مراحل اخذ رتبه

شرایط اخذ رتبه

در موسسه حقوقی ایلیا کلیه فرایند ثبت شرکت و برند و همچنین
کلیه امور اداری و حقوقی شرکتها در کرج و تهران و دیگر نقاط ایران با
بالاترین کیفیت و در اسرع وقت صورت میپذیرد.

جهت اخذ رتبه نخستین قدم ثبت یک شرکت است که حداقل مدرک تحصیلی بیش از نیم اعضای هیئت مدیره آن می بایست کارشناسی بوده باشد.

درمیان اعضای هیئت مدیره وجود یک از دو شرایط ذیل الزامی است:
به کارگیری یک مهندس با سابقه 7 سال سابقه بیمه و زمینه کاری مرتبط که
ترجیحا سابقه ی بیمه آن از شرکت دارای رتبه رد شده باشد.و یا وجود دو مهندس
با 3 سال سابقه بیمه مرتبط و زمینه.

ناگفته نماند در صورت وجود دو مهندس با سابقه بیمه در اعضای
هیئت مدیره شرکت می تواند در دو شاخه متفاوت تقاضای اخذ رتبه را داشته
باشد.

-رتبه بندي درحقيقت نوعي درجه بندي شركتها براساس
ميزان توانائي آن شركتها است كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور
انجام مي‌شود وبرآن اساس شركتها از رتبه 1 تا 5 درجه بندي مي شوند كه
درحقيقت رتبه 1 بالاترين و رتبه 5 پائين‌ترين مي‌باشد.

   2- سازمان مديريت و برنامه ريزي شركتها در 11رشته مختلف
رتبه بندي ميكند كه عبارتند از: 1- ساختمان 2- راه 3- حمل ونقل 4- تاسيسات
5- كشاورزي 6- آب 7- مرمت آثارباستاني 8- كاوش‌هاي زميني 9- ارتباطات
10-نفت و گاز 11- نیرو

   3- رتبه‌اي كه به يك شركت اختصاص مي‌يابد به سه عامل اساسي ارتباط دارد:

  • تعداد نيروي فني ومهندسي يك شركت وميزان سابقه كارآنها
  • ميزان سوابق شركت و مبلغ كل قراردادهاي انجام شده
  • توانائي مالي شركت

   4- توضيح اينكه براي پائين ترين رتبه كه منظورهمان رتبه 5 است نيازي به ارائه سوابق كاري و يا توانائي مالي شركت نمي‌باشد.

   5- براي اخذ رتبه 5 درهريك از رشته‌ها اعم ازرشته ساختمان، راه يا غيره شرايط ذيل بايد فراهم باشد:

  • داشتن يك شركت (با مسئوليت محدود يا سهامي خاص)
  • 3/2 اعضاء هيئت مديره شركت بايد حتما ليسانس باشند.
  • درهيئت مديره شركت حتما بايد دونفر داراي مدرك مهندسي حضور
    داشته باشند كه حداقل يك نفر ازآنها داراي سه سال سابقه كار مستند به بيمه
    در رشته مورد تقاضا باشد ومهندس فوق بتواند سوابق بيمه وكارخود را كتبا”
    ارائه دهد
  • چنانچه يك شركت براي رتبه 5 تقاضا مي‌دهد مجازاست حداكثر در
    دوشاخه مختلف مثلا راه و ابنيه تقاضا دهد ولي چنانچه تقاضا در دوشاخه باشد
    بايد هردونفر مهندس فوق الذكر داراي سابقه كار و بيمه باشند ولي چنانچه
    تقاضا در يك رشته باشد فقط يكي ازمهندسين نيازاست كه داراي 3 سال سابقه
    باشد و ديگري مي تواند بدون سابقه باشد.
  • 6- براي يك شركت كه فرضا تازه تاسيس شده و هيچ سوابق كاري
    ندارد حداكثر مي‌توان تقاضاي رتبه 5 داد كه اين تقاضا ميتواند در دو رشته
    يا يك رشته باشد.
  • 7- براي اينكه بتوان رتبه 5 را به 4 ارتقاء داد شركت بايد به
    مقدارحدنصاب لازم متناسب با هررشته قرارداد انجام شده در رشته مورد تقاضا
    ارائه دهد.
  • در موسسه حقوقی ایلیا کلیه فرایند ثبت شرکت و برند و همچنین
    کلیه امور اداری و حقوقی شرکتها در کرج و تهران و دیگر نقاط ایران با
    بالاترین کیفیت و در اسرع وقت صورت میپذیرد.

در پایان در صورت لزوم میتوانید کلیه فرایند اجرای و اخذ رتبه
و ارتقاع و همچنین ثبت شرکت و ثبت صورتجلسات شرکت را به مجتمع ایلیا
واگزار نمایید.

 



اخذ رتبه پیمانکاری

در تاریخ 81/12/11 هیات وزیران وقت با تصویب آئین نامه ای مبنی بر
چگونگی صدور و اخذ رتبه پیمانکاران و ابلاغ آن به کمیته فنی تشخیص صلاحیت ,
قوانین صدور برگه تشخیص صلاحیت پیمانکاران متحول گردید. پیرو آئین نامه
مذکور چنانچه یک شخص اعم از حقیقی یا حقوقی بخواهد در مناقصات پیمانکاری
سراسر کشور شرکت نماید می بایست از سازمان برنامه و بودجه کشور یا استان,
موفق به اخذ صلاحیت پیمانکار شود. از آن جا که سازمان مذکور در سال 1386
منحل اعلام گردید , تمامی مراحل صدور رتبه های پایه ی 5 و 4 و 3 به
استانداری ها, معاونت فنی و عمرانی و صدور رتبه های  1و2 به معاونت برنامه
ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری واگذار گردید.

شرکت هایی که
درخواست تشخیص صلاحیت خود را به همراه مدارک مورد نیاز به معاونت فنی و
عمرانی استانداری ها و یا معاونت راهبردی اعلام می دارند, پس از طی مراحل
بررسی و تشخیص مجوز خود را دریافت و می توانند در تمام مناقصات پیمانکاری
بسته به میزان ظرفیت خالی شرکت خود شرکت نمایند.

مراحل اخذ رتبه پیمانکار را بطور خلاصه در زیر می آوریم:
1- دریافت پوشه مخصوص تشخیص صلاحیت  از انجمن های صنفی پیمانکاران
2- تحویل درخواست رتبه مورد تقاضا, مخاطب این نامه که در سربرگ شرکت می باشد باید معاونت فنی عمرانی استانداری محل ثبت شرکت باشد.
(
چنانچه یک شرکت در تهران ثبت شده است نمی تواند در سمنان یا هر شهر دیگری
درخواست تشخیص صلاحیت کند. هر شرکت در همان شهری که ثبت شده است می تواند
در خصوص تشخیص صلاحیت خود اقدام کند.)
3- ارائه مدارک شرکت شامل روزنامه تاسیس شرکت, اساسنامه, تقاضانامه و شرکت نامه یا اظهارنامه ثبت شرکت
4- ارائه مدارک شناسایی تمام سهامداران و امضای هیئت مدیره شرکت شامل کپی از شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت.
5- ارائه اسناد محل شرکت شامل اجاره نامه یا کپی سند مالکیت
6- ارائه کد اقتصادی شرکت
7-
ارائه مدارک مهندسی شرکت شامل یک نفر مهندس با 3 سال سابقه بیمه و یک نفر
مهندس بدون سابقه که میزان سابقه مهندسین شرکت هرچه بالاتر باشد امتیاز
مهندسی شرکت افزایش یافته و در موقعی که شرکت جهت تشخیص صلاحیت پایه 4و یا
بالاتر اقدام میکند نیاز کمتری نسبت به تامین امتیاز پرسنلی یا هیئت مدیره
شرکت می باشد.

در صورتی که درخواست جهت اخذ رتبه 4 و 3 و 2 و 1 انجام می شود در کنار 7 مورد فوق 2 مورد دیگر نیز می بایست قرار گیرد که شامل:
1- ارائه کپی قراردادها و مفاصاحساب آنها
2- ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت (رونوشت برابر اصل)
پس
از تکمیل مدارک فوق و ارائه آن به معاونت مربوطه حدود 45 روز زمان لازم
است تا مراحل بررسی و کارشناسی و صدور صلاحیت به پایان برسد.



ویدیو : مراحل اخذ رتبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter