دربارهخودرو

نگاهی به فورد موستانگ کانورتیبل

اگر شما ستاره هالیوود باشید و نخواهید که زیاد به چشم بیایید، بهتر است
یک فورد موستانگ کانورتیبل بخرید. ما نیز برای تست این موستانگ کانورتیبل
سقف پارچه ای به هالیوود رفتیم. بسیاری دیگر از مردم که موستانگ دارند نیز
در این مکان خودروهای خود را تست می‌کنند. با اینکه این خودرو زرد رنگ بود
ولی بسیار معمولی به نظر می‌آمد و نظر کسی را به خود جلب نمی‌کرد. مثل کسی
که لباس‌های جک کنجشکه (فیلم دزدان دریایی کاراییب) را پوشیده و ادای او را
در می‌آورد و برای هیچ‌کس جذابیتی ندارد. با وجود نمادهای “۵٫۰”، GT در
پشت ماشین و تفاوت رنگ میان بدنه و لوله‌های اگزوز، ما در میان ده‌ها فورد
موستانگ اجاره‌ای غیر GT گم شده بودیم.

2015 Ford Mustang GT convertible

۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible

البته از لحاظ صوتی تفاوت‌هایی وجود دارد. صدای غرش موستانگ دلیل خوبی برای
پرداخت پول بیشتر در ازای مدل‌های ۶ سیلندر یا اکوبوست می‌باشد. همچنین از
لحاظ عملکردی هم تفاوت‌هایی را می‌توان مشاهده کرد. دلیل ما هم برای
انتخاب خودرویی با چنین خصوصیاتی همین بود. لاغر ولی سریع.
2015 Ford Mustang GT convertible

۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible

بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب: اعداد و ارقام. آرون رابینسون، راننده
آزمایش این خودرو می‌گوید بهترین عملکرد این خودرو زمانی است که در دور
موتور ۳۹۰۰ دنده را تغییر دهید. (دور موتور از طریق سیستم کنترل حرکت قابل
تنظیم می‌باشد.) انتظار تیک آف را هم باید داشته باشید. و کلی سر و صدا…
2015 Ford Mustang GT convertible

۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible

این ماشین در عرض ۴٫۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ۱۳٫۲ ثانیه طول
می‌کشد تا مسیر ۴۰۲ متری را با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت طی کند. نسخه تحت
آزمایش ما دارای محور عقب ۳٫۵۵:۱ بود که کمی هم سریع‌تر می‌باشد. اگرچه
مصرف سوخت مطمئناً بیشتر از ۷٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد.

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

با وزن ۱٫۷۹ تن، نسخه کانورتیبل ۶۲٫۵ کیلوگرم از آخرین نسخه تست شده
موستانگ سنگین‌تر است. اما با در نظر گرفتن این که ۵۳% وزن کانورتیبل روی
چرخ‌های جلو قرار دارد، توزیع وزن خودرو به شیوه جادویی ۵۰/۵۰ نزدیک‌تر
می‌شود. در نسخه کوپه ۵۴% وزن روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. هنوز هم
می‌توانید از رینگ‌های ۲۰ اینچی همانند نسخه کوپه استفاده کنید. در کل
می‌توان گفت در مسیر مستقیم، نسخه کانورتیبل بهتر از کوپه عمل می‌کند. در
جاده‌های پر پیچ و خم نیز رانندگی با این خودرو دل‌چسب است. این مهم به لطف
فرمانپذیری دقیق و قابلیت داخلی فرمانپذیری عقب محقق شده است. گیربکس دستی
این ماشین یک نقطه قوت محسوب می‌شود. ترمزهای قدرتمندی برای این خودرو در
نظر گرفته شده‌اند که با طی مسیر ۴۷٫۸ متر از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت به
ایست کامل می‌رسد. تنها نقطه ضعف این خودرو پدال کلاچ سفت آن است که در
ترافیک لس‌آنجلس خسته‌کننده خواهد بود.
2015 Ford Mustang GT convertible

۲۰۱۵ Ford Mustang GT convertible

بهتر است با این خودرو در سرعت‌های ملایم و متعادل رانندگی کنید تا بیشترین
لذت را از آن ببرید. سیستم صوتی ۱۲ باند این خودرو حتی در سرعت‌های بالا
هم کیفیت خوبی دارد. (هزینه این آپشن ۱۷۹۵ دلار است) فضای داخلی جذاب مدل
۲۰۱۵ اکنون با نسخه کانورتیبل همخوانی خوبی دارد. نور آفتاب جنوب کالیفرنیا
روی داشبورد آلومینیومی برق میزند. صندلی‌های جلو حتی برای مسافت‌های
طولانی هم مناسب‌اند. صندلی‌های عقب هم به خوبی طراحی و ساخته شده‌اند. اما
فضای پا در صندلی‌های عقب خیلی کم است.

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

فارغ از مسائل عملکرد جاده ای، در مورد سقف تاشو می‌توانم بگویم که در
زمانی کوتاه و در سکوت کامل بسته و باز می‌شود. زمان باز و بسته شدن آن از
مدت زمان یک چراغ قرمز در بلوار هالیوود کمتر است و می‌توانید پشت
چراغ‌قرمز بدون نگرانی آن را بسته یا باز کنید.

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

حال می‌توان فهمید که چرا خیلی‌ها عاشق موستانگ کانورتیبل هستند. ظاهر امریکایی زیبا و عملکرد قوی. دیگر چه می‌خواهید؟

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

البته این ویژگی‌های خوب ارزان نخواهند بود. حداقل در مورد نسخه GT این‌طور
نیست. نسخه تحت آزمایش ما قیمتی بالغ بر ۴۸۸۹۰ دلار داشت. تقریباً پنجاه
هزار دلار برای یک موستانگ گران به‌حساب می‌آید. اما در مقایسه با
کانورتیبل های موجود، زیاد غیرمنطقی نیست.

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible

2015 Ford Mustang GT convertible



ماشین تراش

قسمتهای مختلف یک ماشین تراش عبارتند از:

۱- میز ماشین

۲- میله پیچ بری

۳- سینی

۴- بست نگهدارنده سینی

۵- پایه ماشین

۶- مخزن مایع خنک کننده

۷- جعبه دنده اصلی

۸- اهرم تعیین تعداد دور

۹- اهرم انتقال حرکت میله کشش به میله پیچ بری و بلعکس

۱۰- سوپرت عرضی

۱۱- گردگیر میز

۱۲- دستگاه مرغک

۱۳- دستگاه حامل سوپرت اصلی

۱۴- درب محفظه (پایه سمت چپ)

۱۵- مفصل تنظیم چراغ

۱۶- چراغ

۱۷- کلید اصلی برق ماشین

۱۸- ردب قسمت مدار فرمان

۱۹- شستی روشن کردن موتور

۲۰- شستی خاموش کردن موتور

۲۱- لامپ سیگنال (لامپ خبر)

جعبه دنده اصلی

با وجود این جعبه دنده محور اصلی ماشین تراش می­تواند تعداد
دورهای مختلفی داشته باشد. نوعی از جعبه دنده دو محوره­ای وجود دارد که آن
به کمک اهرم و جابجایی کوپلینگ روی محور به طور کشویی صورت می­گیرد.

در نمونه کاملتر جعبه دنده اصلی ماشین به کمک اهرمها و جابجایی و چرخنده­ها و کشوییها و تنظیم آنها می­توان دورهای بیشتر بدست آورد.

محور اصلی

عبارت است از یک محور فولادی توخالی که در قسمت داخلی جعبه
دنده اصلی یاتاقان بندی شده است. قسمت سر محور که از جعبه دنده اصلی بیرون
است، برایسوار کردن سه نظام، چهار نظام، صفحه نظام و مرغک ثابت مورد
استفاده قرار می­گیرد.

جعبه دنده پیشروی

این جعبه دنده در زیر جعبه دنده اصلی ماشین قرار گرفته. وظیفه
آن انتقال دور ازجعبه دنده اصلی به قسمت سوپرت است. برای این منظور
ازجعبه­ دنده­های مختلفی استفاده می­کنند که یکی ازآنها جعبه نورتن است.

درون این جعبه دنده یکسری چرخ دنده تعبیه شده که به کمک
اهرمهایی می­توان براساس جدول ماشین، مقدار پیشروی را به میله هادی یا میله
کشش منتقل نمود و تنظیم مدقار پیشروی قلم با استفاده از این دستگاه انجام
می­گیرد.

میز ماشین

یکی از قسمتهای اساسی ماشین تراش میز یا بستر ماشنی است که
ساختمانی دقیق و محکم دارد .این قسمت روی پایه­های چدنی قرار گرفته و از دو
دیوار T شکل و اتصالاتی پره مانند چدنی با روش ریخته گری ساخته شده است.

معمولاض مقطع راهنماهایی که روی میز تعبیه شده به شکل ذوزنقه یا مثلثی است. و بر سطوح آنها آبکاری و سنگکاری صورت گرفته است.

برای دقت هر چه بیشتر سطح آن و حفظ روغنکاری لازم سطح سنگکاری شده آنرا شابر می­زنند.

معمولاً میز ماشین تراش مرغک دار را در قسمت زیر سه نظام دو
تکه می­سازند. چون ممکن است کارهایی با قطر بیشتر از دو برابر شعاع کارگیر
نیاز به تراشکاری داشته باشد.

در آن صورت می­توان آن قسمت میز را از پایه باز کرده امکان تراشکاری با قطر زیاد و طول کم را فراهم کرد.



این مطلب را به اشتراک بگذارید :

a b