ماشين فراري مشخصات

قیمت باور نکردنی فراری 458 اسپایدر در تهران (عکس)

قیمت باور نکردنی فراری 458 اسپایدر در تهران (عکس)

درحالی‌ که گرانی ارز و دلار باعث
کاهش چشمگیر واردات بسیاری از کالاها شده است اما واردات خودرو نسبت به مدت
مشابه سال گذشته نه تنها کاهش نداشته است بلکه از نظر ارزش نیز در حدود
۸.۸ درصد رشد داشته است.



همچنین با وجود گران‌ تر شدن
دلار و محاسبه قیمت خودرو های وارداتی با ارز مبادلاتی به جای ارز مرجع،
میانگین قیمت هر دستگاه خودروی وارداتی در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال
گذشته ۵.۶۶ درصد کاهش یافته است. طبق آمار گمرک، میانگین هر دستگاه خودروی
وارداتی از فروردین تا آخر مرداد ماه ۹۲، ۲۰ هزار و ۸۷۹ دلار بوده است.
لازم به ذکر است که امارات، چین و کره سه کشوری هستند که بیشترین خودروهای وارداتی از آن‌ها انجام شده است.

گرانترین‌ ها و ارزان‌ ترین‌ خودروها
با ممنوعیت واردات پورشه و مازراتی، دیگر کمتر نامی‌ از این دو خودرو بین خودروهای وارداتی به چشم می‌خورد.
دیگر چند ماهی است که دیگر خودروهای ۲۰۰ هزار دلاری و حتی ۱۰۰ هزار دلاری
کمتری در فهرست وارداتی‌ ها به چشم می‌خورد. چندی پیش واردات یک دستگاه
فراری ۴۵۸ با قیمت نجومی ‌۸.۵ میلیارد تومانی حسابی خبرساز شد. اما اکنون
دوباره فهرست وارداتی‌ ها خبر از واردات یک دستگاه دیگر از این فراری قرمز
رنگ می‌دهد. گران ترین خودروی وارداتی در شهریورماه یک دستگاه فراری ۴۵۸
اسپایدر کروک است. قیمت این فراری که از امارات وارد شده است، ۲۰۴ هزار
دلار معادل ۵۰۷ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان ذکر شده است..


همچنین یک بنز اس ۵۰۰ ۲۰۱۴، با
۵ هزار سی سی ظرفیت گران قیمت‌ترین خودروی بعدست. معادل دلاری این بنز
سفید رنگ، ۱۷۱ هزار دلار و معادل ریالی آن نیز حدود ۴۲۴ میلیون تومان است.
همچنین یک دستگاه بی‌ام و گرنکوپه ۶۵۰i سومین گران قیمت فهرست
وارداتی‌هاست. همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد برای واردات این خودروی ۱۰۰
هزار دلاری، ۲۴۹ میلیون تومان هزینه شده است.

قیمت باور نکردنی فراری 458 اسپایدر در تهران (عکس)


در رده‌های بعدی بی‌ام و‌های
آلمانی گران قیمت‌ترین‌های این فهرست را تشکیل می‌دهند. نکته قابل توجه این
است که گرچه قرار بود به خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی ارز مبادلاتی تعلق
نگیرد که در این فهرست نام بسیاری از خودروهای بالاتر از این ظرفیت که با
استفاده از ارز مبادلاتی وارد شده‌اند به چشم می‌خورد!
در ردیف ارزان
قیمت‌ترین‌ها نیز، می‌توان به واردات هیوندای i۲۰ با قیمت ۸ هزار دلار، کیا
پیکانتوی ۱۰ هزار دلاری یا واردات ۳۱۹ دستگاه خودروی جیلی با قیمت ۱۰ هزار
دلار اشاره کرد. این در حالیست که قیمت هر دستگاه جیلی در بازار ایران
بسته به نوع مدل از ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان برآورد شده است و هر دستگاه
هیوندای آی ۲۰ نزدیک به ۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.






مرداد ماه بود که پای هوندا به
ایران باز شد. اکنون به نظر می‌رسد، این خودرو یکی از رقبای اصلی هیوندای و
کیا شده است. چرا که سهم آن نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است. با
رفتن پورشه از ایران جا برای ورود یک آلمانی دیگر بازتر شده است. خودروی
آبت بیتل، ساخت کارخانه فولکس واگن از خودروهایی است که مجوز حضور در ایران
را دریافت کرده است. در مرداد ماه اولین سری از این خودروهای به کشور وارد
شد.

مشخصات فراری 458 اسپایدر
فراری 458 اسپایدر فراری 570 CV 4499
سی سی V8 که موتور بین المللی سال 2011 نامیده شد، پیگیری می شود. این قدرت
توسط طبقه پیشرو فراری دو کلاچ دست و پا زدن F1 تغییر انتقال به جاده را
از طریق E-ماهها ژانویه فوریه مارس آوریل مه ژوئن ژوئیه اوت سپتامبر اکتبر
نوامبر دسامبر پیچیده انتقال، خود را با کنترل کشش F1-«ترک» و با کارایی
بالا ABS برای دینامیک استفاده حداکثر یکپارچه شده است. در این خودرو ارائه
می 0 تا 100 کیلومتر / ساعت شتاب در کمتر از 3.4 ثانیه و سرعت بالای 320
کیلومتر / ساعت.
 

قیمت باور نکردنی فراری 458 اسپایدر در تهران (عکس)


ویژگی های معینی از قبیل نقشه
برداری آن پدال شتابدهنده و نوسانات تعلیق multilink شده اند، کالیبره شده
برای تضمین sportiness و حداکثر لذت رانندگی مطلق با بالا به پایین، در خط
سنت عنکبوت منحصر به فرد با Maranello است. حتی موسیقی متن فیلم موتور
honed تا اطمینان حاصل شود که سرنشینان خودرو به طور کامل تجربه رانندگی
افت گرفتار شده است.


به طور کامل در آلومینیوم، راه
حل سخت بالا به تصویب رسید برای فراری 458 اسپایدر ارائه می دهد تعدادی از
مزایای بیش از تاشو نرم سنتی بالا، از جمله کاهش 25 کیلوگرم وزن در مقایسه
با فراری F430 اسپایدر و زمان استقرار فقط 14 ثانیه است. به طور کامل به
یک ظاهر طراحی شده از ماشین یکپارچه، سخت بالا به تناسب منظمی پیش از خلیج
موتور بدون به خطر انداختن آئرودینامیک یا عملکرد ماشین مهندسی شده بود.
فضای کوچک مورد نیاز را به خانه پشت بام طراحان را قادر می سازد که شامل یک
نیمکت سخاوتمندانه برای اثاثیه در پشت صندلی عقب.

فراری 458 اسپایدر
عقب ماشین توسط فرم های نوآورانه با
buttresses طراحی شده برای بهینه سازی جریان هوا به ورودی های موتور و کلاچ
و رادیاتور روغن گیربکس مشخص می شود. برای حداکثر راحتی در حالی که
رانندگی بالا به پایین فراری 458 اسپایدر ویژگی های سخاوتمندانه به اندازه
قابل تنظیم الکتریکی توقف باد. این طرح به منظور کاهش سرعت و پخش هوا در
کابین خلبان کامل شد، قادر به گفتگوی معمولی حتی در سرعت های بیش از 200
کیلومتر / ساعت برگزار شد.
راه حل های فنی به تصویب رسید برای شاسی را
تضمین سطوح یکسان از استحکام ساختاری با سقف بالا یا پایین. نتیجه یک
ماشین است که واقعا هیجان انگیز رانندگی، ترکیب عملکرد شدید با پاسخگویی
مشخص است که همیشه باز بالا berlinettas فراری است.
رده و با شکوه
عملکرد آن در کنار خودرو جدید نیز دارای طبقه پیشرو مصرف سوخت و سطح انتشار
آلاینده ها است. به HELE (احساس کم انتشار) سیستم، در واقع، مصرف سوخت در
سیکل ترکیبی شهری می ایستد حدود 11.8 l/100 کیلومتر با انتشار گاز CO2 از
275 گرم / کیلومتر است.

مشخصات فنی فراری 458 اسپایدر
موتور ◦ طولی اواسط عقب V8
کورس / سکته مغزی: 94 * 81 میلی متر
جابه جایی: 4499 سی سی
حداکثر قدرت: 570 CV (562 اسب بخار) در 9000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: 540 نیوتن متر @ 6000 دور در دقیقه
REVS حداکثر: 9000 دور در دقیقه
نسبت تراکم: 12.5:1
قدرت های خاص: 127 CV (125 اسب بخار) در هر لیتر
وزن / قدرت نسبت: 2.51 کیلوگرم / CV
تزریق مستقیم
روغن کاری خشک لجن و کثافت
عملکرد ◦ 0-100 کیلومتر / ساعت: 3.4 ثانیه
0-200 کیلومتر / ساعت: 10.8 ثانیه
100-0 کیلومتر / ساعت: 32.8 متر
سرعت بالا: 320 کیلومتر / ساعت



مشخصات خودرو لامبورگینی هوراکان + تصاویر

لامبورگینی هوراکان آخرین نسل از مدل Sant’Agata این شرکت است و نماد گاو نر خشمگین محسوب می شود. هوراکان در زبان اسپانیایی به معنی طوفان است. این مدل از لامبورگینی در اوت 1879 بنام Conte de la Patilla در آلیکانته ساخته شد.
اگر معتقد هستید همه چیزهای خوب یک روز به پایان می رسند، وقتش رسیده
گالاردو را هم به آن چیزهای خوب اضافه کنید. این زیبای به یادماندنی از
تولید خارج می شود و عرصه را برای جوان ترهای کمپانی باز می کند. به دین
ترتیب لامبورگینی هوراکان LP 610-4 که پیش تر گمان می رفت کابررا نامیده
شود، جایگزین آن می شود. نام این مدل هم از یک گاومیش جنگجو در سال 1879
گرفته شده است. این گاومیش تسلیم ناپذیر بارها در میدان نبرد به مبارزه
پرداخته بود و ستاره ای بزرگ در دنیای گاوبازی به حساب می آمد. در نام
گذاری لامبورگینی هوراکان هم چنین عبارت 610-4 LP  به چشم می خورد که به
قدرت چشم گیر آن اشاره دارد. از این حرف ها گذشته، سواری با نورسیده جسور
لامبو حس و حالی وصف ناشدنی دارد که در اینجا به آن نیز خواهیم پرداخت.

 

لامبورگینی ، لامبورگینی جدید ، خودرو 

مشخصات اصلی و کلی این خودرو:

    موتور: 5204 سی سی
    10 سیلندر
    جعبه دنده: 7 سرعته دوکلاچه
    ساختار: تمام چرخ محرک
    توان: 603 اسب بخار
    گشتاور: 560 نیوتن متر
    شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر:  2/3 ثانیه
    بیشینه سرعت:325 کیلومتر بر ساعت
    وزن: 1532 کیلوگرم
    قیمت: 188000 پوند

تکه ای از بهشت
هوراکان
تکه ای از هنر ناب ایتالیایی است؛ برای توصیف آن شاید بهترین صفاتmolto
bello stupendo, fantastico, dinamico (به معنی بسیار زیبا، پویا، عالی و
فوق العاده) یا هر صفت برتر ایتالیایی دیگری باشد که مترجم گوگل پیش رویمان
بگذارد. در قسمت خارجی شاهد طراحی جسورانه، منحصربه فرد، جدید و در
عین حال پایبند به اصول لامبورگینی هستیم. بدنه خیره کننده هوراکان دارای
قوس های ظریف، سقفی با طراحی روان، ابعاد کاملا متعادل، فرم های چند ضلعی
که درهمه جا حضور دارند و حس و حالی تهاجمی است.
این طراحی به خوبی گویای استعداد، توانایی و خلاقیت تیم طراحی لامبورگینی
به مدیریت فیلیپو پرینی است. بخش جلوی هوراکان شباهت انکارناپذیری به مدل
اونتادور دارد. ورودی های هوای بزرگ لامبورگینی طبق معمول در این قسمت قرار
گرفته اند. آنها کوتاه تر از ورودی های اونتادور هستند و کمی وسط تر جای
گرفته اند. در نتیجه هوراکان ظاهری منطقی تر و آرام تر از اونتادور دارد.
این زیبای نیرومند که مجموعه ای مجلل از زوایا و منحنی های خوش ساخت را در
بردارد در اتوشوی ژنو 2014 رونمایی شد.
هوراکان وظیفه دارد مشتریان گالاردو را تحت تاثیر قرار دهد و با مدل هایی
مانند فراری 458 و مک لارن 650S رقابت کند. طراحی هوراکان چنان هوشمندانه
صورت پذیرفته که به راحتی می توان آن را جانشین به حق گالاردو خطاب کرد.
هوراکان هم چنین نسبت به برادر بزرگ ترش اونتادور سریع تر و چالاک تر است.
در مقابل اونتادور گران تر (440000 دلارآمریکا) اما قوی تر (700 اسب بخار)
است. وزن هوراکان 1422 کیلوگرم است یعنی تقریبا 153 کیلوگرم سبک تر از
اونتادور که روی کاغذ کمی ناچیز به نظر می رسد اما در عمل آن را به
خودرویی بسیار چالاک تبدیل کرده است. تفاوت قیمت تقریبا دو هزار دلاری آ
نها نیز قابل چشم پوشی نیست.
موتور هوراکان طبق سنت لامبورگینی تنفس طبیعی است و از سیلندرهای متعدد سود
می جوید. این موتور 2/5 لیتری و 10 سیلندر در دور موتور 8250 دور بر دقیقه
603 اسب بخار قدرت تولید می کند در حالی که حداکثر گشتاور آن 560 نیوتن
متر است و در دور موتور 6500 دور بر دقیقه در دسترس است. دور موتورها به
سرعت بالا می روند و هوراکان از همان ابتدا از کوره در می رود. قدرت مورد
نیاز هم در لحظه مهیا می شود و همه چیز برای یک گاوباز حرفه ای فراهم می
آید.
یک جعبه دنده 7 سرعته و دو کلاچه LDF و یک سیستم چهارچرخ محرک با کنترل
کاملا الکترونیکی مسئول تبدیل قدرت موتور به عملکرد مسحورکننده هوراکان
هستند. این جعبه دنده برخلاف جعبه دنده گالاردو بی نقص است و تعویض های آن
به راحتی صورت می پذیرد. سه حالت عملکرد استرادا، اسپرت و کورسی پاسخ ساسات
و گیرباکس، کیفیت صدا، کنترل پایداری و نوع رفتار سیستم تمام چرخ محرک را
تعیین می کنند. در صورت تمایل می توانید سیستم متغیر فرمان به نام فرمان
دهی دینامیک لامبورگینی و هم چنین کنترل سیستم تعلیق را نیز سفارش بدهید.
در حالت کورسی (Corsa) که غایت حالت های پیشنهادی رانندگی با هوراکان است
سیستم تعلیق مستحکم تر می شود، عملکرد سیستم اگزوز به طور قابل توجهی بهبود
می یابد، جعبه دنده و موتور ارتقا می یابند و سیستم تمام چرخ محرک تقسیم
قدرت بین چرخ های جلو و عقب را به نوعی دیگر تنظیم می کند. بدون اغراق در
این حالت سرنشینان می توانند تمام خلل و فرج جاده را حس کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در گندم زارهای بولونیا
در یک دور آزمایشی دو ساعته در جاده های یک طرفه در حومه ایتالیا هوراکان
نه تنها ثابت کرد که یک جانشین شایسته برای گالاردو است بلکه نشان داد به
خوبی از پس رقبایی چون فراری و مک لارن بر می آید. با حداکثر سرعت 325
کیلومتربرساعت و شتاب گیری صفرتاصد کیلومتربرساعتی که تنها 2/3 ثانیه طول
می کشد، به راحتی می توان با این سوپراسپرت یک چهارم میلیون دلاری گندم
زارهای بولونیا را درو کرد. این عملکرد هوراکان غضبناک است؛ گاومیشی با
تعادل بی مانند و ایستادگی عالی که با همه خشونتش با سوارکار خود راه می
آید. پاسخ فرمان نیز قابل ستایش است.
در طول آزمایش تیم مجبور بود ازجاده های باریک سنت آگاتا عبور کند تا مکان مناسب عکس
برداری را پیدا کند. در این میان هوراکان به راحتی از این معابر عبور می
کرد. در پیچ های باریک هم سیستم تمام چرخ محرک کمک بسزایی می کرد. هوراکان
پیچ های تند را چنان می چسبد که یک یوزپلنگ در حال شکار، یک آهو را.
توقف از سرعت 325 کیلومتربرساعت بر عهده دیسک ترمزهای بزرگ و سرامیکی است.
سیستم ترمز نیرومند هوراکان قادر است در هر شرایطی کنترل امور را به دست
بگیرد و خودرو را به راحتی متوقف کند.
از بیرون به نظر می رسد فضای درون کابین کوچک و فشرده باشد اما با ورود به
کابین کاملا غافلگیر می شویم. جای کافی برای سر و پاهای سرنشینان در نظر
گرفته شده و به لطف درهای معمولی (بر خلاف اونتادور درها پروانه ای نیستند)
ورود و خروج به کابین بسیار راحت است.
صندلی های چرم دورنگ محکم اما راحت هستند. دورن کابین هم چنین یک پانل
ابزار 3/12 اینچی TFT با انبوهی از اطلاعات قرار گرفته است. البته بهتر است
برای مشاهده همه این اطلاعت وقت داشته باشید چرا که ممکن است از جدول کنار
خیابان سر در بیاورید. فرمان هم هوشمندانه طراحی شده تا علاوه برخوش دست
بودن دسترسی به پدال های تعویض دنده کوچک آن را نیز میسر کند. داشبورد بزرگ
هوراکان نمونه مناسبی از هنر ایتالیایی است. ظرافت و کارایی در آن بیداد
می کنند. در قسمت دیگر پانل 3/12 اینچی ابزار را می توان درحالت های مختلف
از جمله حالت دوبخشی تنظیم کرد.
در این حالت یک بخش به نمایش اطلاعات دور موتور، سرعت و دنده تعلق دارد و
بخش دیگر نقشه و موقعیت مکانی را نشان می دهد. بخش مسیریاب ماهواره ای را
می توان در حالت نمایش کامل (full screen) قرار داد و اطلاعات مربوط به
مسیر و مکان را واضح تر دید یا می توان آن را قطع و تنها به اطلاعات کلیدی
بخش اول بسنده کرد. در قسمت پایین وجود تعداد زیادی دکمه و کلید هیجان
انگیز است اما تشخیص آن دریک نگاه دشوار خواهد بود. شاید بزرگ ترین ایراد
کابین کلید چراغ راهنما روی فرمان است که به طرزی نامناسب جاسازی شده و شما
را ترغیب می کند گاهی به جای راهنما زدن از دستتان استفاده کنید.
از آن جا که وزن کل خودرو 1422 کیلوگرم اعلام شده نسبت قدرت به وزن آن تنها
33/2 کیلوگرم بر اسب بخار است. البته به کارگیری آلومینیوم و فیبرکربن در
شاسی در این امر بسیار تاثیرگذار بوده. علاوه براین وزن کم تر خودرو مصرف
سوخت را نیز پائین می آورد. استفاده هوشمندانه از هر دو حالت تزریق مستقیم و
غیرمستقیم سوخت و بهره گیری از سیستم استارت/استاپ هم نقش موثری در مصرف
سوخت 5/12 لیتر در هر 100 کیلومتر و میزان آلایندگی 290 گرم دی اکسیدکربن
در هر کیلومتر هوراکان داشته است.
 
کمپانی ادعا دارد هوراکان بهترین خودرو خیابانی است که لامبورگینی تا به
امروز تولید کرده. در حال حاضر این مدل با قیمت 250 هزار دلار موجود است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هوراکان
نیز همانند گالاردو نام یکی از گاوهای جنگی اسپانیایی می باشد و به نظر می
رسد که طرفداران لامبورگینی با ابن نام بهتر از آونتادور ارتباط برقرار
کرده اند! البته از نقطه نظر طراحی نیز بزرگتر شدن لامبورگینی جدید جذابیت
بیشتری به هوراکان داده است. طبق اعلام کمپانی لامبورگینی این مدل 610 اسب
بخاری برای اولین بار در نیمه دوم سال 2014 به دست خریداران خواهد رسید. در
واقع این خریداران، کسانی هستند که صدای موتور ده سیلندر هوراکان را به
سوپرماشین های کمپانی فراری ترجیح داده اند.

در ادامه تصاویری از نمای داخلی این خودرو را مشاهده خواهید کرد

 

لامبورگینی جدید ، خودرو ، تصاویر لامبورگینی هوراکان

 

خودرو ، تصاویر لامبورگینی هوراکان ، نمناک

 

تصاویر لامبورگینی هوراکان ، نمناک ، namnak

 

نمناک ، namnak ، خودرو لامبورگینی هوراکان

 

namnak ، خودرو لامبورگینی هوراکان ، لامبورگینی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top