راديوهاي ديجيتال

امواج رادیو اف ام جای خود را به رادیوهای دیجیتال می دهند

به گزارش ICTPRESS، نروژ اعلام کرده در اقدامی که احتمالا اولین مورد تبدیل
سیستم رادیویی به دیجیتال در سطح جهان خواهد بود، موج اف ام را کنار خواهد
گذاشت.
نروژ تعطیلی رادیو اف ام را در 11 ژانویه 2017 شروع خواهد کرد و
قصد دارد ارسال امواج اف ام به مناطق شمالی کشور را تا 13 دسامبر 2017
متوقف کند.
با انتشار این خبر از سوی وزارت فرهنگ نروژ، این کشور به
اولین کشوری که رادیو اف ام را کنار می‌گذارد تبدیل خواهد شد. این اقدام با
هدف صرفه جویی و ارتقاء به رادیو دیجیتال انجام می‌شود.
نروژ اعلام کرد رادیو دیجیتال به شنوندگان امکان دسترسی به محتوای متنوع رادیویی و لذت صدای بهتر و کارایی بیشتر را فراهم می‌کند.
دولت نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد هزینه ارسال شبکه رادیویی کشور روی موج اف ام هشت برابر ارسال با سیستم دیجیتال است.
وزیر
فرهنگ نروژ، اظهار داشت: این کشور با تعطیلی شبکه اف ام سالانه بیش از 25
میلیون دلار صرفه جویی خواهد کرد که صرف سرمایه گذاری برای ارتقای محتوای
برنامه‌های رادیویی خواهد شد.
تور جرموند اریکسن ، رئیس شبکه پخش سراسری
ان پی آر ، گفت: این یک روز مهم برای تمام افرادی است که عاشق رادیو
هستند. تصمیم وزیر این امکان را به ما می‌دهد که منافع خود را بیشتر روی
مهمترین مسائل از جمله ایجاد کیفیت بالا و برنامه‌های متنوع برای شنوندگان
متمرکز کنیم.
سیستم دی ای بی در نروژ در حال حاضر 22 کانال ملی را ارائه
می‌کند و ظرفیت 20 کانال دیگر را دارد در حالی که روی موج اف ام تنها پنج
کانال وجود دارد.
بررسی اخیر توسط گروه تی ان اس نشان می‌دهد که 55 درصد خانوارهای نروژی دست کم یک رادیو مجهز به سیستم دی ای بی در اختیار دارند.
نروژ
از مدتها قبل یک پیشرو در زمینه ارائه رادیو دیجیتال بوده است. ان آر کی
در تاریخ اول ژوئن 1995 اولین کانال رادیویی دی ای بی را راه اندازی کرد.
گمان می‌رود دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی از جمله انگلیس در حال بررسی کنار گذاشتن رادیو اف ام تا سال 2022 هستند.
هنوز هم رادیو اف ام در بسیاری کشورها محبوب تر است و به همین دلیل رواج رادیو دیجیتال در دیگر کشورهای اروپایی کندتر شده است.


رانندگی با هدست فناورانه در دنیای مجازی سه‌بعدی

به گزارش ICTPRESS، پاورز که هدست Oculus Rift را بر سر گذاشته بود، به جای
جاده آزمایشی که وی در واقعیت روی آن حرکت می‌کرد، تخته‌سنگ‌های در حال
سقوط، صخره‌ها، جاده در حال واژگونی و سایر عناصر بازی‌های مجازی را
می‌دید.
وی این آزمایش را به عنوان بخشی از مجموعه آزمایش‌های “Titanium” برای شرکت روغن‌سازی Castrol انجام داد.
این
آزمایش‌ها که برای ارتقاء محصولات برتر این شرکت طراحی شدند، برای شکستن
مرزهای آنچه در حین فرآیند راندن یک وسیله‌نقلیه پیش می‌آید، طراحی شدند.
این
چالش نیازمند طراحی نوعی سیستم سفارشی برای رهگیری حرکات خودرو در جزئیات
ریز و شبیه‌سازی آن‌ها در زمان واقعی در دنیای مجازی بود.
برای کارکردن
با هدست Oculus Rift ، “آدم آمارال” و “گلن سنیدر” دو ماه را به
آزمایش‌کردن و نصب مجموعه‌ای از حسگرها در درون خودرو برای نظارت بر زاویه
رانندگی، چرخش چرخ، ترمز، موقعیت کنترل بنزین، نیروی محرکه و مولفه‌های
دیگر اختصاص دادند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top