طرز تهیه لازانیا روی گاز

thumbnail

لازانیـــــــــــــا

 
حتی نوشتن در مورد این غذای لذیذ و خوشمزه کار لذت بخشیه چه برسه به خوردنش. یعنی رسما عاشقشم

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده      یک پیمانه

قارچ                      دو پیمانه خرد شده

پیاز                       دو عدد

پنیر پیتزا

نمک و فلفل و اویشن

برای این مقدار مواد باید از نصف بسته لازانیا استفاده کنید. اول پیاز رو خلالی میکنید و تفتش میدید. گوشت چرخ کرده رو هم اضافه میکنید و تفت میدید و بعد قارچ. اب قارچ که کشیده شد اندازه نصف قاشق رب هم اضافه میکنید. و نمک و فلفل و آویشن

همینطور که مشغول درست کردن مواد هستید یه قابلمه آب بزارید رو اجاق تا بجوشه. یکم روغن و زردچوبه بهش اضافه کنید وقتی جوش اومد ورقهای لازانیا رو بریزید توش. حدود ده دقیقه ای زمان میبره تا لازانیا نرم بشه بعدش ابکش کنید.

ظرف مورد نظرتون رو چرب کنید. یه ردیف لازانیا بچنید روش. کمی سس مایونز بمالید روی لازانیها و یکم هم پنیر پیتزا بریزید. از مواد گوشتی روش بریزید و بعد دوباره پنیر پیتزا . دوباره ورق لازانیا،سس مایونز،پنیر پیتزا،مواد گوشتی،پنیر پیتزا

حالا هر چند ردیف که میخواید درستش کنید.فقط ردیف اخر رو باید با پنیر پیتزا کامل بپوشوید. بزارید تو طبقه وسط فر با حرارت 200 درجه. فکر کنم یک ربعی زمان ببره تا پنیر آب بشه. بعد گریل رو روشن کنید تا روش هم برشته بشه. البته اگه فر ندارید میتونید روی اجاق گاز هم بزارید با شعله کم تا پنیر آب بشه.

یه توصیه مهم: موقع خوردن این غذا اصل به کالری،رژیم،پنیر پیتزا فکر نکنید. فقط با لذت بخوریدwink

 

**********************************************************************

پخت لازانیا با فر ، پخت لازانیا بدون فر

یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها لازانیا می باشد که آسانترین روش پخت لازانیا با فر و بدون فر را در سایت نمناک می خوانید.

طرز تهیه:

مواد لابه لای لازانیا را که (گوشت چرخ کرده ،پیاز وهویج رنده شده ،قارچ خورد شده،پودر آویشن، فلفل دلمه ای خورد شده، رب گوجه فرنگی، نمک وفلفل وزرد چوبه که با هم سرخ کرده اید) را تهیه کرده، در آخر یک لیوان آب به این مواد اضافه کرده، بعد از کمی جوش خوردن خاموش کرده کنار بگذارید.

قسمتی که اکثر خانم ها را ممکن است دچار مشکل کند جوشاندن لازانیا و پهن کردن لایه های آن روی پارچه است که گاهی با خورد شدن و له شدن ویا چسبیدن به همراه است، راه بهتر و ساده تر این است که شما از لازانیا ها بدون جوشاندن و همانطور خشک استفاده کنید به طوری که ته ظرف پیرکس یا تفلون مستطیلی یا مربعی شکل خود را با روغن مایع کاملا چرب کرده و لایه های لازانیا را کنار هم تا جایی که می شود قرار دهید، سپس مقداری از مواد آماده شده را روی آن ها ریخته، کمی سس مایونز هم روی این مواد بریزید ودوباره لایهٔ بعدی لازانیا و دوباره مواد و سس مایونز تا به آخر.

در پایان کار هم روی مواد آخری لازانیا پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس دو تا سه لیوان شیر به ظرف آماده شده اضافه کرده و درب آن را بگذارید که اگر ظرف مورد نظر شما در نداشت از محافظ بهداشتی ویا فویل آلومینیوم برای پوشاندن روی آن استفاده کرده وظرف را درون فر در بالا ترین طبقهٔ آن وبا پایین ترین درجه حرارت قرار دهید، اگر هم فر ندارید روی شعله گاز وحتما از همان ابتدا با شعله پخش کن وبا حرارت کم بگذارید.

بسته به درجات فر ها نیم الی سه ربع ساعت صبر کنید تا آماده شود. اگر هم پس از این مدت زمان احساس کردید آماده نیست با همان درجه حرارت قبلی صبر کنید تا کاملا نرم وپخته شود.

لازانیا ، پخت لازانیا بدون فر ، طرز تهیه لازانیا

مهمترین و کلیدی ترین نکات پخت لازانیا:

توجه ۱: برای راحتی کار بهتر است از لازانیاهای نسبتا صاف وتخت استفاده کنید که در غیر اینصورت هم مشکلی بوجود نخواهد آمد.

توجه ۲: شما می توانید در هنگام پختن لازانیا بعد از سه ربع ساعت آن را مرتب چک کنید تا از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید فقط مواظب حرارت بر روی دستتان باشید.

توجه ۳: سس مایونز پیشنهاد ما برای سریع تر بودن کار است که برای راحت تر ریختن آن بر روی مواد می توانید مقداری از سس را داخل کیسه فریزر ریخته وانتهای آن را سوراخ کرده ومثل قیف بر روی مواد به طور یکسان بریزید. در غیر این صورت می توانید از سس سفیدی که خودتان می توانید درست کنید (یک لیوان شیر سردی که یک قاشق غذا خوری آرد سفید را در آن حل کرده وروی شعله گاز خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و با اضافه کردن کمی کره، وقتی به شکل مایع ماست مانندی در آمد آن را خاموش کنید) و به جای سس مایونز بر روی مواد بریزید.

توجه 4:طرز تهیه ی این لازانیا به گونه ای است که شما با داشتن مواد در منزل هر زمان که اراده کنید می توانید به راحتی آن را درست کنید.

ویدیو : طرز تهیه لازانیا روی گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter