اسنپ چت چیست و چگونه کار می کند؟ چرا نوجوانان اسنپ چت را دوست دارند؟

از آنجاییکه در کشور ما اکثر افراد فقط از یک شبکه‌ی اجتماعی یا اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده میکنند، احتمالا بسیاری از افراد به جز اینستاگرام و تلگرام با شبکه‌های اجتماعیِ دیگر و اپلیکیشن‌های پیام‌رسانِ دیگر غریبه هستند و نسبت به آن‌ها اطلاعاتی ندارند. یکی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و تا حدودی شبکه‌ی اجتماعی، سرویس محبوب Snapchat است که کاربران بسیاری را در سراسر دنیا برای خود جذب کرده است. امروز قصد داریم توضیح مختصر و ساده‌ای درباره روش کار و طرز استفاده از این سرویس محبوب را شرح دهیم. همراه چه جوری باشید.

Snapchat نرم افزاری جالب برای برقراری ارتباط در گوشی و تبلت های اندرویدی می باشد. اسنپ چت یک برنامه ارسال دریافت تصاویر مخصوص پلتفرم موبایل می‌ باشد که توسط ایوان اشپیگل از دانشجویان دانشگاه استنفورد توسعه داده شده است. شما با استفاده از این برنامه میتوانید عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنید و سپس به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایید. پس از انجام فرایند های مورد نظر خود محصول نهایی را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده ارسال کنید. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحا Snaps نامیده می‌ شوند.

 

اسنپ چت چگونه کار میکند؟
پس از دانلود و نصب اسنپ چت بر روی گوشی تان، هنگام ورود به آن باید با استفاده از آدرس ایمیل تان یک حساب کاربری در آن بسازید. همچنین باید نام، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه تان را نیز به منظور ثبت نام وارد کنید. نهایتا یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید تا اکانت شما ساخته شود.

اسنپ چت به منظور ثبت تصاویر و ویدیو نیاز به دسترسی به دوربین های گوشی شما دارد. به منظور جابه جایی بین دوربین جلو و عقب در اسنپ چت از آیکن بالا سمت راست استفاده کنید و همچنین به منظور تهیه عکس، تنها دکمه ی عکس برداری را لمس دهید، به منظور تهیه ویدیو نیز دکمه را لمس کرده و نگه دارید.

 

اسنپ چت چیست و به چه دردی میخورد؟

 

پس از باز کردن نرم افزار اسنپ چت، بخش دوربین باز میشود. در کل اسنپ چت به سه بخش تقسیم شده است که بخش عکس برداری که حین باز کردن نرم افزار باز میشود در وسط قرار دارد، بخش مشاهده ی اخبار و عکس ها و ویدیو های جدید در سمت راست، و بخش چت کردن نیز در سمت چپ قرار دارد.
به منظور شروع به چت کردن با هر فرد تنها نام آن را لمس کنید و سپس شروع به چت کردن کنید. همچنین قابلیت چت گروهی نیز در اسنپ چت وجود دارد که قابلیتی بسیار کاربردی است.

Snapchat توسط توسعه دهنده Snapchat Inc برای کاربران اندرویدی عرضه گردیده و تا این لحظه موفق به کسب امتیاز خوب ۴ از ۵ در گوگل پلی شده و بر روی بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی و تبلت اندرویدی در سراسر جهان نصب شده است.

 

با اسنپ چت (SnapChat) سرگرم شوید

 

ویژگی های برنامه اسنپ چت Snapchat :

  1. 1. دنبال کردن اشخاص معروف و مورد علاقه خود و تماشای ویدئو و عکس های آنها
  2. 2. چت تصویری با سرعت و امنیت بالا با دوستان
  3. 3. ارسال راحت و سریع متن و عکس
  4. 4. قابلیت مکالمه با دوستان به صورت آنلاین
  5. 5. دارای افکت ها و شکلک های جذاب برای اعمال بر روی عکس ها و ویدئو ها
  6. 6. به اشتراک گذاستن عکس ها و ویدئو های خود

 

چرا نوجوان ها اسنپ چت را دوست دارند؟

بسیاری از افراد می گویند که اسنپ چت فیسبوک جدید است و پیشرفت و رشد محبوبیت آن در حد فیسبوک در روز های خوش کمپانی فیسبوک است.

اسنپ چت در حقیقت در بسیاری از موارد در تضاد با شبکه های اجتماعی است. بسیاری از کاربران از آن استفاده میکنند زیرا کاملا برخلاف چیزی است که مورد پسند نسل های قبلی بوده است، یعنی در حقیقت بچه ها!

فیسبوک یک مخزن خاطرات است که عکس های شما در آن باقی میمانند و برای مثال عکس های چند سال پیشتان را نیز میوانید در آن مشاهده کنید. اینستاگرام نیز از شما میخواهد که بسیار خوب به نظر برسید و خوب زندگی کنید و آن را به تمامی فالوور های خود نشان دهید.

اسنپ چت دقیقا چیزی بر خلاف این دو است و با احساسات، خاطره ها و… آمیخته نشده است و متفاوت است. اسنپ چت یک راه رابطه داشتن با دوستانتان بدون گذاشتن وقت خیلی زیاد است. شما میتوانید با ارسال یک اسنپ و یا همان عکس در اسنپ چت به دوستانتان، به آنها ابراز دوستی کنید.

 

11 مورد از ویژگی‌های اسنپ چت و دانستنی‌های مهم درباره آن - زومیت

 

پیام های اسنپ چت:

ویژگی خوب و قابل توجهی که در نرم افزار اسنپ چت وجود دارد این است که برنامه بسیار روانی است شما می توانید بسیاری از رابط های مورد نیازتان را با کشیدن انگشتتان در اطراف دریافت کنید.هنگامی که در صفحه اصلی(بخش دوربین)انگشت تان را از چپ به راست بکشید به راحتی به صندوق پستی خود دسترسی خواهید داشت.متناوبا می توانید بر روی دکمه پایین سمت چپ در صفحه اصلی ضربه بزنید.این دکمه اعدادی از ۱ تا ۱۰ ثانیه برای شما نشان می دهد که زمان دیده شدن اسنپ برای دریافت کنندگان را تعیین می کند بعد از تنظیم زمان این دکمه به عنوان شمارش اطلاع رسانی برای شما کار می کند.می توانید از تابع جستجو هم برای پیدا کردن یک مخاطب خاص استفاده کنید.همچنین یک دکمه برای شروع یک مکالمه در گوشه بالا سمت راست این صفحه وجود دارد.

دو راه برای ارتباط برقرار کردن با موضوعات پیام های خودتان وجود دارد.یکی از اساسی ترین روش ها این است که لوگوی اسنپ چت را در یک مکالمه نگه دارید حالا چند گزینه برای شما ارائه شده است یکی برای مشاهده چت یکی دیگر برای ارسال تصویر/ ویدئو که یک ایکون چرخ دنده هم با چند گزینه وجود دارد(در میان آنها گزینه ای هم برای جلوگیری از دسترسی کاربر هم وجود دارد.)یا راه دیگر این است لوگو را در همان مکالمه نگه دارید و از چپ به راست انگشتان خود را برای دسترسی به چت بکشید.این چت حاوی تمام محتویاتی است که دوستتان برای شما فرستاده است به همین دلیل همه چیز اینجا موقتی است به محض اینکه آنها را مشاهده کنید شروع به ناپدید شدن می کنند که حتی شامل پیام های متنی هم می شود.(مگر اینکه شما یا دوستتان آن را ذخیره کرده باشید.)همچنین از اینجا شما می توانید شروع به فرستادن عکس,emojis یا شروع به تماس/تماس های ویدئویی کنید.ما قصد نداریم در این اموزش روی برقراری تماس یا تماس ویدئویی تمرکز نکنیم چون این ویژگی خیلی از برنامه های این چنینی است فقط قصد داشتیم بگوییم این قابلیت در برنامه اسنپ چت هم وجود دارد و استفاده از ان هم بسیار ساده است.

 

آیا اسنپ چت مملو از محتوای غیر اخلاقی است؟

هر چیزی که در اسنپ چت فرستاده میشود از بین میرود. همین باعث شده که باعث شده مردم فکر کنند این یک مکان برای چیز ها و محتوای بزرگانه و غیر کودکانه است و افرادی از اسنپ چت با این مقاصد استفاده میکنند و فکر میکنند که دریافت کننده آن عکس ها، ویدیو ها و… را ذخیره نکرده و به دیگران نشان نخواهد داد.

خوشبختانه تعداد بسیار کمی از افراد از اسنپ چت برای این مقاصد استفاده میکنند. واضح است که این افراد در همه جا و همه شبکه های اجتماعی هستند، اما اسنپ چت را برای کار خود بهتر میدانند. اما مطمئن باشید که این افراد در اسنپ چت زیاد نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top