آزمایش بکارت قبل از ازدواج

چگونگی صدور گواهی سلامت پرده بکارت از پزشکی قانونی

پرده بکارت , بکارت , عکس پرده بکارت , آزمایش بکارت قبل از ازدواج

داشتن گواهی سالم بودن پرده بکارت برای دختران این زمانه تبدیل به ی مساله مهم شده است، برای پسران هم مهمه که با دختری که قراره باهاش ازدواج کنه باکره باشه. برای صدور گواهی سالم بودن بکارت خیلی باید دقت کرد که مهمترین نکاتش از قرار زیر است .

انواع پردهای بکارت با شکل , گواهی سلامت دوشیزگان , معاینه پرده بکارت , گواهی سلامت

نکته ی اول در صدور اول گواهی بکارت

بیماری که صرفا جهت معاینه مراجعه می‌کند و قرار است که نتیجه معاینه بکارت به صورت شفاهی به وی گفته شود نیاز به احراز هویت ندارد، ولی اگر درخواست گواهی کند باید حتماً احراز هویت شود.

نکته ی دوم در صدور اول گواهی بکارت

انجام معاینه بکارت باید با رضایت فرد مورد معاینه و یا والدین و سرپرست قانونی وی صورت گیرد. باید توجه داشت که حتی اگر انجام معاینه بکارت به درخواست مراجع قضایی باشد در این حالت نیز پزشک بدون اجازه فردی که قرار است مورد معاینه قرار گیرد حق معاینه ندارد واگر فرد مذکور اجازه معاینه ندهد باید در پاسخ استعلام مرجع قضایی چنین نوشت که: «نامبرده همکاری لازم جهت انجام معاینه بکارت را ندارد، لذا انجام این معاینه در حال حاضر مقدور نیست.»

نکته ی سوم واسه صدور اول گواهی پرده بکارت

بهتر است که گواهی بکارت در دو نسخه تهیه گردد که یکی به فرد معاینه شده یا ولی وی تحویل شده و دیگری نزد پزشک صادرکننده یا در پرونده پزشکی بیمار باقی بماند.

همچنین بهتر است که روی هر یک از دو نسخه گواهی یک عکس جدید از فرد معاینه‌شده که ترجیحاً به صورت تمام‌رخ تهیه شده و با چهره فرد مورد معاینه هم‌خوانی دارد چسبانده شده و روی آن مهر پزشک معاینه‌کننده زده شود، به طوری که مهر هم عکس و هم برگه گواهی را بپوشاند و در نتیجه امکان تعویض عکس وجود نداشته باشد و سپس روی عکس ممهور را با چسب شیشه ای بچسبانیم تا تعویض آن غیرممکن گردد. در این موارد می‌توان گواهی را به این ترتیب نوشت: «از صاحب عکس الصاقی ممهور به مهر اینجانب بر روی این گواهی که بر اساس شناسنامه ارایه شده، خانم…….. نامیده می‌شود و اثر انگشت وی نیز در انتهای این گواهی ثبت شده است در تاریخ…. ساعت…. معاینه به عمل آمد و…….».

نکته ی ۴ در صدور اول گواهی بکارت – گواهی سلامت

در امر صدور گواهی بکارت ضروری است که علاوه بر تاریخ، حتما ساعت دقیق معاینه نیز ثبت شود تا این گواهی در آینده مورد سوء‌استفاده قرار نگیرد. برای بهتر مشخص شدن علت این امر به مثال زیر توجه نمایید: دختر خانمی‌توسط خانواده جهت معاینه بکارت در ساعت ۱۰ صبح به پزشک مراجعه نموده و تحت معاینه قرار می‌گیرد و برای وی گواهی بکارت در همان تاریخ صادر می‌گردد.

از نظر قانون این گواهی، بکارت فرد مورد معاینه را تاساعت ۲۴ آن روز اعلام می‌دارد، در حالی که ممکن است در طی ساعات باقی مانده از آن روز، هر اتفاقی رخ دهد! که در این حالت پزشک صادرکننده گواهی بکارت فرد مورد معاینه را تا آخرین ساعات آن روز گواهی نموده است. از طرف دیگر لازم است که تاریخ و ساعت صدور گواهی هم به عدد و هم به حروف نوشته شود تا قابل دستکاری نباشد.

نکته ی پنجم در صدور اول گواهی پرده بکارت

نمونه گواهی سلامت دوشیزگان , معاینه بکارت در پزشکی قانونی , گواهی سلامت بکارت , متن گواهی سلامت عروس

نکته بسیار با اهمیت دیگر این است که الزاماً باید گواهی صادر شده به خود فرد تحویل داده شود و اگر وی صغیر یا مهجور بود، گواهی باید تحویل ولی یا قیم وی گردد و پزشک اجازه ندارد گواهی را به سایر بستگان و دوستان فرد مورد معاینه تحویل دهد.

نکته ی ششم برای صدور اول گواهی بکارت – معاینه پرده بکارت

در موارد نادر ممکن است دختر خانمی‌ دارای هایمن بدون سوراخ (Imperforated hymen) باشد که با اولین قاعدگی برای وی مشکلاتی پیش می‌آید که الزاماً باید توسط پزشک یک برش صلیبی‌شکل روی هایمن وی به منظور تخلیه محصولات قاعدگی ایجاد گردد.

باید توجه داشت که در موارد پرده بکارت بدون سوراخ لازم است که پس از گرفتن مجوز قانونی اقدام به جراحی و ایجاد برش روی پرده بکارت نمود، ولی در مواردی که باعث بروز علایم حاد شده و وضعیت اورژانسی را ایجاد کرده است، نیازی به اخذ مجوز نبوده و پزشک معالج می‌تواند پس از ثبت کلیه علایم و تشخیص، اقدام به درمان جراحی بنماید و سپس برای بیمار گواهی مبنی به انجام اقدامات درمانی صادر نماید.

نکته ی هفتم در صدور اول گواهی بکارت  – گواهی سلامت دوشیزگان
انتخاب و پذیرش بیمار جهت معاینه هایمن: نظر به اینکه این معاینه (به جز در موارد تجاوزات جنسی) حالت اورژانسی ندارد و از طرفی نیاز به مهارت و تجربه دارد، پزشک می‌تواند بیمارخود را بپذیرد و یا رد نماید. مثلاً اگر بیمار به قصد دریافت گواهی سلامت هایمن مراجعه می‌کند، بدیهی است پزشک می‌تواند بیمار را مشروط به اظهارنظر شفاهی بپذیرد یا صدور گواهی را مشروط به سالم بودن‌هایمن نماید و یا با بیمار شرط کند که اگر تشخیص مشکل باشد، گواهی صادر نمی‌کند و باید به مرجع دیگری که تبحر بیشتری دارد مراجعه نماید.

نکته ی هشتم واسه صدور اول گواهی بکارت

در صدور گواهی بکارت بهتر است که چند پزشک با تجربه در کنار یکدیگر اقدام به معاینه و صدور گواهی نمایند، چرا که در این حالت امکان اشتباه بسیار کمتر خواهد بود و از نظر قانونی نیز ارزش و اعتبار این گواهی بالاتر می‌باشد و دفاع از گواهی صادر شده نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

نکته ی آخر در صدور اول گواهی بکارت

در صورت وجود هرگونه شک و ابهام در تعیین وضعیت بکارت فرد مورد معاینه، نباید اقدام به صدور گواهی کرد و لازم است وی را به فرد با تجربه‌تر یا به پزشکی قانونی ارجاع نمود.

 

پزشکی قانونی و بکارت , گواهی بکارت , گواهی سلامت کولورکتال , گواهی سلامت پزشکی قانونی

انواع پردهای بکارت با شکل

 آزمایش پرده بکارت زنان و ایدز مردان پیش از عقد+عکس

معاینه بکارت , برگه سلامت , نحوه معاینه بکارت توسط پزشک , برگه سلامت دختر

معاینه بکارت در پزشکی قانونی

مواردی که قبل از ازدواج باید بررسی شود

آزمایش‌های پیش از ازدواج از جمله آزمایش‌های عفونی و ژنتیکی و اعتیاد می‌توانند، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و سلامت خانواده داشته باشد. در این مقاله به انواع این آزمایش‌ها و چگونگی انجام آنها می‌پردازیم.

پیش از ازدواج، از زوجین آزمایش‌های مربوط به بیماری‌های تالاسمی، عفونی -كه امكان انتقال آن از طریق تماس جنسی است-، كم‌خونی و آزمایش ادرار برای رد اعتیاد گرفته می‌شود. در صورتی كه فردی واكسن‌هایی مانند كزاز، دیفتری، سرخجه و… را نزده باشد نیز آنها را دریافت می‌‌كند. تمامی این موارد، جزو آزمایش‌های استاندارد و اجباری است. برخی پزشكان نیز توصیه می‌كنند در كنار این آزمایش‌ها، توانایی باروری مردان و زنان بررسی شود. بنابراین توصیه می‌شود حتما پیش از ازدواج، زوجینی كه رابطه خانوادگی نزدیك یا سابقه بیماری‌ در آنها وجود دارد، مشاوره ژنتیك داشته باشند. در مشاوره‌های ژنتیك، درخت ژنتیكی از بیماری‌های كه در خانواده وجود دارد، كشیده می‌شود. در صورتی كه امكان انتقال بیماری به نسل بعدی وجود داشته باشد، توصیه‌ها و آزمایش‌های لازم – از جمله تالاسمی كه متاسفانه در كشور ما خیلی شایع است- داده می‌شود تا كودكی با بیماری تالاسمی به دنیا نیاید. همچنین شما می‌توانید طی معاینات متخصص زنان سوالات موردنظرتان را در حضور یكدیگر از وی بپرسید تا مشكلاتی حین ازدواج یا پس از آن برایتان به وجود نیاید.

One thought on “آزمایش بکارت قبل از ازدواج

  1. با سلام
    پیشنهاد اینجانب به مسولان این است که تست بیماری های منتقله از راه مقاربت نیز به لیست آزمایشان پیش از ازدواج اضافه گردد. معاینه فیزیکی در هر دو جنس جهت رویت ضایعات زگیل و تبخال و ترشحات چرکی و آزمایش برای تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، هپاتیت، ایدز، سوزاک و عفونت های کلامیدیایی و قارچی.
    همچنین معاینه بکارت عروس در این مرحله می تواند انجام گیرد که هم از نظر داشتن و نداشتن رابطه قبلی و هم نوع و جنس بکارت اطلاعات کافی در اختیار طرفین قرار داده شود. انجام این معاینات و آزمایشات برای جلوگیری از شیوع بیماری های مقاربتی خطرناک مانند و زگیل تناسلی که می تواند عامل سرطان های مختلف از جمله سرطان دهانه رحم در خانمها باشد، تبخال تناسلی و … است. زیرا در بسیاری موارد مشاهده شده که داماد و خانواده داماد پس از آزمایشات روتین ازدواج درخواست گواهی سلامت بکارت برای عروس می کنند و درنهایت دختری که سابقه ارتباط جنسی نداشته را میخواهند اما دریغ از این که داماد قبل از ازدواج بارها روابط نا مشروع و غیر اخلاقی خارج از خانواده را تجربه نموده و مبتلا به زگیل تناسلی تناسلی بوده و بعد از برقراری رابطه جنسی با همسر بیماری را به وی تیز منتقل کرده است و در سالیان بعدی مکن است زن مبتلا به سرطان دهانه رحم شده و مجبور به جراحی و شیمی درمانی و خارج نمودن رحم گردد و در نهایت مرد با این ادعا که همسرش بیمار است و یا کامل نیست، وی را طلاق داده و زنی دیگر بگیرد واقعا چنین چیزی منصفانه نیست حتی در بسیاری موارد ممکن است مرد ادعا کند بیماری را از همسرش گرفته در حالی که خود از ابتدا ناقل آن بوده است. بنابراین برای مقابله با چنین بیماری هایی و تلاش جهات ریشه کن کردن این نوع سرطانها، همچنین واداشتن نوجوانان و جوانان به حفظ سلامت و پاکی و نداشتن روابط جنسی پیش از ازدواج به این دلیل که در آزمایشات قبل ازدواج تشخیص داده خواهند شد و با تاکید بر این نکته که این امراض هرگز درمان قطعی و دایمی ندارند و همیشه در بدن خواهند ماند و ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند، سلامت اخلاقی جامعه نیز بیشتر تضمین می گردد. خواهشمند است مسولین رسیدگی فرمایند و این بیماری های مقاربتی را نیز از طرق آزمایشات خون و آزمایشات و معاینات فیزیکی پیگیری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top