راهکار هایی برای انجام یک خانه تکانی اصولی

thumbnail

چرا باید خانه تکانی بکنیم؟

خانه تکانی عید نوروز  برای ایرانی ها و بقیه کشورهای که عید نوروز را جشن میگیرند علاوه بر اینکه  هدفی برای تمیز کردن خانه باشد  بیشتر به اولین مرحله آماده شدن  برای برپایی عید نوروز تبدیل شده است.و یکی از فرهنگ های ریشه دار ایرانیان بشمار می رود. و مورخان تاریخی بر این معتقدند که فروردین ماه فروهرها است و بر اساس این باور فرهنگی و تاریخی فروهرها به منظور رستاخیز شدن سالی یکبار و در فروردین ماه به خانه بازمیگردنند و اگر در این مراجعت خانه را پاکیزه و آراسته ببینند برای افزایش برکت و شادی بیشتر آن خانه دعای خیر می کنند.

 

چرا باید خانه تکانی بکنیم؟

 

 

 

تاثیر خانه تکانی بر روی روح و روان

خانه تکانی علاوه بر مزایایی که برای  بهداشت محیط خانه و سلامتی افراد خانواده دارد و تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت فکر افرادی که در خانه زندگی می کنند دارد. شما می تواند برای اطلاع از تاثیر خانه تکانی بر روی روح و روان افراد خانواده به مقاله دیگر ما در سایت لادین رجوع کنید.

تاثیر موسقی بر روح و روان
تاثیر موسقی بر روح و روان

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟

پیشنهاد ما این است که از همین الان شروع کنید. شما با انجام روزی نیم ساعت می توانید بدون هیچگونه استرس و فشار ناشی از کار لیست بلند از کارهای خانه تکانی را انجام دهید. معمولا افراد به علت مشغله های کاری روزهای پایانی سال کارهای خانه تکانی را به روزهای آخر موکول می کنند و سعی می کنند حجم زیادی از کارهای در مدت زمان کوتاهی انجام دهند.و این موضوع باعث ایجاد استرس و خستگی برای افراد خانواده می شود. بنابراین توصیه می شود با داشتن یک برنامه ریزی ساده از فشارهای ناشی از کارهای خانه تکانی دوری کنید.

البته شاید همیشه این امکان وجود نداشته باشد که خانه تکانی را در یک مدت زمانی مشخص و با برنامه ریزی انجام داد. در این صورت پیشنهاد می کنیم که از روش خانه تکانی سریع استفاده کنید.

خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟
خانه تکانی را از کجا شروع کنیم؟

 

 

چگونه خانه تکانی بکنیم؟

اگر برای شروع کار دچار وسواس و استرس شده اید و نمی دانید که باید کار را از کجا شروع کنید بهتر است ابتدا یک سری به مطالب ما در رابطه با خانه تکانی آشپزخانه و خانه تکانی اتاق خواب ها  و خانه تکانی سرویس های بهداشتی بزنید. ما ترفندهای خانه تکانی را  بصورت کاملا اصولی آموزش داده ایم.

خانه تکانی آشپزخانه
خانه تکانی آشپزخانه

برای انجام خانه تکانی برنامه ریزی کنید

قبل از اینکه دست بکار شوید یک لیست از کارهای خانه تهیه کنید. این کار شما را از سردرگمی دور می کند. فضاهای خانه را تقسیم بندی کنید و بنویسید که قرار است در هر قسمتی از خانه چه کارهایی باید انجام شود. با این روش کارهای شما اصولی تر و سریع تر جلو می رود. بعد از انجام هر مرحله از کار به لیستی که تهیه کرده اید برگردید و آن را تیک بزنید. این موضوع باعث افزایش روحیه برای ادامه کار می شود.تیک زدن کارها یکی پس از دیگری خستگی شما را به در می کند.با این روش هیچ کاری هم از قلم نمی افتد.و باعث می شود از وقتتان استفاده بهینه بکنید.

برای انجام خانه تکانی برنامه ریزی کنید
برای انجام خانه تکانی برنامه ریزی کنید

لوازم مورد نیاز برای کارهای خانه تکانی را تهیه کنید

هر وسیله ایی که احساس میکنید در انجام کارهای خانه تکانی به شما کمک می کند دم دستتان قرار دهید.دنبال وسیله ها گشتن در حین کار انرژی شما را میگیرد و شما را کلافه می کند. حتی ممکن است شما را مجبور کند که چندین بار برای خریدن یک وسیله کوچک راهی خیابان پرترافیک که در روزهای پایانی سال شلوغ تر هم می شوند، بشوید. پارچه و دستمال هایی که قرار است برای نظافت از آنها استفاده شود را در سبد قرار دهید و سبد را در یک جای مشخص بگذارید. برای اینکه چیزی از قلم نیفتد ما لیستی از وسایل خانه تکانی را برای شما آماده کرده ایم:

چهار پایه، جارو، طی نخی، سطل کوچک و متوسط، دستمال گردگیری، انواع مواد شوینده، برس، مسواک کهنه، چوب بلند و …

وسایل لازم برای خانه تکانی
وسایل لازم برای خانه تکانی

خانه تکانی یک کار تیمی است

نیازی نیست که همه مسئولیت های انجام کارهای خانه تکانی را یک نفر برعهده بگیرد. و همه افرادی که در محیط خانه زندگی میکنند وظیفه دارند  بخشی از کارها را برعهده بگیرند.همت همگانی اعضای خانواده به انجام کارها سرعت می دهد. این موضوع علاوه بر اینکه در آسان کردن مراحل انجام خانه تکانی موثر است باعث پرورش روحیه تیمی بچه های خانواده می شود. و در واقع یکی از مهمترین فاکتورهای مهارت های تجتماعی را در آن تقویت می کد. از یچه ها بخواهید که در انجام کارها با شما شریک شوند.

کار تیمی برای خانه تکانی
کار تیمی برای خانه تکانی

 خانه تکانی عید را زیادی جدی نگیرید!!!

اجازه ندهید فضای خانه برای انجام کارها خشک و اعصاب خردکن شود. شما می توانید با پخش یک موسیقی شاد و دوست داشتنی روحیه افراد خانواده را بالا برید. اعضای خانواده نزدیک ترین افراد به یکدیگر هستند با هم در حین انجام کار شوخی کنید. رعایت این موضوع باعث می شود که افراد با آغوش باز از مشارکت در کارها استقبال کنند. خلاصه می توانید به این بهانه کلی در کنار هم خوش بگذرانید.

موسیقی و فضای شاد در خانه تکانی
موسیقی و فضای شاد در خانه تکانی

وسایل اضافی را دور بریزید

هر سال بخشی از وسایل خانه کهنه و فرسوده می شوند و دیگر کارآیی لازم را ندارند.پس بهتر به جای آنکه محیط خانه را با وسایل به درد نخور شلوغ کنیم،هر چه زودتر فکری به حال آنها بکنیم. خانه تکانی عید بهترین فرصت برای خلوت کردن خانه است. لباس هایی که دو سال است حتی به آنها نگاه نکرده ایم گویا این موضوع است که دیگر تا آخر عمر از آنها استفاده نمی کنیم، پس نیازی نیست که کمدها و کشوهایمان را با آنها پر کنیم و هر سال مجبور به تمیز کردن وسایلی بشویم که از آنها هیچ استفاده ایی نمیکنیم.

 

وسایل اضافی را در خانه تکانی دور بریزیم
وسایل اضافی را در خانه تکانی دور بریزیم

 

 

نکته آخر

در این مقاله سعی کردیم که شما برای یک مراحل خانه تکانی را برای شما یادآوری کنیم. و کلیت قضیه را به شما بگوییم. الما اگر می خواهید با تمام نکات خانه داری و نحوی انجام کارهای خانه بیشتر آشنا بشوید سایر مطالب ما را در این زمینه از دست ندهید. و یا اگر در روزهای پایانی سال شرایط ویژه ایی دارید و و با رسیدن سال جدید منتظر رسیدن نورسیده خود هستید مقاله خانه تکانی عید در بارداری می تواند بخش زیادی از درگیری های ذهنی شما را حل کند.

 

عکس خانه تکانی
عکس خانه تکانی

 

دعای تمیزی خانه

تعبیر خواب خانه تکانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویدیو : راهکار هایی برای انجام یک خانه تکانی اصولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter