سریال پایتخت 5 – موضوع پایتخت 5

thumbnail

آیا سریال پایتخت ۵ در ماه رمضان ۹۶ پخش می شود؟ + عکس

سریال پایتخت ۵

پایتخت، نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری است که برای شبکه یک سیما تولید و نخستین قسمت آن در نوروز ۱۳۹۰۰ از همین شبکه پخش شد. در ادامه با توجه به استقبال مردمی از این سریال، سری دوم آن در ایام نوروز ۱۳۹۲ ، سری سوم در سال ۱۳۹۳ و نهایتاً پایتخت ۴ در ماه رمضان ۱۳۹۴ پخش گردید.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

محسن تنابنده ، علیرضا خمسه و احمد مهران فر در سریال پایتخت

با وجود اینکه به اعتقاد برخی از منتقدین، جاذبه های این سریال به مرور کم شده و هواداران خود را تا حدودی از دست داده اما اخیراً عوامل و بازیگران این مجموعه تلویزیونی خبر از ساخت قسمت پنجم این سریال در صورت استقبال و درخواست مردم داده اند.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

پشت صحنه سریال پایتخت


سریال پایتخت ۵ در رمضان ۹۶ پخش می شود ؟

محسن تنابنده نویسنده و بازیگر مجموعه پایتخت با انتشار عکسی خبر از ساخت سریال پایتخت ۵ داد . وی در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: « و بلاخره پایتخت در راه است »
پایتخت 5 , عکس پایتخت 5 , پایتخت 5 رمضان 96 , داستان پایتخت 5

به گزارش جی پلاس، از سوی دیگر الهام غفوری تهیه کننده مجموعه سریال های پایتخت از مذاکره برای ساخت سری پنجم این سریال جهت پخش در ماه مبارک رمضان ۹۶ خبر داد.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5
 محسن تنابنده و ریما رامین فر در سکانسی از مجموعه تلویزیونی پایتخت

سرمایه گذار بادیگارد تهیه کننده پایتخت ۵ می شود

در میان صحبت‌ های الهام غفوری احتمال سرمایه‌ گذاری موسسه اوج برای ساخت پایتخت ۵ است. به گفته این تهیه‌ کننده طرح سینمایی «پایتخت» از لحاظ قصه آنقدر جذاب بوده که این موسسه برای تبدیل آن به سریال علاقه نشان داده و برای سرمایه‌گذاری آن وارد مذاکره شده است.

از زمان ساخت اولین مجموعه «پایتخت» سازندگان آن به دنبال گرفتن مجوز از تلویزیون برای ساخت نسخه سینمایی این مجموعه بوده‌اند که بارها خبر آن منتشر شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، البته پس از ساخته شدن «علی البدل» توسط همین گروه به نظر می‌رسید پرونده ساخت پایتخت‌ها که بعد از سری چهارم درگیر حواشی و انتقادات تند و تیز شده بود، بسته شده است.

از سوی دیگر نیز در ماه‌ های اخیر خبری درباره آغاز پیش‌تولید سریال الف ویژه‌ای به نام «هنگام بیداری» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد منتشر شد که موسسه اوج سرمایه‌گذاری آن را بر عهده گرفته بود و موضوع آن به مقاومت تاریخی مردم بوشهر و شخصیت آیت‌ الله سیدعبدالحسین لاری بازمی‌گشت؛ اما ظاهرا ماجرای همکاری مقدم و سازمان اوج شکل دیگری به خود گرفته است و این سازمان قصد دارد به تولید قسمت بعدی سریال پرطرفدار مقدم یعنی «پایتخت ۵۵» کمک کند.

سریال پایتخت 5 , عکس بازیگران سریال پایتخت 5 , عکس پشت صحنه سریال پایتخت 5

اولین عکس از پایتخت ۵

بعد از انتشار خبری درباره مذاکره برای ساخت سری پنجم «پایتخت» به سراغ تهیه‌کننده این مجموعه الهام غفوری رفتیم. غفوری در این‌باره این‌طور توضیح داد: «در طول ساخته شدن سری‌های مختلف «پایتخت»، تلویزیون قرار بود مجوز ساخت نسخه سینمایی این مجموعه را صادر کند که هنوز دراین‌باره در حال مذاکره هستیم. اما در نهایت این طرح سینمایی به سریال تبدیل شد و با توجه به جذاب بودن قصه سازمان هنری اوج برای تولید سری پنجم آن وارد مذاکره شده است، از طرف دیگر هم این پروژه پروژه سنگینی است و واقعا سرمایه‌گذاری شخصی برای آن ممکن نیست.»

به گفته غفوری به زودی نتیجه مذاکرات هم با صداوسیما برای ساخت و پخش این مجموعه در رمضان ۹۶ و هم با سازمان اوج درباره سرمایه‌گذاری اعلام خواهد شد، با این حساب به نظر می‌رسد ساخت «پایتخت» اولین همکاری مقدم و موسسه اوج خواهد شد و این سریال قبل از سریال الف ویژه «هنگام بیداری» که والی‌نژاد گفته بود تولید آن یک‌سال و نیم زمان خواهد برد، به تولید می‌رسد. از سوی دیگر با توجه به حضور اوج در سال‌های گذشته در ساخت آثار سینمایی می‌توان این احتمال را نیزدر نظر گرفت که اوج پس از ساخت سریال به دنبال تولید نسخه سینمایی «پایتخت» نیز خواهد بود. موسسه اوج سال گذشته فیلم‌های «بادیگارد»، «ایستاده در غبار» و «هیهات» را تولید کرد که هر سه فیلم امسال به نمایش عمومی درآمدند.


سیروس مقدم : پایتخت ۵ از یونان آغاز می شود

پایتخت ۵ را احتمالا از یونان یا کشور دیگری شروع می‌ کنیم و بعد به ایران خواهیم آمد و قصه‌ را اینجا ادامه می‌دهیم. شخصیت‌های جدید هم به این سریال اضافه می‌شوند. ماجرای اصلی از این قرار است که خانواده‌‌ معمولی به دلایل منطقی مجبور می‌شوند سر از یک کشور خارجی مانند یونان در بیاورند و آنجا با ماجراهایی گره می‌خورند که همبستگی خانواده، عشق و علاقه آنها به همدیگر، اهمیت وطن و دور هم بودن را بیشتر از گذشته درک می‌کنند. شاید همین موارد برای موسسه اوج هم جذاب بوده و سرمایه‌گذاری کرده است. وقتی سریالی از داخل یک خانه یا از شهر تهران خارج می‌شود، دیگر هزینه تولیدش شبیه یک سریال آپارتمانی نیست. وقتی شما در یونان فیلمبرداری دارید، باید برای هر متر از خیابانی که در آن کار می‌کنید، هزینه پرداخت کنید. هر بازیگر خارجی هزینه خودش را دارد و اگر حضور آنها در قصه طوری باشد که به ایران بیایند باید هزینه اقامت‌ شان را در کشور در نظر گرفت و کلی چیزهای دیگر.

الهام غفوری داستان پایتخت 5 را لو داد!

پایتخت 5 ، قصه پایتخت 5

الهام غفوری تهیه کننده سریال پایتخت, جزئیاتی از داستان و بازیگران پایتخت 5 را اعلام کرد و گفت داستان کاملا متفاوتی خواهد داشت.

جزئیات سریال پایتخت 5

در چند سال اخیر یکی از پرطرفدارترین فیلم های تلویزیون ایران سریال پایتخت بوده که توانسته خود را در دل مردم ایران جای کند . سریال پایتخت که تا به حال 4 سری خود را به نمایش گذاشته است سری پنجم فیلم پایتخت را در حال ساخت دارد .پایتخت 5

پایتخت 5

پایتخت 5

پایتخت 5 با داستانی متفاوت

تهیه کننده مجموعه «پایتخت» اعلام کرد پایتخت 5 با شکل و شمایل جدیدی ساخته می شود.

« الهام غفوری » که تهیه کننده مجموعه «پایتخت» را برعهده دارد، گفت:قصه پایتخت 5 با آنچه که تا به حال دیده اید، متفاوت است و تلاش داریم ماجراهای جذاب و جدیدی را تصویر کنیم.

وی درباره اینکه آیا سری پنجم هم مخاطبان با قصه خانواده معمولی مواجه هستند و داستان همان خانواده را خواهند دید؟ پاسخ داد:بله. قصه همان قصه زندگی خانواده نقی معمولی است که البته بازیگران جدیدی هم به آنها اضافه خواهند شد. ضمن اینکه ما به زودی جلسه ای با بازیگران ثابت سریال خواهیم داشت تا بدانیم کدام یک از آنها امکان حضور در سری پنجم پایتخت را دارند و برنامه ریزی مان به چه نحو خواهد بود.

پایتخت 5

بازیگران سریال پایتخت

غفوری همچنین در پاسخ به این سوال که محل زندگی خانواده معمولی در شمال کشور است، در سری پنجم هم لوکیشن ها همان لوکیشن های قبلی خواهد بود؟ تصریح کرد:خیر. این بار قصه ما از شمال شروع نمی شود و احتمالا ما از یک کشور خارجی قصه را شروع کنیم. این ها همه بستگی دارد که قصه و فیلمنامه نهایی ما چطور از کار درآید.
وی در پایان گفت:امیدوارم بتوانیم به روال سابق مجموعه ای جذاب و دیدنی تهیه کنیم و بتوانیم مخاطبان و دوست داران این سریال را خوشحال کنیم.

روابط عمومی سازمان اوج امروز اعلام کرد که به عنوان حامی مالی سریال « پایتخت 5 » حضور دارد و فیلمبرداری این سریال حدود 4 ماه به طول بیانجامد. ضمن آن که در تلاش هستیم که فیلمبرداری کار را از بهمن ماه آغاز کنیم. فیلمبرداری بخشی از سریال در کشورهای بحرانی منطقه خواهد بود.

ویدیو : سریال پایتخت 5 – موضوع پایتخت 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top
free html hit counter