مهراد هیدن کیست؟ بیوگرافی بهترین خواننده رپ زد بازی

مهراد هیدن کیست؟
مهراد هیدن در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. در واقع نام اصلی این خواننده مهراد مستوفی راد است که در میان طرفدارنش به مهراد هیدن معروف شده است. مهراد آموزش موسیقی را در دوران کودکی و با یادگیری پیانو کلاسیک شروع کرد. بعد از آن در مقطع راهنمایی به آموزش سبک راک پرداخت. این خواننده با شنیدن آهنگ‌های امینم (خواننده رپ) به سبک رپ علاقه‌مند شد. او ابتدا نحوه خوانده رپ را تمرین کرد و بعد از آن با ساخت بیت رپ (نوعی ضرب در موسیقی)، به صورت جدی وارد این سبک شد. رپ، راک و هیپ هاپ از سبک‌های فعالیت مهراد هستند. او در نواختن سازهایی، چون گیتار، گیتار الکتریک، پیانودرام مهارت دارد. علاوه براین وی در زمینه آهنگسازی و نوشتن متن‌های رپ هم فعالیت دارد.

 

تحصیلات مهرداد هیدن
فارغ التحصیل فوق لیسانس بازاریابی و ارتباطات می باشد، این خواننده رپ علاوه بر آهنگسازی در نوشتن تکست های رپ نیز بسیار اسم و رسم دار است.

 

مصاحبه با مهراد هیدن
هرچیزی که یاد گرفتم خودم پیدا کردم، با این حال یک دوره موسیقی الکترونیک در انگلستان رفتم، همیشه زنده ضبط می‌ کردم و حتی بلد نبودم با کامپیوتر ضبط کنم. بعدها با نرم افزارهای مختلف موسیقی آشنا شدم.

پس از دوازده سال این گروه موفق (زد بازی) منحل شد و اعضای آن ترجیح دادند به صورت جداگانه کار کنند.

به همین ترتیب مهراد هیدن به همراه سامان ویلسون پروژه بزرگ (آلبوم) را منتشر کردند.

همچنین پس از این آلبوم مهراد هیدن آلبوم شخصی خود به نام تونل را منتشر کرد. او به تازگی آلبوم جدید خود با نام صفر را منتشر کرد سبک این آلبوم الکترونیک راک و سینماتیک هست و در این آلبوم با فرد جدیدی آشنا می‌شویم.

از افرادی که بطور برجسته در تهیه و آهنگسازی این آلبوم حضور داشتند می‌توان به آرش راسخ اشاره کرد.

همچنین مهراد هیدن همزمان با انتشار آلبوم صفر، در سی و ششمین ماراتن آتن در کشور یونان شرکت کرد و موفق به رسیدن به خط پایان پس از طی کردن ۴۲ کیلومتر، شد.

 

مهراد هیدن بی تی اس ؛ درگیری عجیب طرفدارن موزیک - وقت صبح

 

تاسیس گروه زدبازی و انتشار آهنگ تابستون کوتاهه
در بیوگرافی مهراد هیدن آمده است که او با همکاری یکی از دوستانش به نام سامان رضاپور که او را با نام سامان ویلسون می‌شناسند، گروه زد بازی را تاسیس کرد. این یک گروه موسیقی رپ فارسی است و اعضای آن در سه شهر مختلف تهران، لندن و پاریس فعالیت دارند.

سامان رضاپور (سامان ویلسون)، مهراد مستوفی‌راد (مهراد هیدن) و سهراب مرادخواه (سهراب ام‌جی) سه خواننده اصلی و اولیه این گروه بودند. بعد‌ها اعضای بیشتری از جمله نسیم پاریزه، علیرضا جی جی، سیجل به این گروه پیوستند. تک آهنگ تابستون کوتاهه اولین آهنگ این گروه است که در سال ۱۳۸۶ منتشر شد. آهنگساز این آهنگ، علیرضا جی جی و خوانندگان آن مهراد هیدن، نسیم، علیرضا جی جی، سیجل و سامان ویلسون بودند. این آهنگ به عنوان یکی از بهترین آهنگ‌های رپ فارسی شناخته می‌شود.

 

شاعر‌ گروه زدبازی کیست؟
مهراد قبل از انحلال گروه زدبازی در مورد شاعر این گروه گفت: “ما هیچوقت نقشه نمی‌کشیم کـه چی بخونیم. اکثراً “زدبازی” عقیده‌های خودمونه و حرف‌هایی هست کـه خودمون دوست داریم بگیم. از روزی هم که شروع کردیم فقط برای خودمون می‌خونیم. خیلی‌ها فکر می‌کنن یک نفر از ما شعر‌ها رو میگه. اما هر کدوم از مـا هر قسمتی رو که قراره بخونه، خودش شعرش رو هم میگه”

 

ازدواج و محل زندگی مهراد هیدن
عکس های زیادی از مهراد هیدن با افراد مختلف پخش شده که بر این اساس هربار عکسی از او و همسرش منتشر می شود که کذب بوده و مهراد هیدن در حال حاضر مجرد است.

مهراد هیدن اکنون در انگلیس زندگی می کند و به ایران رفت و آمد دارد.

 

نظر مهراد درباره فحاشی در موسیقی رپ
برخی افراد به فحاشی‌هایی که در آهنگ‌های او وجود دارد، انتقاد می‌کنند. به نظر هیدن این کلمات همان چیزی است که اکثر جوانان در محاوره به کار می‌برند، مخاطب آن شخص خاصی نیست و به جای تمرکز روی خود کلمه فحش به منظوری که پشت آن وجود دارد، باید توجه شود. همچنین این رپر معروف فحاشی را جزء موسیقی رپ می‌داند و می‌گوید: ” فحش جزء فرهنگ موسیقی رپه! وقتی شما با کسی دعوات میشه دیگه بر نمیگردی بگی “بی ادب چرا این کار رو می‌کنی؟ دیگه دوستت ندارم”! اینجوری که نمیشه! فحش یک جور رو راست بودنه، به نظر من همه باید یاد بگیرن که خودشون باشن ….”

 

مهراد هیدن و بی تی اس ، درگیری هواداران دو گروه موسیقی
هیدن پستی با کاوری شبیه لوگوی آرمی ها یا طرفداران بی تی اس منتشر کرد. این مساله مورد اعتراض طرفداران بی تی اس در ایران قرار گرفت اما هیدن به تندی علیه آنها جبهه گرفت و از واژه غیر مودبانه ای استفاده کرد که مجله دایان از بیان آن معذور است.

هوادران بی تی اس هم دست به کار شدند و با با ریپورت کردن پست خبر هیدن آن را حذف کردند. که این حرکت واکنش دوباره هیدن را در پی داشت.او این بار به زبان انگلیسی به پاک شدن پست اعتراض کرد و هواداران bts در ایران را “وطن فروش” خواند.

طرفداران غیر ایرانی bts هم کپی کردن لوگوی هیدن از آرمی این گروه کره ای را تائید کردند. مهراد هیدن در ویدیویی در پیج خود گروه بی تی اس را به چالش دعوت کرد و گفت «من ۷به ۱ همه این گروه را حریف هستم.» هیدن بازهم تاکید کرد که کار او کپی نیست.

 

پیج اینستاگرام مهراد هیدن
مهراد هیدن در اینستاگرام صفحه ای به آدرس زیر دارد

(mehradhiddenofficial@)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top