چارت ترمی پیشنهادی علوم تربیتی(مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی)
رعایت نکات ذیل ضروری است:
١_دانشجوی مشروط حق انتخاب بیش از ١٤ واحد درسی را ندارد.
٢_رعایت پیش نیازدروس الزامی است،دروسی که بدونه رعایت پیش نیاز گزرانده شود قابل قبول نیست.
٣_مشروطی متناوب ومتوالی سبب اخراج آموزشی میگردد(٣ترم متوالی،٤ ترم متناوب معدل زیر ١٠).
٤_گذراندن کلیه دروس سر فصل الزامی است.
٥_درس دفاع مقدس به ارزش ٢ واحدبه لست دروس اختیاری اضافه شده است.
٦_درس تاریخ فرهنگ وتمدن اسلام وایران به ارزش ٢ واحد جزء دروس عمومی به ورودی های ٨٩ به بعد اضافه شده است.
لیست دروس ارئه شده دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش
مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه
ترم اول |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
پیش |
– |
– |
2 |
ریاضی پیش |
1 |
پیش |
– |
– |
2 |
زبان پیش |
2 |
پیش |
– |
– |
2 |
ادبیات پیش |
3 |
پیش |
– |
– |
2 |
روانشناسی پیش |
4 |
اصلی |
– |
– |
2 |
مدیریت عمومی |
5 |
تخصصی |
– |
– |
2 |
آموزش بزرگسالان |
6 |
اصلی |
– |
– |
2 |
مقدمات برنامه ریزی درسی و آموزشی |
7 |
اختیاری |
– |
– |
2 |
درس اختیاری |
8 |
اختیاری |
– |
– |
2 |
درس اختیاری |
9 |
مجموع واحد 18 واحد |
ترم دوم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
عمومی |
زبان خارجه پیش |
– |
3 |
زبان خارجه عمومی |
1 |
اصلی |
روانشناسی پیش |
– |
3 |
روانشناسی عمومی |
2 |
اصلی |
– |
– |
3 |
جامع شناسی عمومی |
3 |
اصلی |
ریاضی پیش |
– |
2 |
روشهای آماری در علوم تربیتی |
4 |
اصلی |
– |
– |
2 |
آشنایی با کتابخانه و کتابداری |
5 |
اصلی |
– |
– |
2 |
تاریخ آ.پ در اسلام و ایران |
6 |
عمومی |
– |
1 |
– |
تربیت بدنی 1 |
7 |
اختیاری |
– |
– |
2 |
درس اختیاری |
8 |
مجموع واحد 18 واحد |
ترم سوم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
اصلی |
روان شناسی عمومی |
– |
3 |
روانشتاسی تربیتی |
1 |
اصلی |
روشهای آماری |
1 |
2 |
سنجش واندازه گیری |
2 |
اصلی |
جامعه شناسی عمومی |
– |
3 |
جامعه شناسی آ.پ |
3 |
تخصصی |
تاریخ آ.پ در رسلام و ایران |
– |
2 |
سازمان قوانین آ.پ در ایران |
4 |
تخصصی |
مدیریت عمومی |
– |
2 |
مدیریت اسلامی |
5 |
عمومی |
فارسی پیش |
– |
3 |
فارسی عمومی |
6 |
عمومی |
تربیت بدنی1 |
1 |
– |
تربیت بدنی2 |
7 |
عمومی |
– |
– |
2 |
درس اختیاری |
8 |
– |
– |
– |
1 |
آشنایی با قرآن کریم |
9 |
مجموع واحد 20واحد |
ترم چهارم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
اصلی |
– |
– |
3 |
اصول ومبانی آ.پ |
1 |
اصلی |
– |
– |
3 |
روشها وفنون تدریس |
2 |
اصلی |
روانشناسی تربیتی |
– |
2 |
روانشناسی رشد 1 کودکی |
3 |
اصلی |
– |
– |
2 |
کلیات اقتصاد |
4 |
اصلی |
– |
– |
3 |
آ.پ ابتدایی.راهنمایی ومتوسطه |
5 |
اصلی |
– |
– |
3 |
مقدمات مشاوره وراهنمایی |
6 |
عمومی |
– |
– |
2 |
اندیشه اسلامی 1 |
7 |
اختیاری |
– |
– |
2 |
درس اختیاری |
8 |
مجموع واحد 20واحد |
ترم پنجم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
تخصصی |
مدیریت عمومی |
– |
2 |
نظارت وراهنمایی تعلیماتی |
1 |
اصلی |
روشهای آماری |
1 |
2 |
مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی |
2 |
اصلی |
روانشناسی رشد1 کودکی |
– |
2 |
روانشناسی رشد2نوجوانی |
3 |
اصلی |
اصول ومبانی آ.پ |
– |
3 |
آ.پ تطبیقی |
4 |
اصلی |
کلیات اقتصاد |
– |
2 |
اقتصاد آ.پ |
5 |
تخصصی |
مقدنات برنامه ریزی درسی و آموزشی |
– |
2 |
اصول برنامه ریزی آموزشی |
6 |
تخصصی |
زبان عمومی |
– |
2 |
متون زبان خارجه در مدیریت آموزشی |
7 |
عمومی |
اندیشه اسلامی1 |
– |
2 |
اندیشه اسلامی2 |
8 |
مجموع واحد 18 واحد |
ترم ششم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
تخصصی |
مدیریت عمومی |
– |
3 |
اصول مدیریت آموزشی |
1 |
تخصصی |
اقتصاد آ.پ |
2 |
1 |
کاربرد مقدمات کامپیوتر در مدیریت |
2 |
تخصصی |
نظارت وراهنمایی تعلیماتی |
– |
2 |
راهنمایی تحصیلی وشغلی |
3 |
تخصصی |
مدیریت عمومی |
– |
3 |
روابط انسانی در سازمانهای آموزشی |
4 |
تخصصی |
اصول برنامه ریزی آموزشی |
– |
2 |
برنامه ریزی آموزشی ضمن خدمت |
5 |
تخصصی |
زبان عمومی |
– |
2 |
متون زبان خارجه در برنامه ریزی |
6 |
تخصصی |
– |
– |
2 |
انقلاب اسلامی ایران یا اندیشه سیاسی اما م(ره) |
7 |
عمومی |
– |
– |
2 |
کنترل جمعیت وتنظیم خانواده |
8 |
مجموع واحد 19واحد |
ترم هفتم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
اصلی |
روانشناسی رشدکودکی1 وروانشناسی تربیتی |
1 |
2 |
آ.پ کودکان استثنایی |
1 |
تخصصی |
– |
2 |
– |
کار عملی مدیریت در آموزشگاه |
2 |
تخصصی |
روانشناسی رشد1کودکی و روانشناسی رشد2نوجوانی |
– |
2 |
مسائل نوجوانان وجوانان |
3 |
تخصصی |
اقتصاد آ.پ |
– |
2 |
مبانی امورمالی وبودجه در آ.پ |
4 |
تخصصی |
مقدمات برنامه ریزی درسی و آموزشی |
– |
3 |
اصول برنامه ریزی درسی |
5 |
تخصصی |
مقدات روش تحقیق در علوم تربیتی |
1 |
2 |
پروژه تحقیقاتی وسمینار |
6 |
عمومی |
– |
– |
2 |
تاریخ تحلیلی صدر اسلام |
7 |
عمومی |
– |
– |
2 |
تفسیر موضوعی قرآن یا نهج البلاغه |
8 |
مجموع واحد 19واحد |
ترم هشتم |
|||||
نوع درس |
پیش نیاز |
واحد عملی |
واحد نظری |
نام درس |
ردیف |
تخصصی |
روان شناسی تربیتی |
– |
2 |
روانشناسی اجتماعی در تعلیم وتربیت |
1 |
چگونه یک طرح درس کامل بنویسیم ؟هر نوشته روش های تدریس : ما وسایل کمک آموزشی : آنچه که به وضوح معلوم و مشخص است استفاده از وسایل کمک آموزشی در تسهیل یادگیری است استفاده زمان بندی هر مرحله : این مرحله ی اولیه ی نوشتن طرح درس : حتما مطالب بعدی را در مورد ادامه ی مطلب بخوانید لطفا در روی ادامه مطلب کلیک کنید. 1 . نوشتن مشخصات کلی : نوشتن مشخصاتی از جمله : الف ) نام درس ب ) عنوان درس ج)پایه د)مقطع ه ) تهیه کننده طرح درس و) تاریخ می باشد. 2 . مشخص کردن هدف کلی : که شامل هدف کلی و اهم هدف ها است . 3 . نوشتن اهداف جزئی : هدفهای 4 . نوشتن اهداف رفتاری : پس 5. نوشتن رفتار ورودی : رفتار پس از نوشتن این مراحل به مراحل یاددهی و یادگیری وارد می شویم که شامل مراحل زیر می شود : 1 . مقدمه (مرحله مقدماتی ورود به کلاس ) : هر باید نوجه داشت که کارهای قبل از شروع درس نباید زیاد طول بکشد زیرا طولانی شدن این مرحله از شور و شوق اولیه فراگیران می کاهد . 2 . مرور مباحث قبلی : در این مرحله به تکالیف های جلسه ی گذشته می پردازند 3 . انجام ارزشیابی تشخیصی : در این مرحله ساخت شناختی دانش آموزان را نسبت به درس تازه محک می زنند تا درس را با این اطلاعات شروع و ادامه دهد . 4 . ایجاد انگیزه (آماده سازی ) : آماده معلمان پدید آوری موقعیت هایی هستند که در کارآموزان و 5 . بیان عنوان و هدف های رفتاری : در 6 . ارائه ی درس : این 7 . مرور و جمع بندی : برای 8 .ارزشیابی پایانی : پس الف ) مشاهده ی مستقیم : ب ) آزمون : می تواند شفاهی ،کتبی ، عملی باشد و در این روش برایارزشیابی مهارت های شناختی مفید است ج ) مصاحبه : یکی دیگر از روش های موثر در ارزشیابی پایانی که برای تشخیص عمق یادگیری و مهارت های کلامی استفاده می شود . 9 . تعیین تکلیف : تکالیفی که به دانش آموزان گفته می شود باید در این مرحله نوشته شود و نیز مورد بررسی قرار گیرد. تعیین تکلیف دارای چهار قسمت است : تکالیف تمرینی : تکالیف آماده سازی :که تکالیف بسطی و امتدادی :این نوع تکالیف دانش آموزان را به فعالیت بیشتر و سبب یادگیری نظریه ها ، قانون ها و … می شود تکالیف خلاقیتی :روش های جدید برای انجام آزمایشها و درس و ساختن مدلها ، ساختن وسایل کمک آموزشی و …از این نوع تکالیف ها هستند . |