آزمايشگاه تحقيقاتی پايش سلامت سازه و ماشينهای دوار
درباره آزمايشگاه:
آزمايشگاه پايش سلامت سازه و ماشينهای دوار دانشگاه علم و صنعت ايران مشتمل بر دو بخش است:
- آزمايشگاه پايش صحت سازه که در بخشی از آزمايشگاه آئروديناميک دانشگاه علم و صنعت ايران مستقر است.
در اين آزمايشگاه با استفاده از تکنيکهای مختلف غير مخرب استراتژی نحوه
تشخيص ، شناسايی و پايش عيوب در سازه های هوافضايی و مکانيکی ارائه می
گردد. همچنين در صورت لزوم سنسورها و روشهای جديد برای مواد و سازه های خاص
طراحی و اجرا می گردد تا سازه های هوشمند فراهم گردد .
- آزمايشگاه پايش وضعيت و عيب يابی ماشينهای دوار که در بخشی از مرکز تحقيقات فن آوری و توليد دانشگاه علم و صنعت ايران مستقر است .
در اين آزمايشگاه بر پايه روشهای مختلف عيب يابی ماشينها دوار شامل روشهای
ارتعاشی، اکوستيکی و …، سيستمهای پايش وضعيت و عيب يابی برای ماشينهای
دوار طراحی و اجرا می گردد. سيسمتهای شبيه ساز عيب برای گيربکسها،
ياتاقانها، شفتها، پمپها، موتور های الکتريکی و اغلب ماشينها در اين
آزمايشگاه طراحی و ساخته شده است که به منظور تست سيستمهای پايش وضعيت در
حالت واقعی استفاده می شود.
- معرفی افراد:
- توانمندی ها
- تجهيزات
- پروژه ها
- اطلاعات تماس
کارشناسی ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرو مکانیک کشتی
معرفی رشته :
شور
ما یکی از بزرگترین خریداران کشتی در دنیا است و ما هر سال صدها میلیون
دلار کشتی میخریم که این کشتیها شامل کشتیهای عظیم ۵۰۰ هزار تنی که حمل و
نقل نفت را انجام میدهند و کشتیهای کوچکتری که کار حمل و نقل کالا را به
کشورهای دیگر بر عهده دارند، میگردد.
رشته مهندسی معماری کشتی
مجموعه ای است مرکب از دروس نظری و تحقیقاتی جهت تربیت طراحان متخصص و نیز
ایجاد زمینه کافی برای درک و توسعه آنچه در مرزهای دانش فنی این رشته می
گذرد.
هدف از این رشته تربیت افرادیست که به طراحی فرم
بدنه کشتی، سازه و طراحی پیش برنده های سیستمهای رانش، فرمان و کنترل
شناورها اقدام کنند.
رشته معماری کشتی شامل دو گرایش سازه کشتی و هیدرومکانیک کشتی
می باشد. این دو گرایش در دروس اصلی مشترکند و تفاوت آنها به دروس تخصصی و
انتخابی بر می گردد. به عنوان مثال در حالی که دانشجویان گرایش سازه ملزم
به گذراندن درس “الاستیسیته” هستند، در گرایش هیدرومکانیک، دروس “هیدرواستاتیک پیشرفته” و “طراحی پروانه و تجهیزات پیش برنده ها” اهمیت بیشتری دارند.
در
ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که
در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری
شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، دانشگاه های دارای رشته مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی،
معرفی سایر گرایشهای ارشد و دکترای مهندسی دریا (به منظور ادامه تحصیل در
مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می
شود.
برنامه درسی (سرفصل) ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی و تعداد واحدها :
تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اصلی مشترک : 12 واحد
دروس تخصصی اجباری : 3 تا 6 واحد
دروس انتخابی : 6 تا 9 واحد
پایان نامه : 6 واحد
سمینار : 2 واحد
دانشگاههایی که در رشته ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی
پذیرش دانشجو دارند بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94
دانشگاه صنعتی امیرکبیر |
دانشگاه خلیج فارس |
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) |
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (پذیرش با عنوان مهندسی دریا – هیدرودینامیک) |
سایر گرایشهای ارشد مهندسی دریا (بر اساس دفترچه راهنمای کنکور ارشد 94) :
گرایشهای دکترای مهندسی دریا (بر اساس دفترچه کنکور دکترا 93):
-
مهندسی دریا
فرصت های شغلی و بازارکار ارشد مهندسی معماری کشتی گرایش هیدرومکانیک کشتی
مهندس دریا استاد دانشگاه پژوهشگر کارشناس کنترل کیفیت