یونس غزالی در اخراجیها

thumbnail

بیوگرافی کامل یونس غزالی

 یونس غزالی متولد ۲۵ شهریور  ۱۳۷۰ و دارای دیپلم گرافیک می باشد.
به رشته انیمیشن علاقه زیادی دارد.و ورودبه عرصه بازیگری رو مدیون برادرشون عباس غزالی هستند
فیلم ها
۱-  در میان ابرها (۱۳۸۶)
۲-  اخراجیها (۱۳۸۵)
۳- ماه جبین
۴- آواز خاک
سریال ها
۱-در چشم باد
۲- وضعیت سفید  ( اينو من از شبكه 3 ديدم خيلي خوب بود )
۳- یوسف پیامبر
۴- صد و یک راه برای ذله کردن پدر و مادرها
۵-ماه محبوب خدا

در ادامه عكس هاي بيشتري از يونس ببينيد…..


زندگی یونس غزالی صحبتی با مادرش

می شد حدس زد. می شد از همان اول هم فهمید که «امیر» پسر عجیب و غریب سریال وضعیت سفید، برای خیلی ها محبوب است؛ پسری خجالتی با حال و هوای خاص خودش در بزنگاه عاشقی در ابتدای راه بلوغ. یونس غزالی در نقش امیر آن قدر خوش درخشید که تبدیل به یکی از استثنایی ترین کاراکترهای نوجوان در میان فیلم ها و سریال های ایرانی شود.

 

به قول حمید نعمت الله، کاراکتر امیر، از آن کاراکترهای آنتیک است که یونس نازنین هم به شکل خارق العاده ای آن را به تصویر کشیده است؛ همان پسری که در اولین تجربه کارگردانی روح الله حجازی یعنی فیلم «در میان ابرها» هم از او بازی بسیار خوبی رو در روی الناز شاکردوست دیده بودیم. او یک انیماتور خوب است و تا حالا هم چند انیمیشن دوبعدی ساخته که انگار خیلی هم مورد توجه دوستانش قرار گرفته.

یونس، اخلاق های خاص خودش را دارد و اهل مصاحبه نیست. حالا یونس غزالی در نظر سنجی از مخاطبان تماشا با 66 درصد آرا توانسته محبوب ترین بازیگر این سریال شود. جالب اینکه عباس غزالی، برادر یونس که در این سریال در نقش عموبهروز او بازی می کرد، هم توانست در رده دوم جای بگیرد. دیدیم حالا که یونس خودش اهل حرف نیست. با مادرش، خانم اقباله آشنا شویم. برای این گپ و عکس ها، عباس غزالی خیلی به ما کمک کرد؛ برادری که دلش هم برای یونس ضعف می رود. او برای رسیدن عکس های کودکی شان بی دریغ به ما کمک کرد که از همین جا از او تشکر ویژه می کنیم.

*شما چند فرزند دارید؟

شش فرزند، پنج پسر و یک دختر دارم. یونس فرزند آخر خانواده است.

*یونس دقیقا چه زمانی به دنیا آمد؟ تاریخ تولدش چه زمانی بود؟

26 شهریور سال 1370 در بیمارستان آپادانا به دنیا آمد. متاسفانه ساعتش یادم نیست ولی قبل از اذان ظهر بود.

*چه شد که اسمش را یونس گذاشتید؟

نیت کردم و خواستم که اسم پسرم را از قرآن انتخاب کنم. قرآن را باز کردم و سوره یونس آمد و چون اسم خیلی زیبایی بود، این اسم را روی پسرم گذاشتم.

*عباس و یونس در کودکی شان بچه های بازیگوش و شیطانی بودند؟

عباس آره، خیلی شیطان بود، زرنگ و باهوش و خیلی هم فرز بود. اما یونس برعکس، پسر خیلی آرامی بود و خیلی هم حرف گوش کن بود.

*خاطره ای از شیطنت آنها دارید که برایمان تعریف کنید؟

خاطره که زیاد دارم. یادم است که همیشه از مدرسه عباس به من زنگ می زدند که دنبال او بروم چون مدام دعوا می کرد و مصدوم می شد یا سرش یا دستش یا پایش زخم شده بود و این برای من و پدرش دیگر عادی شده بود. درباراه یونس هم خاطره ای که یادم می آید؛ او تازه یاد گرفته بود راه برود و تاتی تاتی می کرد که ما چند تا خانواده شده بودیم و به پارک رفته بودیم. مشغول حرف زدن بودیم که یکهو به خودم آمدم دیدم یونس نیست. فکر کردم دست پدرش یا برادرانش است بعد که دیدم پهلوی آنها هم نیست، خیلی نگران شدم و گریه کردم و به حراست پارک سپردیم و اسمش را صدا کردند و بعد از چند دقیقه یونس را کنار رودخانه ای که در آن پارک بود و اتفاقا خیلی هم عمیق و بزرگ بود، دیدم که لب رودخانه ایستاده بود و خدا را شکر پیدایش کردیم.

*یونس بچه درسخوانی بود یا برای درس خواندنش مجبور بودید مدام به او تذکر بدهید یا تنبیه اش کنید؟

یونس خیلی درسخوان بود و هیچ وقت درباره درس خواندن تذکری به او ندادم. خودش درسش را می خواند و نمرات عالی می گرفت. یونس در دو سالگی پای تلویزیون می نشست و خیلی مجذوب نگاه می کرد. همه بچه های من از بچگی دست به قلم بودند و نقاشی هایشان خیلی خوب بود اما عباس و یونس واقعا نقاشی را دوست داشتند و دنبال کردند  اما از یک جایی دیگر عباس نقاشی را رها کرد ولی یونس همچنان با علاقه آن را ادامه می دهد و الان برای خودش انیماتور شده.

*شما و همسرتان چقدر با بازیگرشدن عباس و یونس موافق بودید؟

خیلی زیاد. من و پدرش علاقه مند بودیم که فرزندانمان پا به عرصه هنر بگذارند و بازیگر شوند.

*سریال وضعیت سفید را کامل دیدید؟

بله دیدم.

*اگر صادقانه بخواهید بگویید در این سریال عباس بهتر بازی کرد یا یونس؟

صادقانه والله هردوتایشان. لحظاتی عباس خیلی خوب بود و لحظاتی هم یونس در بازی اش درخشید ولی در کل نقش دو پسرم نسبت به باقی بازیگران در این سریال و حتی در کارهای دیگر، نقش های سختی بود که گاهی ما را نگران می کرد و من می ترسیدم. مثلا یادم است که در صجنه ای یونس ریسه های چراغانی را دور خودش پیچیده بود و آن چراغ ها روشن و خاموش می شد. خیلی وحشت کردم و همین طور آن صحنه ای که عباس برای ترک اعتیاد در آن خزینه رفته بود و زیر آب نفسش را حبس کرده بود از دیدن این صحنه ها خیلی عصبی می شدم.

*کاراکتر امیر روحیات خیلی خاصی دارد. چقدر روحیه یونس به امیر نزدیک است؟

خیلی. به خصوص آن جاهایی که کنجکاوی، تحقیق و جست و جو می کرد یا نقاشی می کرد، به شخصیت خودش خیلی نزدیک بود. ولی آن جاهایی که پررویی و گستاخی می کرد واقعا متعجب می شدم که آیا این پسرم است؟ چون یونس خیلی پسر باادب و بی سر و صدایی است.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم دی ۱۳۹۰ساعت 12:31  توسط   |  نظر بدهید

یونس غزالی را بیشتر بشناسید

در مسیر نوجوانی به جوانی است، همه جا هست و هیچ کس او را جدی نمی‌گیرد، عاشقی دلخسته‌ای که همه را با گنگی‌ها و پرگویی‌هایش کلافه می‌کند اما تا به اینجای کار حسابی خودش را در دل مخاطبان قاب شیشه‌ای جا کرده است. امیر قصه «وضعیت سفید» که مخاطبان این شب‌های شبکه 3 و هم‌نسلانش در دوران موشکباران دهه 60 را پر از حس نوستالژیک توامان با بغض و لبخند می‌کند.

نقش امیر در سریال «وضعیت سفید» را یونس غزالی بازی می‌کند. بازیگری که با وجود تجربه کم‌اش تحسین همه را برانگیخته است و از همین حالا باید آینده خوبی برای استعداد او تصور کرد.

روح الله حجازی کاشف استعداد یونس غزالی

سینمادوستان پیش از این بازی‌‌اش را در فیلم «در میان ابرها» به یاد می‌آورند؛ غزالی در خصوص چگونگی دعوت شدنش از سوی روح الله حجازی برای بازیگری می‌گوید: «قبلا دوتا فیلم رو براشون بازی کردم و همکاری من با ایشون از فیلم «ماه جبین» و «آواز خاک» آغاز شد و از من شناخت کافی داشتن و برای «در میان ابرها» هم دعوت کردن و نقش رو دوست داشتم و همچنین فیلمنامه را پذیرفتم.»

حسن پورشیرازی یونس غزالی را به ما پیشنهاد داد.

اما گویا حمید نعمت‌الله که با جسارت تحسین برانگیزش برای سپرن نقش اول سریالش به این چهره‌ ناشناس و به کارگیری ظرفیت‌ها و توانایی‌های او غزالی را به عنوان یکی از استعدادهای امروز بازیگری مطرح کرده است، هیچکدام از کارهای پیشین او را ندیده است و برای یافتنش هم ماه‌ها زحمت کشیده و کلی از پیدا کردنش هم هیجان‌زده شده است.

این کارگردان در مصاحبه‌ای با مهر گفته است: «به لحاظ سنی و ظاهری بازیگری مثل امیر کم بود و بازیگرانی هم که داشتیم چهره‌های شیک داشتند. از تعدادی از علاقمندان تست گرفتیم، اما کسی را با ویژگی‌هایی که در نظر داشتم، پیدا نکرده بودیم. خیلی هم نگران شده بودم، چرا که زمان فیلمبرداری هم نزدیک می‌شد. خیلی به ندرت پیش آمده من کلافه بودنم را به گروه نشان بدهم، اما برای انتخاب بازیگر نقش امیر کلافگی خودم را به گروه نشان دادم و به همه گفتم به مدارس بروند و دنبال چهره‌ای بگردند. تا اینکه حسن پورشیرازی قرار بود نقشی را بازی کند، یونس غزالی را به ما پیشنهاد داد. وقتی بچه‌ها با او تماس گرفتند، گفت بازی نمی‌کند. من هم بی خیال شدم. تا اینکه یک نفر دیگر یونس را پیشنهاد داد. سرانجام به عباس غزالی زنگ زدیم و به او گفتیم که برادرش را برای بازی راضی کند. وقتی امیر را پیدا کردم به حدی هیجان زده شدم که به گروه سریع گفتم این بازیگر انتخاب شد.»

سربازی که اصلا به دنبال شهرت نیست

یونس این روزها در پادگان دارد خدمت سربازی را سپری می‌کند. اصلا اهل مصاحبه نیست. علاوه بر این که بازیگر است، نقاش هم هست. او به شدت به انیمیشن علاقه‌مند است و تصمیم دارد بعد از اتمام دوره سربازی‌اش این حرفه را ادامه بدهد. یونس شخصیت خاصی دارد. اصلا به دنبال شهرت نیست. مثلا اگر عکسش روی جلد یک مجله چاپ شود اصلا برایش اهمیت ندارد. یک جوری خاص است. به دنبال علایق خودش است. اینها گفته‌های بازیگر نقش بهروز، درباره برادرش یونس غزالی است.

ته‌تغاری خانواده و نابغه‌ای که در رفاقت می‌توان روی او حساب کرد

عباس غزالی که به واسطه حضور برادر کوچکترش در «وضعیت سفید» برای نقش بهروز انتخاب شده است در ادامه می‌افزاید: «یونس از من کوچک‌تر و ته‌تغاری خانواده است، اما بدون اغراق بگویم به نظرم یونس یک نابغه است نه در بازیگری بلکه در اخلاق و رفتار. او کلاس‌های بازیگری نرفته است اما اصول بازیگری را غریزی می‌داند. او بسیار کم‌حرف است اما در رفاقت می‌توان روی او حساب کرد.»

امیر خیلی به یونس شباهت دارد

بازیگر نقش بهروز در بخش دیگر مصاحبه‌اش با جام جم از شباهت یونس و امیر و هم‌بازی شدن با او می‌گوید: «امیر خیلی به یونس شباهت دارد. خوشحالم که با یونس در «وضعیت سفید» همبازی بودم. همکاری برادرم که در سریال نقش عموی او را بازی می‌کنم خیلی با من زیاد بود و وقتی روبه‌روی هم بازی داشتیم خیلی به من در انتقال حس‌هایم کمک می‌کرد.»

علاقه‌مند به انیمیشن‌سازی و ادامه تخصیل در این رشته

اما یونس نیز این موفقیت و ورود به دنیای بازیگری را مدیون برادرش (عباس) می‌داند و در یکی از معدود مصاحبه‌هایش با تاکید بر علاقه‌اش به انیمیشن‌سازی و ادامه تحصیل در این رشته، در پاسخ به احتمال ادامه بازیگری‌اش گفته است:«اگر لطمه نزنه و قابل تفکیک باشه از نظر زمانی و نقش مورد نظر و خوبی پیشنهاد بشه بله…»

تحول شخصیت امیر در پایان قصه

آیا امیر قرار است تا آخر سریال نخودی باشد یا قرار است اتفاقاتی برای این شخصیت که تا اینجای سریال مهم‌ترین شخصیت قصه بوده، رخ دهد؟ هادی مقدم‌دوست، یکی از نویسندگان سریال «وضعیت سفید» درباره امیر و مقطع سنی که برای او انتخاب شده به جام‌جم گفته است: «امیر دوران بلوغ را سپری می‌کند. شخصیت او در حال شکل‌گیری است و این برای ما مهم بود. امیر از نقطه‌ای در قصه آغاز می‌شود و در انتهای داستان جایی که شخصیتش شکل دیگر و جدی‌تری به خود گرفته، تمام می‌شود.»

ویدیو : یونس غزالی در اخراجیها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter