چرا سرعت اینترنت adsl

پرسش و پاسخ هاي ADSL

–  چرا ADSL منزل ما با زنگ تلفن قطع مي شود؟

 از
آنجائيكه در تکنولوژي ADSL ، صدا و ديتا بصورت اشتراکي بر روي يك كانال،
يعني زوج سيم مسي انتقال داده مي شوند، چنانچه شرايط لازم براي استفاده
همزمان برقرار نباشد مي توانند روي يکديگر اثر منفي بگذارند. با وجود آنکه
صوت و اطلاعات در گستره طيف فرکانسي زوج سيم مسي در مکانهاي مختلفي قرار
داده مي شوند اما اين امکان وحود دارد که عملکرد آنها روي يکديگر اثر
نامطلوب بگذارد. براي جلوگيري از اين موضوع بايد از مدار ساده اي بنام
Splitter استفاده شود. قاعده بر اين است که براي هر ارتباط ADSL از دو
Splitter استفاده مي شود كه يكي در سمت مشترك و ديگري در مركز مخابرات  نصب
مي شود. بديهي است اگر از اين دستگاه ها براي گوشي هاي تلفن يا ارتباط
مودم خود استفاده نکنيد سرويس شما ممکن است دچار اختلال شود
.

 

2- چرا در هنگام برقراري ارتباط Error 691 دريافت مي كنم ؟ 

  • نام
    كاربري و كلمه عبور را مجددا وارد كنيد. . (اطمينان حاصل کنيد که کد
    کاربري و رمز عبور، صحيح وارد شده است و کليد Caps Lock روشن نيست اگر زبان
    ديگري به غير از زبان انگليسي برروي سيستم نصب است، آن زبان فعال نباشد و
    اگر بود آنرا به زبان انگليسي (EN) تغيير دهيد).
      
  • يك connection جديد بسازيد و مجددا امتحان كنيد.

    • در صورت بر طرف نشدن مشكل با شرکت  تماس بگيريد.

 

3- چرا ارتباط ADSL من قطع و وصل مي شود؟  
با
توجه به شرايط ويژه تكنولوژي ADSL كه صوت و ديتا مشترك از يك بستر يعني خط
تلفن شما عبور مي كنند، شرايط فيزيكي تاثير گذاري بالايي بر اين تكنولوژي
دارند.
يكي از مهم ترين دلايل قطع و وصل ADSL نويز روي خط ADSL است كه دلايل اصلي آن به شرح زير است:    

  • اگر گوشي تلفن بدون اسپيليتر روي خط داريد، اين گوشي را به اسپليتر متصل كنيد.   
  • امكان خرابي اسپليتر وجود دارد. اسپيلتر مورد استفاده را عوض كنيد.   
  • پريز يا دو شاخه ضد برق مي تواند از ثابت شدن چراغ لينك جلوگيري نمايد.   
  • در
    صورتي كه با موارد بالا مشكل حل نشد، براي مشخص شدن مشکل تنها مودم ADSL
    را به خط وصل نموده ، تمامي گوشي‌ها و اسپليترهاي موجود روي اين خط را جدا
    نموده و قطعي و وصلي را چك كنيد.

    • در صورت برطرف نشدن مشكل با شرکت تماس بگيريد.

4 چرا سرعت اينترنت من كم است؟!

     براي بررسي سرعت ارتباط بايد چندين مسئله را مد نظر قرار دهيد  

  • سرويس
    شما چيست؟ هر مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا را بطور استاندارد
    دريافت نمايد مثلا اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود
    حدود 16 کيلو بايت باشد . توجه داشته باشيد كه سرعت هاي گفته شده حداكثر
    هستند و سرعت معمول اين سرويس ها با توجه به ويژگي هاي تكنولوژي ADSL از
    اين ميزان كم تر است .
       
  • نكته
    مهم ديگر سايتي است كه از آن دانلود مي كنيد. در صورتي كه پهناي باند اين
    سايت مناسب نباشد ، شما نمي توانيد با سرعت مناسب دانلود كنيد. براي تست
    سرعت بايد با استفاده از download manager ها ( از قبيل Internet Download
    Manager ) از سايتهايي همچون Microsoft.com و يا download.com ، دانلود
    نماييد. سرعت نشان داده شده در اين حالت سرعت واقعي سرويس شما محسوب مي
    شود.
       
  • شما
    ميتوانيد در صفحه تنظيمات مودم در قسمت Status و ADSL از گزينه SNR MARGIN
    نسبت سيگنال به نويز خط خود را ملاحظه نماييد (اين گزينه در مودمهاي مختلف
    ممکن است در جاي ديگري باشد) عددي که در اين قسمت نوشته ميشود نبايد از 20
    کمتر باشد در اين صورت شما افت سرعت خواهيد داشت.
       
  • در
    صورتي كه شما يكي از چندين كامپيوتري هستيد كه از اين account استفاده مي
    كنند. مطمئنا سرعت شما كم تر خواهد بود. ( مودم به شبكه متصل است)
       
  • امكان دارد كه سيستم شما به ورم ها و ويروس ها آلوده شده باشد. با يك آنتي ويروس ، ضد هک و آنتي تروجان به روز سيستم خود را چك كنيد.   
  • در
    صورتي كه از مودم وايرلس استفاده مي كنيد ، كامپيوتر را با كابل شبكه به
    مودم وصل كرده و سرعت را مجددا امتحان كنيد. امكان مشكل در سيستم وايرلس و
    كندي آن وجود دارد.
       
  • در
    صورتي كه مراحل بالا را امتحان كرده ايد و متوجه شده ايد كه سرعت سرويس
    شما از مقادير گفته شده بسيار كم تر است امكان وجود نويز روي خط شما وجود
    دارد. در اين صورت مراحل ذكر شده در مورد قطع و وصلي سرويس را بررسي
    نماييد.

    • در صورتي كه مشكل حل نشد با شرکت  تماس بگيريد.

 


 

5-  چه سرعتي را سرعت استاندارد گويند و چگونگي چک کردن سرعت دانلود

  • هر
    مشترک بايد يک هشتم سرويس مورد تقاضا رابطور استاندارد دريافت نمايد مثلا
    اگرسرويس ارائه شده 128 بود 16=8÷128 بايد سرعت دانلود حدود 16 کيلو بايت
    باشد .
  • براي چک کردن سرعت به صورت
    درست و استاندارد بايد از سايت هاي معتبري چون microsoft.com وdownload.com
    دانلود کرده و سرعت خود را چک کنيد .

• 
جهت بهبود سرعت دانلود و بيشتر شدن آن مي توانيد از نرم افزارهايي
چونinternet download manager وDownload Accelerator Plus استفاده نماييد. 

 

6- آيا  در خدمات ADSL پهناي باند مشتري ها محدود و مشترک است؟

همانطور
که مي دانيد سرويس هاي ADSL بصورت اختصاصي نبوده و پهناي باند ارائه شده
در اين سرويس بصورت اشتراكي است. به صورت كه پهناي باند مشخصي که بر اساس
استانداردهاي موجود محاسبه مي شود براي استفاده در اختيار بيش از يک مصرف
کننده بصورت مشترك قرار داده مي شود. در اينصورت بديهي است هنگامي که برخي
از کاربران از سرويس استفاده نکنند امکان بهره گيري از پهناي باند بيشتري
براي سايرين وجود دارد.

nolines_plus.gif



چرا سرعت ADSL من کمتر از مقدار واقعی است؟!

اگر شما هم احساس می کنید سرعت نت شما کمتر از آنی است
که قبلا” داشته اید و مقدار سرعت کمتر از رقم قرارداد شما است ادامه مطلب
را مطالعه کنید.

 افکارنیوز: یکی
از مشکلاتی که کاربران اینترنت پر سرعت ایرانی! با آن دست و پنجه نرم
میکنند سرعت پایین است. البته این پایین بودن سرعت چیزی فراتر از محدودیت
کمبود سرعت توسط مخابران و ISP شماست. اگر شما هم احساس می کنید سرعت نت
شما کمتر از آنی است که قبلا” داشته اید و مقدار سرعت کمتر از رقم قرارداد
شما است ادامه مطلب را مطالعه کنید.

خوب برویم سر اصل مطلب. اینترنت
پرسرعت در حال حاضر در کشور ما توسط خطوط ADSL واگذار میشود و سهم وایمکس
در تامین اینترنت پر سرعت بسیار کم است. نکته دوم اینکه در بخش عمده کشور
ما فیبر نوری وجود ندارد و یا اقلا” جز در خطوط اصلی هنوز خطوط فرعی و
انشعابی همان سیمهای مسی آشنای همیشگی هستند که در این نوع خطوط مشکل
میرایش و نویز بسیار چشمگیر است و با افزایش مسافت شما از مرکز مخابراتی بر
مشکلات آن افزوده هم می شود.اما مهمترین علل کمبود سرعت چه می تواند باشد؟

الف-در
رده اول مهمترین مشکل وجود نویز در خطوط شبکه شما است. در این مطلب در
خصوص مشکل نویز در ADSL کاملا” توضیح داده ام. دقت کنید که فاکتورهای SNR و
Attenuation که در مطلب فوق توضیح داده ام در بخش وسیعی از موارد مشکلات
شما را حل خواهد کرد.

ب-اگر با استفاده از مودم وایرلس اینترنت را
به تبلت و نوت بوک می رسانید چک کنید آیا با کابل شبکه و اتصال سیمی سرعت
بهبود می یابد؟ اگر چنین است کانال امواج وایرلس را در مودم خود تغییر
دهید. معمولا” ممکن است ابزارهایی موج ساز مانند مایکروفر بر روی امواج
وایرلس اختلال ایجاد کند و باعث کاهش سرعت در ارتباط شما شوند.

ج-تنظیمات
امنیتی ارتباط وایرلس را چک کنید که چند نفر در حال استفاده از شبکه شما
هستند؟ عدم رمز کردن ارتباط وایرلس شما می تواند موجب شود همسایگان شما حتی
به طور ناخواسته به شبکه وایرلس شما وصل شوند! اگرچه محدود کردن دسترسی
دستگاه ها با Mac address آنها میسر است اما بهترین راه آن است که بر روی
شبکه وایرلس خود رمز بگذارید (ترجیحا” با حالت WPA۲) و نگران دسترسی غیر
مجاز به شبکه خود نباشید.

د-با مراجعه با سایتهای بررسی سرعت
اینترنت از میزان واقعی سرعت خود با خبر شوید زیرا ممکن است کندی سایتهایی
که شما قصد دسترسی به آنها دارید هم عامل کندی سرعت باشد. با مراجعه به
اینجا و یا اینجا سرعت اینترنت خود را ارزیابی کنید.

در نهایت با
سرویس دهنده خود تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را به شما کنند. دقت کنید
اعلام مقادیری مانند SNR به آنها می تواند کمک شایانی به رفع اشکال کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top