نتیجه بازی ایرلند شمالی و لهستان – یورو 2016

thumbnail

بازی ایرلند شمالی و لهستان

نتیجه بازی: 1-0

لهستان با گل ابتدای نیمه دوم پیروز بازی شد.همه کارشناسان هم نظر بودند که روی کاغذ تیم لهستان شانس بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد اما ‏شاگردان مایکل اونیل هم مطمئنا دست و پا بسته نبودند.‏

                                                                                                  نکاتی درباره بازی

– ایرلند شمالی در 12 دیدار اخیر خود شکست نخورده است.
– لهستان در 9 دیدار از مجموع 10 دیدار خود در دور انتخابی یورو 2016، شکست ناپذیر بود.

در روز سوم مسابقات یورو 2016، لهستان و ایرلند شمالی از گروه C مسابقات به مصاف هم خواهند رفت.

درگیری پیش از بازی لهستان و ایرلند

پس از درگیری‌های هواداران روسی و انگلیسی، این بار درگیری دیگری بین هواداران در شهر نیس به وقوع پیوست.در حالی که کشور فرانسه برای میزبانی از پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا روی بحث امنیتی و پیشگیری از حملات احتمالی تروریست‌ها تمرکز کرده، به نظر می‌رسد برنامه خاصی برای کنترل افراد و هوادارانی که قصد ایجاد آشوب و درگیری دارند را ندارد.پس از درگیری دامنه‌دار هواداران دو تیم انگلیس و روسیه که پیش و پس از پایان بازی دو تیم در شهر بندری مارسی ادامه داشت، حالا خبر می‌رسد که در شهر بندری نیس که در جنوب فرانسه واقع شده،درگیری دیگری این بار بین برخی افراد محلی با هواداران دو تیم لهستان و ایرلند شمالی در گرفته است.ماجرا از این قرار بود که هواداران دو تیم لهستان و ایرلند شمالی در جوی دوستانه در کنار یکدیگر  بودند که در ساعت 23 (به وقت محلی) تعدادی از افراد محلی وارد صحنه شد و درگیری‌ها از همان جا آغاز شد.چند صد نفر در این درگیری شرکت داشتند و صندلی و بطری‌هایی بود که به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند. پلیس خیلی زود دخالت کرد و نگذاشت این درگیری اوج بگیرد. در این بین یک نفر بازداشت شده و گزارشی از مصدومیت جدی کسی نشده است.دو تیم ایرلند شمالی و لهستان قرار است از ساعت 20:30 امشب (یکشنبه) از گروه C در  استادو نیس شهر نیس در نخستین بازی خود از مرحله گروهی یورو 2016 به مصاف هم بروند.

                             زمان و مکان برگزاری مسابقه

 

یکشنبه (بیست و سوم خرداد)؛ 20:30 به وقت تهران

 

آلیانز ریویرا، شهر نیس

 

لهستان

لهستان چه با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی کند و چه با 2ـ4ـ4، اسکلت اصلی تیم ثابت است‎. ‎لوکاژ فابیانسکی یا ‏وویژک شزنی درون دروازه قرار می‌گیرند، کامیل گِلیک در مرکز خط دفاعی، گرگورز کریچوویاک ‏هافبک دفاعی، آرکادیوش میلیک هافبک هجومی یا مهاجم دوم و روبرت لواندوفسکی تک مهاجم تیم است. ‏لواندوفسکی غیرقابل جانشین و با فاصله بهترین ستاره لهستان در حال حاضر است‎.‎
‎ ‎

زمانی که آدام ناوالکا هدایت لهستان را برعهده گرفت، انتقادهایی از لواندوفسکی می‌شد. به ویژه به این ‏خاطر که به اندازه دیدارهای باشگاهی در رده ملی گل نمی‌زد اما ناوالکا به حمایتش از او ادامه داد و با ‏دادن بازوبند کاپیتانی به او اعلام کرد:«من باید سبک بازی تیم را بازسازی کنم تا بیشترین استفاده را از ‏مهارت و توانایی‌های لواندوفسکی به عنوان تمام‌کننده ببریم”

لواندوفسکی در گذشته مشکلاتی برای بازی به عنوان تک مهاجم داشت اما اکنون از حمایت میلیک که به ‏عنوان مهاجم دوم یا هافبک هجومی بازی می‌کند، برخوردار است‎. ‎این همکاری ثمربخش بود و باعث شد ‏لواندوفسکی با زدن 13 گل بهترین گلزن مرحله مقدماتی باشد ضمن اینکه میلیک هم آمار 6 گل زده و 6 ‏پاس گل را به جای گذاشت‎.‎
‎ ‎
برای اینکه تیم لهستان موفق باشد باید بال‌های تیم یعنی یاکوب بلاژوفسکی و کامیل گروسیچکی آماده ‏باشند و موقعیت‌های گلزنی ایجاد کنند. مشکل بزرگ تیم در خط دفاعی است. تردیدهایی در مورد اینکه ‏چه کسی می‌تواند در قلب خط دفاع در کنار گلیک بازی کند، وجود دارد. یک مشکل دیگر در سمت چپ ‏خط دفاعی جایی که ماسئی ریبوس بازی می‌کند.

                                                       شرحی از وضعیت تیم لهستان

لهستانی ها در این تورنمنت 3 دروازه بان آماده را در اختیار دارند، اما انتظار می رود که وویشک شزنی از ابتدا در دروازه این تیم قرار گیرد. در ترکیب اصلی لهستان، همه نگاه ها به رابرت لواندوفسکی – ستاره بایرن مونیخ – است. “لوا” در دور انتخابی یورو 2016 موفق به زدن 13 گل شد و سهم زیادی در صعود تیمش به رقابت های اروپایی فرانسه داشت. لهستان در دور انتخابی در مجموع 10 دیدار موفق به زدن 33 گل شد تا بهترین رکورد گلزنی در دور انتخابی متعلق به آن ها باشد.

با این وجود، نکته نگران کننده در مورد لهستان، فرم نامناسب اخیر آن هاست. لهستانی ها در دو دیدار اخیر متحمل شکست 1-2 مقابل تیم ملی هلند شده اند و تساوی نا امید کننده 1-1 در مقابل لیتوانی را نیز تحمل کرده اند.

تیم ملی لهستان بدون هیچ مصدومی به استقبال ایرلند شمالی خواهد رفت و می تواند قدرتمندترین ترکیبش را به میدان بفرستد.

   ایرلند شمالی

مایکل اونیل که در دسامبر 2011 جانشین نایجل ورتینگتون در تیم ایرلند شمالی شد، در 9 دیدار ‏ابتدایی‌اش  5 مساوی و 4 شکست داشت و به همین دلیل کسی انتظار نداشت که او بتواند این تیم را احیا ‏کند. اما او با رساندن تیمش به یورو به چهره ای محبوب در بین هواداران تبدیل شد.‏

مایکل اونیل بدون اینکه بخواهد در باد موفقیت‌های قبلی‌اش بخوابد، آماده است تا براساس نیازهای 3 بازی ‏تیمش در مرحله گروهی آرایش‌های جدیدی را امتحان کند. در طول مرحله مقدماتی براساس حریفی که ‏مقابلشان قرار گرفتند، او از سیستم‌های 3ـ3ـ4، 2ـ4ـ4 یا ‏‎1‎ـ4ـ1ـ4 استفاده می‌کرد. ضمن اینکه او در ‏دیدارهای دوستانه ماه مارس گذشته از سیستم 2ـ5ـ3 استفاده کرد‎.

کانر مک‌لافلین، جانی اوون، گرت مک‌آئولی و گرت کث‌کارت احتمالا 4 مدافع تیم در سیستم 3ـ3ـ4 یا ‏‏1ـ5ـ4 خواهند بود. جیمی وارد و استیوارت دالاس، دو بال هجومی تیم در سیستم 3ـ3ـ4 هستند که در ‏زمان از دست رفتن توپ وظیفه دفاع از جلوی زمین را برعهده دارد‎. ‎در صورتی که ایرلند شمالی با ‏سیستم 2ـ5ـ3 بازی کند، مک‌لافلین از ترکیب اصلی خارج خواهد شد و واشینگتن یا جاش مگنیس در کنار ‏لافرتی قرار می گیرند یا نیال مک‌گین یا کوری اونز به خط میانی اضافه می‌شوند‎.


ترکیب احتمالی دو تیم:

ویدیو : نتیجه بازی ایرلند شمالی و لهستان – یورو 2016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
free html hit counter