۵ ماده غذایی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

thumbnail

 

لبنیات غنی شده

محصولات لبنی غنی شده مانند ماست و نوشیدنی پروبیوتیک سرشار از مواد غذایی هستند که به سرعت جذب می‌شوند و پوست را تغذیه می‌کنند. این فرآیند غذا را برای هضم آماده می‌کند به طوری که مواد غذایی بیشتری در اختیار پوست و بدن شما قرار می‌گیرند. لبنیات غنی شده شامل طیف گسترده‌ پربیوتیک‌ها می‌شوند و بهترین دوست پوست شما هستند.

کلم و کاهو

خانوادهء کلم و کاهو مثل کلم سفید، کاهو پیچ و کلم بروکلی منابع غنی ترکیبات سلفور هستند که موجب پاکسازی پوست و در نتیجه شفاف و براق شدن آن می‌شوند.

توت‌ و انار

توت و انار سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند. همین‌طور مملو از مواد غذایی هستند که به تولید کلاژن کمک کرده و از پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

امگا ۳

دانه تخم کتان، ماهی سالمون، ماهی ساردین و دانه چیا دارای امگا3 بسیار هستند که موجب آب‌رسانی به پوست، نرم‌کردن آن و رفع التهاب می‌شوند. التهاب با آسیب زدن به کلاژن موجب انواع مشکلات پوستی از جمله خشکی و از دست رفتن رنگ پوست می‌شود.

هویج، سیب‌زمینی و آووکادو

این دو خوراکی که سرشار از بتاکاروتن و پرو ویتامین A  هستند به جوانسازی پوست کمک کرده و موجب نوسازی سلولی می‌شوند. آووکادو نیز دارای کاروتنوئید‌هایی است که مستقیم پوست را هدف می‌گیرند.  همین طور دارای چربی‌های مفیدی است که کاروتنوئیدها را بیشتر در اختیار بدن قرار می‌دهند، در نتیجه باعث جوانسازی و آب‌رسانی به پوست می‌شوند.

ویدیو : ۵ ماده غذایی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter