معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی
در این بخش سعی شده جامعیت منابع رعایت گردد لذا مناسب است پس از بررسی
منابع ، نسبت به انتخاب بهترین و مهمترین منابع اقدام نمایید .
با اینحال سایت در راستای فعالیت مشاوره ای خود، تعدادی از کتب مهمتر را
در هر گروه با ستاره مشخص می نماید. بدیهی است تصمیم نهایی در انتخاب منابع
بر عهده داوطلب است.
ردیف |
نام کتاب |
مولف – مترجم |
ناشر |
زبان عمومی و تخصصی |
|||
1 |
504 Essential Words * |
|
|
2 |
Barron’s essential words for the TOEFL* |
|
|
3 |
زبان تخصصی مدیریت * |
آرمان اشراقی |
انتشارات نگاه دانش |
4 |
زبان تخصصي مديريت با تاکید بر استراتژی های درک مطلب |
محمدرضا ناصرزاده – یاشاردهدشتی |
انتشارات نگاه دانش |
5 |
زبان عمومی کارشناسی ارشد * |
آرمان اشراقی |
انتشارات پیک مروا |
6 | زبان عمومی | محمدرضا ناصرزاده – یاشاردهدشتی | انتشارات نگاه دانش |
7 |
زبان عمومی کارشناسی ارشد |
داور ونوس، مهرداد پرچ |
انتشارات کتابخانه فرهنگ |
8 |
زبان تخصصی مدیریت (مقدماتی و پیشرفته) |
داور ونوس |
انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران |
9 |
زبان تخصصی مدیریت (GMAT) |
داور ونوس – پگاه شاپوری |
انتشارات نگاه دانش |
10 |
متون تخصصی مدیریت به زبان انگلیسی |
استونر- فریمن- برگزیده حسن اسماعیل پور و آرمان اشراقی |
انتشارات نگاه دانش |
11 |
لغات تخصصی و متون درک مطلب مدیریت |
داور ونوس، مهرداد پرچ |
انتشارات کتابخانه فرهنگ |
12 |
گرامر زبان عمومی کلیه رشتههای کارشناسی ارشد |
وحید عسگری |
کانون فرهنگی آموزش |
13 |
Management – A global perspective |
Weihrich, Koontz |
انتشارات ترمه |
14 | جزوات مربوط به واژگان زبان انگلیسی عمومی و تخصصی کنکور کارشناسی ارشد مدیریت | دانلود از سایت مدیر | |
تئوریهای مدیریت |
|||
1 | مبانی سازمان و مدیریت * | علی رضائیان | انتشارات سمت |
3 | مبانی مدیریت رفتار سازمانی * | علی رضائیان | انتشارات سمت |
4 | تئوری سازمان: ساختار و طرح سازمانی * | استیفن رابینز – ترجمه الوانی و دانائی فرد | انتشارات صفار – اشراقی |
5 | مبانی سازمان و مدیریت * | سیدمحمد مقیمی | انتشارات راه دان |
6 |
مجموعه سوالات طبقه بندی شده کنکور کارشناسی ارشد تئوریهای مدیریت* |
مهرداد پرچ |
انتشارات مهربان نشر |
7 | مدیریت منابع انسانی | اسفندیار سعادت | انتشارات سمت |
8 | تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم | علی رضائیان | انتشارات سمت |
11 |
مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی |
علی اکبر افجه |
انتشارات سمت |
12 |
مبانی تئوری و طراحی سازمان |
ریچارد ال دفت – ترجمه پارسائیان و اعرابی |
انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی |
13 |
مروری جامع بر مفاهیم اساسی نظریه های مدیریت و سازمان – دو جلد |
سید رضا سید جوادین |
انتشارات نگاه دانش |
14 |
مدیریت رفتار سازمانی (رفتار فردی) |
آرین قلی پور |
انتشارات سمت |
اقتصاد کلان |
|||
1 |
اقتصاد کلان * |
محسن نظری |
انتشارات نگاه دانش |
2 |
2000 سوال چهارگزینه ای اقتصادکلان |
محسن نظری |
انتشارات نگاه دانش |
3 |
مجموعه سوالات چهارگزینه ای اقتصاد کلان |
تیمور رحمانی |
انتشارات ترمه |
اقتصاد خرد |
|||
1 |
اقتصاد خرد * |
محسن نظری |
انتشارات نگاه دانش |
2 |
2000 سوال چهار گزینه ای اقتصاد خرد |
محسن نظری |
انتشارات نگاه دانش |
3 |
تئوری و مسائل اقتصاد خرد |
دومنیک سالواتوره – ترجمه حمیدرضا ارباب |
نشر نی |
ریاضیات |
|||
1 |
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری* |
هادی رنجبران |
انتشارات اثبات |
2 |
ریاضیات عمومی |
امید محمودیان |
انتشارات نگاه دانش |
3 |
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت |
اکبر عالم تبریز – محمد فاریابی باسمنج |
انتشارات صفار – اشراقی |
4 |
تست و خلاصه درس ریاضیات کارشناسی ارشد |
مسعود نیکوکار |
گسترش علوم پایه |
5 |
ریاضیات کاربردی |
وحید ناصحی فر |
انتشارات پوران پژوهش |
آمار |
|||
1 |
آمار و کاربرد آن در مدیریت (2جلد) * |
عادل آذر – مومنی |
انتشارات سمت |
2 |
آمار و احتمال و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری* |
هادی رنجبران |
انتشارات اثبات |
3 |
درس و کنکور آمار و کاربرد آن در مدیریت، اقتصاد، بازرگانی و حسابداری |
مسعود نیکوکار |
گسترش علوم پایه |
4 |
آمار کاربردی |
وحید ناصحی فر و دیگران |
نشر ترمه |
5 |
آمار و احتمال |
محسن طورانی |
زیتون سبز |
پژوهش عملیاتی |
|||
1 |
پژوهش عملياتي * |
عارفه فدوي |
انتشارات نگاه دانش |
3 |
پژوهش عملياتي (برنامه ريزي خطي) |
محمدرضا مهرگان |
نشر کتاب دانشگاهي |
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام |
|||
1 | مدیریت ما * | علی اصغر پورعزت | بنیاد نهج البلاغه |
2 | مبانی سازمان و مدیریت * | سیدمحمد مقیمی | راه دان |
از این منبع، فقط صفحات کمی از کتاب که مربوط به مباحث مدیریت اسلامی است برای این درس لازم است. | |||
3 | مبانی مدیریت اسلامی* | رضا نجاری | دانشگاه پیام نور |
4 | مدیریت اسلامی و الگوهای آن | لطف الله فروزنده دهکردی، علی اکبر جوکار | دانشگاه پیام نور |
5 | مدیریت اسلامی | سیدعلی اکبر افجه ای | جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی |
6 | مدیریت اسلامی: رویکردها | علی نقی امیری، حسن عابدی جعفری | سمت |
7 | مدیریت در اسلام | علی آقا پیروز، ابوطالب خدمتی، عباس شفیعی، سیدمحمودبهشتی نژاد | پژوهشکده حوزه و دانشگاه |
8 | مدیریت اسلامی | محمدحسن نبوی | بوستان کتاب قم |
9 | اصول مدیریت اسلامی و الگوھای آن | ولی الله نقی پورفر | موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی |
10 | مدیریت از منظر کتاب و سنت | سيد صمصام الدين قوامی | دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری |
مدیریت بازاریابی |
|||
1 |
مدیریت بازاریابی * |
روستا، ونوس، ابراهیمی |
انتشارات سمت |
2 |
اصول بازاریابی * |
فیلیپ کاتلر – ترجمه بهمن فروزنده |
نشر آموخته |
توجه: منابع اصلی پیشنهادی درس بازاریابی به شرح فوق می باشد. لیکن با توجه به حجیم بودن منبع شماره 2، در صورت تمایل می توانید از منبع شماره 3 به جای آن استفاده نمایید. همچنین می توانید به طورکلی از منبع شماره 4 به جای منبع شماره 1و2 استفاده نمایید. |
|||
3 |
بازاریابی: خلاصه درس و تست های طبقه بندی شده بر اساس کتاب اصول بازاریابی کاتلر |
داور ونوس، مهرداد پرچ، بهمن فروزنده |
نشر آموخته |
4 |
مدیریت بازاریابی |
رضا مناجاتی |
انتشارات نگاه دانش |
5 |
مجموعه سوالات طبقه بندی شده مدیریت بازاریابی |
مهرداد پرچ، احمدرضا مدرسی، روشنک روزبهانی |
انتشارات کتابخانه فرهنگ |
6 |
بازاریابی (مدیریت بازار) – نکته و تست |
شاهرخ افلاکی |
انتشارات کیومرث |
کلیه دروس |
|||
1 |
مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد اول (دروس عمومی- سال 75 تا 93)* |
نظری، اشراقی، ناصرزاده، ونوس، سیدجوادین، محمودیان، امیرکبیری |
انتشارات نگاه دانش |
2 |
مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت – جلد دوم (دروس تخصصی – سال 71تا 91)* |
نظری، مناجاتی، تهرانی، فدوی، فقیه |
انتشارات نگاه دانش |
مدیران ساندویچی
زمانی که به خواندن سرگذشت کارآفرینان (ارزشآفرینان) برتر جهان و ایران از
آغاز میپردازیم و به دوره کودکی، نوجوانی و جوانی کارآفرینان
(ارزشآفرینان) نگاه میکنیم یاد میگیریم که داستان از یکی بود یکی نبود ی
آغاز شده که این مدیران کارآفرین هیچ نداشتهانداما بودهاند- آنها
کوشیدهاند و از کنج زیر پلهها و سردابهای سرد و تاریک ناامیدی و نداری
با امیدواری به حرکت پرداختهاند و با سرعت منطقی و یکنواخت به حرکت ادامه
دادهاند تا اینکه امروز برای ما به اسطورهای جذاب و خواندنی تبدیل
شدهاند.
در
بررسی دوران ابتدایی آغاز به کار این مدیران کارآفرین (ارزشآفرین) به
دورهای تقریبا یکسان در میان آنها میرسیم که در منابع گوناگون از آن با
نامهای گوناگون یاد کردهاند. یکی از این نامها که به نظر نویسنده
واژهای منطقی و در نوع خود ابتکاری است اصطلاح «مدیران ساندویچی» است. به
زبان ساده مدیران ساندویچی به مدیران کارآفرینی گفته میشوند که در آغاز
کار خود ناچارند همه امور کسبوکار خود را در پشت یک میز و صندلی معمولی و
در حالی که در حال خوردن ساندویچ تخممرغ و گوجه خود هستند اداره کنند و
این شروع منحنی رشد شرکتها و دادوستدهای بسیاری است که از بسیار کم آغاز
کرده و به بسیار زیاد رسیدهاند.
برخی ویژگیهای مدیران ساندویچی
مدیران
کارآفرین را که امروزه با القاب و نامهای گوناگونی میشناسند در آغاز و
در ابتدای راه عموما دارای ویژگیهایی بودند که در ادامه به برخی از آنها
اشاره میشود.
1-
مدیران موفق ساندویچی سادهسازی فرآیندها را بلدند. به زبان دیگر یک مفهوم
ساده و منطقی را نهتنها پیچیده نمیکنند بلکه در سادهسازی پیچیدگیها
نیز کوشا هستند و اصل و جوهره موضوع را بهخوبی درک میکنند.
2- مدیران موفق ساندویچی انعطافپذیری خوبی دارند البته این به آن مفهوم نیست که در برابر اصول اخلاقی و پذیرفتهشده کوتاه بیایند.
3-
مدیران موفق ساندویچی چندمهارتی هستند و میتوانند در زمان صرف صبحانه
علاوه بر رسیدگی به برنامههای روزانه بهصورتهای مالی نیز رسیدگی کنند و
برنامه فروش و تولید را سامان دهند.
4- ساندویچیها در آغاز بسیار سختکوشتر از بقیهاند و مردم آنها را عموما با سختکوشی و پیگیری میشناسند.
5-
پایداری و ثبات در حرکت از ویژگیهای آنهاست. به بیان دیگر کمتر از این
شاخه به آن شاخه میپرند و کوشش آنان در ارتقای هر روزه دستاوردها است.
آنها معتقدند که بزرگترین فرصت شغلی هر فرد معمولی دقیقا توسط کاری ایجاد
میشود که به آن مشغول است زیرا کاری که فرد انجام میدهد هر چقدر هم که
دون پایه باشد باز در آن کار سریعتر از هر کار دیگر میتواند پیشرفت کند.
(به زبان دیگر افراد معمولی که هیچ هنر خاصی ندارند بهتر است به کسبوکاری
بچسبند که به آن وارد هستند.)–
هنوز خود را گم نکردهاند و افتادگی از ویژگیهایی است که در این افراد به
خوبی قابل مشاهده و در بسیاری از آنها تا آخر عمر ماندگار است.
بررسیهای بزرگان
در
بررسی شرکتهای کارآفرین ملاحظه میشود که به قول جکولش شرکتهای کوچک
ریخت و پاش کمتری دارند و تنها آنچه ضروری است انجام میشود کارکنان به جای
صرف نیروی خود در مبارزه با دیوانسالاری به بازار و مشتریان توجه
میکنند.
کالینز
نیز در کتاب «از خوب به عالی» مینویسد؛ وقتی از مدیران برگزیده خواستیم
پنج عامل را نام ببرند که سبب جهش شرکت آنها شده، گفتند:
عامل
نخست کارکنان است- عامل دوم کارکنان است عامل سوم کارکنان است- عامل چهارم
کارکنان است و عامل پنجم نیز کارکنان است. نقش کارکنان زمانی پررنگ میشود
که مدیران در گامهای نخست خود با موفقیت روبهرو شوند.
جیمز
کوک در کتاب ارزنده پیش به سوی کارآفرینی میگوید: مطالعات من درباره
کارآفرینان تا اینجا به این نتیجه رسیده که بین رنج بردن و موفقیت یک
همبستگی وجود دارد.
در تاریخ کمتر مشاغلی ثبت شده است که در مراحل نخستین شکلگیری با مشکلات غیرعادی و تقریبا فوق انسانی مواجه نشده باشد.
–
مشکلاتی که رفع آن ایمان و شجاعت فراوان میطلبیده است. سختترین و
پایهایترین گام برای یک ارزشآفرین تصمیمگیری برای راهاندازی و آغاز
کار است. آغاز کار به شجاعت و همت بسیاری نیاز دارد شخص تازه کار نمیتواند
بر تمام مشکلات پیروز شود و جوابگوی هر حادثه ناشناخته باشد- هیچ امنیت و
تضمینی وجود ندارد- تنها مخاطره است و انبوهی از ناشناختهها و کمکم
احساسات مهیج و نشاطآوری که مدتی در تازهکاران وجود دارد جای خود را به
شک و تردیدی عذابآور میدهد.
دغدغههای گامهای نخستین
در
گامهای نخست مدیران کارآفرین یا آنچه که ما به آن مدیران ساندویچی گفتیم
با دغدغههای گوناگونی روبهرو هستند که برخی از آنها به شکل فهرست گونه
به شرح زیر است.
1- نگرانی از ناآگاه به نظر رسیدن
2- نگرانی از جواب رد شنیدن
کارآفرینان
پیوسته با جواب رد روبهرو میشوند، در آغاز تمام تجربهها دردناکند اما
به مرور زمان آنها قوی میشوندو جوابهای رد را راحتتر قبول میکنند.
3- نگرانی از بیپول ماندن
4- نگرانی از شکست خوردن
جالب است که شما شکست نمیخورید بلکه ناامید میشوید اگر ناامید نشوید شکست نمیخورید، چرا که ادامه کار مانع از شکست میشود.
5- نگرانی از برخوردهای منفی مردم
محبوبترین
سرگرمی نوع بشر بیان کاستیهای دیگران است، اگر قرار است از شما سخن گفته
شود چه بهتر که درباره کار نویی باشد که در زندگی خود انجام میدهید اگر
تنها یک کار کوچک برخلاف نظر دیگران انجام دهید برای همیشه تغییر
خواهیدکرد.
6- نگرانیهای کوچک دیگر که برای یک کار آفرین اصلا قابل توجه نیستند.