ارشد مکانیک تبدیل انرژی

آزمايشگاه تحقيقاتی پايش سلامت سازه و ماشينهای دوار

درباره آزمايشگاه:

  آزمايشگاه پايش سلامت سازه و ماشينهای دوار دانشگاه علم و صنعت ايران مشتمل بر دو بخش است:

  • آزمايشگاه پايش صحت سازه که در بخشی از آزمايشگاه آئروديناميک دانشگاه علم و صنعت ايران مستقر است.

 

 
در اين آزمايشگاه با استفاده از تکنيکهای مختلف غير مخرب استراتژی نحوه
تشخيص ، شناسايی و پايش عيوب در سازه های هوافضايی و مکانيکی ارائه می
گردد. همچنين در صورت لزوم سنسورها و روشهای جديد برای مواد و سازه های خاص
طراحی و اجرا می گردد تا سازه های هوشمند فراهم گردد .

 

  •   آزمايشگاه پايش وضعيت و عيب يابی ماشينهای دوار که در بخشی از مرکز تحقيقات فن آوری و توليد دانشگاه علم و صنعت ايران مستقر است .

 
در اين آزمايشگاه بر پايه روشهای مختلف عيب يابی ماشينها دوار شامل روشهای
ارتعاشی، اکوستيکی و …، سيستمهای پايش وضعيت و عيب يابی برای ماشينهای
دوار طراحی و اجرا می گردد. سيسمتهای شبيه ساز عيب برای گيربکسها،
ياتاقانها، شفتها، پمپها، موتور های الکتريکی و اغلب ماشينها در اين
آزمايشگاه طراحی و ساخته شده است که به منظور تست سيستمهای پايش وضعيت در
حالت واقعی استفاده می شود.



کارشناسی ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرو مکانیک کشتی

معرفی رشته :

شور
ما یکی از بزرگترین خریداران کشتی در دنیا است و ما هر سال صدها میلیون
دلار کشتی می‌خریم که این کشتی‌ها شامل کشتی‌های عظیم ۵۰۰ هزار تنی که حمل و
نقل نفت را انجام می‌دهند و کشتی‌های کوچکتری که کار حمل و نقل کالا را به
کشورهای دیگر بر عهده دارند، می‌گردد.

رشته مهندسی معماری کشتی
مجموعه ای است مرکب از دروس نظری و تحقیقاتی جهت تربیت طراحان متخصص و نیز
ایجاد زمینه کافی برای درک و توسعه آنچه در مرزهای دانش فنی این رشته می
گذرد.

هدف از این رشته تربیت افرادیست که به طراحی فرم
بدنه کشتی، سازه و طراحی پیش برنده های سیستمهای رانش، فرمان و کنترل
شناورها اقدام کنند.

رشته معماری کشتی شامل دو گرایش سازه کشتی و هیدرومکانیک کشتی
می باشد. این دو گرایش در دروس اصلی مشترکند و تفاوت آنها به دروس تخصصی و
انتخابی بر می گردد. به عنوان مثال در حالی که دانشجویان گرایش سازه ملزم
به گذراندن درس “الاستیسیته” هستند، در گرایش هیدرومکانیک، دروس “هیدرواستاتیک پیشرفته” و “طراحی پروانه و تجهیزات پیش برنده ها” اهمیت بیشتری دارند.

در
ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که
در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری
شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، دانشگاه های دارای رشته مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی،
معرفی سایر گرایشهای ارشد و دکترای مهندسی دریا (به منظور ادامه تحصیل در
مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می
شود.

برنامه درسی (سرفصل) ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اصلی مشترک : 12 واحد
دروس تخصصی اجباری : 3 تا 6 واحد
دروس انتخابی : 6 تا 9 واحد
پایان نامه : 6 واحد

سمینار : 2 واحد

 

 

دانشگاههایی که در رشته ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی
پذیرش دانشجو دارند بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (پذیرش با عنوان مهندسی دریا – هیدرودینامیک)

 

سایر گرایشهای ارشد مهندسی دریا (بر اساس دفترچه راهنمای کنکور ارشد 94) : 


 

 گرایشهای دکترای مهندسی دریا (بر اساس دفترچه کنکور دکترا 93):

  • مهندسی دریا

 


فرصت های شغلی و بازارکار ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی

مهندس دریا استاد دانشگاه   پژوهشگر   کارشناس کنترل کیفیت

مدیر تولید   مدیر کنترل پروژه


ویدیو : ارشد مکانیک تبدیل انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter