همه چیز در مورد فینگر فود و انواع آن

thumbnail
فینگرفود چیست

فینگرفود چیست؟

فینگر فود به غذایی گفته می شود که برای خوردن آنها به قاشق و چنگال و چاقو و… نیازی نیست. و با دست به یکباره خورده می شود. و همان طور از اسم آن برداشت می شود از دو کلمه انگیسی (فینگر) به معنای انگشت و (فود) به معنای غذا گرفته شده است،بر همین اساس به آن غذاهای بندانگشتی ( و یا لقمه ) نیز گفته میشود. و در مقابل غذاهای مفصل که برای سرو آنها به ابزارهایی مانند قاشق و چنگال و امثالهم نیاز است قرار میگیرد.

تاریخچه فینگر فود

بنا به تعاریف ارائه شده برای فینگرفود شاید بتوان گفت که تاریخچه آن به خیلی قبل تر از بوجود آمدن اسم فینگرفود برمیگردد. زمانی که انسان ها هنوز وسیله ایی برای صرف غذا اختراع نکرده بودند وغذاها با دست خورده می شده است.

اما موضوعی که بعنوان فینگرفودهای جدید از آن نام برده می شود تقریبا  به سال هایی معادل  ۱۳۱۹ شمسی برمی گردد، زمانی که کافه ها در آمریکا رونق میگیرد و کافه داران برای سرو غذایی به عنوان میان وعده برای مشتریانشان با خلاقیت به تهیه لقمه های کوچک روی می آوردند.و بعد از آن به مرور زمان این موضوع همه گیر شد و به سایر نقاط جهان نیز منتقل شد.

 

 

 

 

 

فینگر فود برای تولدها و مراسمات

فینگرفود برای تولد
فینگرفود برای تولدجایگاه فینگرفود برای جشن تولدها و مراسم ها

امروزه برگزاری یک جشن تولد و مراسم دورهمی ابعاد مختلفی به خود گرفته است، یک صاحب جشن ترجیح میدهد که بیشتر در کنار مهمان های جشن خود به شادی و خوش و بش بگذراند تا اینکه در آشپزخانه خود را با درست کردن غذاهای پردردسر خسته کند. از طرفی سرو یک غذای مفصل و تعارفات حاصل از  آن و اینگونه پذیرایی ها در مهمانی ها حتی برای مهمان ها نیز حاشیه ها خود را بهمراه دارد و باعث می شود کمتر از برنامه های شاد جشن استفاده کنند وبجای شادی و تفریح و ایجاد یک محیط پرشور و نشاط وقت خود را با مسائل کم اهمیت از بین ببرند. بنابراین در حال حاضر برای برگزاری مراسم پاگشا ،جشن تولد ، جشن عقد بهتر از فینگرفودهای ساده و

خوشمزه برای پذیرایی ها استفاده می شود.

علاوه بر مسائل مطرح شده در وضعیت اقتصادی امروزه برگزاری یک مراسم ساده هزینه های سنگین زیادی دارد، که شاید فکر کردن به این مسئله نیت یک دورهمی خودمانی را نیز در نطفه خفه کند،هر چند که نیت اصلی از برگزاری یک جشن ایجاد شادی و رفع خستگی روزهای پراسترس کاری است و شاید اصلا نیازی به خرج های آنچنانی نیست.لذا می توان با استفاده از فینگرفود های ساده و کم هزینه به دور از هر گونه تعارف و زیاد روی در هزینه ها می تواند کار را برای بودن در کنار هم آسانتر کرد.

 

 

 

فینگر فودهای معروف دنیا

در فرانسه به فینگرفود کاناپه (به معنای جایی برای استراحت ) گفته می شود، فینگرفود کاناپه معمولا از ریختن مواد غذایی بر روی یک لایه نان تست نازک درست می شود.و یکی از معروف ترین فینگرفودهای فرانسویی  (ولوان) است که گوشت قرمز و یا تکه ایی از یک ماهی را در یک خمیر دایره ایی شکل همراه با سس مخصوصش قرار می دهند.

فینگرفود فرانسویی
فینگرفود فرانسویی

بروسکتا : فینگرفود ایتالیایی که با استفاده از روغن زیتون طعم دار میشود یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین فینگرفودهای دنیا  به حساب می آید.

یک فینگرفود دانمارکی به نام (ساندویچ سالمون دودی) که با استفاده از کرفس تازه و خیار بهمراه تیکه های کوچکی از ماهی سالمون در برش های کوچک نان سرو می شود.

در تاریخ برزیل ذکر شده است که به علت علاقه شدید شاهزاده  به ران مرغ، آشپز دربار با خلاقیت گوشت مرغ و مواد غذایی را در خمیری به شکل ران مرغ به شکل لقمه می پیچیده و بعنوان فینگرفود معروف برزیل با نام ( کوشینا ) که مورد علاقه شاهزاده بوده است را سرو میکرده است.و همچنین فینگرفود معروف رومئو و ژولیت که نام آن بر گرفته از رمان معروف شکسپیر است در برزیل بسیار پر طرفدار است.

فینگرفود دانمارکی ساندویچ ماهی دودی
فینگرفود دانمارکی ساندویچ ماهی دودی

در کشورهای آفریقایی مانند اتیوپی و اریتره مواد غذایی مورد علاقه خود را بر روی نانی به اسم نان اینجرا میچینند و بعنوان فینگرفود استفاده میکنند.

در کشورهای آسیایی فینگرفود ها طرفداران زیادی دارد،برای مثال در ژاپن غذای معروف سوشی که با استفاده از برنج نرم شده و محدوده گسترده ایی از موادغذایی تهیه میشود بصورتی که می تواند ذائقه  گیاهان خواران را نیز پوشش بدهد.

لقمه سمبوسه که برای ایرانی ها نیز آشنا است در هند یکی از فینگرفود های معروف و دوست داشتنی است.

فینگرفود بروسکتا
فینگرفود بروسکتا

فینگرفود ایرانی
فینگرفود ایرانی

فینگرفود ایرانی

فینگرفود های ایرانی سبک و سیاق منحصربفرد خود دارند. از دیرباز زنان ایرانی برای همسران و فرزندان خود که قصد مسافرت و خارج شدن از خانه را داشته اند را با لقمه های کوچک غذا راهی میکردنند، و این لقمه های کوچک در فرهنگ ایرانی داستانی ریشه دار دارد. از معروف ترین فینگرفودهای ایرانی می توان به ته چین زرشک پلو ، باقالی پلو با گوشت، کاناپه کشک بادجان و کاناپه میرزاقاسمی اشاره کرد. همچنین فینگرفود الویه نیز در ایران طرفداران بسیاری دارد.

 

انواع فینگر فود

فینگرفود های سراسر دنیا به دو دسته کلی فینگرفودهای سرد و گرم تقسیم می شوند. اما فینگرفود های جدید براساس مواد تشکیل دهنده نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند.

 فینگر فود سبز :

فینگرفود هایی که با استفاده از سبزیجات و میوه های  تازه و غذاهای که بابت طبع گیاهخواران و کسانی است که به غذای سالم اهمیت ویژه ایی میدهند است.

فینگر فود نشاسته‌ای:

فینگرفودهایی مانند ساندویچ های کوچک، برشهای کوچکی از یک پیتزا، پیراشکی ها،  کراکر ها و حتی تعدادی از شیرینی ها جز این دسته از فینگرفودها می باشند.

فینگر فود پروتئینی:

فینگر فودهایی که با استفاده از گوشت قرمز و یا گوشت های سفید تهیه می شوند. مانند سمبوسه، تکه های کوچک از ران مرغ مرغ و..

فینگر فود تنقلات:

مجموعه ایی از آجیل ها و پاپ کرن ها و حتی چیپس و پفک

فینگر فود غرق سس :

غذاهایی که بهمراه سس فراوان سرو می شوند، شاید بتوان فینگرفود الویه را از دست از فینگرفودها دسته بندی کرد

فینگر فود دسری :

غذایی نشاط آور مانند آبنبات ها،کوکی ها ، کیک ها و …

 

امیدوار هستیم مطالب تهیه شده مورد توجه شما همراهان عزیز قرارگرفته باشد. و این مقاله توانسته باشه کمک شایانی در انتخاب فینگر فود به شما عزیزان کرده باشد.در ادامه نظر شما به چند عکس از بهترین فینگرفودهای جهان جلب میکنیم.

بهترین فینگرفود
بهترین فینگرفود

 

 

فینگرفود نشاسته ایی
فینگرفود نشاسته ایی
فینگرفود ساده و خوشمزه
فینگرفود ساده و خوشمزه

 

فینگرفود ساده و کم هزینه
فینگرفود ساده و کم هزینه
فینگرفودهای ساده
فینگرفودهای ساده
ویدیو : همه چیز در مورد فینگر فود و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter