات خود را گل کردند تا ایران ۳-۲ از چین پیش بیافتد

اما در ادامه ایمان مبعلی پنالتی خود را هدر داد و پنالتی تعیین کننده را نیز یحیی گل محمدی به صورت چیپ زد که دروازه بان چین آن را مهار و تیمش را ۴-۳ برنده راهی فینال کرد.

گزارشگر آن بازی عادل فردوسی پور بود که در انتقاد از عملکرد یحیی گفت: چه وقت چیپ زدن بود آقای گل محمدی!

 

امیدواریم با مطالعه بیوگرافی یحیی گل محمدی بازیکن و مربی موفق و مطرح کشورمان و از تماشای تصاویر زیبا و جدید وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top